Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Yog-Sothoth » tor feb 24, 2005 13:08

Matt skrev:Det var ju inte bara Aly som varit med i Buffy som var med i det här avsnittet.

Jag har läst den här meningen om och om igen, jag förstår fortfarande inte vad du menar. Menar du att någon i 1.15 har varit med i Buffy, utöver Aly?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Matt » tor feb 24, 2005 13:11

Yog-Sothoth skrev:
Matt skrev:Det var ju inte bara Aly som varit med i Buffy som var med i det här avsnittet.

Jag har läst den här meningen om och om igen, jag förstår fortfarande inte vad du menar. Menar du att någon i 1.15 har varit med i Buffy, utöver Aly?

Ja det var så jag menade. Du får ursäkta min dåliga svenska.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav JRT » tor feb 24, 2005 13:14

Matt skrev:
Yog-Sothoth skrev:

Ja, enligt en snabb koll på Imdb har två andra i det avsnittet varit med i Buffy, Zachery Ty Bryan och Cynthia Lamontagne.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » tor feb 24, 2005 13:20

Matt skrev:
Yog-Sothoth skrev:

Eller så är det jag som har dålig förståelse för det svenska språket. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav AKS » tor feb 24, 2005 13:52

Jepp, grabben var med i Help och tjejen ("the Russian bride") var med i Checkpoint och spelade Watchern som skrev en thesis om Spike (och verkade tycka han var ganska het, men vem skulle inte tycka att Spike à la S5 är het? Bara människor vars adress är "Madrasserat rum # 3".)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav JRT » tor feb 24, 2005 13:56

AKS skrev:Jepp, grabben var med i Help och tjejen ("the Russian bride") var med i Checkpoint och spelade Watchern som skrev en thesis om Spike (och verkade tycka han var ganska het, men vem skulle inte tycka att Spike à la S5 är het? Bara människor vars adress är "Madrasserat rum # 3".)

Hon spelade två roller i Buffy, hon var även "Lydia" i Never Leave Me.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » tor feb 24, 2005 13:57

JRT skrev:
AKS skrev:Jepp, grabben var med i Help och tjejen ("the Russian bride") var med i Checkpoint och spelade Watchern som skrev en thesis om Spike (och verkade tycka han var ganska het, men vem skulle inte tycka att Spike à la S5 är het? Bara människor vars adress är "Madrasserat rum # 3".)

Det var väl samma karaktär?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav JRT » tor feb 24, 2005 14:00

CheeseGuy skrev:
JRT skrev:

Det var väl samma karaktär?

Ah, självklart. Tänkte lite fel där, men hon var med i två avsnitt i alla fall...

Användarvisningsbild
JRT
Zeppo

Inläggav AKS » lör feb 26, 2005 14:50

Kristin på Eonline har dragit igång sin årliga Save one Show-kampanj. Hm... Röstade vi inte på Angel förra året? Och den vann stort? Eller missminner jag mig? I alla fall... Jag tycker alla som gillar VM ska ta och rösta eftersom Kristin delar med sig av resultatet till TPTB.

http://www.eonline.com/Gossip/Kristin/Archive2005/050226_poll.html

Läs mer här: http://www.eonline.com/Gossip/Kristin/Archive2005/050226.html

Ask not what Veronica Mars can do for you, ask what you can do for Veronica Mars!

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » lör feb 26, 2005 14:53

Svårt val då West Wing faktiskt har blivit bättre igen under S6, till den grad då en S7 inte är en helt otrevlig tanke. Men det blev ändå Veronica. Mest för att West Wing onekligen redan har nått sin kvalitetstopp för flera år sen, och Veronica med all sannolikhet inte är där än.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » lör feb 26, 2005 16:23

Det var ett lätt val även om jag följer tre till av de andra serierna men ingen är i närheten av VM. Intressant att läsa de som listas som blåa också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » lör feb 26, 2005 16:27

Jag får väl slänga in en röst för att vara solidarisk med BF. Konstigt att inte DLM eller AD är med men dom kanske redan har varit med i en omröstning.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » lör feb 26, 2005 16:35

Men är VM nerläggningshotad? Tycker att det vore bättre om Save-our-show-pollen faktiskt fokuserade sig på serie som det ser mörkt ut för.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » lör feb 26, 2005 16:58

DLM borde definitivt varit med i pollen och VM hör tyvärr hemma där när det inte går så bra med tittarsiffrorna och det inte finns några nyheter om en andra säsong... läs artikeln också, där står mer sånt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » lör feb 26, 2005 17:03

Jo, jag läste artikeln. Och de på tv-kanalen gör ju liknelser om att de tror att VM är som Seinfeld och Cheers som hade katastrofala tittarsiffror på säsong ett och att de tror det kommer att vända i S2.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Simon » mån feb 28, 2005 1:09

Det vore katastrof om denna ofantligt charmiga serien blev nerlagd. Mitt hjärta kommer gå i sönder och kras. Igen.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav AKS » mån feb 28, 2005 20:36

Jag tror inte att någon här kommer att tycka att det är en spoiler, men för att vara på säkra sidan så spoilervarnar jag de mycket känsliga.

Om en VM-skådespelares chanser att vara med i en eventuell S2:
Kyle Secor Joins Commander In Chief
No matter what happens with this year's mysteries, Kyle Secor (Jake Kane) might be a bit too busy for Veronica Mars next year should there be a second season. Secor has landed a big role in a new pilot titled Commander In Chief for ABC. The series is about the first female President, and should the pilot be successful, it could become a regular series this Fall.

Från: Neptunesite

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån feb 28, 2005 21:09

Jag vågade läsa de två första orden sen slutade jag, tror inte jag vill veta... även om jag är jäkligt nyfiken :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån feb 28, 2005 21:54

Hehe, tur att jag spoilertaggade då...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tis mar 01, 2005 0:44

AKS skrev:Om en VM-skådespelares chanser att vara med i en eventuell S2:
Kyle Secor Joins Commander In Chief
No matter what happens with this year's mysteries, Kyle Secor (Jake Kane) might be a bit too busy for Veronica Mars next year should there be a second season. Secor has landed a big role in a new pilot titled Commander In Chief for ABC. The series is about the first female President, and should the pilot be successful, it could become a regular series this Fall.

Jo, jag läste att han skulle vara med i ett pilotavsnitt, men jag tänkte inte på att han i så fall inte skulle vara med något mer i Veronica Mars, för hans nya serie låter så dålig att den säkert inte kommer göras till en serie ;)
Det kan ju annars betyda att hans karaktär kommer åka i fängelset eller något så han inte kan vara med i nästa säsong. För det vore ju tråkigt om han bara slutade vara med (inte för att han är med så ofta nu heller), men i alla fall...
Sen om han behövs har han säkert tid att göra något avsnitt någon gång (eftersom hans nya serie verkar så dålig att den säkert läggs ner med en gång om den ens blir av ;) )
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tis mar 01, 2005 9:08

Ah, crap! :( Ni som läst tidigare i tråden vet ju vilket Secor-fan jag är...

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Simon » tis mar 01, 2005 10:25

Såg just senaste avsnittet (från förra veckan vill säga) och har blivit oerhört fäst vid denna serien alltså. Logan-fanklubb någon? Ni vet att ni vill!

Jag tror jag har lätt att gripas av fader/dotter-relationer i största allmänhet. Alias, Buffy/Giles, ja till och med i Armageddon som för övrigt är ganska kass känner jag starkt för far och dotter. I kontrast börjar jag tycka att de flesta vanliga kärleksrelationer är rätt slemmiga.
Senast redigerad av Simon tis mar 01, 2005 13:44, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav AKS » tis mar 01, 2005 13:14

Loganfanclub har jag velat vara med i sen november. :) Tror dock fler hoppat på Logan-tåget efter det...

Logan fram t.o.m. Ruskie Business
Hans karaktär har ju fortsätt att evolvera oerhört till något som är betydligt mer än "psychotic jackass" eller vad han kallades i början. Samtidigt som han verkligen inte är Mr Nice Guy heller. Han är intressant på alla sätt och vis enligt mig.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » fre mar 04, 2005 14:41

En lång intervju (och bara del 1) med VM:s skapare Rob Thomas finner ni här:

http://www.televisionwithoutpity.com/story.cgi?show=139&story=7597

Jag tyckte den var mycket bra. Läste inte allt så noga och törs inte gradera en ev spoilervarning, men på en sida så nämner de vad som kommer att hända i avsnitt 1.21 (inte lösningen på ett mysterium eller så, men vilket mysterium som tas upp och det är en av arcmysterierna). På sista sidan så talar de om VM:s chanser för en andra säsong och RT verkar ganska positiv. Here's hoping!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » fre mar 04, 2005 16:30

Detta är nog ingen spoiler (tror ingen här kommer att tycka det), men för säkerhets skull (om en gästskådespelares chanser att komma tillbaks i en ev S2):

Alyson Hannigan Signs For A Sitcom
Moviehole has revealed that Alyson Hannigan ("Trina Echolls" in "Russkie Business") is starring in a comedy pilot for CBS titled How I Met Your Mother.

