Tim Minear-nyheter (och The Inside)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » tis jul 12, 2005 19:40

Jag är fortfarande svagt optimistisk -- jag är lika chockad som ni över detta -- om att serien nu kan få en bra lead-in till skillnad från Stacked och därmed få en s2 nästa sommar. Jag hoppas, trots att de mer realistiska delarna av hjärnan försöker säga emot. Att de faktiskt sände två avsnitt förra veckan tyder på att de trots allt vill serien väl.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tis jul 12, 2005 20:07

noike skrev:Att de faktiskt sände två avsnitt förra veckan tyder på att de trots allt vill serien väl.

Eller få den undanstökad så fort som möjligt?

Beroende på vilken serie det är så kan hot om nerläggning faktiskt få mig att gilla serien mer. Nu är t ex The Inside lite mer intressant, för Point Pleasant fungerade det inte.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tis jul 12, 2005 20:36

Illyria skrev:
noike skrev:Att de faktiskt sände två avsnitt förra veckan tyder på att de trots allt vill serien väl.

Eller få den undanstökad så fort som möjligt?

Jo, men jag tror att de i sådana fall hade gjort som med Wonderfalls, bytt tid till en ännu sämre och sedan bara slutat visa den. Man kan ju alltid visa repriser av gamla serier istället om det är någon man aktivt inte gillar -- man ger inte mer tablåtid.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tis jul 12, 2005 20:42

Jag hoppas såklart att det ska betyda något positivt och de har ju visat fler avsnitt än av Wonderfalls nu, kommer det blir fler än PP (åtta) också?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » tis jul 12, 2005 22:35

Tror att dom hade bestämt det där om 2 avsnitt innan man fick veta om nedläggningen om jag minns rätt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » ons jul 13, 2005 0:20

Off skrev:Tror att dom hade bestämt det där om 2 avsnitt innan man fick veta om nedläggningen om jag minns rätt.

Alltså, om inte jag missat något någonstans saknas det faktiskt meddelande om nedläggningen från officiellt håll. Vad som hände var att FOX hade till ett visst datum på sig att förlänga skådespelarnas kontrakt, vilket dom inte gjorde och det betyder i praktiken, enligt Timmy, att serien är körd. Det var också han som filosoferade om hur många avsnitt FOX kan tänkas visa innan dom tar bort The Inside från tablån, utan att det än så länge finns någon annan grund för det än Timmys dåliga erfarenheter. Vilket är nog så synd. Det är så jag har uppfattat det.

Jag, å andra sidan, blir allt mer övertygad om att det inte är riktigt så kört ännu. Vi har hela det där pratet om dansgrejen som eventuell lead-in, idag slog det mig att en anledning till de två avsnitten förra veckan kan vara att det inte blir något nästa och att de kommer fortsätta sedan, och att de inte förlängde skådespelarnas kontrakt kan betyda att det inte blir något mer i höst (som det har pratats om innan), men att en säsong 2 nästa sommar fortfarande är en möjlighet.

Jag tror att FOX kommer köra ett tag med dansshowen som lead-in, mycket möjligt till och med hela säsongen (för vi vet att det finns folk på FOX som verkligen stöder showen, och som noike säger hade dom kunnat begrava den om dom ville), och ta ett definitivt beslut efter det. Det skulle, som jag sagt förr, kunna spegla Houses situation.

Därför är det långt ifrån kört. Det är naturligtvis okej att vara skeptisk, men det finns fortfarande, tror jag, all anledning att känna sig lite positiv. FOX har trots allt bättrat sig en aning på sistone.

Jag håller tummarna, och kommer sitta som på nålar tills ett klart besked kommer.

Och med en förhoppning om att det inte blir mer än en veckas uppehåll, kommer även det kännas som en pina.

