Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav monkeyboy » tis maj 10, 2005 1:20

Godaste snacket måste fanimej vara lantchips, synd att det är så dyrt bara.

Edit: Tillägg, jag föredrar att inte ha något ätbart i närheten de flesta gångerna jag tittar på porr, men det kanske bara är jag...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav Gordo » tis maj 10, 2005 1:46

Idag har jag sett 21 avsnitt på raken och jag måste säga att det är en av de bästa serier jag sett på länge. Jag kunde inte sluta titta!

Kommer inte ihåg om det var Tinwiel eller adolvsson som sa det men vem det nu än var så hade du rätt. Det var lätt att bli förälskad ;)

Nu kan inte säsongsavslutningen komma fort nog :)
Senast redigerad av Gordo tis maj 10, 2005 1:57, redigerad totalt 1 gång.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav noike » tis maj 10, 2005 1:57

monkeyboy skrev:Edit: Tillägg, jag föredrar att inte ha något ätbart i närheten de flesta gångerna jag tittar på porr, men det kanske bara är jag...

Off topic nu och vi borde inte dra ut på diskussionen men så här ser jag på det: porr ska ha mycket och värdelös dialog. Man äter popcorn och skrattar åt det -- det är en underhållningsform för mig, en sidoart av komedi. Inget mer.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » tis maj 10, 2005 11:03

Gordo skrev:Idag har jag sett 21 avsnitt på raken och jag måste säga att det är en av de bästa serier jag sett på länge. Jag kunde inte sluta titta!

Kommer inte ihåg om det var Tinwiel eller adolvsson som sa det men vem det nu än var så hade du rätt. Det var lätt att bli förälskad ;)

Nu kan inte säsongsavslutningen komma fort nog :)

Det var nog både jag och adolvsson skulle jag tro. :D Välkommen in i VM-tråden Gordo! Join us in our worship... 8)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » tis maj 10, 2005 11:33

Och jag har nog också sagt det, men kanske inte till dig. :)

Välkommen till oss! Nu är du fast. Muahahaha!

(Återigen: Tack gode gud att det blev en S2!! Annars hade vi nu suttit och varit nervösa inför ett kommande besked...)

(Nedräkning till sista avsnittet: 30 timmar... Yay!)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Yog-Sothoth » tis maj 10, 2005 12:39

AKS skrev:Och jag har nog också sagt det, men kanske inte till dig. :)

Välkommen till oss! Nu är du fast. Muahahaha!

(Återigen: Tack gode gud att det blev en S2!! Annars hade vi nu suttit och varit nervösa inför ett kommande besked...)

(Nedräkning till sista avsnittet: 30 timmar... Yay!)

Men det kommer väl tidigare än så? Hoppas jag iaf. :(
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav AKS » tis maj 10, 2005 13:37

Jo, det kommer tidigare. 6-7 på morgonen brukar det väl vara. Men det är 30 timmar (nu ca 28 timmar) tills jag får se det. Snart bara ett dygn! Yay! :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » tis maj 10, 2005 14:52

Gordo skrev:Idag har jag sett 21 avsnitt på raken och jag måste säga att det är en av de bästa serier jag sett på länge. Jag kunde inte sluta titta!

Oh, sällan har ord värmt mitt gamla hjärta (okej, inte så gammalt, men en man måste få ta sig vissa poetiska friheter) lika mycket som dom där.

Det var nog både jag och adolvsson skulle jag tro.

Låter onekligen väldigt troligt 8)

6-7 på morgonen brukar det väl vara.

Jag kommer ställa klockan så tidigt, för ovanlighetens skull. Vanligtvis brukar jag sätta igång datorn när jag vaknar, dra igång onsdagens nerladdningar, göra det jag ska under dagen för att under eftermiddagen/kvällen återvända och se dagens skörd. Inte imorgon. Imorgon är det undertecknad som ser till att få hem och kolla på VM så kvickt det bara går.

Efter det får det blir Reefer Madness. För att åtminstone försöka dämpa den självklara abstinensen som kommer uppstå.

Huh. Kaffe och Kristen Bell. Jag kan tänka mig sämre sätt att börja dagen på. Nu ska jag bara se om jag kan få Kristen själv att komma med kaffet också.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » tis maj 10, 2005 16:12

En intressant krönika inför sista avsnittet av Veronica Mars (SPOILERS t.o.m. avsnitt 1.21 -- inga spoilers för sista avsnittet). Den jämför Lily-mysteriet med skeenden i Twin Peaks, Murder One och Desperate Housewives. Intressant, som sagt.

http://www.nj.com/columns/ledger/sepinw ... 301440.xml

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tis maj 10, 2005 16:27

adolvsson skrev:Efter det får det blir Reefer Madness. För att åtminstone försöka dämpa den självklara abstinensen som kommer uppstå.

Alltså. Till och med en sådan som du borde begripa att det inte kommre att hjälpa om du ser Reefer Madness direkt efter. Du måste vänta med det två tre månader för att det resonemanget ens teoretiskt sett ska ha en gnutta trovärdighet.

Det du tänker göra är som att ta en injektion kokain i ögat för att bli av med ett koffeinberoende.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tis maj 10, 2005 16:45

adolvsson skrev:Efter det får det blir Reefer Madness. För att åtminstone försöka dämpa den självklara abstinensen som kommer uppstå.

Jag tror inte Reefer Madness kan dämpa VM-abstinensen så mycket men jag sparar också på den tills efter säsongsavslutningen som plåster på såren typ :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tis maj 10, 2005 16:48

noike skrev:

Alltså. Till och med en sådan som du borde begripa att det inte kommre att hjälpa om du ser Reefer Madness direkt efter. Du måste vänta med det två tre månader för att det resonemanget ens teoretiskt sett ska ha en gnutta trovärdighet.

Det du tänker göra är som att ta en injektion kokain i ögat för att bli av med ett koffeinberoende.

Jag begriper, men väljer att ignorera. Allt för att upphålla den absurt naiva illusionen och skjuta obehaget framför sig så länge som möjligt. Även om det bara gäller några timmar.

Nej, logik är forftarande inte någonting jag försöker beblanda mig med mer än nödvänigt. Snootchie bootchies!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » tis maj 10, 2005 16:52

Illyria skrev:Jag tror inte Reefer Madness kan dämpa VM-abstinensen så mycket men jag sparar också på den tills efter säsongsavslutningen som plåster på såren typ :)

Oh, plåster! Det var ju en mycket bättre förklaring. Undrar om jag kan redigera min ursprungstext på ett sätt så noikes svar fortfarande passar in? Hmm...

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Ai » tis maj 10, 2005 16:54

AKS skrev:En intressant krönika inför sista avsnittet av Veronica Mars (SPOILERS t.o.m. avsnitt 1.21 -- inga spoilers för sista avsnittet). Den jämför Lily-mysteriet med skeenden i Twin Peaks, Murder One och Desperate Housewives. Intressant, som sagt.

http://www.nj.com/columns/ledger/sepinw ... 301440.xml

[spoiler fram tom 1x21, och Twin Peaks]
...Thomas promises to solve Lily's murder in tonight's season finale (9 p.m., Ch. 9).

[...]

There's a reason long-form murder mysteries abound in novels, while TV shows generally prefer to solve the things in an hour or two. The handful of American primetime series that have tried to extend this kind of story over a year or more have failed miserably.

"Twin Peaks" opened with the question of "Who killed Laura Palmer?" and, after a year of dawdling, explained unconvincingly that it was Laura's father, who was possessed at the time by the spirit of a hippie demon named Bob.

[...]

Det är det här jag är rädd för inför kvällens avsnitt. Att det ska falla platt som vissa andra serier. Hoppas verkligen inte att så är fallet. Skönt iallafall att "Who Killed Lily Kane" inte kommer att spilla över på nästa säsong, för det hade nog blivit en katastrof.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav AKS » tis maj 10, 2005 17:02

Ja, det finns en viss risk att man blir besviken. Hur bra serien än är så kan
avslöjandet av Lilys mördare kännas som "var det detta vi väntat på i åtta månader?" eller "hur 17 kan det vara non/han?!".

Men jag hoppas och tror att avsnittet imorgon kommer att få mig att tappa hakan av överraskning och beundran.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » tis maj 10, 2005 17:29

Jag är faktiskt inte oroad. Det blir nog inte enormt oförutsägbart (det är lite svårt), men RT verkar veta vad han sysslar med. Och i intervjun säger han ju att han har vetat vem mördaren är från första avsnittet, så det blir ju ingen efterkonstruktion i alla fall.

Dessutom: Neptune är fyllt av karaktärer man verkligen bryr sig om. Serien kommer att fortsätta efter att mördaren har avslöjats. Visst är det spännande att se vem/vilka som är mördaren, men det bästa är ju konsekvenserna. (Nu utgår jag förstås ifrån att det inte blir helt vansinnigt.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » tis maj 10, 2005 17:40

Jag är lite nervös och går med spänning och väntar på avsnittet, tiden verkligen segar sig fram idag. Det som gör mig nervös är hur allt kommer lösas, inte direkt vem mördaren är (bara det inte är Keith!), utan vad vi lämnas med inför nästa säsong men också hur jag kommer reagera på att säsongen är slut.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav RalfiParpa » ons maj 11, 2005 0:19

Vad sägs om lite gissningar i sista minuten? Formulera er summariskt och utan att utveckla vidare. Vad ni ska ta med: den person ni tror dödade Lilly och anledningen.

Exempel:
Celeste Kane mördade Lilly därför att hon upptäckte att Lilly egentligen inte var hennes dotter.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Ai » ons maj 11, 2005 0:25

RalfiParpa skrev:Vad sägs om lite gissningar i sista minuten? Formulera er summariskt och utan att utveckla vidare. Vad ni ska ta med: den person ni tror dödade Lilly och anledningen.

Exempel:
Celeste Kane mördade Lilly därför att hon upptäckte att Lilly egentligen inte var hennes dotter.

M'kay!

Spekulation:

Veronicas mamma dödade Lily Kane i fylleraseriförvirring då Kane vägrat erkänna Veronica som sin dotter.

Ju mer jag tänker på det så är det ett scenario jag verkligen skulle gilla! :D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Illyria » ons maj 11, 2005 0:50

Spekulation innan jag ska sova och sedan gå upp väldigt tidigt och ladda hem VM (och några fler serier) :)
Aaron Echolls dödade Lilly för de hade en affär och hon hotade att avslöja den. Duncan är den som hittar Lilly och får en blackout pga chocken, hans föräldrar upptäcker Lilly och Duncan vid poolen precis efter och därför trodde de att Duncan var skyldig. Keith är Veronicas riktiga pappa, det kommer komma någon käpp i hjulet för Logan och Veronica.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » ons maj 11, 2005 7:03

Varför sitter jag och laddar om btefnet-sidan om och om igen hela tiden och letar efter VM, när jag ändå måste gå till jobbet och inte kommer hinna se den förrän sent i eftermiddag? Dessutom kommer ju det finnas minst två hela sidor diskussion vid 18-tiden, det minskar ju inte ångesten direkt att se det under dagen...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav AKS » ons maj 11, 2005 7:04

Spekulation:

Aaron Echolls mördade Lilly som hotade att avslöja för Lynn och Logan att de två haft en affär. (Fast jag gillar Aaron, som karaktär, och skulle vilja se honom i S2 så om jag har helt fel i denna teori så är det lugnt. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Yog-Sothoth » ons maj 11, 2005 7:09

Spekulation:

Lilys pappa slog ihjäl Lily, precis som i den spekulativa flashbacken som Veronica hade; han var förbannad på henne pga Weevil, eller nåt. Duncan såg det, men fick vansinnesutbrott och glömde bort allt, och pappan låtsades som ingenting... han går till och med med på att misstänka Duncan för att rädda sitt eget skinn. Dessutom pröjsade han Koontz för att ta smällen.

Alternativt samma historia som ovan, fast utan att Duncan såg nåt.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Illyria » ons maj 11, 2005 7:24

Yog-Sothoth skrev:Varför sitter jag och laddar om btefnet-sidan om och om igen hela tiden och letar efter VM, när jag ändå måste gå till jobbet och inte kommer hinna se den förrän sent i eftermiddag?

Morgonens sysselsättning; reloada btefnet ;)
Fortfarande inget VM och jag har redan fått hem och sett GG och nu ska jag titta på House.

Intressant med en annorlunda spekulation också. Min spekulation är inte nödvändigtvis något jag faktiskt vill se hända, blir gärna överraskad.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons maj 11, 2005 7:27

17 också. Inget 1.22 än. Nu måste jag åka hem och sätta igång nedladdningen på lunchen. Suck. Vad jobbigt. Hoppas att den kommit då dock och att det är avi och inte nåt hemskt mpg.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » ons maj 11, 2005 7:52

Nu går man upp en halvtimme tidigare för att kunna sätta igång Veronica Mars. Har ju inga förhoppningar på att kunna se det innan jag åker men det hade inte varit fel att påbärja hämtningen nu och sen bara ha x antal % kvar senare i eftermiddag.

Satan också....detta är dagen jag har väntat på och räknat in i en vecka nu åtminstonde och så börjar det så här. Sitta och reloada btfnet lite då och då i en halvtimme.

AKS, skynda dig in på DC (i eftermiddag/kväll), om nu mina torrents krånglar (Du kan skynda dig ändå :P)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tomas » ons maj 11, 2005 7:54

fortfarande ingen release :(

Edit: såg att det bara gått 2min sedan tidigare inlägg :P
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Yog-Sothoth » ons maj 11, 2005 8:05

AKS skrev:17 också. Inget 1.22 än. Nu måste jag åka hem och sätta igång nedladdningen på lunchen. Suck. Vad jobbigt. Hoppas att den kommit då dock och att det är avi och inte nåt hemskt mpg.

Jag kan varmt rekommendera Remote Desktop, då kan man styra sånt från jobbet/skolan. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Illyria » ons maj 11, 2005 8:23

Nu börjar jag tröttna på att reloada Btefnet, come on! Det tar delvis udden av spänningen också...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Gordo » ons maj 11, 2005 8:29

Illyria skrev:Nu börjar jag tröttna på att reloada Btefnet, come on! Det tar delvis udden av spänningen också...

Håller med, vill se avsnittet NU!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film