Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav poser » lör jun 04, 2005 1:37

Rescue me!

F/X visar varför de är bäst, säsong 2 ska väll anlända den 21 juni, can't hardly wait.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav AKS » lör jun 04, 2005 1:51

Hehe, jag är så fixerad vid Veronica Mars att jag inte ens läste vilka andra som var nominerade. Jag tror heller inte att VM kommer att vinna på något vis, men att den lilla serien uppmärksammas i detta sammanhang är glädje nog för mig. Som sagt, VM är mitt nya Buffy. Fixeringen är total.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör jun 04, 2005 9:49

Jag orkar inte leta upp Kristins kolumn, men enligt en poster på TwoP är detta ett nytt tillägg (ingen spoilermarkering eftersom det inte avslöjar något alls:

There is a new paragraph added to Kristin's column. At least, I didn't see it the ten times I read it earlier: "The good news? The show's publicist insists that no final decisions have been made about Veronica's second season.... he assures me that there will be no drastic changes and that the integrity and identity of the show will remain intact."

:D Härligt att läsa. Jag vet att TwoP:arna (myself excluded) började skicka e-post till alla berörda igår. Ser ut som att de skrämde upp någon rejält.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav monkeyboy » lör jun 04, 2005 14:29

Tycker nog att Loganfixeringen nästan är värre än "våran" Spike, kanske för att Spike egentligen är en väldigt bra karaktär också och att fixeringen är mer förståelig...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav Illyria » lör jun 04, 2005 17:12

De ska låta bli att skrämma upp oss sådär, sommaren ska vara en tid då vi spekulerar om hösten och inte sitter på nålar (igen!).

Jag förstår Logan-fixeringen mer än Spike faktiskt och att den skulle vara "värre" ser jag inte, Spike-fixeringen är så sjukt överdriven, it's like a cult. Har dock märkt nu när det gått något år sedan serie slutade att den minskat lite, vilket är trevligt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör jun 04, 2005 17:17

Jag har förståelse för båda kulterna. :) Jag älskade Spike (mest i S2 och S5 BtVS skulle jag tro). Jag älskar Logan. Välskriven, välspelad, karismatisk, en fantastisk karaktärsarc som började runt Return of the Kane.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » mån jun 06, 2005 17:39

**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » mån jun 06, 2005 17:53

SVT pratar serier, från något radioprogram, ingen av de serier de köpte förra året har kommit upp på tv och det är en lång eftersläpning men det är för SVT har ett "inbyggt problem", och här tas Veronica Mars upp som exempel, att med det diversifierade utbud SVT har är det svårt att hitta en slot för den sortens program, det är inget som kan hända över en natt. Och sen pratas det om att de kommersiella kanalerna har sådana här slotar och därför kan visa serier fortare. BS säger jag, varför har SVT inga sådana slotar då? De har slotar för precis allt annat.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » mån jun 06, 2005 23:32

Precis, Illyria. Men fixa en slot då. Gnäll, gnäll från deras sida. Jag kan inte alls förstå i vad problemet ligger. Det är väl bara att flytta på nåt annat program då, och sen ha den sloten till tv-serier. Och därmed basta! :evil: Annars kommer dom ju aldrig kunna visa några serier överhuvudtaget. Fixa det nu, så är det gjort sen. Och visa VM till hösten. Sen så har jag babblat om VM för mina vänner och några kollegor, så SVT måste visa serien nu, innan den glöms bort, och mina pr-försök har varit förgäves... :(

AKS, jag hoppas att det är sant, jag blev så orolig av Kristen kolumn. Skulle helst vilja att RT går ut och dementerar iofs för lite skärrad känner jag mig fortfarande..

Jag har full förståelse för Spike-kulten, jag älskar själv Spike som karaktär, jag tycker att han är fascinerande, rolig, komplex och helt underbar. Han har en kemi med dom andra skådespelarna som också förgyller varje scen. Så visst, jag förstår en viss grad av Spikedyrkan. Det är när det börjar gå till överdrift, när folk skriker efter honom som om han vore en boybandstjärna, som jag blir lite konfunderad. Jag dreglar själv efter Spike ibland men försöker ändå ha lite perspektiv på saken.

Logan-kult kan jag också förstå. Kanske inte så att det kommer i närheten av Spike, men faktum är att Logan är den av de yngre karaktärerna som är mest fascinerande och engagerande, förutom Veronica, och eftersom VM-fans verkar utveckla en viss "fanatism" som påminner om Buffy-fansens, så är det inte så konstigt med en liten Logan-kult. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » mån jun 06, 2005 23:43

Tinwiel skrev:Jag kan inte alls förstå i vad problemet ligger. Det är väl bara att flytta på nåt annat program då, och sen ha den sloten till tv-serier.

Nej, jag förstår heller inte problemet, eller hur de tänker, det måste vara någon slags kortslutning. Somebody needs to hit them in the head. And hard.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » mån jun 06, 2005 23:57

Illyria skrev:
Tinwiel skrev:Jag kan inte alls förstå i vad problemet ligger. Det är väl bara att flytta på nåt annat program då, och sen ha den sloten till tv-serier.

Nej, jag förstår heller inte problemet, eller hur de tänker, det måste vara någon slags kortslutning. Somebody needs to hit them in the head. And hard.

JA! Eller binda fast dom och tvinga dom att se Huset fullt-avsnitt i flera timmar. Fast å andra sidan, det kanske dom skulle gilla... :rolleyes: Bussa JRT på dom? Förresten, har hela SVT fått kortslutning eller bara den/dom som är direkt ansvariga? Finns det ingen som kan tala förstånd med dom? Har dom ingen anställd som har lite koll på tv-serier och förståelse för hur tv-serievärlden fungerar. Tänk om femman hade börjat visa O.C nu tex, vilken skandal... Och dom slösar pengar på att köpa in en serie men använder den sen inte och ser inte till att den får bra tittarserier. *djup suck* Världen är konstig.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Glorificus » tis jun 07, 2005 0:59

Illyria skrev:SVT pratar serier, från något radioprogram, ingen av de serier de köpte förra året har kommit upp på tv och det är en lång eftersläpning men det är för SVT har ett "inbyggt problem", och här tas Veronica Mars upp som exempel, att med det diversifierade utbud SVT har är det svårt att hitta en slot för den sortens program, det är inget som kan hända över en natt. Och sen pratas det om att de kommersiella kanalerna har sådana här slotar och därför kan visa serier fortare. BS säger jag, varför har SVT inga sådana slotar då? De har slotar för precis allt annat.

Det anmärkningsvärda här är kanske att de tog VM som exempel. Hm... betyder det att de påverkats av kampanjen att försöka få in serien i hösttablån?

Problemet med SVT:s slotar är att det är så hög konkurrens om att fylla dem. Bara SVT Drama i Stockholm får in ca 1500 programförslag per år och av dem är det ett fåtal som till slut blir färdiga program - och det man inom SVT då utgår från är att fylla de slotar som finns. T.ex. komediserier för söndagar 20:00. Och det planeras flera år i förväg för dessa.
Men det här är förstås egenproducerade program, inte inköpta. Jag tror jag kan ta reda på mer om varför man tydligen inte har slotar för inköpta program... håller på med en presentationsrapport om just SVT och har en kontaktperson där. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » tis jun 07, 2005 1:10

De har slotar för inköpta program, t ex Six Feet Under osv... ta gärna reda på så mycket du kan och vad är det för kontakt person? Du verkar ju få svar av personen också, kampanjen har ju fått noll svar, inte ett enda email tillbaka, inte ens från tittarombudsmannen :rolleyes:
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » tis jun 07, 2005 5:39

Illyria skrev:ta gärna reda på så mycket du kan och vad är det för kontakt person? Du verkar ju få svar av personen också, kampanjen har ju fått noll svar, inte ett enda email tillbaka, inte ens från tittarombudsmannen :rolleyes:

I've got mad skills. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis jun 07, 2005 17:56

Ja, men då ska dom inte köpa in serier om dom inte kan visa dom. *fnys* Visserligen så är det bättre att VM köps in och visas ett år för sent, än att den inte köps in och visas alls, men andra kanaler hade kanske kunnat fått chansen att visa den..

