Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » tor mar 31, 2005 17:03

gaspode skrev:Jag fattade det som att de skrev in henne på nån avgiftningsklinik...

Det är möjligt, vad vet jag. Men var det inte några som jagade henne och det är därför hon gömmer sig?
och i så fall om som skriver in sig på en avgiftningsklinik kan dom ju komma och ta henne.
Fast om hon bara hallucinerar så förstår jag. Att hon bara tror att någon jagar henne för att hon är alkoholist eller nåt. För då är det ju logiskt att dom skickar henne till nåt ställe.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tor mar 31, 2005 17:28

Jag har defintivt tolkat det som det gaspode sa. Inte ens tvekat faktiskt. Kanske borde se om...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » tor mar 31, 2005 22:00

Vad gaspode, och AKS för den delen, sa.
Nu har jag tyvärr tagit bort avsnittet och kan inte kolla om, men så som Veronica pratade om att hon ville ha hem mamman, och mamman först försökte försäkra Veronica om att hon kunde klara av det där själv, att de pratade om en specifik period (vad var det, tre veckor eller så?) och att vi tidigare i avsnittet sett att mamman hade alkoholproblem gjorde att jag tyckte det kändes självklart att mamma Mars skrevs in på ett behandlingshem för alkoholister. Eller vad man kallar det.

Det är väl möjligt att gömma undan-faktorn kan ha spelat in, nu när jag tänker efter, men först och främst berodde det på alkoholen. Om det är jag övertygad. Skål.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » tor mar 31, 2005 22:34

adolvsson skrev:Det är väl möjligt att gömma undan-faktorn kan ha spelat in, nu när jag tänker efter, men först och främst berodde det på alkoholen. Om det är jag övertygad. Skål.

1x16: Det var definitivt ett behandlingshem så mamman skulle bli frisk från sin alkoholism. Men jag ser inte hur hon skulle kunna vara säkert där? Det var ett orosmoment.
Hade svårt för mamman och hur hon var, okej hon är alkoholist men hon var såg svag och jobbig, jag hade velat gilla henne mer.

Slutet var rätt uppenbart, varför skulle Koontz behöva/vilja ha pengar annars? Gissar på att Veronica i nästa avsnitt kommer besöka Koontz igen eller ivarjefall försöka söka upp hans dotter. Vill se en fortsättning på detta direkt.

Och det var väldigt trevligt att få se mer Wallance!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Binchy » tor mar 31, 2005 22:55

Har just sett mitt första avsnitt av Veronica Mars, och det verkar lovande. Kommer definitivt att fortsätta.

Har beställt även Arrested Development och Firefly av maken (varför göra det själv när man kan delegera till någon annan...). Hoppas alla tre är lika bra som de verkar när ni pratar om dem. (Ja, jag kan inte låta bli att gå in i de trådarna och kika lite grann då och då, när de är de enda trådarna där det händer något. So shoot me!) I trust you completely!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav adolvsson » tor mar 31, 2005 23:53

Illyria skrev:Det var definitivt ett behandlingshem så mamman skulle bli frisk från sin alkoholism. Men jag ser inte hur hon skulle kunna vara säkert där? Det var ett orosmoment.

Du har nog rätt. Visserligen kan hon vara inskriven under ett hemligt namn, men risken är onekligen fortfarande förbaskat stor. Jag ändrar min tidigare åsikt lite. Skulle tro att Veronica inte ens tänkte på riskerna. Hon är bara glad att ha hittat sin mamma, vill hon ska bli friskt och komma hem igen.

Illyria skrev:Hade svårt för mamman och hur hon var, okej hon är alkoholist men hon var såg svag och jobbig

Jag håller med, men gillade det. Jag gillar inte att gilla alla karaktärer, vare sig de räknas till good eller bad guys. Riskerar göra en serie tråkigare. Att mamman visar sig vara allt annat än pediestalmaterial är ett stort plus i min bok.

Och för övrigt måste jag tillägga, för det gjorde jag ju inte innan, att jag också tyckte avsnittet var förbaskat bra. Förbaskat! Och Wallace. Gillade skarpt. En vecka kanske är en lång tid, men nu slipper vi åtminstone mer uppehåll innan säsongsavslutet. Respekt.
Senast redigerad av adolvsson fre apr 01, 2005 0:08, redigerad totalt 2 gånger.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » fre apr 01, 2005 0:05

Illyria skrev:Hade svårt för mamman och hur hon var, okej hon är alkoholist men hon var såg svag och jobbig, jag hade velat gilla henne mer.

1.16
Håller med om detta. Skrev en liknande grej på TwoP, tror jag. (VM skriver jag om på många olika ställen så jag vet aldrig vad jag har skrivit var.) Jag irriterar mig nåt så oerhört på henne. Men adolvsson har också rätt. Det är bra att inte gilla alla karaktärer. Det värsta är dock att jag inte tycker att Lianne är värd allt besvär från Veronicas sida. Jag vet att hon är Veronicas mamma och därför är Veronica beredd att göra allt för att ha henne där, men fler scener med en kärleksfull mamma som verkar förtjäna sin dotters kärlek hade varit bra. Nej, fy 17. Det bara lyser "svaghet" om Lianne och jag får nästan lust att slå henne. Hmmm, det lät verkligen inte bra alls... Hehe.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Yog-Sothoth » fre apr 01, 2005 0:07

Angående Veronicas mor, spoiler 1.16:
Men jag fattar fortfarande inte vad hon gömmer sig ifrån! Jag var lite småberusad när jag kollade på avsnittet, så jag kanske missade vissa bitar dialog.

Men Kanes säkerhetsvakt visste ju om att hon var i den baren, alltså kan det inte vara Kane hon gömmer sig från.

Och när fick man veta att hon hade alkoholproblem? Och om hon nu är på rymmen, är det verkligen realistiskt att skriva in sig på en alkholklinik där man måste vara statisk en ganska lång period?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav AKS » fre apr 01, 2005 0:09

Yog-Sothoth skrev:Och när fick man veta att hon hade alkoholproblem?

1.1 --> 1.16
I nåt av de första avsnitten, troligtvis piloten, glider allas vår Logan upp i sin gula SUV eller vad det är och bestämmer sig för att reta Veronica för att hennes mamma stuckit. Då nämner han också att Veronicas mamma dricker lite för mycket. Kommer inte ihåg om det var med ord eller en "halsa ur flaskan"-rörelse. Eller både och kanske.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre apr 01, 2005 0:12

AKS skrev:1.16
Det värsta är dock att jag inte tycker att Lianne är värd allt besvär från Veronicas sida.

Exakt, det hade jag också svårt för. Tidigare har hon ändå verkat att vara väldigt mån om Veronica och hon gav sig av och fortsätter gömma sig pga henne, det fanns alltid där, men nu plötsligt suddades det ut och jag förstår inte ens varför Veronica vill ha hem henne alls. Eller jo, det förstår jag för hon är ändå hennes mamma, men det var något som kändes så fel bara.

Du skrev det där med svag på tv-land också och det är en väldigt bra beskrivning, tidigare när vi sett henne har hon verkat exakt motsatsen, trots att det såklart varit svårt...

Yog-Sothoth: Du är inte ensam, jag tror inte det kom fram i detta avsnittet? Annars har jag också missat något. Varför? Jag vill veta.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » fre apr 01, 2005 0:18

Yog-Sothoth skrev:Angående Veronicas mor, spoiler 1.16:
Men jag fattar fortfarande inte vad hon gömmer sig ifrån! Jag var lite småberusad när jag kollade på avsnittet, så jag kanske missade vissa bitar dialog.

Men Kanes säkerhetsvakt visste ju om att hon var i den baren, alltså kan det inte vara Kane hon gömmer sig från.

Och när fick man veta att hon hade alkoholproblem? Och om hon nu är på rymmen, är det verkligen realistiskt att skriva in sig på en alkholklinik där man måste vara statisk en ganska lång period?

Det känns som om du missade en hel del. Säkerhetsvakten hittade Veronicas mamma därför att Veronica hittade henne. Buggandet av Veronicas rum, remember? Han visste naturligtvis inte var hon var hela tiden.

Och förutom vad AKS sa om tidigare avsnitt, så tyckte jag, återigen, det blev rätt tydligt i baren. Där hon för övrigt hängde, berusad, när Veronica hittade henne. Men här dom sitter och samtalar över kaffet och mamman måste ha en öl för att må bättre. Det om något.

Och kliniken kanske inte är realistiskt, eller framför allt inte det bästa alternativet just nu, men jag tror inte Veronica tänker så mycket med hjärnan som med hjärtat i det här fallet.

En fråga till folk med lite bättre minne än jag:
Varför är det nu Veronicas mamma har hållit sig borta, har vi fått veta det mer exakt? Och när nu Veronica trots allt vet en hel massa hemligheter, kan mamman komma hem?

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » fre apr 01, 2005 0:23

adolvsson skrev:En fråga till folk med lite bättre minne än jag:
Varför är det nu Veronicas mamma har hållit sig borta, har vi fått veta det mer exakt? Och när nu Veronica trots allt vet en hel massa hemligheter, kan mamman komma hem?

-->1.16
Jag kommer inte ihåg att vi fått veta nåt riktigt skäl för detta ännu. Jag tror inte vi fått veta faktiskt. Rätta mig om jag har fel. Men nu borde ju Veronica veta i alla fall.

Ang. Veronicas mamma i avsnitt 1.1
Jodå, det är i piloten som Logan är en idiot. Han sitter i sin bil och kör bredvid en gående Veronica. Så tar han fram en fickplunta(?) och räcker den till V med orden: "Hey, what do you say to a little hooch, huh? What's the matter? Aren't you your mother's daughter? Hm? Now there was a woman who could drink. What's she up to nowadays? Maybe she'll join us? You know where she is? Any clue?"

Logan var verkligen en right bastard på den tiden. Kul att se om scenen nu. Och Liannes alkoholism tycks ha varit välkänd. Iofs var V och Logan vänner så han kan veta det därför. Eller så har Lilly sagt det. Behöver ju inte vara så att "alla" vet.

EDIT: Iom att jag ändå letade igenom piloten för Logan-citatet ovan...
Såg precis scenen där Veronica inser att hon blivit våldtagen... Så hjärtskärande. Ännu mer nu då man känner Veronica. Hon sitter där på sängkanten finklädd och sminkad och gråter. Usch. Känner nåt oerhört med henne i denna scen. :(

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre apr 01, 2005 0:40

AKS skrev:-->1.16
Jag kommer inte ihåg att vi fått veta nåt riktigt skäl för detta ännu. Jag tror inte vi fått veta faktiskt. Rätta mig om jag har fel. Men nu borde ju Veronica veta i alla fall.

Detta tycker jag Veronica borde ha klart för sig nu ja, men jag blev då inte klokare av det här avsnittet.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » fre apr 01, 2005 1:50

Jag medger att vad jag kommer ihåg inte är mycket, det är det sällan, men kanske vi kan hjälpa varandra. Som gamla goda vänner på en gruppterapi.

Så. Det var ju hela den där historien med fotograferandet. Någon hade skuggat Lianne, tagit bilder, hade väl bilder på Veronica också? I vilket fall var det väl runtomkring där Veronica insåg att hennes mamma stuckit för att skydda Veronica. Men var det för att skydda henne mot något slags fysiskt angrepp, eller skydda henne mot sanningen? För är det det första är det knappast säkert att komma tillbaka. Är det det andra så vet ju Veronica en hel del nu, säkerligen lika mycket som mamma om inte mamma ljuger en massa vilket vi, för diskussionens skull och för att man ska stödja varandra och vara snälla under gruppterapin, och därför borde det också vara säkert att komma tillbaka. Eller snarare; därför borde det, efter vad Veronica och Lianne vet, vara säkert att komma tillbaka. Även om det egentligen inte är det har de kanske ingen anledning att tro något annat. Det skulle ju dessutom förklara varför Lianne inte försöker gömma sig på ett riktigt säkert ställe.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » fre apr 01, 2005 23:06

adolvsson skrev:
Så. Det var ju hela den där historien med fotograferandet. Någon hade skuggat Lianne, tagit bilder, hade väl bilder på Veronica också? I vilket fall var det väl runtomkring där Veronica insåg att hennes mamma stuckit för att skydda Veronica. Men var det för att skydda henne mot något slags fysiskt angrepp, eller skydda henne mot sanningen? För är det det första är det knappast säkert att komma tillbaka. Är det det andra så vet ju Veronica en hel del nu, säkerligen lika mycket som mamma om inte mamma ljuger en massa vilket vi, för diskussionens skull och för att man ska stödja varandra och vara snälla under gruppterapin, och därför borde det också vara säkert att komma tillbaka. Eller snarare; därför borde det, efter vad Veronica och Lianne vet, vara säkert att komma tillbaka. Även om det egentligen inte är det har de kanske ingen anledning att tro något annat. Det skulle ju dessutom förklara varför Lianne inte försöker gömma sig på ett riktigt säkert ställe.

Hm, denna diskussion får min hjärna att slå knut på sig själv. :)

Spoiler 1.1-->1.16
Ja, om Liannes försvinnande handlade om att hon vet nåt om mordet eller är hotad så borde de fortfarande vara rädda över det. Men kanske ser de behandlingshemmet som "säkert"?

Om det var för att skydda Veronica från sanningen (vilken sanning det nu kan vara, om det handlar om vem som är V:s far så undrar man ju varför det blev aktuellt just *då* efter Lillys död. Dessutom: vad handlade då fotona om?) Gud, jag blir så förvirrad! Hänger inte ens med i det jag själv skriver. Iofs skulle en flykt från "sanningen" bekräfta Liannes totala brist på styrka, men fotona kan ju inte förklaras med en dold sanning som handlar om V:s far. Antar jag.

Den enda slutsats jag kan dra nu är att Lianne och därmed också Veronica borde vara i fara.

En teori: Lianne vet vem som mördade Lilly. Försökte utpressa kanske Kane:arna som i sin tur skyddar sin son (Lillys död var kanske halvt en olycka). De hotar Veronica för att mamman ska sluta utpressa dem och för att vara på säkra sidan drar mamman iväg... Hm. Och hm igen. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » fre apr 01, 2005 23:11

AKS skrev:
adolvsson skrev:

Hm, denna diskussion får min hjärna att slå knut på sig själv. :)

Spoiler 1.1-->1.16
Ja, om Liannes försvinnande handlade om att hon vet nåt om mordet eller är hotad så borde de fortfarande vara rädda över det. Men kanske ser de behandlingshemmet som "säkert"?

Om det var för att skydda Veronica från sanningen (vilken sanning det nu kan vara, om det handlar om vem som är V:s far så undrar man ju varför det blev aktuellt just *då* efter Lillys död. Dessutom: vad handlade då fotona om?) Gud, jag blir så förvirrad! Hänger inte ens med i det jag själv skriver. Iofs skulle en flykt från "sanningen" bekräfta Liannes totala brist på styrka, men fotona kan ju inte förklaras med en dold sanning som handlar om V:s far. Antar jag.

Den enda slutsats jag kan dra nu är att Lianne och därmed också Veronica borde vara i fara.

En teori: Lianne vet vem som mördade Lilly. Försökte utpressa kanske Kane:arna som i sin tur skyddar sin son (Lillys död var kanske halvt en olycka). De hotar Veronica för att mamman ska sluta utpressa dem och för att vara på säkra sidan drar mamman iväg... Hm. Och hm igen. :)

Men en sak kan vi i alla fall komma överens om säkert, och det är att Lily är död, eller hur?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » fre apr 01, 2005 23:15

LWes:

:) Annars skulle jag bli *väldigt* besviken. Inte för att jag inte gillar Lilly för hon är verkligen en frisk fläkt, men för vad det skulle betyda för serien... Den skulle gå till platser som jag inte är alltför intresserad av. Om det inte löstes på ett *mycket* intressant sätt. Men pappa Mars lär ju ha sett Lillys döda kropp mer än en gång kan man tycka.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » lör apr 02, 2005 4:30

1x09 Men herregud, människan kan ju inte strimla resultatet..!! Här sitter man och väntar på att få veta om den fantastiska fadersrelationen hon har bygger på en stor lögn eller inte, och så... *bzzzzzz* :rolleyes: Mon dieu!

Okej, när jag ändå skriver kan jag väl säga vad jag tyckte om avsnitt 4-8 också. ;) Generellt tycker jag att det är bra blandning av det fristående och ramhandlingen i serien.

1x04 Avsnittet med datakillarna + Lilly Kanes minnesvideo.
Jennifer Garner much? :D Veronicas detektivarbete visas upp på bästa sätt. Kul med data-spels-stället och Veronicas undercover-spelande.
VM: "Wow, I'm really bad at this."
Snyggt hur de även fick in det känslomässiga med Veronicas minnen av Lilly och videomaterialet vi fick se av henne - plus att man i slutet fick se många nyckelpersoners reaktioner på det.

1x05 Ah, Troy och den stulna bilen i Mexico.
Huh. Hade funderat lite i avsnittet innan vilken roll Troy skulle komma att spela längre fram i serien och tyckte det gick lite väl fort för honom och VM att bli så lovey-dovey. Och nu poof (nej, inte så) är han borta. Jaha. Okej då.
Det är lika härligt varje gång Veronica släpar in någon på toaletten:
VM: "We need to talk."
Piñata-killen: "Alright, well, does it have to be next to the feminine hygiene machine?!" *asg*

1x06 Skolvalet + Logans dålige far.
Ett avsnitt som gav mer substans till både Duncan och Logan. Speciellt Logan är den jag vill se mer av. Tyckte väl det var konstigt redan i början av avsnittet att han först hånade fansen som häckade utanför husets grindar, men så fort pappan kom dit blev Logan undergiven. Man fick dåliga vibbar av pappan hela tiden, men det faktum att vi tidigare sett en sån kaxig och smart Logan gjorde att det ändå inte blev förutsägbart. Det var vad han skulle göra som blev intressant i varje scen.

1x07 Veronica försöker hjälpa granntjejen + Logan/Weevils gemensamma trubbel.
VM:s detektivfall är ofta så att jag inte bryr mig så mycket om hur det ska gå i fallet, utan det är snarare hur VM går till väga som är roligt att se. Hon är så sassy. :D Nu var ju dessutom Adam Kaufman - Parker! - med. Synd bara att han inte fick ännu mer att göra. Det kan vara en liten nackdel i många avsnitt - att gästkaraktärerna är lite platta.
Efter förra avsnittet behövde man verkligen mer Logan, så det var bra att den delen fanns med här. Weevil är okej. Alltid lika coolt när de kommer körande på sina motorcyklar... That one just doesn't get old.
Veronicas mamma och Duncans pappa "high school sweethearts"? Ingen större överraskning, men det är bra att lösandet av det stora mysteriet går framåt.

1x08 The purity test. *gäsp*
Däremot var det bra att få ser mer av Wallace, hans familjesituation, osv. Och det kändes väldigt äkta när Veronica blev påverkad av att höra att hans mamma lyssnade på skvallret om The Marses. Över huvud taget tycker jag det i varje avsnitt är ett genomgående drag av att skildra Veronicas utanförskap... Mmm, nu har jag titellåten på hjärnan. "We used to be friends..." ;)
*asg* när Veronica flashade Wallace i precis fel ögonblick. :D

Och sen var det avsnitt nio, som jag nämnde högst upp.
Jag är fortfarande lika fast i serien och vill se nästa avsnitt nu, men det får vänta tills jag fått lite sömn. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » lör apr 02, 2005 10:40

Glorificus: Vad kul att du fortsätter att gilla serien! Och snart är du ikapp oss andra. Trevligt, trevligt. Din reaktion på 1.6 var väldigt lik min, förresten.

Tänkte återigen passa på att påminna dem som ser serien i efterhand att se dessa avsnitt i denna ordning:

1.11 Silence of the Lamb
1.10 An Echolls Family Christmas
1.12 Clash of the Tritons

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Binchy » lör apr 02, 2005 10:44

AKS skrev:Glorificus: Vad kul att du fortsätter att gilla serien! Och snart är du ikapp oss andra. Trevligt, trevligt. Din reaktion på 1.6 var väldigt lik min, förresten.

