Buffy The Vampire Slayer - Complete Season 1 - 7 Box Set

Här kan ni sälja saker, eller tipsa om bra websiter att shoppa från!

Inläggav eynosh » ons jun 01, 2005 15:08

Inga pengar för att betala överpriser för boxar. Fick den här för 350 ny, så det var väl prisvärt.

Förresten; tänkte nästan att choicedirect box var bara en box med dom vanliga säsongerna i. Hade ju helt klart kommit utngt officiellt från filmbolaget annars och andra företag hade sålt den med.
Men den är onekligen snygg...
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Binchy » ons jun 01, 2005 15:28

A bear skrev:
Eynosh skrev:http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_produkt.php?lang=&id=31855&&ref=

Den är det, dock köpte jag inte från discshop. Inga specialavsnitt vad jag vet då.

Ah, synd. Det har funnits - tror den är out-of-print - en oerhört snygg box som (vad jag minns) förutom alla fyra säsongerna även innehåller de tre specialavsnitten "The Cavalier Years", "Blackadder's Christmas Carol" och "Back And Forth". Letade efter den för ett tag sedan, men såg den bara på eBay till löjliga priser...

Den boxen har vi! Gillar sådan som man viker ut, och får en lång radda skivor. Det är maken som gillar, och har köpt Black Adder.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Zaxx » ons jun 01, 2005 21:55

Eynosh samlar på sig boxar ;)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav eynosh » ons jun 01, 2005 23:39

Joda, men boxar kostar mkt pengarm :/
Finns ju matrixboxen, lotrboxen, firefly och top gun special edition och fawlty towers som jag vill ha, men det brukar ju alltid läggas till allt eftersom. One tree hill S1 lockar ju lite me.

Blir nog två av ovan nämnda den här månaden iaf..

Nu blir det och kolla på svarte orm =)
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Illyria » ons jun 01, 2005 23:49

Jag röstar på LOTR och Firefly (I have both!). Fast det är ju skillnad på en större box men alla tillgängliga säsonger och vanliga säsongsboxar...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav A bear » tor jun 02, 2005 9:39

Jag tar tillbaka allt ont jag sade om Schenker ovan. De levererade precis till kontoret i stället, så nu sitter jag här med ett paket på 3 kg 52 gram från Choices som jag så gärna vill slita wellpappen av... men jag ska ju få hem'et också. Är inte klockan 17 snart?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tompa » tor jun 02, 2005 16:39

A bear skrev:Jag tar tillbaka allt ont jag sade om Schenker ovan. De levererade precis till kontoret i stället, så nu sitter jag här med ett paket på 3 kg 52 gram från Choices som jag så gärna vill slita wellpappen av... men jag ska ju få hem'et också. Är inte klockan 17 snart?

16:41.25 Pip!
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion

Inläggav A bear » tor jun 02, 2005 16:48

Tompa skrev:
A bear skrev:Jag tar tillbaka allt ont jag sade om Schenker ovan. De levererade precis till kontoret i stället, så nu sitter jag här med ett paket på 3 kg 52 gram från Choices som jag så gärna vill slita wellpappen av... men jag ska ju få hem'et också. Är inte klockan 17 snart?

16:41.25 Pip!

Måste jobba över... :evil:

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav A bear » tor jun 02, 2005 20:29

Nu är jag äntligen hemma, och ååååh vad den är vacker. Och ååååh vad två av hörnen är knöliga på min också. Förbannat trist att de inte kan förpacka grejorna vettigt... någon som mailat Choices om det och fått något svar? Vill ju inte gärna skicka tillbaka den igen, men man kanske kan få någon liten rabatt i alla fall?

Nåja. Jag har en buffybox, lalalala... :D

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Illyria » tor jun 02, 2005 20:39

A bear skrev:men man kanske kan få någon liten rabatt i alla fall?

Testa ivarjefall? Många företag vill ju att du ska skicka tillbaka hela varan även om det bara är fel på en liten del, därför gillar jag Axelmusic som utan att blinka skickar ersättning på det felaktiga. Det kallar jag service.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tob » tor jun 02, 2005 20:52

Illyria skrev:
A bear skrev:men man kanske kan få någon liten rabatt i alla fall?

Testa ivarjefall? Många företag vill ju att du ska skicka tillbaka hela varan även om det bara är fel på en liten del, därför gillar jag Axelmusic som utan att blinka skickar ersättning på det felaktiga. Det kallar jag service.

Skickade iväg ett mail tidigare idag. Jag har inga förhoppningar om varken ersättning eller något smidigt byte, men det kan ju ändå vara bra att informera dem om problemet. Bifogade även mina bilder (de med fokus). Har inte fått något svar ännu, men jag kan ju lägga upp svaret här när jag får det.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » mån jun 06, 2005 13:44

Nu är det dryga 4 dygns sedan jag skickade mitt klagomail. Inga direkta frågor men väl en hel del klagande och dessutom bilder på skadorna, så tycker man ju att ett ytterst litet svarsmail med en ursäkt eller liknande kunde man förvänta sig. Men nej då, inget än så länge, tycker det är dåligt.

Efter dryga 3 års kontinuerligt näthandlande så har man lärt sig att god kundservice är a och o, detta kommer medföra att jag antagligen inte kommer handla mer på choices direct, en näthandel med bristande kundservice är mer eller mindre per automatik en dålig näthandel.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav A bear » mån jun 06, 2005 15:16

Å andra sidan har det ju varit helg, och de lovar svar inom tre arbetsdagar. Men man tycker ju att de åtminstone kunde skicka någonting i stil med "Vi har tagit emot ditt brev och hör av oss inom kort"...

Jag skickade ett hövligt men bestämt mail i helgen också. Ska posta här om jag får något svar. Men jag måste säga att jag också är lite o-imponerad av ett företag som skickar produkter för 2500 löst skramlande i en kartong... hade de lagt 5 kr på lite bubbelplast så hade det inte varit något problem.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Ynkryggen » fre jun 10, 2005 14:15

Hur är det med subtitles på skivorna? Svensk? Engelsk?

Skandal om Choices inte ersätter skadat gods .. Synd att inte Axelmusic kunde sålt boxen istället... :rolleyes:
Användarvisningsbild
Ynkryggen
Demon Fodder

Inläggav Tob » fre jun 10, 2005 15:34

Ynkryggen skrev:Hur är det med subtitles på skivorna? Svensk? Engelsk?

Skandal om Choices inte ersätter skadat gods .. Synd att inte Axelmusic kunde sålt boxen istället... :rolleyes:

Det är dem brittiska utgåvorna. Med andra ord. Svensk undertext på S4-S6. Engelsk undertext S1-S3, S7

Angående service, så har dem fortfarande inte svarat, dryga 8 dygn sedan jag skickade mailet.

A Bear: Har du haft mer tur?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav A bear » fre jun 10, 2005 16:38

Tob skrev:Angående service, så har dem fortfarande inte svarat, dryga 8 dygn sedan jag skickade mailet.

Inte ett pip. Ska skicka ett till och skälla på dem i kväll. Man tycker ju att företag skulle försöka ta vara på förstagångskunder som slänger in en sån jätteorder, men uppenbarligen är de upptagna med att spendera pengarna från alla knöliga Buffyboxar de sålt...

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tob » fre jun 10, 2005 17:35

A bear skrev:
Tob skrev:Angående service, så har dem fortfarande inte svarat, dryga 8 dygn sedan jag skickade mailet.

Inte ett pip. Ska skicka ett till och skälla på dem i kväll. Man tycker ju att företag skulle försöka ta vara på förstagångskunder som slänger in en sån jätteorder, men uppenbarligen är de upptagna med att spendera pengarna från alla knöliga Buffyboxar de sålt...

Som sagt, fullständigt värdelöst, och jag lär aldrig handla från dem någon mer gång. Får se om jag skriver ihop något mer mail....man annars får du väldigt gärna lägga upp deras svarsmail här.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Ynkryggen » fre jun 10, 2005 17:54

Hmmm.. skumt! Jag har relativt god erfarenhet av att handla därifrån och har aldrig väntat längre än 3 dygn på svar på ett mail jag har skrivit. Vilken address skickade ni till?