Det går att fixa en slot om dom sätter sig ner och planerar, det tror jag. Dom bryr sig inte bara... (ja, jag är lite sur faktiskt, därav bitterheten). :evil: Sen har dom dissat oss, så dom förtjänar att få lite skit för det..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » tis jun 07, 2005 17:56

VARNING! Fotot ej för de som inte klarar av half-nekkid KB!
EDIT: Helenaken är hon nog förresten... Fast antagligen har de photoshoppat bort ett par minimala trosor. Nåt annat kan jag inte tänka mig.

http://img243.echo.cx/img243/6733/scan35mn.jpg

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tis jun 07, 2005 18:06

AKS skrev:VARNING! Fotot ej för de som inte klarar av half-nekkid KB!
EDIT: Helenaken är hon nog förresten... Fast antagligen har de photoshoppat bort ett par minimala trosor. Nåt annat kan jag inte tänka mig.

http://img243.echo.cx/img243/6733/scan35mn.jpg

Oj! Nu kommer alla dom där hormonstinna tonåriga grabbarna, som Yog pratade om, bli alldeles till sig. ;)

Men har hon inga kläder på sig alls? Det ser ut som hon är utan trosor också, men det kanske är hudfärgade underkläder?
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav poser » tis jun 07, 2005 18:28

Hmm jag är inte tonåring but sign me up.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav adolvsson » tis jun 07, 2005 19:40

Tinwiel skrev:Oj! Nu kommer alla dom där hormonstinna tonåriga grabbarna, som Yog pratade om, bli alldeles till sig. ;)

Inte bara dom. Wawawoom, liksom. "I love making breakfast naked". Frukost OCH en naken Kristen Bell? Värsta drömscenariot, för sautan.

Ja, jag vet, det kan inte bli mycket mer uppenbart nu men eftersom det passa låter vi det gå ändå... I'll be in my bunk.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Simon » tis jun 07, 2005 19:44

Mycket trevligt.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav carre » tis jun 07, 2005 20:03

vart är de andra 10 måntro?
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Illyria » tis jun 07, 2005 20:27

Så speciellt naken var hon ju ändå inte.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Bender » tis jun 07, 2005 20:29

hubba hubba! :D

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav adolvsson » tis jun 07, 2005 20:33

Illyria skrev:Så speciellt naken var hon ju ändå inte.

Tillräckligt 8)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » tis jun 07, 2005 20:42

Jag anser att hon är naken (förutom det par trosor hon antagligen har på sig). Bara för att man skyler sig med rekvisita gör en ju inte mindre naken. Det är bara det att man får se mindre. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tis jun 07, 2005 20:45

Jag anser att hon är naken (förutom det par trosor hon antagligen har på sig). Bara för att man skyler sig med rekvisita gör en ju inte mindre naken. Det är bara det att man får se mindre. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tis jun 07, 2005 20:45

Sorry. Buffyforum är himla segt för mig idag så jag vet inte om jag lyckats posta eller inte eftersom det tar över en minut att få fram meddelandet om ens inlägg postats.
Senast redigerad av AKS tis jun 07, 2005 20:48, redigerad totalt 1 gång.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » tis jun 07, 2005 20:47

AKS skrev:Jag anser att hon är naken (förutom det par trosor hon antagligen har på sig). Bara för att man skyler sig med rekvisita gör en ju inte mindre naken. Det är bara det att man får se mindre. :)

Less is more, som en vis person sa nån gång.

Dessutom har jag en väldigt levande fantasi.

Make of that what you will.

8)

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav monkeyboy » tis jun 07, 2005 22:07

Did someone order a hormonstinn tonåring?
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav Yog-Sothoth » tis jun 07, 2005 23:36

AKS skrev:Jag anser att hon är naken (förutom det par trosor hon antagligen har på sig). Bara för att man skyler sig med rekvisita gör en ju inte mindre naken. Det är bara det att man får se mindre. :)

Ungefär som när man har kläder på sig? :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film