Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » tor feb 17, 2005 15:29

Jag tycker att det var ett jättebra avsnitt!
Men jag har inte tänkt på förut hur lik Spike Sawyer är! Alla hans repliker och sånt, är typiska saker Spike skulle säga och göra!
jag tycker att alla flashbacks var mycket bra, även om man alltid vill se mer ö-scener, även sånna som inte har någon speciell betydelse.
Jag tycker att Jin borde vara med mer. Han är cool!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » tor feb 17, 2005 16:09

Spoiler e16
Jag tyckte också det här avsnittet var bra, och rätt så intressanta återblickar för en gångs skull (även om dom inte är lika spännande som handlingen på ön). Locke är definitivt mystisk, man blir aldrig klok på den mannen. Man blir aldrig klok på nåt i den här serien. Jag gillar hur dom behåller mystiken hela tiden, men samtidigt så skulle det vara bra att få svar på nån av sina frågor, och inte behöva vänta ända till säsongsavslutningen/slutet av serien innan man får reda på alla svaren. Sawyer och vildsvinet var bäst i detta avsnitt. :D Lite humor mitt upp i alltihop, det behövdes. Men varför ska dom alltid gå och hålla dessa hemligheter för varandra? Varför kunde inte Sawyer berätta för Jack om hans pappa? Gaaah, blir tokig. Sen så tycker jag att dom skulle ha bränt Ethans kropp, inte grävt ned den, jag blir nervös på det där... :?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Bender » tor feb 17, 2005 21:41

:)

Riktigt bra avsnitt med en flashback som verkligen fungerade och gav djup! Sawyer är verkligen en av öns mest intressanta karaktärer och jag ser gärna fler flashbacks med honom om det nu finns mer historier att berätta. Jag tycker det var ett av dom bästa avsnitten på länge, trots att ölivet inte direkt var i fokus och inget skrämmande förutom rösterna förekom.
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav qarlsson » tor feb 17, 2005 22:11

s01e16 - Outlaws
Skitbra avsnitt, ett av de allra bästa i min mening! Håller med Bender om att FotW hade djup i sig denna gång och trots att det gick ytterst lite framåt i mystikploten var det riktigt bra. Sawyer har sedan början varit en intressant och cool karaktär men nu växte han ytterligare..
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav AKS » tor feb 17, 2005 23:01

Tyckte detta avsnitt var ytterligare en axelryckning. Bättre än det förra, och riktigt roligt ibland, men mycket mer var det inte.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » tor feb 17, 2005 23:12

Locke var mystisk. Jack tittade ont på Sawyer. Där fanns en del sand. Flashback.

It must be lost.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav gaspode » tor feb 17, 2005 23:17

1x16:
den här veckan var det Flashbacken som var bra och ön som hade exakt noll utveckling.. Jag önskar att de inte hade fått så många avsnitt på sig så det kunde börja hända lite. Och varför skulle Sawyer ha sina hemligheter för.. Såna grepp är alldeles för vanliga och jag hatar det..
De är på en mystisk jävla ö och vill därifrån, inte fan tjänar Sawyer på att hålla saker för sig själv. Enda anledningen är att dra ut på det.. Det är för sånt här som jag hatar Wheel of Time.. :(

Flashbacken var bra som sagt, och hade iaf lite anknytning till vad som hände på ön den här gången..
Senast redigerad av gaspode fre feb 18, 2005 19:25, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » tor feb 17, 2005 23:38

(spoiler serien i allmänhet)Att det inte händer något egentligen med handlingen gör så att jag faktiskt funderar på att skippa serien och se den när allt är klart. vad var det? 6 avsnitt bara för att komma bort från stranden för vissa av dem? Fucking insulting. Faktiskt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Yog-Sothoth » fre feb 18, 2005 1:31

Jag tyckte det förra avsnittet var ett av de sämsta - halvdan flashback, knappt någon arcutveckling och endast lite karaktärsutveckling i slutet.

