Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav CheeseGuy » tis jun 07, 2005 8:53

Ja! Och det bekräftar väl att den bakre delen av planet verkligen kraschade någon annanstans på ön och att det finns överlevande där också.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » tis jun 07, 2005 16:23

CheeseGuy skrev:Ja! Och det bekräftar väl att den bakre delen av planet verkligen kraschade någon annanstans på ön och att det finns överlevande där också.

Vi får väl se hur de löser det, i pilotavsnitten sa de väl att planet bröts av när de var uppe i luften och att de sen färdades en bit till? Rose man var ju också i bakre delen av planet och hon har hävdat att han inte är död?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » tis jun 07, 2005 16:29

Illyria skrev:
CheeseGuy skrev:Ja! Och det bekräftar väl att den bakre delen av planet verkligen kraschade någon annanstans på ön och att det finns överlevande där också.

Vi får väl se hur de löser det, i pilotavsnitten sa de väl att planet bröts av när de var uppe i luften och att de sen färdades en bit till? Rose man var ju också i bakre delen av planet och hon har hävdat att han inte är död?

Hon säger att hon vet att han inte är död.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » tis jun 07, 2005 17:07

LWes skrev:
Illyria skrev:

Sa hon inte bara så för att hon har en inre, religiös känsla av att han är levande? Precis som Aragorn vet att Frodo inte har dött under sin resa?[/quote]
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav LWes » tis jun 07, 2005 17:21

Yog-Sothoth skrev:
LWes skrev:
Illyria skrev:

Sa hon inte bara så för att hon har en inre, religiös känsla av att han är levande? Precis som Aragorn vet att Frodo inte har dött under sin resa?

Förmodligen. Eller precis som Jedis kan känna i kraften när deras vänner dör.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Rombat » ons jun 08, 2005 0:40

Exakt Som när Delfinen Flipper vet att barnen har blivit instängda i en undervattensgrotta

Sorry, jag kunde inte hålla mig. :P

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Noam » ons jun 08, 2005 16:50

Rombat skrev:Exakt Som när Delfinen Flipper vet att barnen har blivit instängda i en undervattensgrotta

Sorry, jag kunde inte hålla mig. :P

näru Rombat, där har du fel.. Flipper hör ju faktiskt barnens skrik under vattnet. Flipper har extremt bra hörsel och som ni vet färdas ljud utomordentligt bra i vatten.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Rombat » tor jun 09, 2005 7:14

CyberAl skrev:näru Rombat, där har du fel.. Flipper hör ju faktiskt barnens skrik under vattnet. Flipper har extremt bra hörsel och som ni vet färdas ljud utomordentligt bra i vatten.

TVIVLARE!
:D

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HeY » lör jun 11, 2005 12:14

Va pratar alla om nu, jag ser spoilermarkeringar över allt men inget om Lost? Fill me in!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tob » lör jun 11, 2005 12:56

HeY skrev:Va pratar alla om nu, jag ser spoilermarkeringar över allt men inget om Lost? Fill me in!

Övergripande funderingar om säsong 2. Har du inte sett något alls?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » lör jun 11, 2005 23:23

MILD SPOILER FÖR S1

Från Losts bitterness-tråd hos TwoP:

I just figured out what the numbers mean. See, in Buffy, at the end of season three, they introduce the numbers 7-3-0, which make another mysterious appearance at the end of season 4. It's been indicated that 730 was 365x2, the count of the number of days to the major conclusive event that happens at the end of season five. Thus, we can expect a major conclusive event to happen in Lost in 4,815,162,342 days. Seems consistent with what we've seen so far. And since each episode of the series is roughly two days on the island, it looks like season 96,303,246 is going to be *awesome*.

:D :D Känns troligt...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » sön jun 12, 2005 12:32

Tob skrev:
HeY skrev:Va pratar alla om nu, jag ser spoilermarkeringar över allt men inget om Lost? Fill me in!

Om du menar om vad jag sett av Lost så har jag sett hela säsong 1 och om du menar utav spoilermarkeringarna så ahr jag läst ett par stycken och det står om Delfinen flipper och sånt så jag började undra lite om vad det var ni prata om! ;)

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tob » sön jun 12, 2005 12:35

HeY skrev:
Tob skrev:

Om du menar om vad jag sett av Lost så har jag sett hela säsong 1 och om du menar utav spoilermarkeringarna så ahr jag läst ett par stycken och det står om Delfinen flipper och sånt så jag började undra lite om vad det var ni prata om! ;)

Hehe....metadiskussion om hur man kan känna av att någon är vid liv. Läs dem tidigare spoiler inläggen så förstår du.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav HeY » sön jun 12, 2005 12:57

Tob skrev:
HeY skrev:
Tob skrev:

Hehe....metadiskussion om hur man kan känna av att någon är vid liv. Läs dem tidigare spoiler inläggen så förstår du.

Okej, ska göra det! :)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » sön jun 12, 2005 13:03

Tob skrev:
HeY skrev:
Tob skrev:

Ja nu förstår jag. Det där med att känna kraften och sånt!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Rombat » mån jun 13, 2005 18:43

HeY skrev:Ja nu förstår jag. Det där med att känna kraften och sånt!

Och barnskrik under vatten!

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav LWes » mån jun 13, 2005 23:55

spoiler säsong 2 från e! online:
mandarinpurple asks: HEE! got some tv people in trouble lol But what about the Riddle! Please say Jin is alive!!!
Kristin_Veitch replies: JIN IS ALIVE!!!!! ANd I hear he's getting an ever BIGGER part next season. Whahooooooo!

Yay! Yay! Yay!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » tis jun 14, 2005 0:38

Rombat skrev:
HeY skrev:Ja nu förstår jag. Det där med att känna kraften och sånt!

Och barnskrik under vatten!

Ja hur kunde jag glömma det ;)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » tor jun 16, 2005 0:05

LWes skrev:spoiler säsong 2 från e! online:
JIN IS ALIVE!!!!! ANd I hear he's getting an ever BIGGER part next season. Whahooooooo!

Nej nej nej! Han är en av de som gärna kunde fått dö.

Mer karaktärspoilers från s2, från tvguide.com: Question: So, if Michelle Rodriguez' character is alive (Ask Ausiello 6/8 ), what are the chances that Rose's husband is alive, too? — Shannon

Ausiello: I'd say the chances are pretty darn good.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eynosh » tor jun 16, 2005 8:01

Illyria skrev:
JIN IS ALIVE!!!!! ANd I hear he's getting an ever BIGGER part next season. Whahooooooo!

Mer karaktärspoilers från s2, från tvguide.com: Question: So, if Michelle Rodriguez' character is alive (Ask Ausiello 6/8 ), what are the chances that Rose's husband is alive, too? — Shannon

Ausiello: I'd say the chances are pretty darn good.

BAH!
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav LWes » tor jun 16, 2005 16:59

Illyria skrev:

HAN ÄR MIN FAVVO!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » tor jun 16, 2005 18:13

LWes skrev:
Illyria skrev:

HAN ÄR MIN FAVVO!

Min med! Så.. Yay!! Daniel Dae Kim förtjänar att synas mer!
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » tor jun 16, 2005 18:31

En av de mesta trista karaktärerna, IMHO.

Dessutom är jag Jack/Sun-shipper, bort med Jin!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » tor jun 16, 2005 21:16

Illyria skrev:En av de mesta trista karaktärerna, IMHO.

Detta har jag aldrig fattat, så du får gärna förklara igen... varför just Jack/Sun av alla möjliga kombinationer, vad jag vet har ju de knappt pratat med varandra?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Glorificus » tor jun 16, 2005 21:29

Illyria skrev:En av de mesta trista karaktärerna, IMHO.

