Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav monkeyboy » ons jun 01, 2005 19:02

ey skrev:
monkeyboy skrev:Ja, du tycker ju om J-Lo (durradum-tisch)

du har satt din sista potatis, apa!

Men visst var den klockren? =D
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav CheeseGuy » ons jun 01, 2005 19:03

Det verkar ganska intressant. Problemet är hur de ska lyckas dra ut det över 13 avsnitt utan att det ska kännas... utdraget. Jag kommer nog att se de första avsnitten i alla fall. (Speciellt eftersom just 24 inte börjar förrens i januari.)

adolvsson: Dominic West är inte inblandad, vad jag kan se. Däremot är Dominic Purcell det. (Men jag har gärna fel här.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav noike » ons jun 01, 2005 19:06

Tyvärr har ostpojken rätt. Dominic Purcell är med och han är tråkigare än att behöva leva en månad på bara mariekex utan att dricka vatten.
Senast redigerad av noike ons jun 01, 2005 19:58, redigerad totalt 1 gång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » ons jun 01, 2005 19:19

Damn, hur kunde jag ha så fel? Tyckte t o m jag såg West på gruppbilden. Vilket jag då uppenbarligen inte gjorde. Ah, well, crap then.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav LWes » ons jun 01, 2005 22:36

Illyria skrev:Inför hösten så tycker jag Prison Break verkar lovande

Det tycker jag med! (Fast det har jag sagt i månader nu!)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » ons jun 01, 2005 22:40

CheeseGuy skrev:Däremot är Dominic Purcell det. (Men jag har gärna fel här.)

:P han är cool!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » fre jun 03, 2005 7:34

Jag hörde talas om Prison Break i april, i samband med de sista avsnitten av Joan of Arcadia (eftersom W Miller medverkade där) och egentligen hade jag velat se honom i JoA istället men nu när den är nerlagd så låter detta lovande.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » fre jun 03, 2005 7:49

Och nu finns piloten för Prison Break ute också, trevligt när sånt läcker, hoppas det kommer ännu fler snart.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » fre jun 03, 2005 8:10

Men Illyria... vad taskigt att berätta att Prison Break finns ute, men inte säga var!! :) Jag har letat på alla mina vanliga torrentsidor och hittar den inte. IsoHunt kommer jag inte in på för tillfället. Så, var finns den att ladda ner?

Och förresten... Var 17 letar man torrents på nya PirateBay? Hittar ingenting! Muargh.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre jun 03, 2005 8:23

Mininova.org (jag skyller på att det är tidig morgon ;))

Men nerladdningen går lååångsamt, 10 kb/s. Om någon hittar en bättre säg till.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » fre jun 03, 2005 11:38

Tack. Får sätta igång nedladdningen då jag kommer hem.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav poser » fre jun 03, 2005 12:49

http://centraltracker.org/index.php

kan ni alltid pröva annars, gick snabbt för mig igår.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav LWes » fre jun 03, 2005 12:49

Illyria skrev:Och nu finns piloten för Prison Break ute också, trevligt när sånt läcker, hoppas det kommer ännu fler snart.

Jag har verkligen ingen koll på vad för torrents som läggs ut nu för tiden så du får gärna säga till varje gång du ser något nytt pilotavsnitt, även om du själv tycker att det verkar dåligt! Det vore schyst.
Nu ska jag också ladda hem Prison Break!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » fre jun 03, 2005 12:54

poser skrev:http://centraltracker.org/index.php

kan ni alltid pröva annars, gick snabbt för mig igår.

Jag tror att det är samma torrent.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » fre jun 03, 2005 17:01

Det var samma announce ivarjefall, borde ju vara samma då. Tog några timmar att ladda hem men nu har jag det hemma, kommer bli intressant att se.

Jag är också intresserad av att se fler piloter, den som hittar att någon mer läckt får gärna tipsa.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » fre jun 03, 2005 20:58

Prison Break:
Väldigt god idé, halvtaskigt utförande. Tyvärr. Dom första elva minuterna borde, tror jag, ha dragits ut över hela avsnittet. Här finns enstaka scener och lösningar som är lysande, men också trötta klichéer och ogenomtänka saker. Jag köper t ex inte hur huvudkaraktären hamnar där han hamnar. För mycket slump.

Kommer jag att se mer? Det beror på. Här fanns tillräckligt mycket bra saker för att jag tror att det ska kunna ta sig, så den är defintivt värd en chans, men det beror också på när den sänds och vad som visas mer. Med andra ord inget jag kommer prioritera.

Däremot är jag övertygad om att det hade kunnat bli en riktigt, riktigt cool långfilm. Det är mycket möjligt att Prison Break helt enkelt hamnat i fel format.

Å andra sidan blev jag riktigt förtjust i det lilla avslöjandet precis i slutet.

Jo, jag kommer nog ge det en chans eller två till, men piloten var definitivt en besvikelse och i helhet inte speciellt bra.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » fre jun 03, 2005 21:40

Prison Break, piloten: Vissa saker var förvirrande, t ex den här prästen hängde jag inte med i vad som hände och även annat och vissa saker i upplägget kändes väldigt klichée (doktorn på fängelset, kommer bli ett love interest med komplikationer pga släkten men sedan en allierad, I can see it now).