På samma sätt tycker jag att 1x16 - Outlaws är ett av de allra bästa avsnitten. En liten pärla som man inte kommer att minnas för att det är viktigt för huvudhandlingen, men för att det utvecklar ens förståelse och känsla för de olika människorna på ön.

I första Sawyer-flashbacken fick man förklaring till mycket av hans beteende. I detta avsnitt fick man ännu mer. Samtidigt var det lite inslag om Charlie/Claire som alltid är trevligt.

Jag funderar om Lockes lilla historia kan ha någon innebörd. En labrador besökte hans styvmor på samma sätt som vildsvinet var en inkarnation av mannen Sawyer dödade. Efter scenen där Sawyer sköt killen och stod med pistolen riktad mot vildsvinet insåg jag först kopplingen med Lockes historia. Är detta en manusförfattardetalj eller är det kanske Locke som håller i trådarna, istället för Walt, vilket verkar vara den populära uppfattningen?

Det här avsnittet hade en lugn och sansad känsla, där jag kände att man betraktade allting utanfrån på något sätt. Jag tycker att Kate gjorde sin bästa prestation hittills också; jag uppfattar henne som lite tråkig för det mesta. Tittar med skeptiska ögon och har lite fräknar, typ.

Låt oss inte glömma de mystiska rösterna, heller...

Mer Drew Goddard i Lost!!!
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav LWes » fre feb 18, 2005 2:30

Yog-Sothoth skrev:Efter scenen där Sawyer sköt killen och stod med pistolen riktad mot vildsvinet insåg jag först kopplingen med Lockes historia.

Jag såg det mer som att när Kate berättade för Locke att Sawyer trodde att vildsvinet var efter honom att Locke såg likheten mellan hans berättelse och berättade det för dom.
Jag förstod det inte alls som att det är "Locke som håller i trådarna" eller så.
Han är bara en väldigt smart och förståndig man.
Mycket mer än så tror jag inte att det är med honom.
Jag tror inte heller att Walt 'styr' för mycket av vad som händer eller att han kan forma verkligheten efter sina fantasier.
Det är absolut något speciellt med honom men att det var en isbjörn i serietidningen och i djungeln kan mycket väl ha varit en sammanträffande, och jag tycker inte heller att det skulle vara allt för kul om han kunnde kontrollera saker så mycket, för även om jag i vanliga serier ALLTID uppsakattar övernaturligheter, är det bara i Lost som jag önskar realism (till en viss grad förstås)...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » fre feb 18, 2005 3:10

Avsnitt 16.

Klart bättre än förra avsnittet, men relativt långifrån dem bästa avsnitten. Flashbacksen fungera mycket bättre nu och fungerade som mer än bara utfyllnad. Charlie och Clare tycker jag om så alla scener med dem två är ett plus.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » fre feb 18, 2005 4:02

Som sagt, rödvinad, så jag kan väl bara kort säga att jag verkligen gillade 1.16 (Ultimate Drew!) och inte är alls så negativ som många andra......inför den långsamma utvecklingen. Jag känner mig inte så ofta uttråkad, och då gör det mig inget om inte så mycket händer (än). Serien flyter på och är bra. Ingen av de bästa, men det är ingen risk att jag slutar titta.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Yog-Sothoth » fre feb 18, 2005 10:04

LWes skrev:Jag tror inte heller att Walt 'styr' för mycket av vad som händer eller att han kan forma verkligheten efter sina fantasier.
Det är absolut något speciellt med honom men att det var en isbjörn i serietidningen och i djungeln kan mycket väl ha varit en sammanträffande, och jag tycker inte heller att det skulle vara allt för kul om han kunnde kontrollera saker så mycket, för även om jag i vanliga serier ALLTID uppsakattar övernaturligheter, är det bara i Lost som jag önskar realism (till en viss grad förstås)...

