Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav monkeyboy » tis jun 14, 2005 15:48

Illyria skrev:Tydligen har Piloten till "Supernatural" läckt ut nu, någon som hittat den?

Den ligger på torrentbytes. Väntar med att dra ner tills folk här är eniga om att den är något.
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav Illyria » tis jun 14, 2005 15:55

monkeyboy: men den kräver registrering och det är fullt, har inte lyckats hitta den på andra sidor ännu... och jag vill se ivarjefall.

Edit: nu är den på torrentit också! Kräver iofs också registrering men jag tipsade ju om den sidan innan när registreringen var öppen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » tis jun 14, 2005 17:33

Jag har just sett dom två första avsnitten av Hell's Kitchen och jag är helt häpen över hur bra det var.
Snacka om intensivt program, aldrig en tråkig stund. Om jag hade 3:e avsnittet hade jag sett den med en gång.
Håller även på att ladda hem The Cut 1x01, och jag tror att jag kommer gilla den också väldigt mycket. Serier som dessa passar mig perfekt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tis jun 14, 2005 19:06

LWes, sweetie, jag håller med. Ska se på ep 3 senare ikväll (har det nedladdat från http://centraltracker.org/index.php (CTV). Som sagt, mycket intensivt och underhållande. Min underrubrik på tråden jag skapat på TV-land är "Bleep-maskinen tar över" vilket jag tycker är mycket passande. :) För att vara en realityserie är den väldigt underhållande. Ramsay är elak som sjutton och det är himla kul då han ber klagande gäster o dyl att "sit the fuck down" osv. Eller "sit the bleep down" blir det ju. ;)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » tis jun 14, 2005 22:59

Jag ser också på Hells Kitchen. Skall se tredje avsnittet inatt. Instämmer med både LWes och AKS. Underbar dokusåpa....inte en lugn stund och chef Ramsay är fruktansvärt elak och underhållande.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » tis jun 14, 2005 23:02

Har precis sett första avsnittet av Kevin Hill. Det känns som en serie som jag inte borde gilla, om man ser till grundhandling och så, men ta mig tusan om jag inte är riktigt förtjust i första avsnittet! Fortsätter serien kvalitativt så här så kommer jag att se fram emot nästa avsnitt serien igenom. Och om så är fallet så är det synd att det bara blev en säsong. Men, men... jag kanske blir less efter fem avsnitt också. Första intrycket var dock mycket gott.

EDIT: Var ena advokattjejen Saffron från Firefly? Måste kolla...

EDIT igen: Jodå, det var det! Kul att se henne igen.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » tis jun 14, 2005 23:38

Någon som hört något om den här serien?

http://www.tv.com/reunion/show/32270/su ... _summary=1

På pappret verkar det bra.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » ons jun 15, 2005 0:07

Har bara sett bilder och läst beskrivning av Reunion, önskar att piloten kunde läcka ut för jag vill undersöka den närmare.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » ons jun 15, 2005 0:14

Illyria: Det finns klipp från serien här: http://www.canwestmediasales.com/television/programming/shows/video/reunion.html (På den sidan finns det förresten klipp från ett par serier till, om ni inte har sett det.)

Jag är inte övertygad direkt, men det kan kanske bli bra.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » ons jun 15, 2005 0:23

Nu har jag tittat på Reunion-klippet där och serien verkar rätt okej, fast jag brukar ha svårt för serier som avslöjar saker sådär, det är ju en spoiler ;)

Tittade på Fanthom också, även den skulle jag vilja se piloten för, just det som hände under vattnet verkade rätt intressant ivarjefall, men sen beror det helt på hur den är uppbyggd.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » ons jun 15, 2005 0:35

Illyria skrev:Tittade på Fanthom också, även den skulle jag vilja se piloten för, just det som hände under vattnet verkade rätt intressant ivarjefall, men sen beror det helt på hur den är uppbyggd.

De som ligger bakom gjorde G vs E -- I have faith so far. G vs E var fenomenalt bra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav monkeyboy » ons jun 15, 2005 2:15

AKS skrev:Har precis sett första avsnittet av Kevin Hill. Det känns som en serie som jag inte borde gilla, om man ser till grundhandling och så, men ta mig tusan om jag inte är riktigt förtjust i första avsnittet! Fortsätter serien kvalitativt så här så kommer jag att se fram emot nästa avsnitt serien igenom. Och om så är fallet så är det synd att det bara blev en säsong. Men, men... jag kanske blir less efter fem avsnitt också. Första intrycket var dock mycket gott.

EDIT: Var ena advokattjejen Saffron från Firefly? Måste kolla...

EDIT igen: Jodå, det var det! Kul att se henne igen.

Såg också det och det du säger passar nästan exakt in på mig med =)
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav AKS » ons jun 15, 2005 7:06

Vad trevligt!

Antal personer som håller med mig idag: 2. Hittills. Nice. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » ons jun 15, 2005 12:15

AKS skrev:Fortsätter serien kvalitativt så här så kommer jag att se fram emot nästa avsnitt serien igenom.

Jag tyckte om den. Det var en bra serie, men jag blev inte så besviken när den lades ner.
Vid det laget hade jag ganska mycket tröttnat, och jag orkade inte ens se sista avsnittet.
Jag skulle gissa på att det hade med att göra att jag följde hur många serier som helst och Kevin Hill var en av dom jag var minst engagerad i.
Men det är en trevlig serie. Jag kommer ihåg att jag i början tyckte att den var väldigt bra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » ons jun 15, 2005 20:26

Det finns nu en trailer till Ghost Whisperer och serien verkar långt ifrån bra, vad kan egentligen bli bra med Jennifer Love Hewitt i huvudrollen, men detta var riktigt klyshigt och manuset verkar pinsamt dåligt.