The Inside äger, damnit!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav CheeseGuy » ons jul 13, 2005 5:32

Och egentligen, varför skulle de inte bekräfta att serien är nedlagd om den är det? (Eller så kanske det är helt normalt att det går till så, vad vet jag.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » tor jul 14, 2005 6:37

Efter gårdagens avsnitt visade de tydligen en preview för NÄSTA AVSNITT, som går den 27:e. Wooooohoooo!
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Off » tor jul 14, 2005 10:27

Wiiiie! Nu ska man bara sätta sig och se dagens avsnitt också.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » tor jul 14, 2005 12:05

I am a happy boy.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » tor jul 14, 2005 12:19

Trevligt, trevligt. Men det känns fortfarande som att vi kanske inte får de sista två avsnitten eller så bara för att de ska få sälja DVD-boxar. Undrar varför jag känner så? ... Just det! Det är ju FOX det handlar om! Duh.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » tor jul 14, 2005 13:05

1x07

Exakt såhär kan jag tänka mig att Minear ville att serien skulle bli men fox har som vanligt skjutit sig i foten. Så jävla underbart fantastiskt superjätteüber-bra.

Alla scener mellan Webster och hans hora var riktigt bra. Coyote kan det här med att spela mörk. "it's a gun in my pocket.."
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » tor jul 14, 2005 14:35

Off skrev:1x07

Exakt såhär kan jag tänka mig att Minear ville att serien skulle bli men fox har som vanligt skjutit sig i foten. Så jävla underbart fantastiskt superjätteüber-bra.

Medhåll. När Web öppnade dörren med sina gula handskar fick jag en grym Fight Club-flashback.

Becky: I got the feeling I was interupting something.
Melody: Ewww. Like what?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tor jul 14, 2005 15:14

Fuck, that was good. Damn good. Supergood. Eller För satans överjävligt bra, som vi säger här i Alvesta Badlands.
Det här får mig dessutom att luta mig ännu mer mot att två avsnitt förra veckan inte var en event, utan gjort p g a nästa veckas uppehåll. Det är fortfarande jobbigt att vänta, men mer naturligt med uppehåll efter 1x07 än 1x06.

FOX tänker på tittarna? Undrens tid är icke över.

Det kan ju finnas flera mer eller mindre bra orsaker till varför de inte gått ut och sagt hur det ligger till, men min gissning (baserat på hur dom har skött det hittills) är att de inte vetat. Kanske har de tittat på reaktionerna på nätet, kanske har de gått efter nåt annat, jag tror i vilket fall att veckans avsnitt kunde ha varit det sista som visades, att inte hade bestämt sig, och det är därför vi inte fått mycket info. Det skulle också kunna vara en anledning till två avsnitt förra veckan, om de lade ner ville de inte göra det med en sådan cliffhanger.

Vilket återigen skulle betyda att FOX tänker på oss. Vad tusan är det som händer? Är världen helt ur led?

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » tor jul 14, 2005 15:45

1.07 was good. Först trodde jag Webb hade någon Rebecca-fetish när horan fick blondera sig.
Bara uppehåll nästa vecka, eller börjar de sina ut på avsnitten?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tor jul 14, 2005 16:06

Illyria skrev:Bara uppehåll nästa vecka, eller börjar de sina ut på avsnitten?

Bara uppehåll. Nytt avsnitt inplanerat för veckan därefter.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » tor jul 14, 2005 16:11

Ja, det var det jag menade med att de börja sina ut på dem. Uppehåll, sen ett avsnitt, sen...?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tor jul 14, 2005 16:30

Illyria skrev:Ja, det var det jag menade med att de börja sina ut på dem. Uppehåll, sen ett avsnitt, sen...?

Ah. Ja, som jag var inne på så vet vi inte. Jag känner mig rätt positiv och tror dom kommer köra hela säsongen.

I värsta fall, om TI får dåliga siffror trots dansgrejen som lead-in, kanske dom dissar dom sista avsnitten i alla fall, men med tanke på att serien redan har rätt låga siffror och FOX ändå verkar gilla serien, så är jag positiv. Just nu tror jag mest att tittarsiffrorna hänger på om vi får se en S2 eller inte.

