Film, film och film

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Buffybot Wannabe » tis mar 15, 2005 0:19

noike skrev:
caffeineaddict skrev:Kan det vara så att regissören Michel Gondry är fransk? Jag vet alltså inte, jag bara gissar baserat på namnet.

jo, han är väldigt fransk. I varje fall hans brytning är det.

Född och uppväxt i Versailles... Fråga mig inte ens hur jag vet det, det är en lång historia...
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad

Inläggav noike » tis mar 15, 2005 0:26

Spelar ingen roll egentligen. Han är en fullständigt brilliant regissör, det är allt som betyder något.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Yog-Sothoth » tis mar 15, 2005 1:57

Buffybot Wannabe skrev:Född och uppväxt i Versailles... Fråga mig inte ens hur jag vet det, det är en lång historia...

Låt mig dra till med en riktigt långsökt gissning: Du sökte på IMDb?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav poser » tis mar 15, 2005 2:17

Då känns historien klart kortare än vad man hade förväntat sig.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav qarlsson » tis mar 15, 2005 3:45

noike skrev:kaffe: jag har inte sett Before Sunset men jag tyckte Garden State var mycket bättre än Eternal Sunshine. (ESotSM var fruktansvärt bra men GS var lätt det bästa jag såg förra året.)

Gosh.. den måste du bara se med tanke på hur mycket du tycks gilla både GS och ESotSM. Dessa två plus Before Sunset var banne mig den heliga trion förra året (och personligen rankar jag BS högst).
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Binchy » tis mar 15, 2005 10:15

noike skrev:
caffeineaddict skrev:Kan det vara så att regissören Michel Gondry är fransk? Jag vet alltså inte, jag bara gissar baserat på namnet.

jo, han är väldigt fransk. I varje fall hans brytning är det.

Man kan ju vara både belgare och schweizare och fortfarande tala, och följaktligen bryta, på franska. Just ask M. Poirot.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Yog-Sothoth » tis mar 15, 2005 11:15

Binchy skrev:Man kan ju vara både belgare och schweizare och fortfarande tala, och följaktligen bryta, på franska. Just ask M. Poirot.

...eller kanadensare eller elfenbenskustare. ;)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Binchy » tis mar 15, 2005 11:35

Yog-Sothoth skrev:
Binchy skrev:Man kan ju vara både belgare och schweizare och fortfarande tala, och följaktligen bryta, på franska. Just ask M. Poirot.

...eller från sydostasien. Franska är ju ett världsspråk så det talas ju på många ställen. Men jag tog bara med de europeiska länder där franska är officiellt språk. Schweiz måste vara översättarnas paradis. FYRA officiella språk i ett så litet land...
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Yog-Sothoth » tis mar 15, 2005 11:46

Binchy skrev:
Yog-Sothoth skrev:

...eller från sydostasien. Franska är ju ett världsspråk så det talas ju på många ställen. Men jag tog bara med de europeiska länder där franska är officiellt språk. Schweiz måste vara översättarnas paradis. FYRA officiella språk i ett så litet land...

Lite OT, men min syster bor i Zürich och har lyckats producera tre barn där nere. Den äldste, som snart är fyra, pratar schweizertyska som modersmål, men har givetvis lärt sig svenska av sina föräldrar hemma. Små barn är ju väldigt duktiga på att lära sig språk, men man hör vissa spår av tyskan när han pratar svenska, han ersätter t ex alltid "men" med "aber". :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Binchy » tis mar 15, 2005 12:19

Lika mycket OT, jag har en kompis som bodde i flera år i Wales, med walesisk make och två döttrar. När de beslutade sig för att flytta till Sverige istället så började hon lära sina döttrar svenska och det gick jättefort. Vad som är mest fascinerande är ju att de kan skilja på svenska och engelska. De talar inte en blandning, utan antingen eller. Hennes make är inte särskilt bra på svenska, han förstår rätt mycket, men när alla omkring en förstår engelska så är väl inte trycket att lära sig tala svenska särskilt stort.

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Yog-Sothoth » tor mar 17, 2005 10:01

Jag såg Sideways igår, en skön film jag kan rekommendera till de flesta, särskilt de som gillar vin. Om ni tänker nu, "Hmm, låter intressant, skall kolla upp trailern", så gör INTE det! Såg precis trailern (efter att jag hade sett filmen), hela filmen avslöjas. Det är ingen överdrift, varenda överraskning och "plot twist" som filmen bjuder på visas i trailern. Dessutom är trailern framställd som att filmen är en romantisk komedi, vilket (jag tycker) den inte är.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Binchy » tor mar 17, 2005 10:55

Bra trailer...NOT! :rolleyes:

Tacka vet jag den romantiska komedin Shaun of the Dead... :P

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav A bear » tor mar 17, 2005 17:36

Shaun of the dead är verkligen ett mindre mästerverk, speciellt om man (som jag) är helt insnöad på zombiefilmer och alla deras klichéer. ZomRomCom var det någon som kallade det.
[Channel 4 News]
Krishnan Guru-Murthy: Though no one official is prepared to comment, religious groups are calling it Judgement Day. There's...
[VH1]
Morrissey: ...Panic on the streets of London...
[ITV News]
Newsreader: ...as an increasing number of reports of...
[Football]
Commentator: ...serious attacks on...
[Five News]
Newsreader: ...people, who are literally being...
[Nature documentary, leopards eating a gazelle]
Narrator: ...eaten alive.
[Sky News]
Jeremy Thompson: Witnesses' reports at best are sketchy, but one unifying detail seems to be that the attackers in many instances appear to be...
[T4]
Vernon Kaye: ...dead excited to have with us here a sensational chart topping...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Binchy » fre mar 18, 2005 11:39

Vi fick hem en fantastiskt vacker box igår. Den är utan konkurrens den finaste i vår samling (som består av drygt 30 boxar och 150+ vanliga dvd-filmer). Det är en stor låda, 31x23x9 med svart krokodilprägling. Inuti ligger Scarface (i svart och silver) på röd siden. I locket fyra bilder från filmen. Lyfter man på facket med det röda sidenet finns det en våning till, där Scarface från 1932 ligger brevid en sedelklämma i "guld" med texten "The World Is Yours". Med i lådan ligger även 8 A4-stora bilder i kartong från filmen.