Jag förstår inte varför så många är emot teorin om att Walt kontrollerar saker. Om något tycker jag det var ett av de tydliga budskapen, särskilt i Walts flashback (fågeln, etc).
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav gaspode » fre feb 18, 2005 10:56

YS:Jag håller verkligen med, men jag vet inte om det är nån annan än LWes som är "emot" Walt-teorin. Som sagt, det var ju väldigt tydligt i hans och Michaels avsnitt..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AngelsGirl » fre feb 18, 2005 11:23

Tänkte bara berätta lite goda nyheter:

Lost har fått över en miljon tittare förra onsdagen :) Det är bra va? :)
Hur i hela friden får man en liten text i signaturen? :P
Användarvisningsbild
AngelsGirl
Minion

Inläggav qarlsson » fre feb 18, 2005 13:26

= slutsatsen vi kan dra av detta mina damer och herrar - är att befolkningen föredrar tv4 som sitt tortyrredskap nummer 1. Spiktunnan och sträckbänken får därmed se sig själva ta ett steg tillbaka på topplistan till förmån för veckans bubblare.

Jo men 1 miljon är väl ganska hyfsade tittarsiffror för en onsdag, tror jag.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav noike » fre feb 18, 2005 13:32

Men varför gav de inte serien ett klämkäckt svenskt namn?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » fre feb 18, 2005 13:40

"Förvirrad i tropiken"
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav qarlsson » fre feb 18, 2005 13:44

Tv4 diskuterade in i det sista ett par gastkramande titlar som "Uppdrag fiji", "Läkaren på ön" och "Dude, vem kraschade vårt plan" men på grund av meningsskiljaktigheter i deras intellektuella tankesmedja valde dom att hålla sig till originaltiteln.

Det är vad jag har hört iallafall..
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav AngelsGirl » fre feb 18, 2005 16:00

*skrattar* Det skulle vara typiskt tv4 att komma på namn som är så hemska och typiskt svenska så att det är för dåligt att vara sant... Se bara på vad de gjorde med Buffy the Vampire Slayer (Buffy och Vampyrerna, kan man ha ett hemskare namn?). :rolleyes:
Hur i hela friden får man en liten text i signaturen? :P
Användarvisningsbild
AngelsGirl
Minion

Inläggav eynosh » fre feb 18, 2005 16:03

Helt ok avsnitt, även om man hoppades att Ethan skulle vakna till liv och börja jaga Charlie och Hurley :P
Ingen som tror att den närbilden på Ethans hand betydde att han just kommer vakna till liv och dom kommer hitta en tom grav om 2 avsnitt? Skulle itne förvåna mig iaf...
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Illyria » fre feb 18, 2005 17:50

Eynosh skrev:Ingen som tror att den närbilden på Ethans hand betydde att han just kommer vakna till liv och dom kommer hitta en tom grav om 2 avsnitt? Skulle itne förvåna mig iaf...

1x16 (varför skriver ni inte ut vad spoilern handlar om, vet ju inte om den är läsbar eller ej annars?): Hur handen filmades borde ha någon betydelse? Med tanke på ön... Eller var det bara nu filmar vi detta så de tror handen kommer röra sig men sen gör den inte det?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eynosh » lör feb 19, 2005 16:06

1x16 (ok då...)
Nja, jag tror det ligger mer i det hela förutom bara att dom trodde att den skulle röra sig. Men nu har vi haft två avsnitt på raken där inte speciellt mkt förklaras (väntar på att Lcoke och Boone ska få upp "luckan").

Hepp, nu blir det och vänta en massa dar till nästa avsnitt igen...
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav monkeyboy » lör feb 19, 2005 18:40

Spoiler mysteriet:
Själv tror jag varken att det är Locke eller Walt som styr det hela utan backgammonspelet som dom spelade med i början...
Världens äldsta spel goes jumanji liksom.
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav Yog-Sothoth » lör feb 19, 2005 18:49

Spoilers för handlingen i nästa avsnitt 1x17, dock inget detaljerat:
When the raft the survivors have been building mysteriously burns down, Michael is convinced that Jin is responsible for the sabotage, which only further escalates their rivalry. Meanwhile, Sun stuns her fellow survivors with a surprising revelation, and Boone gives Sayid a warning about Shannon.

