Pazuzu skrev:Jag skymtade Danny Strong i Gilmore Girls på kanal 5, när jag zappade runt bland kanalerna.
noike skrev:Pazuzu skrev:Jag skymtade Danny Strong i Gilmore Girls på kanal 5, när jag zappade runt bland kanalerna.
Danny är med en hel del i GG. Han borde bli fast karaktär snart med den här takten.
Yog-Sothoth skrev:Binchy: Detta är underligt! Men en sak har jag inte tänkt på, var Spikes morsa olika skådisar i olika episoder?
Binchy skrev:Yog-Sothoth skrev:Binchy: Detta är underligt! Men en sak har jag inte tänkt på, var Spikes morsa olika skådisar i olika episoder?
Kan bara minnas att jag sett henne som Gemma Jones, but I could be wrong...
Det lustiga är ju att båda från IMDb gäller ett och samma avsnitt...
JRT skrev:Binchy skrev:Yog-Sothoth skrev:Binchy: Detta är underligt! Men en sak har jag inte tänkt på, var Spikes morsa olika skådisar i olika episoder?
Kan bara minnas att jag sett henne som Gemma Jones, but I could be wrong...
Det lustiga är ju att båda från IMDb gäller ett och samma avsnitt...
Det måste vara fel, Spikes mamma spelades av Caroline Lagerfelt, inte Gemma Jones.
"Lies My Parents Told Me" Episode: #7.17 - 25 March 2003
K.D. Aubert .... Nikki Wood
Clara Bryant .... Molly
Anthony Head .... Rupert Giles (as Anthony Stewart Head)
Gemma Jones .... Anne, Spike's mother
Caroline Lagerfelt .... Anne
Juliet Landau .... Drusilla
Thomas Lenk .... Andrew Wells (as Tom Lenk)
Iyari Limon .... Kennedy
Alyssa Ashley Nichols .... Rona (as Indigo)
Damani Roberts .... Young Robin Wood
Ira Steck .... Richard
Thom Williams .... Vampire
D.B. Woodside .... Principal Robin Wood
Binchy skrev:I så fall måste Caroline Lagerfelt vara "the spitting image" av Gemma Jones...
Från IMDb:"Lies My Parents Told Me" Episode: #7.17 - 25 March 2003
K.D. Aubert .... Nikki Wood
Clara Bryant .... Molly
Anthony Head .... Rupert Giles (as Anthony Stewart Head)
Gemma Jones .... Anne, Spike's mother
Caroline Lagerfelt .... Anne
Juliet Landau .... Drusilla
Thomas Lenk .... Andrew Wells (as Tom Lenk)
Iyari Limon .... Kennedy
Alyssa Ashley Nichols .... Rona (as Indigo)
Damani Roberts .... Young Robin Wood
Ira Steck .... Richard
Thom Williams .... Vampire
D.B. Woodside .... Principal Robin Wood
JRT skrev:Bloody hell woman. Nu blev jag ju tvungen att dra igång avsnittet bara för att bevisa att jag har rätt... Gemma Jones är inte med i avsnittet, det är Caroline Lagerfelt och ingen annan. Imdb har fel, finns för övrigt även ett inlägg om det på Jones-forumet längst ner på hennes sida där.
Binchy skrev:JRT skrev:Bloody hell woman. Nu blev jag ju tvungen att dra igång avsnittet bara för att bevisa att jag har rätt... Gemma Jones är inte med i avsnittet, det är Caroline Lagerfelt och ingen annan. Imdb har fel, finns för övrigt även ett inlägg om det på Jones-forumet längst ner på hennes sida där.
OK, I concede defeat.
Men jag vidhåller att hon är the spitting image av Gemma, så det så!!!
JRT skrev:Binchy skrev:JRT skrev:Bloody hell woman. Nu blev jag ju tvungen att dra igång avsnittet bara för att bevisa att jag har rätt... Gemma Jones är inte med i avsnittet, det är Caroline Lagerfelt och ingen annan. Imdb har fel, finns för övrigt även ett inlägg om det på Jones-forumet längst ner på hennes sida där.
OK, I concede defeat.
Men jag vidhåller att hon är the spitting image av Gemma, så det så!!!
Vissa likheter... men nää. Så lika tycker jag inte de är. Men så är jag en såndär som känner igen ansikten med sjuklig exakthet också. Me weird? Me not weird.
Binchy skrev:Det är nästan mer minspel och röstläge som jag tycker mig känna igen. (Inte i rollen som Bridget Jones mamma, utan som Mrs Dashwood alltså.) Och det kan ju vara så att Caroline har sett den filmen (Sense and Sensibility) och medvetet eller omedvetet härmat den artonhundratalsmamman, fel ände av århundradet tror jag, men men...
JRT skrev:Binchy skrev:Det är nästan mer minspel och röstläge som jag tycker mig känna igen. (Inte i rollen som Bridget Jones mamma, utan som Mrs Dashwood alltså.) Och det kan ju vara så att Caroline har sett den filmen (Sense and Sensibility) och medvetet eller omedvetet härmat den artonhundratalsmamman, fel ände av århundradet tror jag, men men...
Jaha. Ok. Jag har inte sett henne som Mrs Dashwood, så där kan jag inte göra någon bedömning...
Binchy skrev:JRT skrev:Binchy skrev:Det är nästan mer minspel och röstläge som jag tycker mig känna igen. (Inte i rollen som Bridget Jones mamma, utan som Mrs Dashwood alltså.) Och det kan ju vara så att Caroline har sett den filmen (Sense and Sensibility) och medvetet eller omedvetet härmat den artonhundratalsmamman, fel ände av århundradet tror jag, men men...
Jaha. Ok. Jag har inte sett henne som Mrs Dashwood, så där kan jag inte göra någon bedömning...
Det är en film med total brist på spikmattor, wardrobes of pain, stålhättade kängor, hjärnor till middag, folk som blir hängda i sina inälvor och liknande. Så det är kanske inte en film för dig, men vad vet jag... För att vara skriven på sjuttonhundratalet är berättelsen väldigt samhällskritisk och innehåller en hel del satir och cynism. Jane Austen hade en giftig penna och tröttnade ganska ofta på sina egna hjältinnor när de fick sin drömprins (vilket de ju var tvugna att få enligt tidens ideal. Hon själv fick dock aldrig någon prins, vare sig dröm eller mardröm, utan dog utfattig och ogift, 42 år gammal.)
JRT skrev:Låter inte lovande direkt. Men säkert en film jag skulle se om jag snubblade över den, om inte annat efter den här diskussionen. Nu måste jag ju veta om hon verkligen är lik Spikes mamma. Låter bra att hon tröttnade på sina karaktärer, men visade hon det någonsin? Lät hon någon krossas under en vävstol... eller gå bärsärk med en uppsättning hårnålar?
Binchy skrev:Rozema har tagit sig rätt stora friheter och visar otrohet, rasism, galenskap och antyder tom lite lesbisk intimitet.
Binchy skrev:Rozema har tagit sig rätt stora friheter och visar otrohet, rasism, galenskap och antyder tom lite lesbisk intimitet.
noike skrev:Binchy skrev:Rozema har tagit sig rätt stora friheter och visar otrohet, rasism, galenskap och antyder tom lite lesbisk intimitet.
Läste det först som "lesbisk immunitet" och min hjärna lät pooop! när det bildades kolsyra av den mentala bilden. Jag har nu hjärnsubstans över hela rummet.
LWes skrev:caffeineaddict skrev: Så den är inte ny, men tyvärr har jag inte kunnat få tag på den.
Finns på dvd. Första säsongen i alla fall.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare