Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » sön jul 03, 2005 12:20

Reunion verkade intressant om man såg till idé och handling, men pilotavsnittet var för det mesta riktigt tråkigt. Det jobbiga är dock att jag nu är nyfiken på

vem som mördas och vem som gör det.

Jag vill inte följa denna serie som jag tycker var relativt lågkvalitativ på de flesta vis, så jag hoppas att jag glömt bort denna nyfikenhet då säsongen kör igång på riktigt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön jul 03, 2005 18:35

AKS: det lär inte avslöjas förrän i slutet av säsongen, då kan du se/läsa om det ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön jul 03, 2005 18:40

Illyria: Ja, det är det som är det jobbiga. Att det kanske blir så att jag laddar ner avsnitt trots att jag tyckte att piloten sög ganska rejält. Men jag ska försöka hålla mig borta. Om ett par dagar har jag nog glömt bort serien helt och hållet. :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön jul 03, 2005 18:48

Ja, jag kommenterade ovan att det kan komma bli långdraget och egentligen gillar jag inte alls när en sådan plottwist presenteras direkt och är hela saken serien bygger på, gillar inte ens sådana avsnitt, men piloten var rätt okej så jag kommer ge Reunion en chans i höst. Det var rätt trevligt med musiken och varje avsnitt verkar ju utspela sig under ett år så då kommer det väl låtar från respektive år att spelas.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » mån jul 04, 2005 14:39

Jag tycker att Bones var ganska bra. Helt okej. Bra musik fan dom hade med en Lifehouse-låt ju! och Howie Day.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Peppe » mån jul 04, 2005 14:54

Prison Break var bra.
Supernatural var helt ok.
Bones piloten var ganska tråkig.
Global Frequency piloten var också väldigt tråkig.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav adolvsson » tis jul 05, 2005 15:27

Peppe skrev:Global Frequency var bra.
Supernatural var helt ok.
Bones piloten var ganska tråkig.
Prison Break piloten var också väldigt tråkig.

Sådär. Jag rättade till ett litet fel, bara. Det behöver inte tacka mig.

8)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » tis jul 05, 2005 23:24

Still Life-piloten tyckte jag var rätt okej, mysteriet ivarjefall, men när gjordes den egentligen? Det är en äldre serie som redan är nerlagd? (med tanke på Jensen Ackles och att han nu ska vara med i Supernatural)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » tis jul 05, 2005 23:37

Illyria skrev:Still Life-piloten tyckte jag var rätt okej, mysteriet ivarjefall, men när gjordes den egentligen? Det är en äldre serie som redan är nerlagd? (med tanke på Jensen Ackles och att han nu ska vara med i Supernatural)

Det var ett par år sen jag såg den. Den är från 2003 skulle jag tro. Jag har för mig att den var bra och att jag såg fram emot att se den och sen mer som aldrig kom...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » tis jul 05, 2005 23:44

Jag behöver hjälp som jag aldrig behövt hjälp förut!!!!:
Jag vill veta om E! som visas här i sverige är har samma tablå som E! i USA. För 25:e Juli har Kill Reality premiär och jag MÅSTE se den serien! MÅSTE MÅSTE MÅSTE.
Så om den visas här då så ska jag ha beställt kanalen tills dess om det går, annars så måste jag planera att spela in serien hos någon jag känner som har kanalen.
Detta är döds viktigt för mig. Survivor-viktigt!
Jag kan inte förlita mig på att någon lägger ut avsnitten på internet. Den chansen vågar jag inte ta!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » ons jul 06, 2005 0:27

Illyria skrev:Still Life-piloten tyckte jag var rätt okej, mysteriet ivarjefall, men när gjordes den egentligen? Det är en äldre serie som redan är nerlagd? (med tanke på Jensen Ackles och att han nu ska vara med i Supernatural)

Det var väl efter Buffy, men före Point Pleasant, för Marti Noxons del. Jag letade efter information när jag sett den och fick intrycket av att det gjordes några få avsnitt, men ingen av dom visades.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav caffeineaddict » ons jul 06, 2005 17:01

Skönt att folk verkar tycka att Kitchen Confidential-piloten var bra. Den ser jag fram emot att se.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » sön jul 10, 2005 22:25

Det finns en torrent för hela Odyssey 5 (bara 20 avsnitt och nerlagd -- fucking Showtime) på mininova -- om nu någon har missat dess existens.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » sön jul 10, 2005 22:28

Vad handlar Odyssey 5 om?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » sön jul 10, 2005 22:41

Illyria skrev:Vad handlar Odyssey 5 om?

Fem personer på en rymdfärja ser jorden förstöras, (spoiler för extremkänsliga) de blir upplockade av trevlig varselse vars hemvärld råkat ut för samma sak. Denne skickar deras medvetanden tillbaka i tiden till deras kroppar fem år tidigare så att de ska förhindra att allt går "poooooof".
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » sön jul 10, 2005 22:58

Det låter bra. O5 here i come.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » sön jul 10, 2005 22:59

Låter ju inte helt fel på pappret, kan kolla in första avsnittet ivarjefall.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » mån jul 11, 2005 0:39

Ni som har sett mer av Odyssey 5, hur utvecklar den sig? Jag fick alldeles för många X-files-vibbar av piloten för att bli intresserad...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Illyria » mån jul 11, 2005 1:07

X-Files vibbar? Nu låter den ännu mer intressant, synd att nerladdningen går så långsamt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » mån jul 11, 2005 1:28

Yog-Sothoth skrev:Ni som har sett mer av Odyssey 5, hur utvecklar den sig? Jag fick alldeles för många X-files-vibbar av piloten för att bli intresserad...

