av AKS » sön feb 13, 2005 15:15
Hehe, pimp cain.
Jag är himla glad att du tycker så mycket om serien, Off. Jag har inga problem med att du placerar den före VM eftersom DZ, enligt mig, enbart är några millienheter efter VM i kvalitet. Jag placerar den också långt före Lost. Men The Wire har jag inte sett än... (För övrigt, Battlestar Galactica som jag nu sett miniserie + två serieavsnitt av placeras också före Lost.) Jag håller också med om att även då det är VotW (nice förkortning: VotW, MotW och CotW) så borde de kunna slänga in nåt av huvudarcen. Så som jag förstått det är det dock en begäran från högre producenter/tv-kanalen (kommer inte ihåg vilket, läste det i nån gammal SFX tror jag) att det skulle vara just VotW (t ex á la Cabin Pressure = event TV). Jag hoppas dock att de snart inser att en SF/fantasy-publik oftast intresserar sig mycket mer för arcer än för VotW (så upplever jag det i alla fall). Inte så att man ville vara utan CotW (jag hoppas på ett sånt avsnitt i Battlestar), men det ska vara en bra och fin balans.
Last.fm | Avatar av: B-F
Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2
A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2