Marti Noxons Point Pleasant

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tob » lör feb 05, 2005 14:14

Avsnitt 4 tycker jag var ganska tveklöst det sämsta hittils. Hade det inte varit för Marti så hade jag inte fortsätt. Jag vill så gärna tycka om det, jag gillar ju temat i serien och huvudstoryn. Problemet är (som alla andra redan sagt) såpa-vibbarna som går in och förpestar stämningen i serien totalt. Jag varken orkar eller känner mig särskilt intresserad ens av att engagera mig i varken karaktärer eller story.
Jag lär väl forsätta se men det kommer inte att vara med någon större längtan eller något större intresse, ett stort tyvärr ser det ut att bli för Marti.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinder » sön feb 06, 2005 5:56

Så tråkigt att nått kan bli så tråkigt när det inte borde vara tråkigt. Serien har ju egentligen så mycket potetial både i form av folket bakom kameran och iden till serien, även vissa av skådisarna är helt ok. Såg precis avsnitt 4a och det hela blev en ca 45min lång axelryckning från min sida (med det menar jag inte att jag lider av ticks i min skuldra och därför sitter med en hoppande axel hela dagarna utan att serien var helt enkelt tråkig i detta avsnittet).
Precis som ni andra som nämt det är det mest det faktum att man känner sig som 3år igen och precis blivit tvångsbadad av sina föräldrar som är jobbigast. Alltså att man håller på gråta ögonen av sig pga all såpa. Vill ju så gärna gilla detta men nu får de rycka upp sig i de närmnaste avsnitten annars slutar jag nog följa den. Eller vem försöker jag lura, som den serienarkoman man är kommer man säkert att se den säsongen ut (om den får en hel säsong av tv-bolaget) hursomhellst men om den inte skärper sig så kommer jag att vänta med att se varje avsnitt en dag extra i ren protest.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav Tinwiel » sön feb 06, 2005 14:58

Jag håller med er, när jag såg 4e avsnittet så kom började tankarna fladdra iväg till andra saker, dvs major concentration issues, det händer nästan aldrig om jag ser en bra serie. Det funkar inte, och anledningarna är de som ni redan har räknat upp. Jag kommer säkert ladda hem avsnitten ändå, som du Tinder, men det är knappast högst upp på min prioriteringslista, och det lär ju bli ett sånt avsnitt som man har på datorn för att man "ska se det sen nån gång, inte just nu".
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » sön feb 06, 2005 15:44

Avsnitt 4 var riktigt tråkigt, de olika storylinesen fungerade öht inte och jag får hålla med om att det där skägget faktiskt såg rätt löjligt ut.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav VelocityBoy » mån feb 07, 2005 0:23

Tinder skrev:men om den inte skärper sig så kommer jag att vänta med att se varje avsnitt en dag extra i ren protest.

*skrattar gott* du är hård men rättvis :)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Off » fre feb 11, 2005 18:41

1x05 ZzzzzzzZ

Aja vi fick ju se en nerblodad "naken" tjej. Kalla mig lättroad men det var ju värt lite iaf. Slutet när ondingen står på piren med den där med sjuk pappa (Pete, Ryan, Will?) så höjde jag lite på ögonbrynet.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » fre feb 11, 2005 18:45

Ett zzzzz i betyg? Det låter ju lovande...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tob » lör feb 12, 2005 2:55

Illyria skrev:Ett zzzzz i betyg? Det låter ju lovande...

Off är väl inte helt ute och seglar. Försökte mig på att se avsnittet nu, men jag sitter bara och jäspar, jag som kände mig så pigg. Får se klart avsnitten under morgondagen istället.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » lör feb 12, 2005 13:17

Spoiler avsnitt 5
Det här avsnittet var ju skitbra! Spännande, karaktärerna engagerar, ja, jag är övertygad. Så bra var det att jag under tiden som jag tittade borstade tänderna, tvättade ansiktet, bläddrade i en tidning m.m. Mm... spännande var ordet... zzzzz.... :rolleyes:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav malavel » lör feb 12, 2005 13:23

Tinwiel: You fooled me there. :) Håller med om slutsatsen. Kommer nog inte att kolla på nästa avsnitt.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav Tinwiel » lör feb 12, 2005 13:37

malavel: ;)

Nä, jag tror inte jag kommer titta mer heller, om inte nån här inne övertygar mig om 10 avsnitt att serien har blivit så mycket bättre...
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Simon » sön feb 13, 2005 1:39

Jag fattar verkligen inte vad man förväntas engageras av. Det är ju inte spännande eller gripande.. eller ens roligt. Grejen är ju fullständigt humorbefriad, så inte ens där finner man något att fästa sig vid.

Det är en såpa som vilken annan såpa som helst, som vi inbillar oss ska vara bättre på något sätt för att Marti Noxon drar i spakarna. Men ja, det är den inte.