Alyson's participation in this new project, should it go to series, could prevent her from appearing in a recurring basis in Season 2 of Veronica Mars as most have hoped.

Källa: http://www.neptunesite.com

Darn! Om det blir en S2 så vill jag nog (beroende på hur Trina är i nästa avsnitt hon är med i) ha med Aly, i alla fall som recurring character. Men det kan ju ordna sig ändå.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » fre mar 04, 2005 17:01

Ang. AKS spoiler:Lite tråkigt är det förstås, men det finns ju ändå möjlighet att hon gör ett eller två gästinhopp...

Serien klarar sig ju dessutom alldeles utmärkt utan Aly, så det hade bara varit en fin bonus om hon blivit recurring.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » fre mar 04, 2005 21:46

Definitivt medhåll med det sista du skrev under spoilertaggen. Hur det än blir: we'll be fine. Så länge det blir en S2 i alla fall... Muargh! Jag tror helt seriöst att jag kommer att gråta om det inte blir en VM S2.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tor mar 10, 2005 1:14

Den andra delen av Rob Thomas-intervjun har nu lagts upp på TwoP. Och denna del är bättre än den första. Den enda spoilern är att RT nämner vilka mysterier som kommer att lösas/inte lösas under S1. Rekommenderad läsning!

Ett par axplock:

Sydney Tamiia Poitier is a really talented actress, but we weren't finding enough storylines for her and we were also way over our cast budget. The crazy thing is that our show was budgeted to have three guest stars a week. With some shows, where they're all about the recurring cast or the series regulars, that's possible, but with detective shows, you need the clients, you need the victims, you need the people you're going to question, you need the red herring, so that cast budget wasn't working for us, and without Sydney in an episode, I could hire three more guest stars.

----

CB: Can you tell us anything you have planned for Season 2?

RT: No. And it's not that I'm keeping secrets, it's that I don't know. All I can say is that the network has made it very clear that they want another big mystery -- you know, a year-long thing, and they want it to be the kind of the same format. We've got ideas that we've bounced around about what that mystery could be.

----

CB: Now, some stuntcasting. You mentioned her already, so...Paris Hilton?

RT: Well, Joel and I have our debates about the show sometimes, and we've gotten to a place where we're working pretty well together. But he's said to me, "You want your precious fucking show, and you won't let me promote it. Who cares if it's a great show if no one will watch it?" And Paris Hilton was in his House Of Wax movie, and he thought she would bring in viewers.

CB: Well, we all understood that, and therefore forgave it.

RT: Well, it was very kind, and everybody sort of knew what we were doing and what the thought process was.

En trevlig intervju där Couch Baron inte bara ställer smörfrågor utan även lite tuffare frågor, t ex den om Paris Hilton.

http://www.televisionwithoutpity.com/story.cgi?show=139&story=7628&limit=&sort=

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre mar 11, 2005 15:24

Angående familjen Kane och Abel Koontz (spoilers alla avsnitt):
Har tänkt på om namnen Kane och Abel kan vara referenser till bibeln och om det går att läsa ut något av den berättelsen i serien?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » fre mar 11, 2005 16:12

Illyria skrev:Angående familjen Kane och Abel Koontz (spoilers alla avsnitt):
Har tänkt på om namnen Kane och Abel kan vara referenser till bibeln och om det går att läsa ut något av den berättelsen i serien?

spoiler Angel 5x22
I Tekken finns det en ond typ som heter Dr Abel. Det är han som återupplivar Bryan Fury som en bio-mekanisk cyborg.
Sen har vi ju Christian Kane som spelade Lindsey i Angel.
Enligt mina uträkningar kommer Lindsey uterupplivas som en bio-mekanisk cyborg i en uppkommande Angel-film/spin-off/mini-serie eller något.
Det vore helt underbart häftigt.
Lindsey's mål är att hämnas på Lorne som dödade honom.
Kanske kommer något liknande hända i Veronica Mars. Att Lily blir återupplivad av Abel...
Det vore kul.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film