Tinwiel skrev:Så du säger att man vågar se trailern då? Jag hatar trailers i vanliga fall för dom avslöjar oftast för mycket om filmen, och det vill jag INTE.
Peppe skrev:några här som sett cidade de deus (city of god) 5/5 väldigt bra film
LWes skrev:Yog-Sothoth skrev:Vadå Cubic? Vad är det?
Cubic betyder kubformad tror jag. Att något är format som en kub.
Yog-Sothoth skrev:Idag såg jag Equilibrium (IMDb), en film jag länge har sett i hyrvideohyllan men alltid ställt undan. Nu är jag glad att jag inte gjorde det, det var en oväntat snygg, bra och välspelad film som tilltalade mig på samma sätt som Gattaca - det finns faktiskt en stor mängd slående likheter mellan de båda filmerna både i design och berättelse.
Det enda som för mig är helt oförklarligt är det svenska valet av titel - Cubic. Vadå Cubic? Vad är det? Inte nog med att de har översatt en engelsk (ok, latinsk?) titel till en annan engelsk titel, ordet Cubic nämns aldrig i filmen, av vad jag kunde höra. Om någon vet vad Cubic innebär, berätta gärna. Detta är möjligen det sjukaste exempel på svensk våldtäkt av filmtitlar...
Tomas skrev:Cubic betyder om jag minns rätt ungefär enformigt, liksidigt eller att allt är likadant övreallt.
Peppe skrev:Såg citizen kane nyss, den är något överskattad....
det är kanske en bra film för filmbögar men tycker den var ganska tråkig faktiskt...
kanske beror på svartvit och det äckliga gammaldagsspråket :p för den var ändå intressant ibland
noike skrev:Peppe skrev:Såg citizen kane nyss, den är något överskattad....
det är kanske en bra film för filmbögar men tycker den var ganska tråkig faktiskt...
kanske beror på svartvit och det äckliga gammaldagsspråketför den var ändå intressant ibland
This is sick.Visst, överskattat på det viset att det inte är världens bästa film men den är förtfarande riktigt bra. Fruktansvärt bra till och med.
caffeineaddict skrev:Men det känns iofs inte som en diskussion värd att ha med någon som använder "svartvit" som en direkt negativ term. Och som beskriver en person som tycker CK är bra som "filmbög".
LWes skrev:Tomas skrev:Cubic betyder om jag minns rätt ungefär enformigt, liksidigt eller att allt är likadant övreallt.
http://dictionary.reference.com/search?q=Cubic
caffeineaddict skrev:noike skrev:Peppe skrev:Såg citizen kane nyss, den är något överskattad....
kanske beror på svartvit och det äckliga gammaldagsspråketför den var ändå intressant ibland
This is sick.Visst, överskattat på det viset att det inte är världens bästa film men den är förtfarande riktigt bra. Fruktansvärt bra till och med.
Men det känns iofs inte som en diskussion värd att ha med någon som använder "svartvit" som en direkt negativ term. Och som beskriver en person som tycker CK är bra som "filmbög".
AKS skrev:Jag tror att det beror på att equilibrium är svårt att uttala för gemene man. De vet inte alls var det betyder, det är långt och krångligt osv. Det lockar nog inte peepsen att hyra. Så tror jag de tänkt i alla fall. Cubic är kort och koncist och även om folk inte förstår vad det betyder så känns det kanske mer "action", s.a.s..
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare