Bender skrev:Monkey> Problem med r-tangenten?![]()
Jag håller med om att dom kinesiska filmerna som kommit hit oftast varit väldigt vackra och visuellt slagkraftiga. Jag tycker däremot historieberättandet är rätt tunt och dialogerna blir lite platta när man inte uppfattar/förstår intonationen som är så viktig i andra språk.
noike skrev:Blev ivägsläpad på Kingdom of Heaven under helgen. Årets komedi! Jag har inte skrattat så mycket i en biosalong sedan... Jag vet inte.
Filmen fick mig också att bli en Otrevlig Individ enligt vissa då jag och en till var tvugna att viska kommentarer mellan varandra. Men å andra sidan, om det går på den filmen och vill ha allvar och sådant så får de skylla sig själva.
Tob skrev:Oavsett om man tycker en film är kass eller inte kan man väl ändå respektera att man sitter i en biosalong.
Nästan lite lustigt för jag kom precis hem ifrån Kingdom of Heaven. Är väl av en annan åsikt än noike. Nog för att filmen har sina brister....men ändå.
A bear skrev:Du kan inte förneka att det ändå är en förbättring efter "Attack of the Clones".
Själv tycker jag det är rätt passande att de äntligen får titlar som passar de b-filmer de trots allt är.
B-film, en amerikansk typ av lågbudgetfilm vilken från 1932 annonserades på bioaffischerna i USA som nedre halvan av ett dubbelprogram. B-filmerna drevs fram av depressionsårens efterfrågan på billig underhållning jämte filmbolagens behov av stadigt tillflöde av nya filmer till sina biografkedjor.
Den typiska B-filmen var en klichébemängd löpande band-produkt. Ibland kunde dock en begåvad regissör med kreativa medarbetare förädla standardreceptet genom infallsrik action, udda rollfigurer och suggestiv atmosfär.
Zaxx skrev:Starwars är bra.. alla säger bara att Ep1 är dålig för att det verkar vara förbjudet att säga att den är bra ?!..
Alla Starwars är bra.. punkt.
Zaxx skrev:Starwars är bra.. alla säger bara att Ep1 är dålig för att det verkar vara förbjudet att säga att den är bra ?!..
Alla Starwars är bra.. punkt.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare