Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » mån maj 16, 2005 21:37

En annan sak jag kom att tänka på nu är att det är större anledning att visa klockan om den är mitt i natten än mitt på dan. å andra sidan kan det visa att hon sovit lääänge.. Fast är det inte lite väl dunkelt för att vara tre på dan?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Yog-Sothoth » mån maj 16, 2005 21:39

Och nu......
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav CheeseGuy » mån maj 16, 2005 21:44

Yog-Sothoth skrev:Nu börjar denna sista scen bli alldeles för analyserad... jag tror knappast manusförfattarna har tänkt på soluppgångstider, sömnperioder, etc...

Nja, jag antar att tanken är att hon vaknar på eftermiddagen, och det kan väl utesluta lite teorier i alla fall. Men visst, det är nog ganska meningslöst.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav adolvsson » mån maj 16, 2005 22:21

Yog-Sothoth skrev:Nu börjar denna sista scen bli alldeles för analyserad... jag tror knappast manusförfattarna har tänkt på soluppgångstider, sömnperioder, etc...

Och? En del av oss tycker det är roligt ändå. Är inte du en av dom, behöver du inte vara med och spela. Fritt val.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Simon » mån maj 16, 2005 23:42

Tycker det är helt uppenbart mitt i natten.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav qarlsson » tis maj 17, 2005 20:45

adolvsson skrev:Jag antog hela tiden att det var 3 på natten, och precis som för gaspode gick det inte upp för mig färrän nu att det kunde gälla eftermiddagen.

Righty'o mate. Jag gjorde samma antagande men nu blir man lite osäker.

I och med att Veronica ringde in Wallace mamma borde vi kunna anta att även Wallace är upplyst om situationen i stora drag. Det borde göra honom angelägen om att komma till V's undsättning och ge henne stöd på störten. Såvida det inte hänt något off-camera i stil med att V surrat med Wallace via telefon, han erbjudit sig, men att V ville ha lite alone-time.

Men bortsett från om det var off-camera - Wallace borde ha pyst över till Veronica direkt. Inte väntat till tre på natten. Om man antar att han fick reda på allt i samma veva som Veronica ringde in hans morsa.

Jag förvirrar mig själv. Kaffe. Jag måste ha kaffe.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav LWes » tis maj 17, 2005 22:44

Qarlsson skrev:
adolvsson skrev:Jag antog hela tiden att det var 3 på natten, och precis som för gaspode gick det inte upp för mig färrän nu att det kunde gälla eftermiddagen.

Righty'o mate. Jag gjorde samma antagande men nu blir man lite osäker.

I och med att Veronica ringde in Wallace mamma borde vi kunna anta att även Wallace är upplyst om situationen i stora drag. Det borde göra honom angelägen om att komma till V's undsättning och ge henne stöd på störten. Såvida det inte hänt något off-camera i stil med att V surrat med Wallace via telefon, han erbjudit sig, men att V ville ha lite alone-time.

Men bortsett från om det var off-camera - Wallace borde ha pyst över till Veronica direkt. Inte väntat till tre på natten. Om man antar att han fick reda på allt i samma veva som Veronica ringde in hans morsa.

Jag förvirrar mig själv. Kaffe. Jag måste ha kaffe.

Mitt problem med att det skulle vara på natten är att när hela striden med Aaron och det var över, och ambulansen kommit, och Keith förts till sjukhuset, och Veronica ringt Wallace's mamma och sen gått hem, och så sovit en stund så tycker i alla fall jag att klockan borde vara mer än 3 på natten. Då tycker jag att det verkar mer troligt att det är på eftermiddagen.
Hur som helst, fick man inte se någon form av nyhetsbevakning av det hela, typ tv-nyheterna eller en tidningsframsida eller nåt där det står att dom hittat mördaren o.s.v.? Jag har inte kvar avsnittet, men jag har för mig det, men jag kanske bara blandar ihop det med något annat.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » ons maj 18, 2005 14:41

Just det, jag hade glömt det här citatet från Kristen, som vi diskuterade innan säsongsfinalen:

(1x22)
"There's a cliff-hanger at the end of this season, and it's not related to any of the questions that have been posed already, but it will make you want to see the first episode of next season to see what the answer is. But that's not the arc of the season. Next season, as far as I'm aware, the first couple of scenes will answer what the cliff-hanger was and the last couple of scenes will give you what the next year-long mystery is."

Det utesluter ju att hon är glad för att det kommer någon som hon kan prata med. (Då är det t.ex. knappast Wallace.)

Jag funderar på om det finns någon möjlighet att Logans situation löste sig, och att det var han som kom. (Dvs. utan att han fick stryk, för då hade nog Veronica reagerat annorlunda.) Det vore ju något som skulle kunna förklaras i början av nästa säsong.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » ons maj 18, 2005 15:15

CheeseGuy skrev:Det utesluter ju att hon är glad för att det kommer någon som hon kan prata med. (Då är det t.ex. knappast Wallace.)

Hur får du det till att det utesluter?

Jag däremot tolkar det som att det tom borde vara Wallace, just för det inte har med något att göra. Hon är glad att allt är över, hon har precis sagt hejdå till Lilly och nu kan hon "börja leva igen" och Wallace, som är hennes vän och inte hade något med allt uppklarat att göra, kommer för att träffa henne.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » ons maj 18, 2005 15:43

Illyria skrev:
CheeseGuy skrev:Det utesluter ju att hon är glad för att det kommer någon som hon kan prata med. (Då är det t.ex. knappast Wallace.)

Hur får du det till att det utesluter?

Jag däremot tolkar det som att det tom borde vara Wallace, just för det inte har med något att göra. Hon är glad att allt är över, hon har precis sagt hejdå till Lilly och nu kan hon "börja leva igen" och Wallace, som är hennes vän och inte hade något med allt uppklarat att göra, kommer för att träffa henne.

Det verkar ju som att det som hände i slutet kommer att tas upp i nästa säsong. Varför skulle det göra det om det om det enda som hände var att Wallace kom för att träffa Veronica?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav noike » ons maj 18, 2005 15:47

CheeseGuy skrev:Det verkar ju som att det som hände i slutet kommer att tas upp i nästa säsong. Varför skulle det göra det om det om det enda som hände var att Wallace kom för att träffa Veronica?

Eftersom de har en massa bror-syster-saker att ta upp?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav CheeseGuy » ons maj 18, 2005 16:08

noike skrev:
CheeseGuy skrev:Det verkar ju som att det som hände i slutet kommer att tas upp i nästa säsong. Varför skulle det göra det om det om det enda som hände var att Wallace kom för att träffa Veronica?

Eftersom de har en massa bror-syster-saker att ta upp?

Har de? Det måste de väl ändå ha diskuterat tidigare? Och varför skulle det, om det nu ändå vore så, behöva förklaras i nästa avsnitt?

Om det gäller Logan så vet vi ju varken hur han kom ifrån Weevils gäng eller vad han tycker om Veronica, och det är saker som i vilket fall som helst måste tas upp i nästa säsong.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » ons maj 18, 2005 16:20

Ja, men jag tolkar det som att s2 kommer börja där detta slutade, eller med en flashback på något sätt, men att detta inte är något überviktigt, precis som hon säger i quoten. Cliffhangern är en bagatell och därför tror jag på Wallace, sen i slutet på första avsnittet så kommer ett nytt mysterium/en arc för säsongen - det är det viktiga.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » ons maj 18, 2005 17:08

Illyria skrev:Ja, men jag tolkar det som att s2 kommer börja där detta slutade, eller med en flashback på något sätt, men att detta inte är något überviktigt, precis som hon säger i quoten. Cliffhangern är en bagatell och därför tror jag på Wallace, sen i slutet på första avsnittet så kommer ett nytt mysterium/en arc för säsongen - det är det viktiga.

Hon säger att det i slutet som hände kommer att besvaras i de första scenerna. (De kommer alltså att lägga lite tid på det.) Varför skulle det krävas ett par scener för att förklara att Wallace bara kom dit för att prata med Veronica? (Till skillnad från om det vore Logan, som sagt.)

Dessutom säger hon att det ÄR en cliffhanger, vilket innebär att det inte är underförstått att det t.ex. är Wallace.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » ons maj 18, 2005 17:17

CheeseGuy skrev:Hon säger att det i slutet som hände kommer att besvaras i de första scenerna. (De kommer alltså att lägga lite tid på det.) Varför skulle det krävas ett par scener för att förklara att Wallace bara kom dit för att prata med Veronica? (Till skillnad från om det vore Logan, som sagt.)

Dessutom säger hon att det ÄR en cliffhanger, vilket innebär att det inte är underförstått att det t.ex. är Wallace.

Det ÄR en cliffhanger, men de kan se väldigt olika ut, detta är en intressant men mindre cliffhanger jämförelsevis. Vi tolkar vad hon sagt väldigt olika och egentligen är det svårt att säga vem det är men med vad vi vet och hur Veronica reagerar i scenen så kan det bara inte vara Logan. Möjligen Duncan dock... men eftersom det inte ska vara "related" så tror jag ändå på Wallace.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » ons maj 18, 2005 17:30

Illyria skrev:
CheeseGuy skrev:Hon säger att det i slutet som hände kommer att besvaras i de första scenerna. (De kommer alltså att lägga lite tid på det.) Varför skulle det krävas ett par scener för att förklara att Wallace bara kom dit för att prata med Veronica? (Till skillnad från om det vore Logan, som sagt.)

Det ÄR en cliffhanger, men de kan se väldigt olika ut, detta är en intressant men mindre cliffhanger jämförelsevis. Vi tolkar vad hon sagt väldigt olika och egentligen är det svårt att säga vem det är men med vad vi vet och hur Veronica reagerar i scenen så kan det bara inte vara Logan. Möjligen Duncan dock... men eftersom det inte ska vara "related" så tror jag ändå på Wallace.

Ja, man kan tolka det på olika sätt, men jag tror absolut inte att det är Wallace, p.g.a. det jag skrev i det översta stycket i mitt förra inlägg.

Det kan inte vara Logan p.g.a. hennes reaktion? Det beror på, tycker jag. Om han hade fått stryk så hade hon nog inte bara stått där helt lugn, men annars (om han klarade sig på något sätt) så tycker jag att reaktionen känns helt perfekt. Och Logan är nog den person som är viktigast för Veronica att prata med.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav noike » ons maj 18, 2005 18:03

Cheese: Tror du att Veronica hade sett så glad ut om Logan stod där utanför -- helt miserabel efter att hela hans värld praktiskt taget rasat samman? Nej. Det tror inte jag. Han kanske hade gjort ett leende först, men sedan sett mer sympatiskt ledsen ut. För om det är Logan så skrattar hon honom rakt i ansiktet. Not the nicest thing to do.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav CheeseGuy » ons maj 18, 2005 18:28

Nja, hennes reaktion är lite svår att tyda. Först ser hon ut som att hon verkligen tycker synd om personen som står utanför, men sen ser hon lite mer glad ut. (Men det utesluter i så fall alla, vad jag vet.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » ons maj 18, 2005 21:46

1.19 och 1.22
Såg precis om scenen där Aaron misshandlar Trinas pojkvän och en grej var så "sorglig". Aaron skriker åt killen; "You think you can hit my daughter, huh? My daughter!!" Och det där sista "my daughter" sägs/skriks på nästan samma sätt som pappa Kane i Leave It to Beaver. Då skriker han det om *sin* dotter som Aaron mördat. Ja, pappa Kane är ju mer förtvivlad och pappa Echolls psykotiskt arg, men... lite sorgligt på nåt vis. Att han vill skydda sin dotter på det viset, men mördat en annans dotter.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tor maj 19, 2005 17:40

Veronica Mars kommer till hösten att sändas på onsdagar. Ganska jobbiga "motståndare" som Lost och American Idols resultatshow (fast det är inte förrän januari). Om man ser på detta grid så hade tisdag nog fortsatt vara bra. Fördelen med onsdag är dock att UPN.s stora dragplåster America's Next Top Model blir lead in. Tror VM kan tjäna på det. Men samtidigt... det motståndet. Nåväl...

Nedladdningsdagen torsdag kommer att vara galen för mig i januari... Antagligen så är det då *alla* showerna som visas (ANTM, AI, VM och Lost) och den enda serien jag inte vet om jag kommer att se av dessa är Lost. Galen torsdag som sagt... :)

EDIT: Mer att läsa här: http://tv.zap2it.com/tveditorial/tve_ma ... 1|,00.html

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor maj 19, 2005 17:57

AKS skrev:Nedladdningsdagen torsdag kommer att vara galen för mig i januari...

Du kommer att klara det. Onsdagarna den här säsongen har varit bisarr med Scrubs, GG, House, VM, och Shield. jag hade lätt klarat av en serie till den dagen trots en slö lina.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tor maj 19, 2005 18:05

Tack för uppmuntran. Jag har som mest haft två serier att ladda ner per dag så jag har ingen erfarenhet alls. Skönt att ett proffs kommer in och lugnar ner mina nerver. Hehe.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » tor maj 19, 2005 18:40

Glorificus skrev:Min klass ska förresten ha fint besök av folk från SVT två veckor i maj. Vi har inte fått veta exakt vilka det är ännu, men på kafferasterna ska jag definitivt fiska efter eventuella kampanjreaktioner. Och nämna VM i varannan mening förstås. ;)

Så blev det nu inte.
En SVT-person var det och vi fick fikasnack-förbud av våra lärare, tro det eller ej. Tydligen ska vi lära oss "vett och etikett" först innan vi får göra bort oss inför våra framtida arbetsgivare... ;) Pfft.

Nåja, det blir fler chanser. Jag kanske skulle göra mig en t-shirt med Veronica Mars-tryck då. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Matt » tor maj 19, 2005 19:15

noike skrev:

Du kommer att klara det. Onsdagarna den här säsongen har varit bisarr med Scrubs, GG, House, VM, och Shield. jag hade lätt klarat av en serie till den dagen trots en slö lina.

Men du som student kanske har lite enklare att planera din dag efter tvtittandet?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav noike » tor maj 19, 2005 19:25

Matt skrev:
noike skrev:

Men du som student kanske har lite enklare att planera din dag efter tvtittandet?

Nej, onsdagarna har varit min sitta-i-föreläsningssal-dag, så jag har som tidigast kunnat se något vid 16:00, och även då har jag fått vänta senare på kvällen för att få ner det sista.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tor maj 19, 2005 20:09

What? VM mot Lost till hösten? En än svårare motståndare än House ju!

Idag hade/har jag fem avsnitt att ladda hem, mer normalt är 4 några dagar i veckan och tro mig, det fungerar bra ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor maj 19, 2005 20:14

Wow! Hur hinner ni med? Jag känner redan nu -- följer American Idol, America's Next Top Model, Veronica Mars (för en vecka sen), Lost, Medium och Grey's Anatomy -- att jag inte har nåt liv utanför TV- och datorvärlden. Skulle *inte* vilja ha mer att följa. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor maj 19, 2005 20:19

AKS skrev:Wow! Hur hinner ni med?

We're addicts -- but we don't have a problem with it.

För min del är det bara måndagar och onsdagar det finns mängder med serier att ladda ner. Annars är det noll till två per dag i genomsnitt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tor maj 19, 2005 20:22

Ja jag känner att det börjar bli väldigt svårt att hinna med, jag hittar hela tiden nya serier och färre försvinner... Nu faller Joan of Arcadia och American dreams bort, 24 dumpade jag denna säsongen, DLM och Carnivàle är döda... Några serier måste jag nog börja spara avsnitt av och se senare, tom kanske dumpa någon serie helt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor maj 19, 2005 21:08

Enligt en medlem på TwoP har Rob Thomas svarat på e-post från honom/henne och sagt att det ska finnas med blooper reel och deleted scenes på S1-utgåvan. Detta ska naturligtvis tas med en nypa salt, men om vi får dessa två saker är jag ganska nöjd. Lite kommentarspår vill man ju dock ha. Men det verkar ju inte bli en vanilla-utgåva i alla fall.

Rob said there'd be deleted scenes and a blooper reel (in an e-mail).

http://forums.televisionwithoutpity.com ... try2986387

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film