Spoiler s1:
Det är kanske just för att man fått se så lite av honom som man får mersmak. Jag tycker det lilla vi fått se av Jin alltid varit väldigt laddat och det finns något äkta över det dubbla i hans karaktär. Den man Sun gifte sig med kontra den han är nu - som egentligen är samma person.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » tor jun 16, 2005 21:29

Det förklarade jag för ett tag sedan? Klicka bakåt och läs ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » ons jun 22, 2005 14:04

Lite om vad som kommer hända i s2, från Ausiello på TVguide.com:
Question: Lost spoilers, pretty please!! — Caroline

Ausiello: Don't beg, Caroline. It's beneath what little dignity you have. Anyway, producers Damon Lindelof and Javier Grillo-Marxuach apparently let the scoop fly at the first ever Lost convention in Burbank, Calif., two weeks ago. Among the Season 2 tidbits dropped by the duo: The marooned passengers will find the tail section of the plane, as well as the survivors who were seated there, prompting Charlie to declare, "Look — it's the chick from Girlfight!" Sawyer will survive the bullet wound he sustained on the raft; and those pirates are, in fact, "the Others." Also, Lindelof confirmed that Oceanic Flight 815 "did not crash by accident. It crashed for a very specific reason." (Yeah, to save ABC)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » tis jul 26, 2005 22:17

Om säsongspremiären och uttalanden från Damon Lindelof om serien i allmänhet, från post-gazette.com:
"Lost" executive producer Damon Lindelof said it's a "dream come true" to be producing a cult show that's been accepted by the mainstream audience, but he also feels viewers' pain, especially the pain of wanting answers to all the frustrating questions the series has posed.

"My own sense as a viewer is in conflict with my senses as a [TV show creator]," Lindelof said after winning Theater Critics Association awards for best new program and best drama Saturday night. "I want to reveal mysteries at a rate faster than we're going. I don't want to do the perpetual nine-season stall."

But he said it's difficult to judge that. He and co-creator J.J. Abrams know how they want the series to end, but, Lindelof said, "When you run a race and don't know where the end is," it becomes difficult to figure out how much to parcel out and when to do it.

He defended the May season finale, saying it was in line with the job of a cliffhanger: to make people anticipate the next season. But he does promise that within the first 15 minutes of the "Lost" season premiere, which picks up 30 seconds after the season finale, the characters will learn what's in the hatch that's been taunting them (and viewers) for months.

"You'll get a lot of answers in the season premiere," he said, "and a couple more questions."

Promises, promises.

After that disappointing May season finale, during which viewers got basically no payoff for staying tuned all season, Lindelof said the first three episodes will take place in a six-hour period and will deal with the ramifications of opening the hatch, the kidnapping of young Walt (Malcolm David Kelley) and the lost-at-sea trials of Sawyer (Josh Holloway) and crew

Vad det tjatas om the disappointing season finale, jag tyckte den var helt i linje med hur serien varit under hela säsongen. Jag var inte besviken, något som däremot borde skrivas mer om hur dålig finalen var är isåfall Desperate Housewives.

Ser fram emot säsong 2.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eynosh » tis jul 26, 2005 22:21

Massa tjöt och lite snack 8)
S2 får förklara mycket för att jag ska fortsätta kolla, klarar inte av fler avsnitt där veckans höjdpunkt är när en kokosnöt ramlar ner och slår Locke i huvudet så att han ser en helikopter krascha i Sibiren som betyder att någon har smugglat sprit över Nordsjön och kraschat vid Madagaskar. Senare visar det sig att han drömde och att i verkligheten hade dom smugglat kokosnötter.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Illyria » tis jul 26, 2005 22:25

Ingen tvingar dig att titta heller ;)

Jag gillar serien och jag gillar generellt hur den berättas. När det negativa överväger för en serie är det bättre att sluta titta än att sitta och gnälla om den.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film