Jack & Bobby

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Jack & Bobby

Inläggav Chosen » fre mar 04, 2005 16:01

Jag gillar den här serien faktiskt.
Har lite Everwood känsla =)

Duuuh, märkte precis efter att det är frpn samma skapare som skapat Everwood =)
Har missat en massa avsnitt, så jag hoppas att 5:an eller 3:an köper rättigheterna för att se på denna serie =D
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav Illyria » fre mar 04, 2005 16:23

Den går väl på Canal+ nu?

Jag såg några av de första avsnitten av serien för att undersöka om den var värd att följa och visst finns där en del bra delar av det jag såg, speciellt nutidsdelarna men sen fanns där andra delar som jag verkligen inte tålde så jag slutade titta. Det som jag tycker förstör serien är framtidsintervjuerna, inte så mycket för att du får reda på vad som händer vilket ju kan kännas som spoilers, men de är så äckligt patriotiska och det blir någon slags glorifierad berättelse och det känns mest yuck.

Titta på Everwood istället.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » fre mar 04, 2005 23:42

Illyria skrev:delar som jag verkligen inte tålde så jag slutade titta. Det som jag tycker förstör serien är framtidsintervjuerna, inte så mycket för att du får reda på vad som händer vilket ju kan kännas som spoilers, men de är så äckligt patriotiska och det blir någon slags glorifierad berättelse och det känns mest yuck.

Jag såg piloten i sommras och precis som du tyckte jag att det var ganska bra, men framtidsintervjuerna var det som förstörde allt.
Helt fruktansvärt. Det är ju som den störstaa spoilern dom kan ha.
För det spoilar ju verkligen allt! Och spoiler är ett perfekt ord, för det beskriver perfekt hur det förstör och gör att det inte blir någoe kul att se serien.
Bara i första avsnittet fick man veta att mamman och storebrorn dör (förmodligen långt fram i tiden, men det vill man ändå inte veta. Även om man vet att alla dör är det inte kul att höra och få det bekräftat av någon som pratar som om det redan hänt.)
Och sen hela president-delen gör det också tråkigt. Hur kul är det att veta att pojken ska bli president och att han kommer gifta sig med tjejen som hans brorsa stöter på!!!!
Om man läser en spoiler för en serie, t.ex. något kommer hända om några månader, så påverkar det mig inte så mycket, för man vet att efter det kan fortfarande allt hända.
Men att veta att han kommer bli president, gifta sig med tjejen o.s.v. spoilar för mycket.
Helt sjukt hur tråkigt det är att veta sånna saker.

Fast att serien förmodligen kommer läggas ner gör mig ganska nöjd. Någon bättre serie kan ta dens plats.

Illyria skrev:Titta på Everwood istället.

Jag blev så lycklig när jag fick veta att Everwood har riktigt goda chanser att bli förnyad för en till säsong, och dom tror dom kan fortsätta i många år till.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Chosen » lör mar 05, 2005 13:52

Jag tycker inte att framtids grejerna är så störande förutom avsnittet som visades för 2 vecor sedan.. Den var ganska jobbig med hela 40 år efter 11:e September.. Men men..
Jag vill att 3:an och 5:an ska visa serien också för då har jag en chans att titta på alla avsnitten =)
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Återgå till TV-serier och film