Jag har än så länge sett 7 avsnitt och något till tidigare -- ser om den nu och med att jag fick tag på allt -- och visst är det X-filesvibbar och ficklampor i mörkret, men den har en genomgående arc och en hel del karaktärsutveckling.

Piloten har en hel del pilotfel som är speciellt märkbara då det är ett dubbelavsnitt. Det blir IMO bättre.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » mån jul 11, 2005 22:46

Jag har just sett Big Brother (US) 6x01 och precis som jag misstänkte var det ingenting som den äckliga avskyvärda svenska hemska versionen av programet.
Det var intressant och spännande och jag kommer lätt följa den i sommar.
Svenska Big Brother är ju helt ointressant och går bara ut på att skämma ut deltagarna och skapa skandaler.
Dessa tendenser såg man ingenting av i amerikanskas säsongspremiär, det lär väl säkert hända mer saker sen, men då tror jag snarare att det blir intressant och spännande istället för patetiskt.

Bara sättet serien är klippt och filmad o.s.v. är 100 gånger överlägsen den svenska och det är kännslan av att det är en profsig produktion som gör hela skillnaden från den svenska som känns som otroligt oproffitionellt och amatörmässigt där alla deltagarna är bönder som inte förtjänar att vinna pengarna.
Jag gillade så gott som alla deltagarna i BB-US-6. Det verkar vara många schysta personer.
Inget Survivor, men det duger väl...

Så efter avsnittet var en promo för Threshold som börjar på CBS i höst och jag tycker det verkar as coolt!
Den serien har ett coolt gäng skådisar och verkar intressant och spännande.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » tis jul 12, 2005 0:32

Brukar alltid ställa mig i försvarspostition när det kommer till Big Brother. Mycket pga att jag tycker konceptet är förbaskat intressant. Låsa in x antal människor på en y stor yta. Vad händer? Sen att kanal 5 fuckar upp hela programiden något ofantligt är ju mest tragiskt. Ännu mer tragiskt är det att folk tittar på det.

Big Brother US, hmm, nä en reality show får räcka åt gången. Hells Kitchen är fruktansvärt underhållande, och imorgon är det ett nytt avsnitt :)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » tis jul 12, 2005 0:36

Tob skrev:Brukar alltid ställa mig i försvarspostition när det kommer till Big Brother. Mycket pga att jag tycker konceptet är förbaskat intressant. Låsa in x antal människor på en y stor yta. Vad händer? Sen att kanal 5 fuckar upp hela programiden något ofantligt är ju mest tragiskt. Ännu mer tragiskt är det att folk tittar på det.

Big Brother US, hmm, nä en reality show får räcka åt gången. Hells Kitchen är fruktansvärt underhållande, och imorgon är det ett nytt avsnitt :)

Yes, äntligen ett nytt avsnitt av Hell's Kitchen!
har någon förresten sett "Ramsay's Kitchen Nightmares" som väl som jag förstått det är hans brittiska program där han i varje avsnitt åker till en ny resturang och på en vecka ska "fixa till" resturangen eller nåt sånt.
Orkar man ladda hem det?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » tis jul 12, 2005 11:51

Appropå Hells Kitchen, inte bara ett nytt utan två nya! Fick en liten lätt glädjechock när jag upptäckte det nu.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » tis jul 12, 2005 12:02

Tob skrev:Appropå Hells Kitchen, inte bara ett nytt utan två nya! Fick en liten lätt glädjechock när jag upptäckte det nu.

Oj oj trevlig överraskning!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tis jul 12, 2005 12:45

Jag har hittat ep 7 och ska ge mig på jakt efter ep 6. Riktigt bra och underhållande realityserie det där. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tis jul 12, 2005 13:44

Datum och tider för när Fox-serier börjar till hösten:
Monday, August 29
8:00-10:00 PM PRISON BREAK (2-Hour Series Premiere)

Monday, September 5
9:00-10:00 PM PRISON BREAK (Time Period Premiere)

Thursday, September 8
8:00-9:00 PM THE O.C. (Season Premiere)
9:00-10:00 PM REUNION (Series Premiere)

Sunday, September 11
8:00-8:30 PM THE SIMPSONS (Season Premiere)
8:30-9:00 PM THE WAR AT HOME (Series Premiere)
9:00-9:30 PM FAMILY GUY (Season Premiere)
9:30-10:00 PM AMERICAN DAD (Season Premiere)

Tuesday, September 13
8:00-9:00 PM BONES (Series Premiere)
9:00-10:00 PM HOUSE (Season Premiere)

Wednesday, September 14
9:00-10:00 PM HEAD CASES (Series Premiere)

Monday, September 19
8:00-8:30 PM ARRESTED DEVELOPMENT (Season Premiere)
8:30-9:00 PM KITCHEN CONFIDENTIAL (Series Premiere)

Källa: thefutoncritic.com
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tis jul 12, 2005 13:52

Illyria skrev:Datum och tider för när Fox-serier börjar till hösten:

Har de skakat om tablån rejält då? För FOX hade tidigare gått ut med att de skulle hinna visa hela AD s3 innan vårtablån tar över -- speciellt som den inte fanns med där i schemat.

Nåväl. Jag hoppas de löst det på något sätt...
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Zaxx » tis jul 12, 2005 16:30

Jag hoppas lite på Bones.. pga David då...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav caffeineaddict » tis jul 12, 2005 18:19

[Vi hade ju minsann en 6FU S5-tråd, så jag flyttade...]

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film