The Dead Zone

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Off » sön feb 13, 2005 18:11

Jag har fått intrycket efter att ha läst lite kommentarer på imdb och tvtome att serien blir lite misshandlad av tv-kanalen. Sändningstider som flyttas hit och dit och inverkan på arc/VOTW som du säger AKS. Hoppas dom släpper taget om serien nästa säsong så vi kan få en DZ s04 som Angels :P
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » sön feb 13, 2005 18:39

Vi får hoppas på det bästa. På USA Networks DZ-board var det förresten nån som skrev att 6 juni är ett preliminärt datum för starten av DZ S4. Låter bra det.

Nån annan skrev detta:

According to the new TV Zone magazine, The Dead Zone season 1 will be released over here on 9th May, with season 2 following on 5th September.

Vilket, om det stämmer (ingen info på Amazon eller Play), är bra nyheter för mig eftersom min DVD-spelare bara tar R2. Nu ska jag ju köpa en ny DVD-spelare då VM släpps på DVD (för det måste den göra, tycker jag), men jag vill gärna ha DZ på DVD innan dess.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » fre mar 11, 2005 14:29

http://www.tvshowsondvd.com/newsitem.cfm?NewsID=3043 Dead Zone s3 kommer på dvd den 7:e juni, precis som väntat. (Inte just exakt det datumet, men att den skulle komma under sommaren.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » lör apr 16, 2005 13:20

Det är fantastiskt, och fascinerade, att en serie med så mycket stand-alone och så lite arc-avsnitt kan vara så fängslande.

Igår natt, eller imorse beroende på hur man räknar, blev jag klar med S2. Det tog inte många dagar. S1 såg jag för länge sedan, blev inte av att jag fixade nummer 2 förrän nyligen. Knasputte är jag.

Nu vill jag inte vänta lika länge på att se S3, vilket för mig till poängen med det här inlägget; finns det någon som har den i något format och vill dela med sig till en stackars fanatiker? De torrents jag hittat har en hastighet som är allt annat än upphetsande, då saknas ändå två avsnitt.

Och Nicole deBoer är ju faktiskt ruskigt söt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » lör apr 16, 2005 14:07

adolvsson skrev:Det är fantastiskt, och fascinerade, att en serie med så mycket stand-alone och så lite arc-avsnitt kan vara så fängslande.

Mm, det håller jag verkligen med om. Särskilt som jag brukar ha svårt för standalone-serier. Men kvaliteterna är så höga i även standalone-avsnitten att det blir en fruktansvärt bra serie ändå.

Nu vill jag inte vänta lika länge på att se S3, vilket för mig till poängen med det här inlägget; finns det någon som har den i något format och vill dela med sig till en stackars fanatiker?

Jag tror säkert nån annan kan hjälpa dig. Jag var dum i huvudet och slängde bort alla avsnitt utom 3.4, 3.5, 3.7, 3.10, 3.11 och 3.12. Jag har ju dem om du inte hittar nåt bättre alternativ, men kommer snart att åka hemifrån så det hjälper ju inte idag (men imorgon kanske). I så fall är det Buffyhubben som gäller (jag har 10Mbit både upp och ner, har jag för mig, så det borde ju gå fort beroende på din uppkoppling).

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » sön apr 17, 2005 11:23

AKS skrev:Jag tror säkert nån annan kan hjälpa dig. Jag var dum i huvudet och slängde bort alla avsnitt utom 3.4, 3.5, 3.7, 3.10, 3.11 och 3.12. Jag har ju dem om du inte hittar nåt bättre alternativ, men kommer snart att åka hemifrån så det hjälper ju inte idag (men imorgon kanske). I så fall är det Buffyhubben som gäller (jag har 10Mbit både upp och ner, har jag för mig, så det borde ju gå fort beroende på din uppkoppling).