Notera de två sista faktumen. "Sun stuns her fellow survivors with a surprising revelation" låter ju som när hon avslöjade att hon pratar engelska. Boone har i ett tidigare avsnitt varnat Sayid om Shannon. Båda dessa grejer har ju hänt, verkar lite konstigt.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Tam » mån feb 21, 2005 6:55

Ok efter sju avsnitt tycker jag först och främst att Lost inte är nån särskilt bra serie att sträck-se. Problem för mig för att jag gillar att se serier så och jag ligger ju 17 avsnitt typ efter. Annars tycker jag väl det är sådär än så länge. Tyckte om första fyra men sen blev det lite jobbigt. Tycker inte om så många av karaktärerna och dialogen känns för ofta väldigt förutsägbar.
Spoiler 3&4.
-I want to tell you what I did. -I don't want to know. Who we were doesn't matter. Blah blah blah.

Hade hört att avsnitt 4 Walkabouts var nåt fantastiskt eller så. Med 5 minuter kvar kunde jag inte förstå varför, bra visst, we like vildsvin, men jag tyckte Locke var rätt nja. Men sen när man fick överraskningen föll allt på plats. "Ahh, det var verkligen ett mirakel och åhh, det är så smart att det heter Walkabouts." Verkligen helt briljant. Tv-magi.

[/quote]
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » mån feb 21, 2005 8:17

Tam skrev:"Ahh, det var verkligen ett mirakel och åhh, det är så smart att det heter Walkabouts." Verkligen helt briljant. Tv-magi.

Eh?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Gordo » mån feb 21, 2005 20:41

Har varit lite seg i starten när det gäller Lost. Men efter att ha sett de tre första avsnitten på fyran har jag nu laddat ner resten och ser mycket fram emot att se dessa! Tycker att de första avsnitten varit riktigt bra och hoppas att serien fortsätter på samma sätt!!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav Yog-Sothoth » ons feb 23, 2005 1:31

Spoiler hela serien hittills:
Jag råkade se lite av Lost på 4:an, jag tror det var avsnitt 3 eller 4. Nu när det har antytts att Walt har en särskild förmåga tänkte jag på en sak: Walt och pappan sitter under ett regnskydd när det spöregnar. Walt klagar på att pappan inte är ute och letar efter hunden, varpå fadern säger "jag går och letar så fort det slutar att regna", och i samma sekund slutar det att regna.

Vet inte om just den kopplingen har gjorts innan, men jag tänkte i alla fall inte så första gången jag såg det.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav LWes » tor feb 24, 2005 17:57

Lost 1x17:
Detta var bland dom bästa avsnitten. Jag älskade varje sekund.
Jin är min favoritkaraktär nu, jag älskade alla flashbacks, dom var verkligen givande.
Något annat fantastiskt jag såg var när den lilla flickan satt och såg på tv när Jin var hemma hos den där mannen och Hurley var på TV:n!!!
Jag är 95% säker på att det var han. Elle snarare 98% efter att ha sett det igen.
Det ska bli intressant att se hans avsnitt, då vi lär få se mer om det.
Jag gillade att alla var med i det här avsnittet mer eller minndre.
Jag såg också just att dom har en episode order på 24 avsnitt, vilket gjorde mig väldigt uppspelt för jag trodde att det bara 22 avsnitt som gällde.
Jag vet inte vad mer jag ska säga. Jag bara älskar varje sekund av den här serien.

Vilka som är huvudpersonerna i dom uppkommande avsnitten spoilers:
18: Hurley (äntligen!!)
19: Locke (äntilgen!!!!)
20: Jack (igen? behövs det verkligen? jaja ok.)
21: Sayid (ja, det var ju ett tag sen, så det behövs väl.)

Vilka kan det vara resten av avsnitten? Förmodligen ett till med Shannon/Boone och ett med Michael/Walt, kanske.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film