Och detta ska ersätta och få bättre tittarsiffror än Joan of Arcadia... vet inte riktigt vad CBS tänker med, jag hoppas den floppar stenhårt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » ons jun 15, 2005 23:16

Precis sett piloten till supernatural. Var ganska tveksam innan men efter att ha sett den måste jag säga att det här nog kan bli ganska bra. Åtminstone hyffsad underhållning för stunden om det håller ungefär samma klass.

2 bi-roller från andra serier jag tittar på ( smallville och Gilmore Girls ) som har huvudrollerna men som tur är tänkte man inte så mycket på det när det väl kom igång.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » tor jun 16, 2005 7:58

Nu har jag också sett Supernatural-piloten och: Ett sådär pilot-avsnitt som ivarjefall inte fick mig fast, även om det inte var dåligt som jag trodde det skulle vara (titeln är urlöjlig), men tyckte jag ändå det var långtråkigt. Dock (något positivt): Mysteriet med mammans död och nu flickvännens, verkar vara någon som är efter Sam (?) är rätt intressant, men om resten av serien kommer baseras på CoTW av detta slaget så kommer det inte fungera. Gillar inte Jared P från GG heller.
Och första avsnittet av The Closer, en ny kriminalserie: Avsnittet var rätt okej, men den känns mest som en serie i mängden av kriminalserier, ingen tillräckligt stark karaktärsbas förutom huvudrollen och även hon var lite shaky (ätstörningar?). Om jag är uttråkad kanske jag ger serien något mer avsnitt, men den fick mig mest att vilja se nya (bra) Medium-avsnitt istället.
Nej, nu ska jag se senaste The Inside istället.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » tor jun 16, 2005 17:50

AKS skrev:Vad trevligt!

Antal personer som håller med mig idag: 2. Hittills. Nice. :)

Och här har du en till. ;)
Såg också Kevin Hill och föll för det direkt. Smart humor, bra skådespelare, etc. "Saffron!" hördes i mitt huvud några sekunder innan jag själv insåg varför.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » lör jun 18, 2005 0:06

Fuck, jag älskar SVT! Hallåan berättade nyss, inför kvällens film med Christopher Eccleston, att dom har köpt in nya Doctor Who.

Okej, så jag har redan följt doktorns äventyr i vår, sista avsnittet imorrn kväll, men det är god-goda nyheter för alla andra. Veronica Mars-goda. Den här säsongen gjorde mig till ett DW-fan riktigt kvickt.

Och jag måste säga att jag är en aning nyfiken på översättningen.

Det här måste vara första gången Doctor Who sänds på en svensk kanal, eller? Vore kul om de kunde köra tidigare säsonger också, men jag antar att det är att hoppas lite för mycket.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » lör jun 18, 2005 10:56

Oj, det var överraskande, men trevliga, nyheter. Undras bara när de ska lyckas peta in den i tablån då de ännu inte hittat en slot för Veronica Mars? Nåväl, ska bli riktigt kul att se -- som SFX-prenumerant så har jag ju läst spaltmetrar om Dr Who i alla hans reinkarnationer genom åren.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » mån jun 20, 2005 1:33

AKS skrev:Oj, det var överraskande, men trevliga, nyheter. Undras bara när de ska lyckas peta in den i tablån då de ännu inte hittat en slot för Veronica Mars?

13 avsnitt är mycket lättare att få in i tablån än 22. 6 avsnitt är ännu lättare -- vilket förklarar varför de köper in alla brittiska saker de kommer över.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » mån jun 20, 2005 9:46

Ja, det har du ju rätt i.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » mån jun 20, 2005 13:19

Piloten för Supernatural var ju helt otrolig! Jag trodde att den skulle vara bra, men jag är helt vild för att den var så fenomenal.
Jag tyckte att konceptet lät coolt och intressant men att få se det utfört i sin fantastiskhet var otroligt.
Den var läskig och spännande och rolig och intressant och riktigt cool. :eek: 8) :D :rolleyes:
Kan lätt bli en av dom bästa serier jag sett.

Bättre än Lost? Nja, inte med en gång. :|
Bättre än Veronica Mars, Smallville, Alias och alla andra serier? Lätt! 8)

Jag har hittills bara sett 2 piloter (denna och Prison Break) och älskade båda! :eek: :evil: :D :!:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » mån jun 20, 2005 13:34

Det är så himla härligt att läsa sådana här inlägg från dig, LWes! Jag önskar att jag kunde tycka om så många serier som du gör... :)

(Eller inte, med tanke på att jag ser fram emot hösten med viss... tveksamhet. Jag menar, alla serier är tillbaks = yay! Men det är *så* mycket att se att det nästan är jobbigt emellenåt.)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » mån jun 20, 2005 13:34

Ooops! :oops:

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tis jun 21, 2005 3:09

Piloten för Bones hittas nu på TPB.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » tis jun 21, 2005 3:19

Illyria skrev:Piloten för Bones hittas nu på TPB.

Tackar. Inte för att jag har några större förväntningar men man kan ju alltid hoppas.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » tis jun 21, 2005 4:07

Jag har heller inte större förväntningar efter trailern, men jag vill se avsnittet och avgöra närmare, mest pga DBs medverkan, annars hade jag nog skippat det.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » tis jun 21, 2005 11:48

Ni och era jobbiga förkortningar... Vad är TPB för sida?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav eynosh » tis jun 21, 2005 11:51

LWes skrev:

Ni och era jobbiga förkortningar... Vad är TPB för sida?

The Pirate Bay.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film