That would be spiffy, dear. Jag har redan 2 till 4, och efter dina kan jag plocka resten via torrent. Om ingen annan här kliver fram och hojtar, som sagt. Du blir till baskat stor hjälp hur som helst. Johnny!!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » sön apr 17, 2005 15:25

Jag har satt igång DC nu så du kan gå in när som helst på Buffyhubben.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » sön apr 17, 2005 21:01

AKS: Jag har försökt lite till och från under eftermiddagen/kvällen, men kommer inte åt dig alls. Du kanske behöver öppna en, vadheterdet, slot till?

Jag bara chansar vilt nu, det är inte precis som besitter någon, vadheterdet, kunskap om DC.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » sön apr 17, 2005 21:03

Om både du och AKS har ställt in DC++ på passivt läge så kommer ni inte åt varandra. Har jag för mig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön apr 17, 2005 21:06

Okej. Fast jag står på active.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » sön apr 17, 2005 21:10

Konstigt. Jag har fem slotter lediga. Och jag har inte ändrat mina inställningar eller så så jag ska väl vara aktiv. Vad heter du på hubben då, adolvsson?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » sön apr 17, 2005 21:17

Jag står bara och hänger på "Connecting..." Super-weird.

På hubben är jag afredrik.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » sön apr 17, 2005 21:19

Oki. Ignorera mitt PM. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » sön apr 17, 2005 21:25

AKS skrev:Oki. Ignorera mitt PM. :)

Nej då. Jag ska krama det, och mata det, och kalla det för George.

8)

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » sön apr 17, 2005 21:32

:D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » ons maj 04, 2005 15:33

Säsong 4 börjar 12:e Juni! Bara en månad kvar!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » ons maj 04, 2005 18:37

Yay! Helt perfekt då alla andra serier slutat. Då kan man hålla ut till hösten och Veronica Mars S2.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » tor maj 05, 2005 12:24

Dagen efter jag kommer hem. SWEET!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » fre maj 20, 2005 23:13

På TDZ:s officiella forum så har de kopierat in ett brev från TDZ:s executive producer Lloyd Segan. http://66.77.88.171/ubb/usa/html/ubb/Fo ... 04132.html

Detta kan vara bra att veta inför S4:

BTW, Tipping Point Part 2 is now known as Broken Circle.

Jag vet inte om det citatet är Segans eller postarens, men det kan ju som sagt vara bra att veta så man inte blir förvirrad då USA inte tycks visa Tipping Point Pt 2. Och från och med nu antar jag att Tipping Point Pt 1 endast kommer att kallas... Tipping Point. :)

Läste dessutom nån annanstans på forumet att endast hälften av de beställda (och inspelade?) 22 avsnitten kommer att visas denna sommar. :( Hoppas att inte det är sant. Hade gärna sett att vi fått 22 avsnitt på raken och att säsongen slutat nån gång i december.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » fre maj 27, 2005 13:04

Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tis maj 31, 2005 20:34

Ni kan nu se en preview inför S4 på TDZ:s hemsida:
http://www.usanetwork.com/series/thedeadzone/

Den avslöjar ingenting för den som hittills sett alla avsnitt. Tycker inte att trailern var överdrivet bra, men det spelar ingen roll... Är S4 bara hälften så bra som tidigare säsonger så kommer jag att vara glad.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » tis maj 31, 2005 22:28

LWes skrev:Mycket info om den nya säsongen:
usa details 'the dead zone's' fourth season (spoilers!)

Uhm. Exakt hur spoilerigt är det. Jag vill verkligen läsa, eftersom jag vill ha information, men är det verkligen farligt med spoiler för säsongen så fortsätter jag naturligtvis hålla mig borta... I need to know!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav LWes » tis maj 31, 2005 22:37

adolvsson skrev:
LWes skrev:Mycket info om den nya säsongen:
usa details 'the dead zone's' fourth season (spoilers!)

Uhm. Exakt hur spoilerigt är det. Jag vill verkligen läsa, eftersom jag vill ha information, men är det verkligen farligt med spoiler för säsongen så fortsätter jag naturligtvis hålla mig borta... I need to know!

Svårt att säga eftersom varje persons uppfattning om spoilers och hur pass spoiligt något är kan variera en hel del.

Det står vad serien handlar om, några skådespelare som kommer gästsspela under säsongen, så står det om hur förra säsongen slutade och så står det vad som kommer hända i den här säsongen (jag förstår det som saker som kommer hända i MotW, att han ska hjälpa en pojke från gorillor som kidnappat honom och stoppa en hus från att brinna ner och sånna saker (exemplena hittade jag bara på). Sen är det massa ointressant info och sen står det att säsong 3 komemr på dvd den 7:e Juni och så.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » lör jun 11, 2005 22:55

Från zap2it (artikeln spoilar fram t.o.m. sista avsnittet av S3 samt lite om vad som ska hända i S4 och vilka karaktärer som dyker upp):

The show is filming 22 episodes to be split into two 11-episode summer runs. In between, says Segan, there's a holiday surprise for fans of "The Dead Zone" and USA's mystery series "Monk."

"This year, USA came to us and said, 'We'd really like to do a Christmas episode.' So 'Monk' is doing one, and 'The Dead Zone,' and they're going to run them on the same night in December."

Kul med lite extra DZ. Men eftersom detta avsnitt blir inspelat efter de 22 avsnitten som utgör S4 och S5 så lär det vara helt fristående. Eller så ser de till att det passar in i avbrottet. Nåväl, som sagt: extra DZ = det är bara att tacka och ta emot.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » lör jun 11, 2005 23:10

AKS skrev:Från zap2it (artikeln spoilar fram t.o.m. sista avsnittet av S3 samt lite om vad som ska hända i S4 och vilka karaktärer som dyker upp):

The show is filming 22 episodes to be split into two 11-episode summer runs. In between, says Segan, there's a holiday surprise for fans of "The Dead Zone" and USA's mystery series "Monk."

"This year, USA came to us and said, 'We'd really like to do a Christmas episode.' So 'Monk' is doing one, and 'The Dead Zone,' and they're going to run them on the same night in December."

Kul med lite extra DZ. Men eftersom detta avsnitt blir inspelat efter de 22 avsnitten som utgör S4 och S5 så lär det vara helt fristående. Eller så ser de till att det passar in i avbrottet. Nåväl, som sagt: extra DZ = det är bara att tacka och ta emot.

Dom har väl knappast spelat in avsnitten för nästa sommar ännu (vad vet jag) så det är väl mycket möjligt att specialen spelas in emellan, fast å andra sidan lär det ju vara helt fristående så det spelar nog ingen roll.
Men visst är det en kul idé, sånt borde fler serier göra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » lör jun 11, 2005 23:15

LWes skrev:Dom har väl knappast spelat in avsnitten för nästa sommar ännu (vad vet jag)

Jo, alla 22 avsnitt (11 i S4 och 11 nästa sommar i S5) har spelats in eller håller på att spelas in.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör jun 11, 2005 23:27

AKS skrev:
LWes skrev:Dom har väl knappast spelat in avsnitten för nästa sommar ännu (vad vet jag)

Jo, alla 22 avsnitt (11 i S4 och 11 nästa sommar i S5) har spelats in eller håller på att spelas in.

Jag hade fått för mig att de skulle visa alla 22 den här säsongen. Så tråkigt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör jun 11, 2005 23:34

Ja, jag håller med. Särskilt som producenten i slutet av förra året (tror jag) snackade om att det skulle bli nåt särskilt med sändningsordningen eller nåt sånt. MEd hur de skulle sända serien i alla fall. Jag vet att jag i nån tråd här spekulerade i om det skulle bli två avsnitt i veckan så att de skulle hinna sända alla avsnitt under sommaren. Och så blir det så här... Snacka om besvikelse.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » mån jun 13, 2005 11:04

En positiv sak däremot. Om de gör samma sak nästa år så kommer de ha en massa säsonger utan att vissa skådespelare blivit för gamla.

Men snart -- om en och en halv timme ungefär --- DEAD ZONE!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » mån jun 13, 2005 13:56

Men bastardfuck! I den som är rippad av TCM repeteras 8 minuter eller så mitt i avsnittet.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film