Så känner jag.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav Off » sön feb 13, 2005 1:42

Det är inte en såpa som vilken som helst. Det är en dålig såpa. Det finns faktiskt bra :P
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Simon » sön feb 13, 2005 3:26

Jo det är sant. Respekt till Beverly Hills. :)
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav caffeineaddict » sön feb 13, 2005 4:46

Tycker någon om den här serien längre, eller ger vi upp den kollektivt?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav malavel » sön feb 13, 2005 10:03

Votering!
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav AKS » sön feb 13, 2005 10:45

Efter att ha läst era kommentarer här så har jag inte ens kommit mig för att se det senaste avsnittet. Har ingen aning om när jag kommer att göra det heller. Det blir Battlestar Galactica i stället... Verkligen tråkigt. Point Pleasant hade jag verkligen hoppats på.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » sön feb 13, 2005 13:14

caffeineaddict skrev:Tycker någon om den här serien längre, eller ger vi upp den kollektivt?

Får se hur det blir, men det är inte helt omöjligt. Avsnitt 5 var om inte sämre än avsnitt 4, inte långt ifrån. Jag är besviken då seriens tema verkligen skulle kunna tilltala mig.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Noam » sön feb 13, 2005 15:27

nu tycker jag vi lugnar oss lite här ;)
om jag hade dömt Buffy efter 5 avsnitt så hade jag inte suttit här idag.. temat har helt klart potential.. let's wait and see..
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Tinwiel » sön feb 13, 2005 15:55

CyberAL skrev:nu tycker jag vi lugnar oss lite här ;)
om jag hade dömt Buffy efter 5 avsnitt så hade jag inte suttit här idag.. temat har helt klart potential.. let's wait and see..

Jo du har rätt. Men Buffy hade ändå en viss charm redan från början som kunde fånga ens intresse (antar jag, jag såg inte första säsongen i sin helhet förrän jag hade sett de andra säsongerna). Point Pleasant har varken charm, spännande karaktärer, eller välskrivet manus. Grundstoryn hade kunnat bli intressant och ibland så finns det element som jag tycker kan ha potential att bli bra, men dom försvinner och gömmer sig bakom allt det negativa. Jag ger den några avsnitt till...
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav caffeineaddict » sön feb 13, 2005 15:57

Tinwiel skrev precis vad jag tänkte skriva. Men det är bra att det är några av er som fortsätter titta på serien så att ni kan skrika högt om det blir riktigt bra så jag kan titta ikapp.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » tis feb 15, 2005 4:15

1x05: Dottern till läkaren "ooooh nu börjar hon misstänka något". Gäsp.
Jesses fd/sk flickvän: irriterande och vad är poängen med henne. Gäsp.
Mr Bad guy och flashbacksen: jaha? Och? Gäsp.
Doktorn/frun/slampan: stort gäsp.
Christina: same old story.
Allt annat: jaha?

Fyra zzzz av fem möjliga.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav leckan » tis feb 22, 2005 17:58

För er som inte givit upp Point Pleasant så rekommenderar jag att se avsnitt
1x06 , det börjar hända lite stuff. :)
Användarvisningsbild
leckan
Minion

Inläggav Off » tis feb 22, 2005 18:03

Men så får du inte komma in och säga. Ähh jag väljer att avvakta.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav leckan » tis feb 22, 2005 18:05

Du har gott om tid att avvakta, dom har inte satt något datum på avsnitt 7 ännu. ;)
Användarvisningsbild
leckan
Minion

Inläggav Tinder » tis feb 22, 2005 18:10

Jo 1x06 var betydligt bättre än 1x05 men tyckte fortfarande inte det var direkt jättebra. Ett ganska ok avsnitt men fortfarande finns ju de mesta man klagat på fortfarande kvar. Kommer dock att se 1x07 ganska snabbt när det finns att se, händer endel saker i 1x06 som man är lite nyfiken i alla fall över hur de kommer att hantera i kommande avsnitt.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav leckan » tis feb 22, 2005 18:52

Jag håller med, vet inte om jag hade för höga förväntningar på den här serien?
Grundstoryn e helt klart bra, men det är någonting som gör att serien känns "krystad" på något sätt?
Jag kommer att ge den en chans, iallafall säsongen ut.
Användarvisningsbild
leckan
Minion

Inläggav Tob » tis feb 22, 2005 19:13

leckan skrev:För er som inte givit upp Point Pleasant så rekommenderar jag att se avsnitt
1x06 , det börjar hända lite stuff. :)

Samma problem som tidigare med serien tycker jag, men det som höjde avsnittet och faktiskt gjorde mig lite sugen på att se nästa avsnitt är ju att Christina blev utslängd
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis feb 22, 2005 19:43

Mä! Nu måste jag ju ladda hem avsnittet ändå när ni säger sådär... Jag som skulle strunta i det i ren protest. Jag fattar inte, Marti som jobbade så många år på en kvalitetserie som Buffy borde väl se vad som är "bra" och "dåligt" (jaja, jag vet, det är subjektivt).
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Noam » tis feb 22, 2005 20:18

me like :)
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film