Och jag tror hursomhelst inte de kommer sina ut avsnitten.

Fast riktigt säker på något av det här kan man ju aldrig vara.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » tor jul 14, 2005 21:37

1.7 Väldigt kluven till detta avsnitt.

De första 30 minutrna var minst lika dåliga som avsnitt 1-3. Mao riktigt tråkigt. Höll på att ta en paus efter 20 minuyter då jag kollade på klockan och trodde att det bara skulle vara fem minuter kvar. Slutet är dock bra med Webb och allt det där. Först blev jag irriterad på Mr Goody Goody för att han räddade Webbs skinn, men ja... jag kan förstå att han inte vill ha den jäveln ute på gatorna. Bättre att de som kan nåt har koll på honom.

Så, tråkigt 75% av tiden och bra 25% av tiden. Bättre än avsnitt 1-3 (och kanske 4 också), men en klar försämring efter avsnitt 5 och 6. Nu kan jag utan problem vänta ett par veckor på nästa avsnitt.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » fre jul 15, 2005 2:15

Jag gillade 1x07 skarpt. Känns bra att serien börjat hitta fotfäste så pass tidigt och att vi kan få så mycket karaktärsdrivet berättande i en kriminalserie. Men det var väl ingen här som väntade sig någon CSI-kopia från Minear.

Känns som att det fortfarande finns en chans att vi får fler avsnitt än de 13, så jag föredrar att se optimistiskt på det hela. Lite tro på att det ska lösa sig kan aldrig skada. ;)

1x07
Avsnittets shout-out tyckte jag mig höra i repliken "...he thought he was slaying a demon".
Och appropå scenen med samtalet om Web's lägenhet fick jag det största skrattet (i den scenen) när Rebecca stegar iväg:
Melody: "Is she going back there, you think?" :D
Och innan det: "How was it?! Did he have like furniture and, and, and cereal and stuff?"

Kul med obducentens sätt att göra sig av med Mr Interrogator. Och uppfinningsrikedomen med mördarens nageltuggande, plus att vi mer eller mindre fick se/höra det. Sånt myser jag extra mycket av. Men så är jag en av dem som gillar att se riktiga tv-operationer också. Så länge det är på tv/film...

Nu är väl frågan de flesta ställer sig när vi ska få se mer av Adam Baldwin. Och Katie Finneran för den delen.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » fre jul 15, 2005 3:34

Glorificus skrev:Jag gillade 1x07 skarpt. Känns bra att serien börjat hitta fotfäste så pass tidigt och att vi kan få så mycket karaktärsdrivet berättande i en kriminalserie. Men det var väl ingen här som väntade sig någon CSI-kopia från Minear.

Och alla som påstår det, att det här skulle vara en CSI-kopia, har naturligtvis helfel!

8)

Nu är väl frågan de flesta ställer sig när vi ska få se mer av Adam Baldwin. Och Katie Finneran för den delen.

Dom verkar ju få lite mer för varje avsnitt, men jag har för mig att Danny Love och Melody Sims (I repeat the names 'cause I love those names) kommer få avsnitt centrerade kring dom framöver. Det har nämnts i Timmytråden på buffistas.org, så noike lär kunna konfirmera/korrigera mig till den nivå som behövs, o s v, o s v.

I övrigt vill jag bara tillägga att The Inside kanske inte får den kärlek serien förtjänar här på forumet (den får inte tillräckligt med kärlek nånstans), så jag blir skamlöst glad när den väl kommer fram. Go Glory!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tam » fre jul 15, 2005 8:22

1x7
"You know what your problem is? You all think you're so cool."
På nåt sett känner jag det som en metafor för serien. Hoppas bara Fox inser att det är bättre att ha The Inside kvar än att ha dom ute på gatorna. Eller ni fattar.

