Cold Case

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Cold Case

Inläggav Chosen » tor mar 10, 2005 22:45

Jag har sett 2 avsnitt av denna "Woho" serie =)
=D
Jag har verkligen fastnat för den!!
Ser någon annan på serien?
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav AKS » tor mar 10, 2005 22:47

Jag har sett ett enda avsnitt (bara för att Jason Dohring = Logan i VM är med i det). Inte alls min typ av serie (det var 1.22). Kommer inte att se mer än ett avsnitt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor mar 10, 2005 23:00

Aldrig hört talas om serien. Verkar iofs vara en polisserie och de är som regel väldigt tråkiga.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tor mar 10, 2005 23:08

Vanlig polisdrama från början till slut. (Fast en viss karaktärsarc anade jag i 1.22). Standard, som sagt, med den twisten att hon löser gamla brott.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » fre mar 11, 2005 0:02

Som upplägg lät det intressant, tyckte jag, med gamla brott och eftersom jag gillar hela det där CSI/Without a Trace-köret och det verkade vara i den venen tänkte jag ge det en chans. Vilket jag gjorde. Låt mig intyga, kära vänner, Cold Case är inget Without a Trace. Intrycket jag fick var förutsägbart, oinspirerande och inte särsilt intressanta karaktärer. En blek kopia av nyss nämnda serier, uppenbarligen skapad p g a dessas populäritet men utan mycket mer att komma med än ett redan väl använt konceot i grunden.

Med tanke på hur mycket bra som rullar på TV nuförtiden, kan man ignorera den här serien med gott samvete.

Tycker jag, imho, med respekt för den som tycker annorlunda, och så vidare och så vidare och så vidare.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Buffybot Wannabe » fre mar 11, 2005 0:18

Nä, har sett ett avsnitt och det verkar väl inte vara någon höjdare. Satt mest och försökte komma på var jag hade sett tjejen innan. Men det kom jag aldrig på...
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad

Återgå till TV-serier och film