Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » tis apr 26, 2005 0:27

Sådärja. Brevet färdigskrivet. Det blev inget ritat förstoringsglas, för jag kom på att jag inte är så duktig på att rita. Men ett brev ialla fall. Damn, Thomas Nilsson, vad glad han ska bli när han får så mycket post. ;)

Natta nu. Imorgon är det ännu färre timmar till nästa avsnitt. Jippi! (märkte ni hur jag försökte mig på att vara positiv där? Jag är riktigt stolt över mig själv... :rolleyes: )
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » tis apr 26, 2005 8:06

Jag har också timnedräkning i princip. I morse så kändes det lite tröstlöst: "Om det ändå hade varit onsdag morgon!", men snart så... M.A.D.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tis apr 26, 2005 17:00

Kul intervju med Harry Hamlin om Veronica Mars. Spoilers om han kommer att vara med i fler avsnitt av serien.

I have really had the best time; it has been a career highlight for me to do this show. The character I play is so, kind of, delicious.

Nice!

http://www.tvguide.com/news/insider/050426c.asp

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tis apr 26, 2005 19:52

All info om kampanjen finns nu på veronicamars.se!

Det är ännu inte för sent att vara med och ett litet mail är ju t ex inte så svårt att skriva, även om det ska skickas två ggr.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tis apr 26, 2005 20:39

Nice. Lade mitt brev på lådan ikväll (den töms imorgon bitti). Jag skrev i brevet länken till VM-kampanjen. Är det någon som tar upp en direktlänk till uppropet/the petition? Tänkte inte på det.

Som sagt: vill ni inte/orkar ni inte skriva ett brev (ni kan ju skicka efter morgondagen också om andan skulle falla på i helgen) och inte heller orkar skriva ett mail (hey... vad som helst kan hända) så signera då uppropet.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tis apr 26, 2005 20:54

Länken till the petition är ju något lång och den finns länkad från sidan, kanske går att göra ännu tydligare där. Jag kommer nämna url till kampanjen i brevet och mailen, har inte skrivit ner den på papper ännu, bara i notepad ;)

I mailen går ju en petition lättare att länka.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Pazuzu » tis apr 26, 2005 20:59

Det blir både ett vykort och e-mail, för min del. Det har pratats så varmt om serien här att den måste starta snart, så att jag avgöra om jag tycker likadant. ;)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav AKS » tis apr 26, 2005 21:02

Härligt, Pazuzu! Det är rätta takterna det. Skriv också gärna att du inte sett serien så att de förstår att det finns ett intresse hos de som bara hört talats om serien också.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Pazuzu » tis apr 26, 2005 21:09

AKS skrev:Härligt, Pazuzu! Det är rätta takterna det. Skriv också gärna att du inte sett serien så att de förstår att det finns ett intresse hos de som bara hört talats om serien också.

Bra idé, för jag sitter just och knåpar ihop vad jag ska skriva. :)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav adolvsson » tis apr 26, 2005 21:25

Jag hittade ett oanvänt vykort i min väska idag, som jag helt glömt varför jag köpte. Det känns som ödet.

Jäkla öde, lägga sig i sådär. Men låt gå för den här gången. För Kristen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » tis apr 26, 2005 21:29

adolvsson: Good boy! :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » tis apr 26, 2005 21:39

AKS skrev:adolvsson: Good boy! :)

8)

Dessutom är det ett vykort med en kattunge i en sko och en sovande hundvalp. Så sött att man bara dånar. Jag litar på att det ska ge ansvarig person samma effekt som när jag ser Kristen le. Dåndimpen. Sanna mina ord.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » tis apr 26, 2005 22:00

Aw, jag blir nästan lite småkär när du säger att du köpt ett sånt vykort. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav monkeyboy » tis apr 26, 2005 22:40

adolvsson skrev:
AKS skrev:adolvsson: Good boy! :)

8)

Dessutom är det ett vykort med en kattunge i en sko och en sovande hundvalp. Så sött att man bara dånar. Jag litar på att det ska ge ansvarig person samma effekt som när jag ser Kristen le. Dåndimpen. Sanna mina ord.

Hah, nu avslöjar du vad du egentligen är för en.
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav Illyria » tis apr 26, 2005 22:47

monkeyboy skrev:Hah, nu avslöjar du vad du egentligen är för en.

And it's a little scary, vem köper sådana kort egentligen? ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav poser » tis apr 26, 2005 22:55

adolvsson skrev:Dessutom är det ett vykort med en kattunge i en sko och en sovande hundvalp. Så sött att man bara dånar. Jag litar på att det ska ge ansvarig person samma effekt som när jag ser Kristen le. Dåndimpen. Sanna mina ord.

Mitt födelsedagskort din jävel!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav AKS » ons apr 27, 2005 12:19

Muargh! Jag är ju dum jag. Sitter idag och är tokig för att jag inte får komma hem och se VM förrän 17.00. Vad gör jag då? Jo, lägger in ett extramöte (som jag får bestämma dag och tid för!!) på onsdag nästa vecka klockan 17!!! Hur dum får man bli?! Så, nästa onsdag, då det avsnitt som RT är mest stolt över visas, kommer jag inte att vara hemma förrän 18. Varför är det ingen som hjälper mig med sånt här?

Phew! Var tvungen att ventilera. :D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » ons apr 27, 2005 12:30

1x20

Ah, greatness: She spies, she solves crimes, she fixes cars! :)

Alla L/V-scener är underbara och sen kommer bomben vi alla väntat på: Logan, ansvarig (ivarjefall delvis) för att ha drogat Veronica! Hade velat se en konfrontation mellan de två men det blir väl nästa avsnitt då.

Fallet i sig var sådär, halvintresse, användes mest för att få fram mer om våldtäkten och fortfarande ingen Duncan i syne.

Wiedman och Wallace mamma och utpressning? Ser inte riktigt poängen, bara för att förstöra för Keith?

Bara två avsnitt kvar! Och så mycket kvar att hinna klara upp, känns som allt kommer/måste gå i 400 km i timmen nu.

Notering (inför säsongsfinalen): "Beaver" nämns som en vän till Logan, vet inte om han nämnts innan, men sista avsnittet heter ju "Leave it to Beaver"...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » ons apr 27, 2005 12:56

1.20:AKS is a mindreader! Logan is da guilty one!

Lagom bra, men jag är fortfarande inte ett lika stort VM-fan som vissa av er. Dock väntar jag likväl ordentligt på fortsättningen, särskilt eftersom nästa veckas avsnitt redan påstås bli en sann höjdare.

Och, ooh, den bra versionen av "Crimson and Clover" på slutet (Tommy James and the Shondells). Yay!
Senast redigerad av caffeineaddict ons apr 27, 2005 13:07, redigerad totalt 1 gång.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Ai » ons apr 27, 2005 13:05

1x20

Så Tad fick GHB't av Logan... jag är inte förvånad. Den vändningen känns så självklar att den inte ens känns som en vändning.

Innan hatade dom varandra och då kändes det självklart att Logan hade något med den kvällen att göra, nu när dom inlett ett förhållande så blev iallafall inte jag alls förvånad att han verkligen hade det. För mig så hade en större plot-twist varit att Duncan försett folk med GHB...

Är det för att man är för bortskämd med bra plot-tillskruvningar från Buffy och Angel som det här kändes lamt?
Senast redigerad av Ai ons apr 27, 2005 13:25, redigerad totalt 1 gång.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Illyria » ons apr 27, 2005 13:13

caffeineaddict skrev:1.20:AKS is a mindreader! Logan is da guilty one!

Ja, det har vi ju diskuterat och trott ett tag nu (inte bara AKS).

Även om det var väntat att det skulle visa sig att Logan åtminstone hade något med drogandet att göra så var det ändå lite chockerande att faktiskt få det bekräftat, det var en bra scen. Men jag tror inte Logan sedan våldtog henne, sådan var han inte ens då.

Sen något helt annat: gillar verkligen Mac, hoppas vi får se mer av henne i s2.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons apr 27, 2005 13:56

Åh, vad taskiga ni är då ni inte ens skriver nåt lite kort utanför spoilertaggarna! :) Vill hem nu!!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » ons apr 27, 2005 14:00

You'll love it! Och sen kommer du direkt börja längta ihjäl dig till nästa vecka. Och jag skrev ju "Ah, greatness" utan spoilertagg ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » ons apr 27, 2005 14:53

Skitbra avsnitt. Nästa vecka är för långt borta. Har jag inte sagt sådant förut? Fortfarande en pina. Veronica. VERONICA!

Hrm.

Nej, twisten kändes inte som någon överraskning, men satan i gatan vad det får mig att länga efter nästa avsnitt (som om inte tidigare vore nog). Efter att ha sett hur bra de passar ihop, hur glad Veronica är med Logan, Logans uppenbara förälskelse i henne, och så det där. Effektivt. Tror inte heller att Logan är våldtäktsmannen, men jag hoppas det är någon vi sett ofta, så vi har någon relation, och inte bara en snubbe i Logans posse som vi skymtat förbi i två av säsongens första avsnitt eller nåt.

Eller Logan, för den delen. Det är inte en gärning vi skulle kunna förlåta honom för, men jag tror inte vi behöver det. Förutsatt att Veronica underlåter att skicka polisen på honom, och det är i högsta grad möjligt, kan han fortfarande ha en plats i serien. Det skulle dock radera alla chanser till ett förhållande mellan Logan och Veronica, men hey, kom igen, vore det så farligt?

Någonstans anar jag åt vilket håll AKS lutar med den där sista frågan.

Och killen på pålen? Förtjänade det med råge. Go Veronica!

Personligen hoppas jag på mer Aaron Echolls nästa säsong. Där är en karaktär jag kommit att uppskatta, och skådespelaren gör ett bra jobb. Vissa passar helt enkelt bättre i TV-serier än ruttna direkt-till-videofilmer. Okej då, de flesta gör antagligen det.

Om det inte är Aaron som är våldtäktsmannen, förstås. Den teorin har väl kommit upp förut? Det är något med honom, något svårdefinerbart, som inte utesluter en sådan sak.

Illyria:
Wiedman och Wallace mamma och utpressning? Ser inte riktigt poängen, bara för att förstöra för Keith?

Är inte det tillräckligt med poäng? Bortsett från att han inte gillar Keith i största allmänhet, så kan pappa Mars göra en hel del för att förstöra för Wiedman & Co. Att hålla honom borta från Kane Industries (är det så företaget heter?) måste vara av största intresse, och förhållandet med Wallace mor har ju uppenbarligen visat sig vara skadligt i och med buggen.

Oh, och så en sak till; Kristen Bell. Giggity, giggity, giggity... all right!

Ja, jag har nyligen fått en rejäl dos Family Guy.

Nu har jag ett vykort att skicka. Snoogans.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Bender » ons apr 27, 2005 14:54

Nu insåg jag varför Qarlsson hade så bråttom hem idag. :eek: Men kan man verkligen se "Veronica Mars" i dagsljus? Det börjar iof bli svårare och svårare att vänta med alla spännande serier man ser tills det blir mörkt nu i vår och sommartider.. Carnivále var ett måste när det gällde mörker dock. Möjligt att VM funkar bättre.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Illyria » ons apr 27, 2005 15:06

Bender skrev:Men kan man verkligen se "Veronica Mars" i dagsljus?

Nej, ingen tv eller film bör ses i dagsljus. Persienner och gardiner är då din bästa vän.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons apr 27, 2005 15:50

Som vanligt ett bra avsnitt. AKS, du kommer älska avsnittet. Många scener mellan du vet vem och den andra du vet vem.

Spoiler 1x20
OMG så får det inte sluta!! Vilken cliffhanger, jag håller på att få krupp redan... One more fucking week... Att det var Logan som hade tillhandahållit drogerna har ju redan diskuterats, men åh så jag hoppas att dom kan lösa det på nåt sätt. Jag gillar ju verkligen Veronica/Logan-konstellationen. :cry: Hoppas att hon skäller ut honom rejält så att han fattar vad han har gjort. Snorunge... Men han verkar ju vara på väg att förändras, hoppas jag, så det kanske kan lösa sig mellan dom ändå. Måste lösa sig.

CotW var rätt så ok, men som vanligt så är det huvud-arcarna som engagerar. Bra att Weevil och hans gäng hämnades ändå på Tad, han förtjänade det. Skitstövel. Jag hade, precis som Veronica, inte varit en så "fin" människa att jag hade låtit honom komma undan med det. Nope, hade möjligheten funnits att hämnas så hade jag gjort det.. :evil:

Men Logan, Logan, varför gör du såna saker? Jag blir förtvivlad, it breaks my heart... Ni var ju så gulliga tillsammans. *suck*

Det blir verkligen bara mer och mer spännande för varje avsnitt. Spänningen är olidlig. I början var inte VM lika beroendeframkallande, men efter några avsnitt så fastnade jag. Nu ser jag ut såhär :eek: vid tanken på att vänta en hel vecka till nästa avsnitt...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » ons apr 27, 2005 16:22

(1.20)Känns mer och mer som om att våldtäckten utfördes av en yngre person medan mordet av en äldre. Det sista eftersom det är lite för utstuderat att skylla på Duncan för att en yngre ska ha klarat av det till den graden.

Den stora twisten var inte vem som hade försett dem med drogerna utan snarare hur välkänt det verkar vara. Om Ted visste om vem han skulle fråga, då borde en hel del mer veta om det. Jag skulle nog gissa på att det var Duncan som våldtog henne -- han om någon måste ju ha känt till att Logan sålde.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » ons apr 27, 2005 17:55

Illyria skrev:You'll love it! Och sen kommer du direkt börja längta ihjäl dig till nästa vecka. Och jag skrev ju "Ah, greatness" utan spoilertagg

Jag blir så till mig av den här serien att jag inte kan tänka riktigt. Enda förklaringen till att jag missade det. :)

Yay! Vad jag älskar denna serie!

1.20
Har inte läst era kommentarer ännu så ursäkta om jag upprepar något.

Logan, Logan you stupid man! Precis som jag trodde så hade han nåt med drogerna att göra. Kunde ändå inte låta bli att tycka synd om honom där på slutet. Nästa avsnitt kan inte komma fort nog.

Gillade verkligen detta avsnitt. CotW var lite mer engagerande än i vanliga fall och visade sig sen höra ihop med Veronicas våldtäkt = extra intressant. Nästa avsnitt kommer garanterat att bli ångest.

Tror nog att detta är ett av de sju-åtta bästa avsnitten denna säsong. De två sista lär vara WOW! Kan liksom inte bli annat nu.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » ons apr 27, 2005 18:04

adolvsson skrev:
Eller Logan, för den delen. Det är inte en gärning vi skulle kunna förlåta honom för, men jag tror inte vi behöver det. Förutsatt att Veronica underlåter att skicka polisen på honom, och det är i högsta grad möjligt, kan han fortfarande ha en plats i serien. Det skulle dock radera alla chanser till ett förhållande mellan Logan och Veronica, men hey, kom igen, vore det så farligt?

Någonstans anar jag åt vilket håll AKS lutar med den där sista frågan.

1.20
Det är inte för att jag är L/V-shipper som jag tycker att det skulle vara hemskt om Logan var skyldig till våldtäkten. Det är rent personligt. Ni vet att jag älskat Logan från början, i princip. Jag tror t.o.m. att jag fått "försvara" detta faktum tidigare i denna tråd. Tyvärr skulle jag inte kunna tycka om Logan om han var våldtäktsman. Hellre mördaren helt klart, än våldtäktsmannen. Det låter kanske otroligt, men våldtäkt är så... det går inte ens att beskriva med ord. Helt oförlåtligt. Och jag vill fortsätta se den karaktären utan att vilja mörda honom. Jag vill fortsätta gilla *Logan*. Det skulle jag aldrig kunna göra om det visar sig att han våldtagit Veronica. Och det skulle vara en alldeles för stor förlust med tanke på att han hela tiden varit min favoritkaraktär i serien.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film