Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » ons maj 11, 2005 18:18

AKS skrev:1.22
Hey, jag hade ju samma teori som Illyria! Och nu får hon allt cred. Snyft! :D

Rob Thomas & co får anställa oss båda till nästa säsong! :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons maj 11, 2005 18:44

Iiiiiiii, vad jag är sugen på att se avsnittet nu, men jag måste vänta tills jag kommer hem nästa gång senare ikväll. Jag har inte läst nåt av era inlägg, vågar inte av rädsla för minsta lilla spoiler. God damn, vad exalterad jag är nu... :D :eek: Och vilken spänning imorse när det inte dök upp på btefnet!! Ville hemskt gärna hoppa på datorn då.. Måste ladda det nu istället..

Varför, varför sa jag att jag skulle åka bort ikväll... men vet ni vad? Jag har mitt roliga kvar när jag kommer hem sen. (det där var ett försök att tänka positivt).
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » ons maj 11, 2005 18:52

Tinwiel: Visst, tänk du positivt. Allt för att klara kvällen... Hehe.

Illyria: Ah, så snällt att du delar med dig av den lockande spotlighten. :) Känns bättre nu.

1.22
Hm, detta betyder alltså att VM trodde att Logan tänkt filma dem ha sex på sängen? Visst måste man tolka det så eller hat jag missat nån i början?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » ons maj 11, 2005 19:59

Apropå ingenting (1.22):

Pappa Kane skriker: "I will see you fry!" eller nåt sånt till Aaron Echolls (stackars Logan!!). Hm, I don't think so. AE kommer att ha råd med alldeles för bra advokater för det. Han får livstid eller kanske t.o.m. 25 år för dråp (de kan ju övertyga juryn om att det var dråp eftersom han bara ville ha kassetterna). Eller denna: blir frikänd på grund av nån teknikalitet. Inte så att han kan bo kvar i Neptune, men ändå.

Hoppas att Aly kan vara med nästa säsong. Logan är inte 18 år än = behöver en förmyndare. Trina gör entré. Och passar på att fixa pengar från lillebrorsan som naturligtvis knappt vet ut eller in längre. Och med tanke på hur Logan mådde *innan* han visste att hans pappa hade en affär med Lilly och sen mördade henne... Well, nästa säsong kommer att bli mycket intressant. Minst sagt.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » ons maj 11, 2005 20:06

Ändrade planer. Kompisen som jag skulle hälsa på blev lite sugen på att gå ut att dricka öl, och en annan hade för mycket jobb att göra, en tredje var sjuk osv, så det blir inget kompishäng ikväll. Hon frågade om det var ok att ta det en annan dag. Det är HELT OK, sa jag. Jag får väl hitta på nåt ANNAT att göra. :D

Popcornen poppade, gardinerna fördragna. Here we go...
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav LWes » ons maj 11, 2005 20:21

AKS skrev:Apropå ingenting (1.22):

Pappa Kane skriker: "I will see you fry!" eller nåt sånt till Aaron Echolls (stackars Logan!!).

och så skrek han typ att han skulle göra hans familjs och hans vänners liv till helvete (eller något av det effekten) för att hämnas. Undra om det bara var något han sa eller om han verkligen kommer terrorisera Trina och Logan nästa säsong.
Både Kyle Secor och Alyson Hannigan har ju piloter på g, så dom kanske inte kommer vara med, men det hade varit kul.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » ons maj 11, 2005 20:39

1.22:
Kristen Bell är en mycket bra skådespelerska... hon gör denna serie värd att kolla på, särskilt detta avsnitt som jag tycker var mycket fattigt.

Hela säsongen har vi gottat oss i mysterier, ledtrådar och detektivuppdrag; jag hade sett fram emot en riktigt smart lösning i slutet av säsongen. Men vad händer... en av karaktärerna vänder tvärtom och blir "ond psykopat" (OK, han var elak innan, men det är väldigt billigt att böra göra en karaktär till galning så tvärt) och hela upplösningen känns som b-thriller. Till och med brinnande stuntman och scenen med polisscenen i slutet... otroligt kliché. Serien var tillräckligt smart innan för att använda sig av dåliga effekter och filmvåld där ljudet av en knytnäve mot ett ansikte i själva verket är en fläskfilé mot en marmorvägg! Seriens finurlighet har tidigare fått mig att ignorera faktum som att alla karaktärer är mycket mognare än vad de egentligen borde vara, att inte VM råkar illa ut oftare, etc... men nu känns det som att nivån har sjunkit.

Dessutom fick man aldrig något egentligt svar på varför morsan stack, och vad som egentligen hände när hon var borta. Varför var Kanes vaktchef inblandad? Blev dessutom sur på Veronicas själviskhet/egocentrism som antog direkt att Keith skulle ta tillbaka morsan när hon kom tillbaka... utan att bry sig om hans flickvän.

Det var en bra uppbyggnad, en bra säsong, men jag hade inte väntat mig så enkla dramatiska knep av författare/regissörer som hade gjort ett sådant bra jobb innan. Jag har alltid haft en bra känsla efter att ha kollat på VM. Nu får jag en sur eftersmak när jag tänker på VM, det känns som det här avsnittet förstörde minnet av de andra bra episoderna. :(

Spännande cliffhangers för övrigt. Duncan? Logan? Vem var det i dörren egentligen? Kanske Lily, som inte är död egentligen. ;)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Tinwiel » ons maj 11, 2005 21:02

Å herregud! HERREGUD! :eek:

Jag bara måste skriva av mig innan jag läser era inlägg.

Spoiler 1x22
Just nu saknar jag ord, vilket avsnitt. Den var full fart hela tiden, utan minsta paus för att andas. Ni hade rätt, det var Aaron Echolls. Men vilka scener, Veronica och Keith, dels när han berättade att hon var hans biologiska dotter, sen efter eldsvådan. Och Veronica sparkar ut sin mamma! Härligt Veronica, din mamma har inte där att göra förrän saker och ting förändras. Oj oj, mitt hjärta blöder för Veronica.. och Logan..

Men hur gick det för Logan och vem var det som kom och hälsade på V i slutet?! Var det Duncan eller Logan? :eek: Jag klarar inte av att vänta, det här är för jobbigt. Mina grannar måste ha undrat vad som hänt när dom hörde nån skrikandes: noooo, nooooooo, det är inte saaaaaant, och dunsen efter sparken i väggen kort efteråt.

Jo, det här avsnittet får 10/10 av mig. Och det är bara Buffy-avsnitt och möjligen Angel som får såna betyg. Möjligen att betyget kan sänkas en poäng vid en omtitt, för då infinner sig inte samma olidliga spänning, eftersom man vet utgången, men ja, inte lägre än en 9a får det i alla fall. Veronica Mars i början hade sina brister men dom sista avsnitten har varit underbara.

Logan! Veronica! Jag vill inte att hon ska bli tillsammans med Duncan igen, han är för tråkig. Jag funderar på att kidnappa RT och tvinga honom att berätta vad som kommer att hända.

Kristen Bell! Vilken skådespelerska.... :lovebunny:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » ons maj 11, 2005 22:22

För er som sett 1.22. Take a look at these beauties...

http://something-happens.com/gallery/di ... m=60&pos=1

EDIT: Avsnittet är lika bra vid en omtitt.
Klarade t.o.m. av skräckfilmsklichéerna bättre nu. Och det var intressant att se om avsnittet och verkligen tänka hur Logan uppfattar det hela nu då man är 100% säker på att han inte hade något *alls* med Lillys mord att göra. Fan, han blir sviken av Veronica gång på gång. Först i förra avsnittet där hon bara drar. Och nu i detta avsnitt då hon tror att han mördat Lilly. Awww...

Kommer att sakna Lilly. Amanda Seyfried spelar henne så bra. Dte går att tycka om Lilly trots att hon höll på som hon gjorde. Jag menar, det är definitivt ingen "snäll" karaktär. Men härlig är hon...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » ons maj 11, 2005 22:30

Jag klarar nog inte av att se om avsnittet nu, då kan jag inte sova sen. Imorgon kväll dock. :D

Håller med dig AKS, om Lilly. Hoppas hon hoppar in i flashbacks lite då och då ändå.