Tänkte återigen passa på att påminna dem som ser serien i efterhand att se dessa avsnitt i denna ordning:

1.11 Silence of the Lamb

OK, lite insane troll logic i numreringen. Good to know. Jag måste skynda mig att se fler (än ett) avsnitt, det är ju bara en massa spoliermarkeringar här. :(
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav AKS » lör apr 02, 2005 11:18

Binchy: Just den här sidan var extremt mörk... :)

Anledningen att avsnitten ska ses i den ordningen är att UPN visade 10 avsnitt innan jul. Det 10e avsnittet var Silence of the Lamb. *Men* eftersom avsnitt 11 är julavsnittet (An Echolls Family Christmas) var de tvungna, eller nåt sånt, att visa det före Silence of the Lamb. Det är betydligt mer naturligt att se avsnitten i den rätta ordningen som jag beskrev ovan. Och blir det en DVD-box hoppas jag verkligen att de använder sina huvuden och placerar avsnitten i den rätta ordningen även på DVD:erna.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » lör apr 02, 2005 11:38

AKS skrev:Tänkte återigen passa på att påminna dem som ser serien i efterhand att se dessa avsnitt i denna ordning:

1.11 Silence of the Lamb

Aha, vilken tur att jag inte hann längre. Har bara 1x10 nu, men då blir det att fixa 1x11 först då. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Bender » lör apr 02, 2005 22:37

Har sett om avsnitt 16 nu, riktigt bra!

Angående Veronicas Mamma. Mamman skrevs in i sitt riktiga namn såg man när Veronica skrev på inskrivningslappen. Det står nått om psykologisk frivillig institution. "In danger of hurting self or others" Mamman kan alltså sticka därifrån om hon vill troligen utan att kontakta Veronica. Hon ska vara där i 12 veckor tydligen.

Kristen Bell är så himla bra å söt! :)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav monkeyboy » sön apr 03, 2005 2:27

Bender skrev:Kristen Bell är så himla bra å söt! :)

Och miiiinnnn, bara miiinn! Helt oavsiktlig referens till din avatar
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav Yog-Sothoth » sön apr 03, 2005 2:38

Kristen Bell ser ut som en ledsynt, yx-fejsad ödla med elakartad acne.

EDIT: Jag tar inte ansvar för uttalanden som sker under alkoholens påverkan
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Bender » sön apr 03, 2005 10:40

Yog-Sothoth skrev:

Kristen Bell ser ut som en ledsynt, yx-fejsad ödla med elakartad acne.

EDIT: Jag tar inte ansvar för uttalanden som sker under alkoholens påverkan

Du måste druckigt något som satt sig rejält på synen! Absinthe?!?
Hon är ju skitsnygg och söt och supercharmig.

Monkey> Det där är inte gollum.. Det är gollums kusin på Dalarö.. jag har för övrigt bildbevis på att VM är min...(nej inget snuskigt) :)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Yog-Sothoth » sön apr 03, 2005 11:04

Bender skrev:Du måste druckigt något som satt sig rejält på synen! Absinthe?!?

Värre. Fisherman's Friend-shots. :(
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Binchy » sön apr 03, 2005 16:06

Yog-Sothoth skrev:

Det låter rätt vidrigt. VARFÖR??? Fylla till varje pris, eller? Men gäller inte det främst folk UNDER 20? (Vi andra kan köpa vettig alkohol på systemet.)

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Tinwiel » sön apr 03, 2005 16:32

Binchy skrev:
Yog-Sothoth skrev:

Det låter rätt vidrigt. VARFÖR??? Fylla till varje pris, eller? Men gäller inte det främst folk UNDER 20? (Vi andra kan köpa vettig alkohol på systemet.)

Hehe, det låter som att Yog har gjort egna shots på vodka och Fisherman's friend... Jag har helt nyligen upptäckt detta sätt att göra shots på, har bla gjort egna lakritsshots på turkisk peppar och även testat annat godis. Fjortisvarning? Japp, definitivt! :) Jag gjorde aldrig sånt när jag var 14 så jag passar på att göra det nu istället.. ;)

Men Fisherman's friend? Det låter faktiskt riktigt, riktigt äckligt.. :rolleyes:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav LWes » sön apr 03, 2005 18:04

Tinwiel skrev:turkisk peppar

Är det någon som vet om man kan få tag i turkisk peppar med sånna där olika smaker (en ljusblå påse med turkiska pepprar som är oranga, blå, röda och vanliga) över internet eller nåt?
Dom har inte funnits på Gotland på flera år nu.
När jag var i Malmö förra Mars köpte jag sånna, så dom finns nog fortfarande.
Jag måste ha sånna, det har gott ett helt år sen jag åt dom senast!!!!
Hjälp mig!!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film