Jag är j*vligt sugen på den här boxen, men blev lite skrämd av er info om knöliga boxar. Speciellt då jag har en ganska pedantisk läggning till min samling av boxar :)
Så jag skickade ett mail till dem om hur de skulle reagera om den box jag eventuellt köper blir skadad i transporten. Får jag respons postar jag det här. OK?
Användarvisningsbild
Ynkryggen
Demon Fodder

Inläggav Ynkryggen » fre jun 10, 2005 20:11

Det tog mig knappt en timme för att få ett svar från Choices Direct. Addressen jag använde var: Enquiries@choicesdirect.com.

Här är svaret jag fick:

Hello

Thank you for your email.

We always replace damaged goods but this takes roughly 7-14 days from the
receipt of the goods into our returns department depending on how busy they
are.

Our packaging is standard and we are unable to make special provisions.

Regards

Angela

Än finns det hopp för er med kantstötta boxar :!:
Användarvisningsbild
Ynkryggen
Demon Fodder

Inläggav Tob » fre jun 10, 2005 20:16

Exakt samma address som jag har använt. Blir trött. Skickar om mailet, denna gången inte riktigt lika vänligt.

EDIT: Skickade iväg det för 10 minuter sedan. Skrev till lite framförallt i början på mailet där jag uttryckte mycket missnöjde kring att det har gått 8 dygn sedan jag skickade det första och inte fått ett endaste svar. Skall bli intressant att se hur dem gör nu, vill dem behålla mig som kunde så får dem fjäska redigt nu och bjussa på en hel drös med rabttkoder och liknande.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Ai » fre jun 10, 2005 20:55

Ynkryggen skrev:Det tog mig knappt en timme för att få ett svar från Choices Direct. Addressen jag använde var: Enquiries@choicesdirect.com.

Här är svaret jag fick:

Hello

Thank you for your email.

We always replace damaged goods but this takes roughly 7-14 days from the
receipt of the goods into our returns department depending on how busy they
are.

Our packaging is standard and we are unable to make special provisions.

Regards

Angela

Än finns det hopp för er med kantstötta boxar :!:

Frågan är ju om det är nån idé med tanke på att - om jag fattat det rätt - allas boxar har haft samma skador och dom enligt mailet inte gör några special packningar för enskilda boxar. Skickar man tillbaka den för att få en ny är den alltså lika dåligt förpackad och antagligen lika kantstött. Känner mig rätt så glad att jag inte beställde den här även om den är snygg.

Välkommen förresten, Ynkryggen! Skulle vara kul att veta vart du fått ditt nic ifrån. Här hittar du ett gäng med Presentationslänkar. Hoppas att du ska trivas och skriva massor!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav A bear » fre jun 10, 2005 21:28

Har nu skrivit ett rejält ilsket mail till både complaints@choicesdirect.com (den jag mailat tidigare) och Enquiries@choicesdirect.com. Vi får se om de gitter svara något, eller om de bara är vänliga mot kunder innan de fått deras pengar. Men tack för dubbelkollen Ynkryggen, och välkommen till forumet!

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Ynkryggen » fre jun 10, 2005 21:56

Jag tror att det ordnar sig för er med kantstötta boxar. Man får det man vill ha om man ligger i..... tror jag.

Tack för välkomnandet!

Mitt namn? Hmmm... ett ryggskott och en hel del självironi.
Användarvisningsbild
Ynkryggen
Demon Fodder

Inläggav Zaxx » lör jun 11, 2005 0:07

Ynkryggen skrev:Jag tror att det ordnar sig för er med kantstötta boxar. Man får det man vill ha om man ligger i..... tror jag.

Tack för välkomnandet!

Mitt namn? Hmmm... ett ryggskott och en hel del självironi.

Välkommen hit!
Kul med fler gbg-folk.

Trivs här :!:
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav A bear » lör jun 11, 2005 13:02

Dra på trissor. Jag har fått svar från Choices Direct.

Thank you for your E-mail.

Firstly I would like to apologise for not receiving any reply to your E-mails.

With regards to your Buffy Collection if the box is faulty you should return it to us for a replacement. If you include a certificate of postage (receipt) we will refund the postage charges from Sweden.

Our returns address is as follows:

Choices Direct
Returns Department
PO BOX 190
Peterborough
PE2 6UW
UK

If I can be of any further assistance, please do not hesitate to contact me by replying to this E-mail.

Regards,
(Namn)

Standardsvar alltså. Inte ett pip om att de skulle vara mer försiktiga med att skicka nästa, eller att de är ledsna över att de misslyckades första gången - med tanke på svaret Ynkryggen fick om att de packar allt likadant känns det som om det här kan hålla på hur länge som helst. Ska maila igen och fråga om man kan få det bättre packat nästa gång. Om inte får jag väl leva med att jag har en knölig box och komma ihåg att aldrig handla därifrån igen.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tob » lör jun 11, 2005 13:05

Har fått svar från Choises och det var inte postivt.

Thank you for your E-mail.

Please note that this title will need to be returned in full and a
replacement/refund will be issued on receipt of the goods.

Choices Direct
Returns Department
PO BOX 190
Peterborough
PE2 6UW
UK

Please can you also obtain a certificate of postage (this does not cost) in order to
refund you for the postage charges, and include a letter stating your name and
address.

If I can be of any further assistance, please do not hesitate to contact me by
replying to this E-mail.

Regards,

(namn)

För det första så känns mailet otroligt opersonligt. För det andra så frågade jag knappt om hur jag skulle göra för att få boxen utbytt, utan jag diskuterade mer kring det faktum att dem inte svarat mig på 8 dygn, att deras packning var usel osv. Inte ens en ursäkt, inte ens ett beklagande.

För att göra en snabb jämförsele med Axelmusic, så skickade jag igår ett mail om Dead Zone S3. Hade förhansbokat den och den skulle släppas 8 juni, men dem har inte skickat den. Efter 15 min (läs nästa gång jag kollade mailen) hade jag fått svar.

Hi Tobbe,

Yes there has been. Lions Gate initially released a faulty set, so we've been waiting for the new editions to arrive. I'm happy to say that they have JUST been received in the warehouse, but unfortunately cannot go out until monday. I'm very sorry for this delay. This very rarely happens!

:o)
(namn),
Axel Music

Det känns personligt och dem ber om ursäkt för vad som har hänt. Sånt gör otroligt mycket.

Så, har jag promatat lite för Axel också, inte fel ;)

EDIT: Ser att A bear också fått svar. Tycker hans svar var mycket trevligare. Om än inte helt "underbart".
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav A bear » lör jun 11, 2005 13:25

Tob skrev:EDIT: Ser att A bear också fått svar. Tycker hans svar var mycket trevligare. Om än inte helt "underbart".

Lite trevligare, ja, men fortfarande bara ett standardsvar av någon som knappt ens verkar ha läst mitt originalmail. Om jag skickar tillbaka det tänker jag minsann ta den dyraste paketformen som Postvärket har att erbjuda...

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tob » lör jun 11, 2005 13:33

A bear skrev:
Tob skrev:EDIT: Ser att A bear också fått svar. Tycker hans svar var mycket trevligare. Om än inte helt "underbart".

Lite trevligare, ja, men fortfarande bara ett standardsvar av någon som knappt ens verkar ha läst mitt originalmail. Om jag skickar tillbaka det tänker jag minsann ta den dyraste paketformen som Postvärket har att erbjuda...

Jo...mycket trevligare var det ju inte och som du skriver ett standardsvar. Jag överväger nog inte ens att skicka tillbaka den. Men håll oss underrättade om hur du gör och hur det i så fall har gått.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Binchy » lör jun 11, 2005 16:51

Är det verkligen engelsmän som skrivit de där mailen? Syftningsfel och halva meningar i båda. Bör man inte anstränga sig lite extra gentemot missnöjda kunder, eller kör de efter devisen; mister du en...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav AKS » ons aug 03, 2005 23:35

Är detta R1-versionen av boxen vi diskuterat i denna tråd eller är den annorlunda på nåt vis (innehållsmässigt):

http://www.tvshowsondvd.com/newsitem.cfm?NewsID=3825
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till Shopping