Vi satt båda och dreglade en lång stund över den...

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Matt » fre mar 18, 2005 12:35

Binchy skrev:Vi fick hem en fantastiskt vacker box igår. Den är utan konkurrens den finaste i vår samling (som består av drygt 30 boxar och 150+ vanliga dvd-filmer). Det är en stor låda, 31x23x9 med svart krokodilprägling. Inuti ligger Scarface (i svart och silver) på röd siden. I locket fyra bilder från filmen. Lyfter man på facket med det röda sidenet finns det en våning till, där Scarface från 1932 ligger brevid en sedelklämma i "guld" med texten "The World Is Yours". Med i lådan ligger även 8 A4-stora bilder i kartong från filmen.

Vi satt båda och dreglade en lång stund över den...

Låter grym. Bild? Länk?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Binchy » fre mar 18, 2005 12:42

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav JRT » fre mar 18, 2005 12:47

Med hjälp av 20 sekunders googlande hittar man även bild på själva boxen.

Bild
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo

Inläggav Matt » fre mar 18, 2005 12:47

Vill ha. Men är för pank. :cry:
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Binchy » fre mar 18, 2005 12:51

Glömde säga att Buffy-super-boxen givetvis ligger på andra plats.

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Tob » fre mar 18, 2005 13:44

http://www.dvdworld.nu/fodral.php?id=331

Äger också det här flaggskeppet. Underbar film, underbar utgåva och ja det är det vackraste jag har i samlingen.

EDIT: Köpte den för något år sedan för 167 kr totalt. 137 + frakt. Amazon har väl haft något liknande pris nu, Binchy?
Senast redigerad av Tob fre mar 18, 2005 13:46, redigerad totalt 1 gång.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » fre mar 18, 2005 13:45

Dubbel
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Binchy » fre mar 18, 2005 14:59

Tob skrev:http://www.dvdworld.nu/fodral.php?id=331

Äger också det här flaggskeppet. Underbar film, underbar utgåva och ja det är det vackraste jag har i samlingen.

EDIT: Köpte den för något år sedan för 167 kr totalt. 137 + frakt. Amazon har väl haft något liknande pris nu, Binchy?

180 någonting, det var maken som betalade så jag vet inte mer exakt.

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Tob » fre mar 18, 2005 15:32

Binchy skrev:
Tob skrev:http://www.dvdworld.nu/fodral.php?id=331

180 någonting, det var maken som betalade så jag vet inte mer exakt.

Svinbilligt i vilket fall som helst. Hade nog kunnat betala det priset för bara själva boxen.

För att övergå till något annant, ny trailer till War of the worlds. http://www.apple.com/trailers/paramount/waroftheworlds/. En av få filmer jag verkligen, verkligen ser framemot under året.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » fre mar 18, 2005 15:36

Tob skrev:För att övergå till något annant, ny trailer till War of the worlds. http://www.apple.com/trailers/paramount/waroftheworlds/. En av få filmer jag verkligen, verkligen ser framemot under året.

Det är den amerikanska va? Jga ser mycket mer fram emot den brittiska.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Matt » fre mar 18, 2005 16:20

Vaddå 180?
Jag får det till 330:-
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Binchy » fre mar 18, 2005 16:32

Matt skrev:Vaddå 180?
Jag får det till 330:-

Vet inte hur det har gått till men vi betalade $30 med frakt. Dollarn står väl i ungefär 6 kronor.

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Matt » fre mar 18, 2005 16:34

6,80
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Yog-Sothoth » fre mar 18, 2005 18:00

noike skrev:
Tob skrev:För att övergå till något annant, ny trailer till War of the worlds. http://www.apple.com/trailers/paramount/waroftheworlds/. En av få filmer jag verkligen, verkligen ser framemot under året.

Det är den amerikanska va? Jga ser mycket mer fram emot den brittiska.

Det här påminner väldigt mycket om Independence Day. Jag vet att denna fanns först som bok, men det är ändå väldigt likt.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav LWes » lör mar 19, 2005 14:14

Asked whether Galactus might appear in a Fantastic Four sequel, Arad said "Galactus is going to be in the Silver Surfer movie, which we're starting our journey towards."

But he said that there may be some franchise cross-pollination. "First we want to do the origin of the Silver Surfer and the Galactus story. But because it's the same studio, one day you'll probably have our version of Alien Vs. Predator - only a much, much better version."

Yes! låter bra!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » lör mar 19, 2005 14:32

Dear Mother of God! Kan inte någon söva Avi Arad lite? Allt behöver inte bli film, snart vill de väl göra "New Adventures of Typeface" också. Jag menar Silver Surfer? Det är ju på samma nivå som Wonder Woman. Livewires, Black Widow och kanske District X hade fungerat som film men de tänker de inte ens på. Silver Surfer låter som en riktigt riktigt urusel idé.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film