Yog-Sothoth skrev:Nu börjar denna sista scen bli alldeles för analyserad... jag tror knappast manusförfattarna har tänkt på soluppgångstider, sömnperioder, etc...
Yog-Sothoth skrev:Nu börjar denna sista scen bli alldeles för analyserad... jag tror knappast manusförfattarna har tänkt på soluppgångstider, sömnperioder, etc...
adolvsson skrev:Jag antog hela tiden att det var 3 på natten, och precis som för gaspode gick det inte upp för mig färrän nu att det kunde gälla eftermiddagen.
Qarlsson skrev:adolvsson skrev:Jag antog hela tiden att det var 3 på natten, och precis som för gaspode gick det inte upp för mig färrän nu att det kunde gälla eftermiddagen.
Righty'o mate. Jag gjorde samma antagande men nu blir man lite osäker.
I och med att Veronica ringde in Wallace mamma borde vi kunna anta att även Wallace är upplyst om situationen i stora drag. Det borde göra honom angelägen om att komma till V's undsättning och ge henne stöd på störten. Såvida det inte hänt något off-camera i stil med att V surrat med Wallace via telefon, han erbjudit sig, men att V ville ha lite alone-time.
Men bortsett från om det var off-camera - Wallace borde ha pyst över till Veronica direkt. Inte väntat till tre på natten. Om man antar att han fick reda på allt i samma veva som Veronica ringde in hans morsa.
Jag förvirrar mig själv. Kaffe. Jag måste ha kaffe.
"There's a cliff-hanger at the end of this season, and it's not related to any of the questions that have been posed already, but it will make you want to see the first episode of next season to see what the answer is. But that's not the arc of the season. Next season, as far as I'm aware, the first couple of scenes will answer what the cliff-hanger was and the last couple of scenes will give you what the next year-long mystery is."
CheeseGuy skrev:Det utesluter ju att hon är glad för att det kommer någon som hon kan prata med. (Då är det t.ex. knappast Wallace.)
Illyria skrev:CheeseGuy skrev:Det utesluter ju att hon är glad för att det kommer någon som hon kan prata med. (Då är det t.ex. knappast Wallace.)
Hur får du det till att det utesluter?
Jag däremot tolkar det som att det tom borde vara Wallace, just för det inte har med något att göra. Hon är glad att allt är över, hon har precis sagt hejdå till Lilly och nu kan hon "börja leva igen" och Wallace, som är hennes vän och inte hade något med allt uppklarat att göra, kommer för att träffa henne.
CheeseGuy skrev:Det verkar ju som att det som hände i slutet kommer att tas upp i nästa säsong. Varför skulle det göra det om det om det enda som hände var att Wallace kom för att träffa Veronica?
noike skrev:CheeseGuy skrev:Det verkar ju som att det som hände i slutet kommer att tas upp i nästa säsong. Varför skulle det göra det om det om det enda som hände var att Wallace kom för att träffa Veronica?
Eftersom de har en massa bror-syster-saker att ta upp?
CheeseGuy skrev:Det verkar ju som att det som hände i slutet kommer att tas upp i nästa säsong. Varför skulle det göra det om det om det enda som hände var att Wallace kom för att träffa Veronica?
Illyria skrev:Ja, men jag tolkar det som att s2 kommer börja där detta slutade, eller med en flashback på något sätt, men att detta inte är något überviktigt, precis som hon säger i quoten. Cliffhangern är en bagatell och därför tror jag på Wallace, sen i slutet på första avsnittet så kommer ett nytt mysterium/en arc för säsongen - det är det viktiga.
CheeseGuy skrev:Hon säger att det i slutet som hände kommer att besvaras i de första scenerna. (De kommer alltså att lägga lite tid på det.) Varför skulle det krävas ett par scener för att förklara att Wallace bara kom dit för att prata med Veronica? (Till skillnad från om det vore Logan, som sagt.)
Dessutom säger hon att det ÄR en cliffhanger, vilket innebär att det inte är underförstått att det t.ex. är Wallace.
Illyria skrev:CheeseGuy skrev:Hon säger att det i slutet som hände kommer att besvaras i de första scenerna. (De kommer alltså att lägga lite tid på det.) Varför skulle det krävas ett par scener för att förklara att Wallace bara kom dit för att prata med Veronica? (Till skillnad från om det vore Logan, som sagt.)
Dessutom säger hon att det ÄR en cliffhanger, vilket innebär att det inte är underförstått att det t.ex. är Wallace.
Det ÄR en cliffhanger, men de kan se väldigt olika ut, detta är en intressant men mindre cliffhanger jämförelsevis. Vi tolkar vad hon sagt väldigt olika och egentligen är det svårt att säga vem det är men med vad vi vet och hur Veronica reagerar i scenen så kan det bara inte vara Logan. Möjligen Duncan dock... men eftersom det inte ska vara "related" så tror jag ändå på Wallace.
AKS skrev:Nedladdningsdagen torsdag kommer att vara galen för mig i januari...
Glorificus skrev:Min klass ska förresten ha fint besök av folk från SVT två veckor i maj. Vi har inte fått veta exakt vilka det är ännu, men på kafferasterna ska jag definitivt fiska efter eventuella kampanjreaktioner. Och nämna VM i varannan mening förstås.
noike skrev:AKS skrev:Nedladdningsdagen torsdag kommer att vara galen för mig i januari...
Du kommer att klara det. Onsdagarna den här säsongen har varit bisarr med Scrubs, GG, House, VM, och Shield. jag hade lätt klarat av en serie till den dagen trots en slö lina.
Matt skrev:noike skrev:AKS skrev:Nedladdningsdagen torsdag kommer att vara galen för mig i januari...
Du kommer att klara det. Onsdagarna den här säsongen har varit bisarr med Scrubs, GG, House, VM, och Shield. jag hade lätt klarat av en serie till den dagen trots en slö lina.
Men du som student kanske har lite enklare att planera din dag efter tvtittandet?
AKS skrev:Nedladdningsdagen torsdag kommer att vara galen för mig i januari...
AKS skrev:Wow! Hur hinner ni med?
Rob said there'd be deleted scenes and a blooper reel (in an e-mail).
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare