Mer skådis-spotting!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Yog-Sothoth » sön apr 17, 2005 20:02

Binchy: Detta är underligt! Men en sak har jag inte tänkt på, var Spikes morsa olika skådisar i olika episoder?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav adolvsson » sön apr 17, 2005 20:11

Tony Head som premiärminister i komediserien Little Britain, första avsnittet på SVT1 just nu.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Pazuzu » sön apr 17, 2005 20:13

Jag skymtade Danny Strong i Gilmore Girls på kanal 5, när jag zappade runt bland kanalerna.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav noike » sön apr 17, 2005 20:21

Pazuzu skrev:Jag skymtade Danny Strong i Gilmore Girls på kanal 5, när jag zappade runt bland kanalerna.

Danny är med en hel del i GG. Han borde bli fast karaktär snart med den här takten.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Pazuzu » sön apr 17, 2005 20:29

noike skrev:
Pazuzu skrev:Jag skymtade Danny Strong i Gilmore Girls på kanal 5, när jag zappade runt bland kanalerna.

Danny är med en hel del i GG. Han borde bli fast karaktär snart med den här takten.

Aha, det var mer än jag visste, men kul iaf att se honom i tv-rutan.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav Binchy » sön apr 17, 2005 20:30

Yog-Sothoth skrev:Binchy: Detta är underligt! Men en sak har jag inte tänkt på, var Spikes morsa olika skådisar i olika episoder?

Kan bara minnas att jag sett henne som Gemma Jones, but I could be wrong...

Det lustiga är ju att båda från IMDb gäller ett och samma avsnitt...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav JRT » sön apr 17, 2005 20:52

Binchy skrev:
Yog-Sothoth skrev:Binchy: Detta är underligt! Men en sak har jag inte tänkt på, var Spikes morsa olika skådisar i olika episoder?

Det måste vara fel, Spikes mamma spelades av Caroline Lagerfelt, inte Gemma Jones.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo

Inläggav JRT » sön apr 17, 2005 21:12

Såg precis hon-den-där-sköterskan på blodgivarkliniken i Buffy 3x1 Anne i xXx.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo

Inläggav Binchy » sön apr 17, 2005 23:06

JRT skrev:
Binchy skrev:

Det måste vara fel, Spikes mamma spelades av Caroline Lagerfelt, inte Gemma Jones.

I så fall måste Caroline Lagerfelt vara "the spitting image" av Gemma Jones...

Från IMDb:

"Lies My Parents Told Me" Episode: #7.17 - 25 March 2003
K.D. Aubert .... Nikki Wood
Clara Bryant .... Molly
Anthony Head .... Rupert Giles (as Anthony Stewart Head)
Gemma Jones .... Anne, Spike's mother
Caroline Lagerfelt .... Anne

Juliet Landau .... Drusilla
Thomas Lenk .... Andrew Wells (as Tom Lenk)
Iyari Limon .... Kennedy
Alyssa Ashley Nichols .... Rona (as Indigo)
Damani Roberts .... Young Robin Wood
Ira Steck .... Richard
Thom Williams .... Vampire
D.B. Woodside .... Principal Robin Wood
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav JRT » sön apr 17, 2005 23:17

Binchy skrev:I så fall måste Caroline Lagerfelt vara "the spitting image" av Gemma Jones...

Från IMDb:

"Lies My Parents Told Me" Episode: #7.17 - 25 March 2003
K.D. Aubert .... Nikki Wood
Clara Bryant .... Molly
Anthony Head .... Rupert Giles (as Anthony Stewart Head)
Gemma Jones .... Anne, Spike's mother
Caroline Lagerfelt .... Anne

Juliet Landau .... Drusilla
Thomas Lenk .... Andrew Wells (as Tom Lenk)
Iyari Limon .... Kennedy
Alyssa Ashley Nichols .... Rona (as Indigo)
Damani Roberts .... Young Robin Wood
Ira Steck .... Richard
Thom Williams .... Vampire
D.B. Woodside .... Principal Robin Wood

Bloody hell woman. Nu blev jag ju tvungen att dra igång avsnittet bara för att bevisa att jag har rätt... Gemma Jones är inte med i avsnittet, det är Caroline Lagerfelt och ingen annan. Imdb har fel, finns för övrigt även ett inlägg om det på Jones-forumet längst ner på hennes sida där.

Användarvisningsbild
JRT
Zeppo

Inläggav Binchy » sön apr 17, 2005 23:37

JRT skrev:Bloody hell woman. Nu blev jag ju tvungen att dra igång avsnittet bara för att bevisa att jag har rätt... Gemma Jones är inte med i avsnittet, det är Caroline Lagerfelt och ingen annan. Imdb har fel, finns för övrigt även ett inlägg om det på Jones-forumet längst ner på hennes sida där.

OK, I concede defeat.

Men jag vidhåller att hon är the spitting image av Gemma, så det så!!!

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav JRT » sön apr 17, 2005 23:44

Binchy skrev:
JRT skrev:Bloody hell woman. Nu blev jag ju tvungen att dra igång avsnittet bara för att bevisa att jag har rätt... Gemma Jones är inte med i avsnittet, det är Caroline Lagerfelt och ingen annan. Imdb har fel, finns för övrigt även ett inlägg om det på Jones-forumet längst ner på hennes sida där.

OK, I concede defeat.

Vissa likheter... men nää. Så lika tycker jag inte de är. Men så är jag en såndär som känner igen ansikten med sjuklig exakthet också. Me weird? Me not weird. :rolleyes:

Användarvisningsbild
JRT
Zeppo

Inläggav Binchy » sön apr 17, 2005 23:55

JRT skrev:
Binchy skrev:

OK, I concede defeat.

Vissa likheter... men nää. Så lika tycker jag inte de är. Men så är jag en såndär som känner igen ansikten med sjuklig exakthet också. Me weird? Me not weird. :rolleyes:

Det är nästan mer minspel och röstläge som jag tycker mig känna igen. (Inte i rollen som Bridget Jones mamma, utan som Mrs Dashwood alltså.) Och det kan ju vara så att Caroline har sett den filmen (Sense and Sensibility) och medvetet eller omedvetet härmat den artonhundratalsmamman, fel ände av århundradet tror jag, men men...

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav JRT » sön apr 17, 2005 23:59

Binchy skrev:Det är nästan mer minspel och röstläge som jag tycker mig känna igen. (Inte i rollen som Bridget Jones mamma, utan som Mrs Dashwood alltså.) Och det kan ju vara så att Caroline har sett den filmen (Sense and Sensibility) och medvetet eller omedvetet härmat den artonhundratalsmamman, fel ände av århundradet tror jag, men men...

Jaha. Ok. Jag har inte sett henne som Mrs Dashwood, så där kan jag inte göra någon bedömning...

Användarvisningsbild
JRT
Zeppo

Inläggav Binchy » mån apr 18, 2005 0:06

JRT skrev:
Binchy skrev:Det är nästan mer minspel och röstläge som jag tycker mig känna igen. (Inte i rollen som Bridget Jones mamma, utan som Mrs Dashwood alltså.) Och det kan ju vara så att Caroline har sett den filmen (Sense and Sensibility) och medvetet eller omedvetet härmat den artonhundratalsmamman, fel ände av århundradet tror jag, men men...

Jaha. Ok. Jag har inte sett henne som Mrs Dashwood, så där kan jag inte göra någon bedömning...

Det är en film med total brist på spikmattor, wardrobes of pain, stålhättade kängor, hjärnor till middag, folk som blir hängda i sina inälvor och liknande. Så det är kanske inte en film för dig, men vad vet jag... För att vara skriven på sjuttonhundratalet är berättelsen väldigt samhällskritisk och innehåller en hel del satir och cynism. Jane Austen hade en giftig penna och tröttnade ganska ofta på sina egna hjältinnor när de fick sin drömprins (vilket de ju var tvugna att få enligt tidens ideal. Hon själv fick dock aldrig någon prins, vare sig dröm eller mardröm, utan dog utfattig och ogift, 42 år gammal.)

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav JRT » mån apr 18, 2005 0:18

Binchy skrev:
JRT skrev:

Det är en film med total brist på spikmattor, wardrobes of pain, stålhättade kängor, hjärnor till middag, folk som blir hängda i sina inälvor och liknande. Så det är kanske inte en film för dig, men vad vet jag... För att vara skriven på sjuttonhundratalet är berättelsen väldigt samhällskritisk och innehåller en hel del satir och cynism. Jane Austen hade en giftig penna och tröttnade ganska ofta på sina egna hjältinnor när de fick sin drömprins (vilket de ju var tvugna att få enligt tidens ideal. Hon själv fick dock aldrig någon prins, vare sig dröm eller mardröm, utan dog utfattig och ogift, 42 år gammal.)

Låter inte lovande direkt. Men säkert en film jag skulle se om jag snubblade över den, om inte annat efter den här diskussionen. Nu måste jag ju veta om hon verkligen är lik Spikes mamma. Låter bra att hon tröttnade på sina karaktärer, men visade hon det någonsin? Lät hon någon krossas under en vävstol... eller gå bärsärk med en uppsättning hårnålar? :P

Användarvisningsbild
JRT
Zeppo

Inläggav Tam » mån apr 18, 2005 3:13

Sa inte Fury på Lies-kommentarerna att hon va från England... Äsch, JRT har väl inte fel.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Binchy » mån apr 18, 2005 9:08

JRT skrev:Låter inte lovande direkt. Men säkert en film jag skulle se om jag snubblade över den, om inte annat efter den här diskussionen. Nu måste jag ju veta om hon verkligen är lik Spikes mamma. Låter bra att hon tröttnade på sina karaktärer, men visade hon det någonsin? Lät hon någon krossas under en vävstol... eller gå bärsärk med en uppsättning hårnålar? :P

Njae, det var nog rätt otänkbart på hennes tid, men hon mer eller mindre avpolleterade sin hjältinna i en av böckerna, sista kaplitet är mer eller mindre "at just the natural moment Edmund became as anxious to marry Fanny as Fanny herself could desire..." (Mansfield Park, varifrån JK Rowling har hämtat namn och personlighet till Mr Filchs katt, Mrs Norris.) Den kanske är en lämplig Austen-film att börja med, dvs den regisserad av Patricia Rozema (http://www.imdb.com/title/tt0178737/), inte den av David Giles, trots det lovande efternamnet (http://www.imdb.com/title/tt0085052/), som är betydligt långsammare och närmare originalet. Rozema har tagit sig rätt stora friheter och visar otrohet, rasism, galenskap och antyder tom lite lesbisk intimitet.

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav adolvsson » mån apr 18, 2005 11:44

Binchy skrev:Rozema har tagit sig rätt stora friheter och visar otrohet, rasism, galenskap och antyder tom lite lesbisk intimitet.

Lesbian. Lesbian. Lesbian. All together now;

LESBIAN!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav monkeyboy » mån apr 18, 2005 21:31

LEEESBIAN!
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav noike » mån apr 18, 2005 21:48

Binchy skrev:Rozema har tagit sig rätt stora friheter och visar otrohet, rasism, galenskap och antyder tom lite lesbisk intimitet.

Läste det först som "lesbisk immunitet" och min hjärna lät pooop! när det bildades kolsyra av den mentala bilden. Jag har nu hjärnsubstans över hela rummet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Binchy » mån apr 18, 2005 23:56

noike skrev:

Läste det först som "lesbisk immunitet" och min hjärna lät pooop! när det bildades kolsyra av den mentala bilden. Jag har nu hjärnsubstans över hela rummet.

Förlåt, det var ju inte meningen att du skulle få hjärnsubstans över hela rummet, jag ville bara visa att även Austen kan vara barnförbjuden (UK:15 / USA:PG-13).

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav JRT » tis apr 19, 2005 21:04

Såg Kali Rocha (Cecily/Halfrek) skymta förbi i den där filmen på trean The "Object of my affection". M'kay, kollade imdb, verkar som det är mer än skymta förbi, verkar som hon har en rätt stor roll.

Användarvisningsbild
JRT
Zeppo

Inläggav noike » ons apr 20, 2005 2:28

Har inte tänkt på detta tidigare: men han so m spelar mannen med känslostaven i Angel 1.6: Sense and Sensitivit spelar lärare en eller två gånger i Freaks & Geeks.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Binchy » ons apr 20, 2005 22:53

Såg just en trailer på BBC Prime, där Tony Head skulle vara med i något som hette Manchild. Han satt ner, en lättklädd kvinna satte sin högklackade sko på stolen mellan hans lår. Not the Giles we know and love...

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav caffeineaddict » ons apr 20, 2005 23:06

Manchild var någon form av relationskomedi om medelålders män som Tony gjorde någon gång runtomkring de sista säsongerna av Buffy (tror jag?). Så den är inte ny, men tyvärr har jag inte kunnat få tag på den.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » ons apr 20, 2005 23:09

caffeineaddict skrev: Så den är inte ny, men tyvärr har jag inte kunnat få tag på den.

Finns på dvd. Första säsongen i alla fall.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Binchy » ons apr 20, 2005 23:44

LWes skrev:
caffeineaddict skrev: Så den är inte ny, men tyvärr har jag inte kunnat få tag på den.

Finns på dvd. Första säsongen i alla fall.

Eller titta på BBC Prime fredagar 21.30. Alldeles före kommer Couplings. Inte särskilt ny den heller, men rätt underhållande ändå.

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Glorificus » tor apr 21, 2005 2:36

Jag hajade till när jag såg om Roswell 3x05 och Lobster Boy från "Fear, Itself" promenerade förbi i bild! :D

Kul att se den lille pysen igen.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » tor apr 21, 2005 21:51

Haha! Jewel Staite som "Goth Girl" i Dead like me 1x14. (tror jag att det var). :D Rolig scen.. Ni som sett den vet vad jag pratar om..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film