Mer skådis-spotting!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinder » ons feb 11, 2004 2:01

Wrong turn har jag faktiskt lyckats se två gånger, gillade den ganska mycket första gången då jag är en sucker för skräckfilmer och hellst av äldre sorten. Och fick känslan av att denna var en liten hyllning till endel av dem så som motorsågsmassakern och the hills have eyes. Andra gången jag såg den såg jag den med en polare och han upplevde väll den som en av de sämsta filmerna han sett under senare år, vilket smittades av lite på mig. Tycker fortfarande att den är bra men den har endel logiska luckor och någon scen som får en att vrida sig av obehag, inte för att de är otäcka utan just för att de är så omöjliga. Fast så länge man inte börjar analysera allt i filmen och bara vill se en hjärndöd skräckis så är det en utmärkt film. Att man får träffa Eliza igen gör ju inte filmen sämre fast jag får lätt faith flashbackar när jag ser henne i nått annat.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav Off » ons feb 11, 2004 2:05

Hur funkar hon annars i den. Bra skådespeleri?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » ons feb 11, 2004 2:35

Om man stör sig på logiska luckor så ska man inte se skräckfilm. Basta.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinder » ons feb 11, 2004 3:18

Visst som skådespelerska fungerade hon också i den. Jag hade i alla fall inga problem med det, kanske inte oscar skådespeleri men helt prickfritt ändå på nått sätt. Aldrig så jag upplevde att hennes skådespeleri kändes fel i alla fall. Fast jag brukar iof vara hemskt förlåtande över dåligt skådespeleri, hellst i skräckfilmer.
noike: Visst det är ju inte helt fel men själv anser jag det är skillnad från skräckfilm till skräckfilm. Anser att skräckfilmen inte egentligen är en enda genre utan ett samlingsnamn för en massa genrer där endel inte alls behöver ha mer logiska luckor än andra filmer.
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav Tinder » tor feb 12, 2004 6:59

Jaha då har man även sett darkness falls med alla våran Emma "Anya" Caulfield. Måste tyvärr säga att det här nog var en av de sämsta av de nya skräckfilmerna jag sett. Först får man hela historien presenterad för sig under första 3min på ett silverfat så man ska veta exakt vad det handlar och och så man ska slippa någon jobbig handling utan från första början ska man exakt veta vad som kommer att hända i filmen, vilket man också gör. Inga överaskningar utan man kör på på standrard format A4.
Sedan så ogillar jag skräckfilmer som förvandlas till actionfilmer, det förtar hela känslarn. Det går inte att bli rädd och ville man se en actionfilm hade man ju valt det från början då en renodlad action brukar lyckas bättre med det. Fast för att försvara filmen är det här inte enda amerikanska skräckisen som gör så utan tyvärr lider många av de moderna skräckisarna från staterna av det, som ett annat exempel kan jag nämna Jeepers Creepers, som börjar mycket stämningsfull för att sedan urarta till action även den.
Nämde tidigare att Wrong turn hade vissa logiska luckor, men de förlåter man för att själva filmen rycker med en. Precis som en bra film ska göra, man kan förlåta mycket bara slutresultatet är bra. Så länge man inte börjar överanalysera så brukar det fungera, men inte här. Jag kan inte hjälpa mig själv utan kommer på mig själv med att sitta och irritera mig på en mängd saker som händer just pga deras orimlighet, allt från hur man gestaltar hur psykologi fungerar till hur man sköter brottsfall.
Nä enda behållningen med filmen var våran Anya trots att hon inte fick en speciellt mångbottnad roll i denna filmen och trots att jag gärna sett att hon hade lite mer screentime och lite mer repliker så är det alltid kul att se Buffyverse skådisar i deras andra verk.
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav Zaxx » fre feb 13, 2004 1:37

Har ngn tagit upp att vi får se våran fina vampyr Darla och Superstaren Jonathan i ScaryMovie3
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Off » fre feb 13, 2004 1:39