Beatles-referenser; älskar såna, efter att nyligen börjat läsa Invisables och sett Miracles.
"I left out that you prefer McCartney to Lennon. No need to embaress you." (Ungefär.)
Skitbra.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav noike » fre jul 15, 2005 9:55

Tam skrev:1x7
efter att nyligen börjat läsa Invisables

Best. Comic. Ever.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » fre jul 15, 2005 17:09

adolvsson skrev:I övrigt vill jag bara tillägga att The Inside kanske inte får den kärlek serien förtjänar här på forumet (den får inte tillräckligt med kärlek nånstans), så jag blir skamlöst glad när den väl kommer fram. Go Glory!

Ja, jag vill köpa blommor och choklad till serien, utan tvekan. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » lör jul 16, 2005 23:55

Glorificus skrev:
adolvsson skrev:I övrigt vill jag bara tillägga att The Inside kanske inte får den kärlek serien förtjänar här på forumet (den får inte tillräckligt med kärlek nånstans), så jag blir skamlöst glad när den väl kommer fram. Go Glory!

Ja, jag vill köpa blommor och choklad till serien, utan tvekan. :D

8)

It's like sweet, sweet music to my ears.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav poser » sön jul 17, 2005 4:18

fuck you adolvsson, fuck you.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Off » tis jul 19, 2005 22:15

http://www.thefutoncritic.com/cgi/listings.cgi?sort=series&code=inside

Två avsnitt till iaf.

Inside är även med på "Shows you should be watching." på e-online.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » tis jul 19, 2005 23:18

Tycka vad man vill om Kristin på e-online, men hon är i alla fall fantastiskt duktig på att pimpa serier som hon gillar (som The Inside och Veronica Mars).

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » tor jul 21, 2005 8:24

http://www.parentstv.org/PTC/publications/release/2005/0718.asp

LOS ANGELES – Today, the Parents Television Council (PTC), the nation’s most influential advocacy organization protecting children against sex, violence and profanity in entertainment, filed an indecency complaint with the Federal Communications Commission (FCC) about the Fox Network television program, The Inside, which aired an episode with themes of forced sodomy and S&M fetishes to prime time viewing audiences. The PTC, on behalf of its over one million members nationwide, has asked the FCC to issue a Notice of Apparent Liability against each Fox affiliate that aired the program.

The episode that contained the indecent material originally aired at 9:00 p.m. Eastern and Pacific and 8:00 p.m. Central on June 15, 2005. (1x02)The episode included graphic discussions about the characters’ sexual practices, scenes of a man and woman engaged in S&M role playing, gory images of dismembered and mutilated bodies, and a strongly implied male rape. This program was seen in homes across the country on the Fox Network, and in Washington DC, the program aired on WTTG-TV. According to Nielsen Media Research, at least half a million children viewed the episode.

“Graphic scenes of forced sodomy and S&M fetishes are not appropriate for family audiences, and Fox should know better. This episode will fill young minds with horrific images and warped views about sexuality and human relationships, said L. Brent Bozell, president of the PTC.

“This is yet another prime example of why Congress needs to pass the Broadcast Decency Enforcement Act, because with the threat of higher fines for indecent content, millions of children could be spared from viewing sexually graphic shows like The Inside because the consequences would hopefully cause Fox to think twice before airing such content.”

Fullkommligt hysteriskt.

Edit: Deras bästa/sämsta-lista för veckan är också riktigt rolig: http://www.parentstv.org/PTC/publications/bw/welcome.asp Jag måste komma ihåg att kolla den igen när det går mer bra saker på TV.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » tor jul 21, 2005 10:19

Ja, sånt fär är alltid underhållande. Det är ju självklart att barn inte ska se The Inside, men ansvaret borde väl ligga på föräldrarna? Särskilt i USA där individens ansvar predikas hela tiden.

Det sista stycket är dock skrämmande. Tänk om nåt sånt skulle hända?!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film