Desperate Housewives

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Binchy » tis apr 05, 2005 9:46

Aaaaaaaahh! Insåg just att jag kommer missa dagens avsnitt. Det är ishockey samtidigt, och jag lär inte kunna få maken att ta en liten paus i tredje perioden för att se desperata hemmafruar. Får väl säga till honom att han får ladda ner avsnittet till mig.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav LWes » tis apr 05, 2005 17:54

Illyria skrev:är det ingen mer som följer serien nerladdad?

Jag gör det, men jag är inte så intresserad av att diskutera just denna serie.
Jag tycker att den är bra, men inte superbra.
Ett halvtimmes-avsnitt två gånger i veckan hade jag föredragit mot ett entimmes-avsnitt.
Jag kännde igår i dom sista 15 minuterna hur jag blev ganska rastlös.
1x17men det var annars ett bra avsnitt.
Jag gillar dock inte att dom lät mamman dö, hon var rolig, men det var väldigt roligt när hon berättade för skjöterskan vad hon skulle säga till hennes son och så hade skjöterskan hörlurar på, hehe.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » tis apr 05, 2005 19:22

Det hade kunnat vara mer att diskutera om det hände något mer angående mysterierna. Kanske blir det mer nu när säsongen går mot sitt slut? Hoppas på det ivarjefall.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » tis apr 05, 2005 19:34

Illyria skrev:Det hade kunnat vara mer att diskutera om det hände något mer angående mysterierna. Kanske blir det mer nu när säsongen går mot sitt slut? Hoppas på det ivarjefall.

Ja absolut. Även om serien är rolig ibland är det ju mysterierna som gör den så bra som den är.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Bender » ons apr 06, 2005 11:52

avsnitt 2
Serien har verkligen potential att vara bra och är stundtals rolig men jag tycker inte det hände speciellt mycket i dagens avsnitt. Det ända riktigt stora var väl kofferten och att den snokande grannen var Teri Hatchers karaktär på spåren gällande branden. Kul att se advokaten från Scrubs i en roll. Återkommer han mycket?
Kanal5-takten kommer nog inte hålla längre för min del nu när både Six Feet Under och Carnivale slutat gå, dessutom är jag i fatt OC snart.
:eek:

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav AKS » mån apr 11, 2005 19:10

Denna serie är verkligen fruktansvärt jämn! Inte ett enda dåligt avsnitt hittills, men heller inga höjdare à la Veronica Mars t ex.

1.18
Så, det verkar nu som att Zach blivit kidnappad. Kanske från sjukhuset där Hubers(?) syster och Mary Alice arbetade? Frågan är nu om pappan talar sanning om liket i leksakskistan. Var det en PI?

Gabrielle är verkligen ingen lätt karaktär att sympatisera med, men efter att hennes karl mixtrat med p-pillren (fucker!) och sen gjort illa henne så måste jag få säga att det kändes som att Gabrielle gjorde rätt som stack till sin lilla loverboy som väl dessutom är laglig nu (inte för att hon vet om p-pillren dock). Men att han blir pappa till hennes barn... Undras hur detta ska sluta.

Irriterade mig på Susans mamma, men tyvärr verkar det som att hon ska vara med i minst ett avsnitt till.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån apr 11, 2005 19:40

1x18: Jag tror Mary Alice, eller Angela, kidnappade Dana och döpte om honom till Zack och när detektiven kom och letade reda på Zack/Dana dödade Mary Alice (och Paul) henne och så hamnade hon i kistan? När Paul började säga att detektiven var kvinna osv var det min första tanke ivarjefall. Och detektiven är såklart den Mike letar efter... men ska hon föreställa Zacks mamma också? Och var inte Mike ihop med henne en gång i tiden...?

Susans mamma förklarar faktiskt väldigt mycket, precis som Mike sa. Hon får Susan att framstå som extremt normal egentligen ;)

Vad elaka de kan vara mot varandra. Carlos och Gabrielle, Lynette och Bree (även om det var fel av Bree att slå ungen). Sen blir ju Carlos riktigt hemsk, Gabrielle borde skita i de jäkla pengarna och skilja sig! Gabrielle är en svår karaktär att sympatisera med, hon gör ett antal 360 under ett avsnitt och har därför alltid varit långt från en favorit för mig... När John dök upp där också blev det ju klart vad som skulle hända, Gabrielle gravid men hon vet inte vems barnet är. How very Sunset Beach, eller är det helt enkelt Johns?

Nu börjar saker röra på sig, det var ett bra avsnitt och det kommer säkert bli ännu bättre ju närmare säsongsavslutningen vi kommer :)

Håller med AKS om att det är en bra serie med inga egentligt dåliga avsnitt men det är ändå ingen höjdarserie för mig heller.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Gordo » mån apr 11, 2005 20:06

Håller med om att det är en jämn serie och varje avsnitt bidrar till att någon del av mysteriet blir lite klarare.

1x18

Ett bra avsnitt, nya oklarheter. Tror ni att Mike är Zacks pappa?

Susans mamma var väldigt irriterande, hoppas att hon inte är med så länge till. Annars tycker jag att Susan är helskön! Hoppas lite på henne och Mike :)

Gabrielle har varit lite svår att förstå sig på, jag tycker att det var bra att hon stack ifrån Carlos och åkte till John. Det lät ju faktiskt som om det är John som blir far till barnet men det kommer nog vara några vändor fram och tillbaka. Och jag är lite tveksam till att Carlos kommer sitta av sin tid i fängelset men jag hoppas det i alla fall för jag är inte så förtjust i den karaktären.

Så Andrew erkänner att han är gay, hoppas att Bree kan hantera det lite bättre än hon gjorde i detta avsnitt.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav AKS » mån apr 18, 2005 20:23

1.19
Wow, Bree har verkligen fått en sociopat-son! Vad förbannad jag blir på honom. Men vad kan man egentligen förvänta sig av någon som, såvitt han vet (hav vet ju inte om fallet i trappan), kört ihjäl en annan människa, men inte bryr sig ett dugg? Man kan inte förvänta sig så mycket.

Tyckte i övrigt inte att detta var ett av de bätter avsnitten. Ett av de sämre faktiskt. Susans mamma fortsätter att gå en på nerverna. Hoppas hon försvinner snart.

Ja, och så fick man ju bekräftat det man trott: att hon i kistan var den Mike letat efter.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån apr 18, 2005 21:30

1x19: Bree tillkallar en präst som ska BOTA Andrew så han ska komma till himmeln, please! :hmpf
Gabrielle och hennes pengar. Johns kreditkort, hon måste köpa skor och äta fin lunch - grow up! :rolleyes
Susans mamma är väldigt jobbig. Det är något stort fel med Andrew, scary.

Bäst i detta avsnittet, Lynette! Must be a first. Besviken på resten.

Det där med vem som var i kistan tyckte jag framgick förra gången, gick ju lätt att gissa, i detta avsnittet hände inget nytt och så nära säsongsfinalen... platt fall.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav RalfiParpa » tor apr 21, 2005 6:49

Jag tittar sällan på TV och när jag väl gör det är det aldrig på Kanal 5 men häromveckan såg jag faktiskt ett tidigt avsnitt av den här utmärkta serien och blev lite nyfiken. Nu har jag börjat ladda hem serien och har hunnit se fram till och med avsnitt sju. Och visst, det här gillar jag. Ja, jag tror faktiskt att jag gillar Desperate Housewives mer än Lost trots att jag bara sett sju avsnitt av den förstnämnda serien, vad säger ni om det? Det är än så länge en stark 3.5/5-serie med ambitioner att blomma ut och bli en fantastisk 4/5-serie. Lagom cyniskt och samhällskritiskt och med förträffliga skådisar. Teri Hatcher...fan, hon är lysande.

Det finns två saker jag inte gillar med serien.
Ett: Ibland är humorn lite fånigt slapstick-ig. Scenen där Gabrielle kastar ut sin trädgårdsskötare genom fönstret i avsnitt två är ett bra exempel. Eller varför inte den när Susan blir utlåst naken? Allt som saknades var de där Candid Camera-ljuden när hon ramlade. Det görs förvisso med en hel del glimt i ögat men av seriens eklektiska beståndsdelar är det nog den jag gillar minst.
Två: (fast det här är mer en grämelse än ett klagomål) Svordomar. I få serier saknar jag dem men när jag tittar på Desperate Housewives tänker jag ofta att seriens karaktärer hade mått bra av att få använda ett "fuck" eller "shit" emellanåt, som jag förstår att riktiga amerikaner gör.

Men det här är som sagt en bra serie och om den blir bättre eller i alla fall bibehåller den höga standard som nu satts kan det mycket väl bli en favorit.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav AKS » tor apr 21, 2005 7:50

RalfiParpa skrev:Ja, jag tror faktiskt att jag gillar Desperate Housewives mer än Lost trots att jag bara sett sju avsnitt av den förstnämnda serien, vad säger ni om det?

Jag säger att jag håller med. Min lista över bästa serier som fortfarande produceras (AD är med för vi har ju inte hört nåt):

1. Veronica Mars
2. The Dead Zone
3. The Wire
4. Battlestar Galactica
5. Desperate Housewives
6. Arrested Development (kan nog snart gå förbi DH, börjar ana det)
7. Medium (på väg nedåt känns det som)
8. Lost

Men det här är som sagt en bra serie och om den blir bättre eller i alla fall bibehåller den höga standard som nu satts kan det mycket väl bli en favorit.

I princip så blir den inte bättre utan håller sig fascinerande nog på bra precis samma nivå. Förutom det senaste avsnittet (1.19) som var något av en besvikelse. Tror dock att DH kommer att falla på listan och t.o.m. hamna efter Lost eftersom DH har en speciell stil som jag personligen tror att jag kan bli less på.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor apr 21, 2005 8:05

För mig är DH en helt okej/bra serie; den har verkligen sina utmärkta stunder, men den ger mig långt ifrån lika mycket som exempelvis Lost, eller VM för den delen (för att jämföra med ett mer "alldagligt" mysterium). Den levererar inte på alla plan och en sådan serie kan aldrig bli en favorit; jag kan titta på den och tycka den är bra men det slutar där.

I början av säsongen tyckte jag den verkade mer lovande än jag tycker nu, får se vad RalfiParpa tycker efter 19 avsnitt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor apr 21, 2005 8:11

Well, allt under Battlestar Galactica är för mig "vanliga" serier. Dvs. inga favoriter alls. Men DH är betydligt mer underhållande än Lost som tappade mig som ett fan där mellan avsnitt 9 och 13 eller nåt sånt. De har inte lyckats kompensera för det kvalitetsfallet än även om serien blivit bra mycket bättre på senare tid.

Så, jag tittar också på DH, tycker att den är bra, och sen bryr jag mig inte så mycket.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Yog-Sothoth » tor apr 21, 2005 12:49

När Lost började tyckte jag att det var det bästa som jag hade sett på länge, men när "nyhetens behag" lade sig blev det lite långtråkigt (förutom nu när det börjar hända saker). DH har verkligen vuxit dock, och gått om Lost i underhållningsvärde.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav LWes » tor apr 21, 2005 16:12

Jag tyckte att Desperate Housewives var riktigt bra i början men att det har blivit tråkigt nu mot slutet av säsongen. Hoppas att den slutar bra.

Behöver jag än en gång säga att jag tycker att Lost är bäst och att jag tyckt det hela tiden och fortfarande gör det?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav RalfiParpa » lör apr 23, 2005 10:13

Desperate Housewives 1x08
Scenen där Mary Alice ger Lynette pistolen är nog min favoritscen hittills. Vilket jävla mörker. Det var bara det.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav LWes » mån apr 25, 2005 23:50

Jag har just sett special recap-avsnittet, (så spoilers upp till 1x19)
Jag lade märke till något som jag inte hörde tidigare.
När den där polisen misshandlar Mike lite grann säger han att om Mike säger till någon vart mappen kom ifrån så blir det en minndre polismördare på gatan.
Så personen som Mike har dödat är alltså en polis? Ganska intressant.
Sen fick man se det där när Lynette's man berättade för sin pappa om något hemskt han gjort. Det hade jag helt och hållet glömt bort.
Sånna här avsnitt är mycket bra för att fräsha upp minnet av vad som hänt, dom borde göra ett för varje serie varje säsong.
Jag ser fram emot att se Lost's.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » mån maj 09, 2005 15:44

1x21, så här nära till säsongsfinalen borde verkligen serie engagera mera, men jag börjar istället gilla serien mindre och mindre:
Carlos skyller mixtrandet med p-pillerna på sin mamma, han sjunker lägre och lägre, hoppas det är Johns barn.

På ett sätt gillar jag Mrs Huberts syster men samtidigt så vet hon inte var Zack går för egentligen... och jag kan förstå alla problem Paul har med Zack men samtidigt mördade han Mrs Hubert... och nu får han plötsligt en chans att bli av med Zack, kommer han ta den?

Är Zack Mikes barn eller polisens? Mest intressant är Felicia/Zack-situationen men i övrigt ger mig serien inte mycket längre.

Notering: samma hus (gubbens, han som anlitar Mike) har använts i Gilmore Girls.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » mån maj 09, 2005 16:27

Illyria skrev:Notering: samma hus (gubbens, han som anlitar Mike) har använts i Gilmore Girls.

Lade du märke till detta själv? Imponerande. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Illyria » mån maj 09, 2005 16:32

Ja, jag tyckte det såg väldigt bekant (även omgivningarna) ut så jag letade upp en screencap och det var samma :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » mån maj 23, 2005 12:28

1x23, säsongsfinal: Ett ord om avsnittet: tråkigt

Vad hände med den här serien under säsongens gång? Den har totalt förfallit i takt med att mysteriet med Mary Alice avslöjades. Ska jag fortsätta följa DH nästa säsong måste något radikalt hända.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » mån maj 23, 2005 12:44

Va? Jag laddade ner 1.23, och så var det förra veckans avsnitt! Det känns som att det har blivit ungefär samma förvirring som rådde om Lost-numreringen... finnst det ett riktigt att ladda ner nu eller vad?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav RalfiParpa » mån maj 23, 2005 12:52

Så, hur lyder domen? Jag blev själv lite besviken och tycker att säsongsavslutningen var något antiklimaktisk.

Desperate Housewives 1x23
Axelryckning, tyvärr. Vad var meningen med att presentera den där nya familjen i början, uppbyggnad inför nästa säsong? Bleh.
Seriens stora behållning - i mitt tycke - var mysteriet kring Mary Alice/Angela och i alla fall det löstes på ett tillfredsställande sätt genom mysiga återblickar. Dock var avsnittet alltjämt en besvikelse och fungerade liksom Angel-avsnittet "Home" mer som en prolog inför nästa säsong än som en avslutning. Jag gillar verkligen inte sådant. Jag kräver någon form av avslutning!
Så Mike är antagligen Zacks farsa, ingen vet att det var George som dödade Rex, Carlos och Gabrielle är det nog rätt slut emellan och Lynette, ja, ärligt talat, vem bryr sig om henne?
Slutomdöme: Meh (även om serien som helhet får klart godkänt).
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Illyria » mån maj 23, 2005 13:05

RalfiParpa skrev:Seriens stora behållning - i mitt tycke - var mysteriet kring Mary Alice/Angela och i alla fall det löstes på ett tillfredsställande sätt genom mysiga återblickar.

Även återblickarna var tråkiga, de gav inget nytt, och behållningen var mysteriet, speciellt i början, men sen dess har det bara gått utför.

Värdelös säsongavslutning, beskrivningen inför avsnittet stämde inte alls heller, det saknas scener med den nya familjen och Lynette och Tom, inte för jag tror de hade hjälpt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav RalfiParpa » mån maj 23, 2005 13:10

Illyria skrev:
RalfiParpa skrev:Seriens stora behållning - i mitt tycke - var mysteriet kring Mary Alice/Angela och i alla fall det löstes på ett tillfredsställande sätt genom mysiga återblickar.

Även återblickarna var tråkiga, de gav inget nytt, och behållningen var mysteriet, speciellt i början, men sen dess har det bara gått utför.

Värdelös säsongavslutning, beskrivningen inför avsnittet stämde inte alls heller, det saknas scener med den nya familjen och Lynette och Tom, inte för jag tror de hade hjälpt.

Tja, det avslöjades ju att det faktiskt var Mary Alice och inte Paul som dödade Deirdre (herregud, hon sålde sitt barn och nu vill hon ha tillbaka det?). Och det var skönt att få se det också, på något sätt. Dessutom tycker jag att hela "min tillvaro är grå"-grejen är lysande samhällskritik.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Yog-Sothoth » mån maj 23, 2005 13:50

Ska precis kolla på säsongsfinalen nu... en sak har jag tänkt på ett tag dock; Mrs. Solis vill ju absolut inte ha barn. Hon är vansinnig över att ha blivit gravid. Varför överväger hon inte ens abort? Är det för att hon är så katolsk att hon inte ens kommer att tänka på möjligheten?

EDIT:
Det här var inte världens roligaste säsongsfinal direkt. Jag stör mig lite på att det inte löste sig med George/Rex/förgiftningen... och vad hände med Mr. Solis egentligen? Jag tror att Zach och hans familj kommer att försvinna nästa säsong, och nästa mysterium kommer antagligen att handla om den nya kvinnan som har flyttat in.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav AKS » mån maj 23, 2005 17:32

1.23

Kvalitetsfallet i denna serie kom runt avsnitt 18-19. Innan dess höll den sig på den där fascinerande jämna nivån. Den har inte blivit dålig på senare tid, bara... tråkig och oengagerande. Vilket kanske är lika illa?

Säsongsavslutningen... Precis som ni: alldeles för många lösa trådar hänger fortfarande och dinglar i luften. Det känns som att de behövt ett till avsnitt i denna säsong för att göra en knyppling av det hela. Fast nu är det ju ett val de gjort... och det är helt fel val. Känner mig irriterad och besviken över att inget löstes. Visst, vi har fått svar på våra frågor, men ingen *lösning*.

Alfree Woodard(sp?) kände jag knappt igen, men visst är det helt klart set up för nästa säsong. Alfree och hennes son (bror, älskare, syster som gjort könsbyte...) döljer helt klart nåt i huset. Yawn!

Måste dock få säga att jag i förra avsnittet tyckte att gay basher-grejen var himla komisk. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » ons maj 25, 2005 16:32

Jag tycker att den nya familjen är intressant.
Allt annat är ganska tråkigt.
Jag hoppas att Rex inte är död.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » ons maj 25, 2005 17:06

Spoiler om att en skådespelare som blivit befodrad till nästa säsong:
Roger Bart, who recurred this past season as creepy pharmacist George Williams, will be upped to series regular when the smash hit drama returns for its second season this fall. No details however were specified about his character's future storylines.

Jag trodde inte att han skulle vara med så mycket till...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film