Underbara bilder! :lovebunny:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Illyria » ons maj 11, 2005 22:32

AKS skrev:Och det var intressant att se om avsnittet och verkligen tänka hur Logan uppfattar det hela nu då man är 100% säker på att han inte hade något *alls* med Lillys mord att göra.

Det kommer helt klart bli intressant med en omtitt men jag förutsatte faktiskt under hela avsnittet att Logan var oskyldig. En sak som jag kommer att tänka på nu i efterhand, när Logan är är i farten och erkänner vad han gjorde på festen med drogerna, varför inte nämna att hans alibi är falskt och berätta sanningen?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons maj 11, 2005 22:36

1.22
Ja, jag förutsatte också att han var oskyldig, men han hade ju kunnat veta nåt som han inte sagt eller vad som helst... Inte för att jag trodde det, men 100% kan man aldrig vara. Och första gången var jag alldeles för uppe i varv för att kunna se det 100% från hans synvinkel. Damn, han vet ju inte ens om kamerorna! Veronica bara sviker honom om och om igen... Plus det vanliga: hatad syster, död mamma, misshandlande pappa, mördad flickvän och han tror att hans bästa kompis kan ha mördat henne... Inte undra på att han balanserar på en bro där i slutet. Veronicas år pre-S1 är ju som en Lambi-reklam i jämförelse.

Så som sagt, nu vid en andra omtitt kunde jag fokusera mer på dessa saker och då var det jobbigt att tänka på Logan.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » ons maj 11, 2005 22:59

AKS skrev:För er som sett 1.22. Take a look at these beauties...

Härlig bild, sitter som klistrad på skrivbordet nu.

I am so in löööv.

Och helt apropå, om ni tillåter att jag låter hormonerna flyga en lite, måste jag bara nämna...
drömsekvensen på slutet. Underbar i sin egen rätt, ett härligt avslut på Lilys storyarc och, om det är sista gången vi ser henne, ett mer än värdigt avsked.

Fast det som föranledde hormonrepliken var närmare bestämt det här Kristen Bell i den rosa bikinin; Oh, boy och hot damn!

Det var bara det.

I'll be in my bunk.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav gaspode » ons maj 11, 2005 23:05

damn, det här var bra!

Det var ju ganska väntat att det var Aaron Echolls trots allt, det fanns egentligen inga andra som man inte kunde avfärda, förutom typ Beaver och såna småkaraktärer... Trots det så håller jag med om att utförandet var superbt. Kan inte förstå Yogs förvåning över Mr Echolls psykopatiska beteende, tycker att vi matats med det i lagom doser vid ett flertal tillfällen under säsongen. Att han inte är fullt ut spritt språngande hela tiden är fullt naturligt..

Alla pappa-dotter-scener var underbara, bra skådespelade och trovärdiga. Även om det kanske var lite för dramatiskt korrekt av Keith att låta henne skriva på pappret först. :) En eller två tårar kan ha fällts i min lägenhet vid nåt tillfälle här.. :)

Logan då? Tycker det känns rätt självklart att Weevil gjorde nåt där på bron, om inte Logan hoppade först istället, men det såg mer ut som att han kände för att få lite stryk typ. Logan hade det inte lätt i detta avsnittet, och till råga på allt så var det hans pappa som dödade Lily?
Fy fan va tungt..

Jag tror kanske att det var Wallace som kom, men det som talar emot det är att det inte är nån speciellt bra pay off på cliffhangern. Så egentligen tror jag på Duncan. Håller inte med AKS (som kan ha haft LoVe-glasögonen på sig ;)) om att hennes "I'm not your sister" till Duncan inte var en förhoppning om lite mer. Jag tyckte inte att Veronica log på ett tröstande/lugnande sätt i den scenen, om man kan säga så.

