AKS skrev:1.22
Hey, jag hade ju samma teori som Illyria! Och nu får hon allt cred. Snyft!
Rob Thomas & co får anställa oss båda till nästa säsong!

Hey, jag hade ju samma teori som Illyria! Och nu får hon allt cred. Snyft!
AKS skrev:Apropå ingenting (1.22):
Pappa Kane skriker: "I will see you fry!" eller nåt sånt till Aaron Echolls (stackars Logan!!).
AKS skrev:Och det var intressant att se om avsnittet och verkligen tänka hur Logan uppfattar det hela nu då man är 100% säker på att han inte hade något *alls* med Lillys mord att göra.
AKS skrev:För er som sett 1.22. Take a look at these beauties...
gaspode skrev:Att man fick se en sympatisk mamma som lagade mat med Veronica först var skönt tyckte jag..
Matt skrev:Yog-Sothoth skrev:Jag kom att tänka på en sak, det är ju lite Laura Palmer-känsla över Lily Kane. Fast det har nog någon annan redan påpekat.
Även om ingen påpekat det så var du nog inte först med tanken
Ja, jag förutsatte också att han var oskyldig, men han hade ju kunnat veta nåt som han inte sagt eller vad som helst... Inte för att jag trodde det, men 100% kan man aldrig vara. Och första gången var jag alldeles för uppe i varv för att kunna se det 100% från hans synvinkel. Damn, han vet ju inte ens om kamerorna! Veronica bara sviker honom om och om igen... Plus det vanliga: hatad syster, död mamma, misshandlande pappa, mördad flickvän och han tror att hans bästa kompis kan ha mördat henne... Inte undra på att han balanserar på en bro där i slutet. Veronicas år pre-S1 är ju som en Lambi-reklam i jämförelse.
Så som sagt, nu vid en andra omtitt kunde jag fokusera mer på dessa saker och då var det jobbigt att tänka på Logan.
Ai skrev:Största skräcken jag har nu är att VM's andra säsong kommer att falla lika mycket som TP's gjorde efter att Who Killed Laura Palmer/Lily Kane blivit besvarat...
Oh look, it’s my Ex-Boyfriend Duncan Kane, and his trusty sidekick, Future Rehab Boy, Logan Echolls.
Matt skrev:Första avsnitten jag verkligen gillade Logan. Han var ascool. Och ja Jason spelar honom riktigt bra. Kanske snart kommer upp i AKS nivå av beundran.
Vilket får mig fundera på om anledningen till att jag tidigare inte varit nån Logan fan beror på avundsjuka. Varför ska Logan/Jason få all AKS-love när inte jag får nån.
But the best hour of TV Tuesday night was the Veronica Mars finale, a riveting climax to an enthralling freshman season. As promised, it resolved the key mystery of who killed Lilly Kane, with a few final red herrings (Duncan? Logan?) until the clever revelation via hidden videotapes of Logan's dad, B-film star Aaron Echolls (the wonderfully seedy Harry Hamlin), as Lilly's secret lover and dastardly murderer. He was probably the most likely suspect, but still, it was a jolt to see his face with Lilly's on the tape — and then to see him emerging from the darkness of Veronica's back seat to propel the final act into horror-movie territory.
Thankfully, we also learned Veronica was the true biological issue of Keith Mars, not Jake Kane — so those shuddery incest fears about Veronica and Duncan Kane can be laid to rest.
Once again, Kristen Bell was nothing short of sensational as Veronica: one moment a devoted and overwhelmed daughter relieved to learn the truth of her parentage, the next a resourceful sleuth disguised as a cater waiter and finally a terrified gamine on the run from a brutish killer. Her scenes with her dad (the lovable Enrico Colantoni) and her backsliding not-quite-rehabbed mother (Corinne Bohrer) gave the final episode emotional as well as suspenseful heft.
Veronica Mars has it all. Well, everything but decent ratings. Maybe a summer run of repeats and a DVD release will increase the cult following's numbers. It deserves to be at least a sleeper hit.
AKS skrev:Om en skådespelare som skrivit på för S2:
Erica Gimpel ska vara recurring nästa säsong. Yay! Jag tycker om Wallace' mamma.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare