Nya projekt för James Marsters

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Ai » mån mar 21, 2005 22:16

Fläckvist känner jag mig så desperat efter att få tag i filmen nu att t.o.m. det här känns nästan helt ok:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=309&item=6379397986&rd=1

:oops:

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » tis mar 22, 2005 17:35

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » ons mar 23, 2005 0:44

En kopia av Cool Money med låg upplösning finns på hubben nu.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tam » ons mar 23, 2005 17:59

Så då har jag sett Cool Money (med låg upplösning). Det var väl ungefär vad man kunde vänta sig. Helt ok underhållning, men inte mycket mer. Ändå klart positiv.
Inte särskilt stora spoilersMarsters gör bra ifrån sig, och rollen var ju en sån där beautiful loser som man gillar. Han polisen hade gärna kunnat få en annan skådis dock tycker jag. Annars hade det gärna fått vara mer fokus på heist-momenten, och musiken var ganska dålig. Men ändå, en bra berättad historia, som höll tempo och var hyfsat intressant. Och många charmiga film noir-iga voice-overs som "My wife. She doesn't really belong in this story, only smart choice I ever did." och dylikt.

Såg om Chance också. Den är ju faktist skitbra. Nästa gång jag ser kanske jag inte ens hatar trubaduren, så mycket tycker jag om den.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav CheeseGuy » fre jul 22, 2005 22:23

James ska tydligen spela Brainiac i Smallville.

Gäsp. Visserligen har jag inte sett serien, men jag litar på er.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Off » fre jul 22, 2005 22:38

Coolt. Nu var ju inte s04 så jäkla bra men jag har stora förhoppningar om s05. Nu vill jag bara veta vem brainiac är :P
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » fre jul 22, 2005 22:50

Fan vad coolt. Jag tyckte att början av säsong 4 var det bästa som serien varit och det var en ganska bra säsong. Det ska bli riktigt kul att se James i Smallville!!! Nu blev jag glad och uppspelt!
Brainiac låter som en intressant karaktär...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav eynosh » fre jul 22, 2005 23:07

Är inte braniac han som var med i Lois & Clark? Hans med massa hjärnkraft och kunde få saker att ske genom att bara tänka på det?
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav AKS » fre jul 22, 2005 23:19

Har aldrig gillat Smallville (Lana Lang kan vara en av de tråkigaste tv-karaktärerna någonsin). Kommer inte att börja se serien trots att James Marsters är med. Så lite gillar jag den. Gäsp, som sagt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör jul 23, 2005 14:12

Smallville överlag är inget speciellt, men jag ser den ändå, och det ska bli intressant att se JM i den rollen (se hur bra han är som ej Spike, den där rollen i The Mountain var ju inte direkt bra).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Lipton » lör jul 23, 2005 14:26

Vilken säsong är det som går på ztv nu av Smallville. Jag tycker serien är riktigt bra och det ska verkligen bli kul att JM kommer dit, som sagt kul att få se honom i en annan roll.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav Off » lör jul 23, 2005 14:33

Jag tror det är s04 som går på ztv, eller om det är tv3.. Har sett några avsnitt som ser utan att vara därifrån när jag zappat förbi.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » lör jul 23, 2005 14:37

Serien visas väl just nu på ztv, gjorde ivarjefall när Angel visades, och det är s4.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav nikozar » sön jul 24, 2005 2:45

Brainiac har roliga krafter och brukade krympa städer och lägga dom i flaskor i de gamla historierna=).
Han jobbar i ''remaken'' som gått sen 80 talet för Lex Luthor typ.
Vi lever i en konstig värld där Angel blev cancelat efter 5 säsonger medans Days of our lifes har gått i typ 70 säsonger och spelas fortfarande in flera.....
Användarvisningsbild
nikozar
Minion

Inläggav Rombat » sön jul 24, 2005 4:03

nikozar skrev:Brainiac har roliga krafter och brukade krympa städer och lägga dom i flaskor i de gamla historierna=).
Han jobbar i ''remaken'' som gått sen 80 talet för Lex Luthor typ.

Krympa eiffeltornet, eller hur det stavas, är väldigt macho.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Off » mån jul 25, 2005 2:30

Den enda referensen jag kan komma på som jag hört till brainiac är i en non phixion-låt. Då syftar det på något helt annat förstås.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Glorificus » mån jul 25, 2005 3:43

Just nu visas säsong fyra i repris på TV3 söndagar kl 18:00 (nästa som visas är 4x12).

Avsnitt av säsong fyra som inte visats i Sverige tidigare går på Z-tv lördagar kl 20:00 (nästa som visas är 4x18).

Nu går dessutom säsong tre i repris dagligen på TV3, kl 16:35 (nästa avsnitt, måndagens, är 3x08).
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » mån jul 25, 2005 10:54

De gör de inte så lätt för nya tittare att hoppa in i serien. Förvirringen tycks total. Jag önskar att TV-tidningarna kunde få information om vilket avsnitt som visas av tv-bolagen så att det inte bara står avsnitt 2 av 22 eller så. Om det stod ex avsnitt 2.19 så skulle ju den informationen vara mycket mer värd och göra det lättare att hoppa in i äldre serier som repriseras så underligt.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » mån jul 25, 2005 11:44

AKS skrev:De gör de inte så lätt för nya tittare att hoppa in i serien. Förvirringen tycks total. Jag önskar att TV-tidningarna kunde få information om vilket avsnitt som visas av tv-bolagen så att det inte bara står avsnitt 2 av 22 eller så. Om det stod ex avsnitt 2.19 så skulle ju den informationen vara mycket mer värd och göra det lättare att hoppa in i äldre serier som repriseras så underligt.

Om du vill hoppa in i serien så ladda hem säsong 4 väl. Kom igen, det blir kul!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav eynosh » mån jul 25, 2005 12:18

LWes skrev:
AKS skrev:De gör de inte så lätt för nya tittare att hoppa in i serien. Förvirringen tycks total. Jag önskar att TV-tidningarna kunde få information om vilket avsnitt som visas av tv-bolagen så att det inte bara står avsnitt 2 av 22 eller så. Om det stod ex avsnitt 2.19 så skulle ju den informationen vara mycket mer värd och göra det lättare att hoppa in i äldre serier som repriseras så underligt.

S4 är ju minst sagt fristående jämfört med tidigare säsonger..
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Off » mån jul 25, 2005 13:51

Eynosh skrev:
LWes skrev:

S4 är ju minst sagt fristående jämfört med tidigare säsonger..

Tyvärr är den därmed inte lika bra. S02-3 levde på arcen och några bra standalones men det är verkligen inte smallvilles styrka med fristående avsnitt. Visst s04 var bättre än s01 men det säger inte mycket.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav eynosh » mån jul 25, 2005 15:04

S1 var ju typisk "fotw"-arc. S2 och S3 var ändå sammanhängande och intressant, för att sedan ta en helt svängom och gå in på annat i S4.
Få se hur S5 blir, kanske värt och följa serien slaviskt igen.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav LWes » mån jul 25, 2005 16:09

Eynosh skrev:S1 var ju typisk "fotw"-arc. S2 och S3 var ändå sammanhängande och intressant, för att sedan ta en helt svängom och gå in på annat i S4.
Få se hur S5 blir, kanske värt och följa serien slaviskt igen.

Även om det var många långtråkiga fristående avsnitt i säsong 4, så tycker jag lätt att dom bra avsnitten var bättre än dom bra avsnitten i dom tidigare säsongerna. Lois Lane är sååå fantastisk.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » mån jul 25, 2005 16:14

Lois Lane is sooooo overrated.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån jul 25, 2005 16:52

Med mitt förslag ovan menade jag rent allmänt om information om serier i svenska tidningar. Jag har sett säkert 20 avsnitt av Smallville (de första 12 och sedan spridda avsnitt), men tyvärr... tråkigt värre. Lana Lang är en av de sämsta TV-karaktärer som dykt upp i tv-rutan. hon fungerar som sömnpiller på mig.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tis jul 26, 2005 17:34

Tänkte ge ett Smallvilleavsnitt en chans. Såg alltså idag på TV3 och det borde alltså vara 3.9. Helt okej avsnitt måste jag få säga. Naturligtvis stannade dock Lana Langs scener upp allt rejält. Gud, vad hon är tråkig! Om det inte var för henne så kanske man skulle orka följa serien.

Men det är dock det bästa Smallvilleavsnittet jag sett (av ca 20) förutom ett avsnitt i S1 som slutar med att Lex i nån dröm eller profetia står på en äng och det börjar regna blod. Det vill jag minnas var ett bra avsnitt med ett "måste se fortsättningen"-slut.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tis jul 26, 2005 17:42

AKS skrev: Jag har sett säkert 20 avsnitt av Smallville (de första 12 och sedan spridda avsnitt), men tyvärr... tråkigt värre.

Hur klarade du se de tolv första? Jag fick tuppjuck efter sex avsnitt när samma handling redan hade upprepats tre gånger. Smallville s1 är riktigt usel.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis jul 26, 2005 17:57

Ja, du noike... Jag hade hört all hype och försökte hålla ut. Sen insåg jag att de tydligen tyckte att de hade ett enormt bra upplägg och inte visade så stora tendenser att bryta det mönstret och då gav jag upp.

Sorry, ingen bättre förklaring...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tis jul 26, 2005 17:59

Finns/fanns det en hype kring Smallville? Låter väldigt otroligt, serien går att titta på men är inte speciellt bra, även om den ibland lyckas vara intressant.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tis jul 26, 2005 18:00

Jag hade hört om den innan den kom till Sverige och hört enbart bra saker. Måste ha haft enorm otur vad gäller det... :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film