Veronicas mamma var lite väl evil när hon tog checken trots allt.
Det jag ogillar är kanske framförallt att de visar det så tydligt, som för att lugna oss tittare att Veronice gör rätt..
Hon kunde hellre snott checken off cam, så kunde vi fått veta det i nästa säsong.. I övrigt hanterades den här delen väldigt väl. Att man fick se en sympatisk mamma som lagade mat med Veronica först var skönt tyckte jag..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Matt » ons maj 11, 2005 23:13

1x22

Otroligt skönt att se ett avsnitt utan en fånig cotw. Utan cotw eller med bra och engagerande cotw kunde VM bli toppklass.
Jag förutsatte också att Logan var oskyldig. Och vi behöver nog inte oroa oss för att han inte dyker upp i nästa säsong. Kanske inte i de första avsnitten för att göra oss lite fundersamma(irriterade).
Låt oss hoppas att Willow kommer tillbaka nästa säsong och har förlorat mamma, pappa och bror(som hon tror)
Första avsnitten jag verkligen gillade Logan. Han var ascool. Och ja Jason spelar honom riktigt bra. Kanske snart kommer upp i AKS nivå av beundran.
Vilket får mig fundera på om anledningen till att jag tidigare inte varit nån Logan fan beror på avundsjuka. Varför ska Logan/Jason få all AKS-love när inte jag får nån. ;)
Jag tyckte inte Duncan var mindre tråkig i det här avsnittet. Han var bättre i förra avsnittet när han gick bärsärkargång på bilen.
Kan inte säga så mycket om upplösningen den var väl väntad.
Hade blivit riktigt besviken på om det varit tex Beavis som var mördaren.
Kanske har Aaron Echols fler skelett i garderoben så vi får se mer av honom och Harry i nästa säsong.
Vill inte heller att Lily ska försvinna. Men det gör hon nog. Var ju ett riktigt avsked vi fick se.
Angående familjen Kane och deras säkerhetschef måste de ju åka i fängelse för att fått en oskyldig inspärrad och undanröjt bevis?
Som ni säger så på sättet Veronica säger slutmeningen så kan det inte vara nån annan än Wallace. Men det blir ju ganska tråkigt om det är så.
Eller så blir det jättebra och Wallace växer något enormt nästa säsong. Det hoppas jag på.
Vad tråkigt de är att skriva ett inlägg med bara sånt som ni andra redan skrivit. Men det här måste jag säga igen.
KRISTEN ÄGER!
Veronica/Kristen gjorde avsnittet och gör serien.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Illyria » ons maj 11, 2005 23:15

gaspode skrev:Att man fick se en sympatisk mamma som lagade mat med Veronica först var skönt tyckte jag..

En sympatisk mamma som samtidigt dricker nån sprit? Det var ju samma flaska hon hade då som Veronica sedan tog ur kylen... Keith var väldigt förlåtande också. Hur var det egentligen med Lianne, varför stack hon då tidigare, för hon inte kunde hantera situationen längre? Är hon som Veronica och måste vara själv ibland, fast ett steg värre och dessutom alkoholist? Mrs Kane hotade henne, med vad? Is it just me eller är någon mer förvirrad angående detta?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » ons maj 11, 2005 23:17

Jag kom att tänka på en sak, det är ju lite Laura Palmer-känsla över Lily Kane. Fast det har nog någon annan redan påpekat.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Matt » ons maj 11, 2005 23:18

Yog-Sothoth skrev:Jag kom att tänka på en sak, det är ju lite Laura Palmer-känsla över Lily Kane. Fast det har nog någon annan redan påpekat.

Även om ingen påpekat det så var du nog inte först med tanken ;)
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Ai » ons maj 11, 2005 23:20

Matt skrev:
Yog-Sothoth skrev:Jag kom att tänka på en sak, det är ju lite Laura Palmer-känsla över Lily Kane. Fast det har nog någon annan redan påpekat.

Även om ingen påpekat det så var du nog inte först med tanken ;)

Både påpekat och tänkt lite överallt på nätet. Största skräcken jag har nu är att VM's andra säsong kommer att falla lika mycket som TP's gjorde efter att Who Killed Laura Palmer/Lily Kane blivit besvarat...

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons maj 11, 2005 23:27

AKS skrev:1.22
Ja, jag förutsatte också att han var oskyldig, men han hade ju kunnat veta nåt som han inte sagt eller vad som helst... Inte för att jag trodde det, men 100% kan man aldrig vara. Och första gången var jag alldeles för uppe i varv för att kunna se det 100% från hans synvinkel. Damn, han vet ju inte ens om kamerorna! Veronica bara sviker honom om och om igen... Plus det vanliga: hatad syster, död mamma, misshandlande pappa, mördad flickvän och han tror att hans bästa kompis kan ha mördat henne... Inte undra på att han balanserar på en bro där i slutet. Veronicas år pre-S1 är ju som en Lambi-reklam i jämförelse.

Så som sagt, nu vid en andra omtitt kunde jag fokusera mer på dessa saker och då var det jobbigt att tänka på Logan.

Spoiler AtS hela serien och VM
Oj, nu fick jag lite Connor-vibbar nästan.. Fast med den skillnaden att Logan inte är irriterande.. :rolleyes:

Stackars stackars Logan, han har ett skit-liv. Veronica måste ju åtminstone be om ursäkt, även om det var dumt av Logan att inte berätta hela sanningen. Varför gjorde han inte det? *suck* Jag tror ändå att dom kan försonas, V och L, men manusförfattarna kommer säkert plåga oss i bra många avsnitt innan det händer..

Jag håller med er om att Alysons porträtt av Trina inte har varit helt lyckat. Hon lyckas inte få till den där riktiga bitchigheten.. Eller så är det för att vi är så vana att se henne som Willow, jag vet inte.. Hoppas att hon kommer tillbaks dock så att Logan har någon familjemedlem kvar i sitt liv. Trots att dom har avskytt varann hittills så kanske dom kan få en annan relation nu.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav adolvsson » ons maj 11, 2005 23:28

Ai skrev:Största skräcken jag har nu är att VM's andra säsong kommer att falla lika mycket som TP's gjorde efter att Who Killed Laura Palmer/Lily Kane blivit besvarat...

Jag tror inte vi behöver vara det minsta oroliga för det. Med så många trådar att ta upp i nästa säsong och helt nytt mysterium utlovat, är jag övertygad om att vi kan vara helt lugna.

Okej, så risken finns fortfarande att teamet börjar gå på droger som har negativ inverkan på kvalitén, att de bästa författarna slutar, ett gäng riktigt dåliga börjar eller något i den stilen, men i så fall kommer det inte vara en Laura Palmer-kind of deal.

Heh. Klen tröst, iofs.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » ons maj 11, 2005 23:31

Men med TP gjorde de felet att lösa mordet mitt i andra säsongen och inte i slutet av första. För jag tycker inte att TP blev sämre efter att mordet löstes, bara underligare. Sedan var det ett stort problem att ta in någon utifrån också och få honom att stanna kvar. VM har inga av de problemen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » ons maj 11, 2005 23:58

Hehe, är inne på UPNs VM-sida nu, riktigt roliga texter till bilder.

Ex. En bild på Logan och Duncan.
Oh look, it’s my Ex-Boyfriend Duncan Kane, and his trusty sidekick, Future Rehab Boy, Logan Echolls.

M.m... :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tob » tor maj 12, 2005 0:38

Känner ju sig nästan lite oförskämd av att inte ha skrivit något. Men en fantastisk avslutning på ett lika fantastiska serie (av säsong 1). Det mesta är redan sagt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » tor maj 12, 2005 7:19

Matt skrev:Första avsnitten jag verkligen gillade Logan. Han var ascool. Och ja Jason spelar honom riktigt bra. Kanske snart kommer upp i AKS nivå av beundran.
Vilket får mig fundera på om anledningen till att jag tidigare inte varit nån Logan fan beror på avundsjuka. Varför ska Logan/Jason få all AKS-love när inte jag får nån. ;)

Jag har så mycket kärlek i mitt hjärta att det räcker till dig också, Matt. Så länge du fortsätter att gilla Logan/Jason, alltså. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tor maj 12, 2005 7:58

Matt Roush har skrivit en "dispatch" om Veronica Mars (äntligen!). SPOILERS sista avsnittet.

But the best hour of TV Tuesday night was the Veronica Mars finale, a riveting climax to an enthralling freshman season. As promised, it resolved the key mystery of who killed Lilly Kane, with a few final red herrings (Duncan? Logan?) until the clever revelation via hidden videotapes of Logan's dad, B-film star Aaron Echolls (the wonderfully seedy Harry Hamlin), as Lilly's secret lover and dastardly murderer. He was probably the most likely suspect, but still, it was a jolt to see his face with Lilly's on the tape — and then to see him emerging from the darkness of Veronica's back seat to propel the final act into horror-movie territory.