Antar att poängen med alla små origamis hans stoppar överallt och tidningen i brunnen är en del av planen och mer kommer avslöjas senare men första avsnittet hade gärna kunnat gett lite mer, miljön i fängelset verkade rätt "snäll" också. Även om piloten bara var okej så kommer jag säkert titta, om inte annat för att titta på huvudpersonen ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » lör jun 04, 2005 19:29

Beauty and the Geek: Helt fantastiskt. jag var förberedd på att det skulle vara det, men det var mer än så. Oerhört underhållande och intressant.
Alla ladda hem första avsnittet nu!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » lör jun 04, 2005 20:30

Nu har även jag äntligen sett Prison Break piloten, och gissa vad, jag älskade den! :o
Lätt bland dom högst prioriterade serierna i höst för mig. 8)
Jag gillar den redan mer än många återkommande serier som jag följer.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » sön jun 05, 2005 4:10

Illyria skrev:Även om piloten bara var okej så kommer jag säkert titta, om inte annat för att titta på huvudpersonen ;)

Mhm. :D

Prison Break 1x01:
Antar att de ville börja piloten i fängelset och det var därför förhistorien blev så framstressad. Men det behöver inte vara något dåligt - det är kanske lika bra att hoppa direkt till "where the action is".
Blir definitivt intressant att se några kommande avsnitt för att se vart de väljer att ta serien. Ska de dra ut på rymningen/vicepresident-broder-mordet på en hel säsong måste det bli mer dynamik i fängelsevardagen. Kan bli bra om de vågar ta lite risker.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav caffeineaddict » sön jun 05, 2005 14:12

A bear skrev:Jag antar att det har läckt ut en del ledtrådar om vad som skulle hänt i säsong 3, någon som vet?

Jag var rätt länge regelbunden läsare (och ibland även postare) på alt.tv.twin-peaks så där fanns ju en hel del spekulationer. (Spoiler slutet på TP):Främst naturligtvis kring att Doppel-Cooper skulle avslöjas relativt för vad han var inom relativt kort, och att det sedan skulle handla om något slags försök att få ut den riktiga Cooper ur Black Lodge.

Men jag vet inte precis hur mycket spekulationer dessa spekulationer är, och hur mycket som kommer ifrån nån form av trovärdig källa.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » mån jun 06, 2005 11:47

Prison Break

Det kändes väldigt stressat. Prioritet nummer 1 var verkligen att få ut honom på fängelset så fort som möjligt. Tycker allt man hade kunnat dragit ner på tempot lite och antagligen hade man fått lite mer känsla för hans motiv och hur han faktiskt blev placerad där han blev placerad. Annars gillar jag det, fängelsemiljön tycker jag allt man kunde gjort lite brutalare och mer grafiskt, kändes lite tamt. Svårt att säga efter ett pilotavsnitt om hur serien kommer att bli, men jag kommer definitivt att se den i höst. Det känns som en serie som kan komma att passa mig.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Glorificus » tis jun 07, 2005 1:03

Rötter är riktigt bra. Såg serien när jag var liten också, men har inte mycket minne av den. Så det är kul att SVT visar en sån klassiker igen.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » tis jun 07, 2005 16:22

Glorificus skrev:Rötter är riktigt bra. Såg serien när jag var liten också, men har inte mycket minne av den. Så det är kul att SVT visar en sån klassiker igen.

Jag har dvd:n :P
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » tis jun 07, 2005 17:08

Glorificus skrev:Rötter är riktigt bra. Såg serien när jag var liten också, men har inte mycket minne av den. Så det är kul att SVT visar en sån klassiker igen.

Är det den där Geordi från TNG är med?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav LWes » tis jun 07, 2005 17:18

Yog-Sothoth skrev:

Är det den där Geordi från TNG är med?

Kanske. Han med en mekanisk pryl framför ögonen om det är han du menar, spelar huvudpersonen.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » tis jun 07, 2005 18:13

LWes skrev:

'

Ah, att jag jämt ska avundas dig, LWes... Miracles har du köpt också. Fått den boxen ännu?
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » tis jun 07, 2005 19:19

Glorificus skrev:
LWes skrev:

'

Miracles har du köpt också. Fått den boxen ännu?

Nej, inte ännu.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » tis jun 07, 2005 19:42

LWes skrev:
Yog-Sothoth skrev:Är det den där Geordi från TNG är med?
Kanske. Han med en mekanisk pryl framför ögonen om det är han du menar, spelar huvudpersonen.

Inte bara kanske. Definitivt ja.

Såg några minuter av andra avsnittet sist och ångra genast att jag inte sett från början. Sorterar in under "bör åtgärdas inom en snar framtid, yo".

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav A bear » tis jun 07, 2005 20:35

caffeineaddict skrev:
A bear skrev:Jag antar att det har läckt ut en del ledtrådar om vad som skulle hänt i säsong 3, någon som vet?

Jag var rätt länge regelbunden läsare (och ibland även postare) på alt.tv.twin-peaks så där fanns ju en hel del spekulationer. (Spoiler slutet på TP):Främst naturligtvis kring att Doppel-Cooper skulle avslöjas relativt för vad han var inom relativt kort, och att det sedan skulle handla om något slags försök att få ut den riktiga Cooper ur Black Lodge.

Men jag vet inte precis hur mycket spekulationer dessa spekulationer är, och hur mycket som kommer ifrån nån form av trovärdig källa.

Mmm, det är väl något sådant som avhandlas i "Fire Walk With Me" också? (Måste se om den också vid tillfälle... evigheter sen.) Synd att slutet blev som det blev, å andra sidan har jag svårt att tänka mig att det skulle gå - eller för den delen vara speciellt kul - att knyta ihop allting.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film