Thankfully, we also learned Veronica was the true biological issue of Keith Mars, not Jake Kane — so those shuddery incest fears about Veronica and Duncan Kane can be laid to rest.

Once again, Kristen Bell was nothing short of sensational as Veronica: one moment a devoted and overwhelmed daughter relieved to learn the truth of her parentage, the next a resourceful sleuth disguised as a cater waiter and finally a terrified gamine on the run from a brutish killer. Her scenes with her dad (the lovable Enrico Colantoni) and her backsliding not-quite-rehabbed mother (Corinne Bohrer) gave the final episode emotional as well as suspenseful heft.

Veronica Mars has it all. Well, everything but decent ratings. Maybe a summer run of repeats and a DVD release will increase the cult following's numbers. It deserves to be at least a sleeper hit.

http://www.tvguide.com/tv/roush/dispatches/

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Gordo » tor maj 12, 2005 8:15

Efter den längsta nerladdningen i historien och 100 saker som kommit emellan har jag nu äntligen sett avsnittet. Har inte läst vad ni skrivit än, så ni får kanske stå ut med lite upprepningar.

Oh my! :D

Jag grät av lycka när man fick reda på att Keith var Veronicas pappa. Vilken mysig scen, fasen vad jag är svag för familjelycka. Det mysiga upprepas när Keith ligger på båren, så jag grät igen...

Att det var Aron som var mördaren tycker jag var helt perfekt. Jag trodde faktiskt inte att det var han så jag blev helt överraskad, vilket alltid är ett plus.

Vilken lättnad det måste ha varit för Duncan när han fick reda på att det inte var han som mördat Lilly.

Positivt inför nästa säsong tycker jag är att Lillys mamma stack iväg och att det var Veronica som insåg vem Keith ville vara med. Cliffhangern tycker jag var lagom spännande. Jag hoppas att det är Wallace men det kan nog kanske vara Duncan också. Vi får se i höst.

Åh, vilket bra avsnitt :D
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav qarlsson » fre maj 13, 2005 12:42

1x22 Der finale
Kristen o' Kristen, the love of my life. The apple of my eye. The cream in my coffee. Hon briljerade, avsnittet briljerade. Aaron Echolls, honom hade jag avfärdat för ett tag sen. Tji fick jag. Men overall inga överraskningar. Bara sanslöst bra genomförande på alla sätt. Någon nämnde att avsnittet var snyggt. Damn right! Me wanna make sweet, sweet love with this episode.

Om pappa och mamma Kane hade tänkt att gå ut i krig mot Aaron Echolls, friends & family and all that i nästa säsong; De borde ju fortfarande befinna sig i djup avföring. Obstruktion av rättvisa, fabricerande och manipulerande av bevismaterial, mordhot och så vidare. Ett par hundra tusen benjamins i sveda och värk borde dom minsann överlåta till familjen Mars, allt i sann amerikansk "pengar är plåster på såren"-anda.

Tårar föll vid ett flertal tillfällen. Veronica/Keith-scenerna. Fightscenen mellan Keith och Aaron kändes otäck. Keith fick ta en hel del stryk och det kändes.

Jag ser två möjligheter i och med cliffhangerslutet - Leo eller Wallace. Någon som är en frizon för henne just nu, in time of healing and all.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav AKS » fre maj 13, 2005 14:41

Om en skådespelare som skrivit på för S2:
Erica Gimpel ska vara recurring nästa säsong. Yay! Jag tycker om Wallace' mamma.

Längst ner på denna sida går det att läsa lite kort om det:
http://www.thefutoncritic.com/cgi/newswire.cgi?id=6901

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » fre maj 13, 2005 14:57

AKS skrev:Om en skådespelare som skrivit på för S2:
Erica Gimpel ska vara recurring nästa säsong. Yay! Jag tycker om Wallace' mamma.

Nice, me like-y.
Då kanske även Wallace kan få lite mer att göra. Det förtjänar grabben.

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film