Nej. Jag kan ta upp det om det behövs.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » fre feb 13, 2004 1:47

Zaxx & Off: vilket påminner mig att Danny Strong och Julie Benz är med i Scary Movie 3.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Zaxx » fre feb 13, 2004 1:47

*trillar av stolen*
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Off » fre feb 13, 2004 1:51

Allvar! Varför sa ingen något?
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Zaxx » fre feb 13, 2004 1:55

Jag: gaspode.... varför ingen sa ngt om ScaryMovie3

gaspode: för ingen visste

tror det summerar allt bra
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Off » fre feb 13, 2004 2:06

Jag har faktiskt sett filmen för ett tag sen men taskig som jag är höll jag inne med det. Kanske mest för att jag inte ville erkänna att jag sett den för usch va dålig den var.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Noggster » lör feb 14, 2004 17:59

Hade tråkigt igår (Fredag) och tittade på den sjukt dåliga skräckfilmen "Urban Legends 2: Final Cut" igår på 3an.. Och vem fick man inte syn på där?

Michael Bacall
(spoiler btvs säsong 2)

Eric i "Some assembly Required" han den galna lilla killen som sjöng "my girl" hela tiden

Sen att han var med i 5minuter är ju en helt annan sak.

Edit: Nu glömde jag nämna att jag fick syn på Charisma Carpenter för ett tag sen när jag tittade på den ännu värre filmen "The Groomsmen". Det som var lite roligt var att på omslaget till den står det "With Charisma Carpenter" med STORA bokstäver, och så var det så att hon bara var med i någon minut i början av filmen, fann det väldigt komiskt.

BTW: Varför ligger denna topic i "Allmänt om AtS" ? Skulle göra sig mycket bättre i "The Bronze" (jag whinar för jag hade dryga svårigheter att hitta tråden!)
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo

Inläggav malavel » mån feb 16, 2004 22:37

Såg Jay and Silent Bob Strike Back. Extremt dålig film, men Eliza Dushku och Marc Blucas var med. Och så hade den en vansinnigt kul scen med Mark Hamill.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav Off » mån feb 16, 2004 22:40

Jay and Silent Bob är rolig. Kevin Smith kan inte göra fel det är fakta.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Noggster » mån feb 16, 2004 22:41

JSBSB är fan en av dom bästa filmerna någonsin...

"What the fuck is the internet?"
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo

Inläggav Zaxx » mån feb 16, 2004 22:45

haha.. den har jag inte vågat se.. kanske skall göra det då !!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav noike » mån feb 16, 2004 22:47

Jag vill inte gå riktigt lika långt som Noggster, men nog är Jay and Silent Bob Strike Back grymt bra. Internhumor med stor budget, kan inte bli fel.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav malavel » mån feb 16, 2004 22:48

Hohum, verkar som jag har lite annorlunda smak än alla andra här. Men vad gilllade ni Mark Hamill? Hans knytnäve var så underbar.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav Off » mån feb 16, 2004 22:50

Kevin Smith + Star Wars = Succé
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » mån feb 16, 2004 22:52

Bästa Star Wars-referensen någonsin. Och då räknar jag med de i säsong två av Spaced samt den i början på Chasing Amy. Best ever.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » mån feb 16, 2004 22:55

noike: Har du sett an evening with kevin smith? Om inte så gör det, riktigt roligt.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » mån feb 16, 2004 22:56

Nej, jag har inte sett den än. Finns på min inköpslista (men å andra sidan vad gör inte det?). Den och Stan Lee-intervjun är det enda jag inte har sett som finns ute att införskaffa.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » mån feb 16, 2004 22:57

Hmmm Stan Lee har jag inte sett. Illa illa.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » mån feb 16, 2004 23:09

Adolvsson fyller visst år idag, men när han slitit sig fram till burken kan han fylla i vad Stan Lee-saken heter. Jag kommer inte ihåg alls, något med "Monsters" tror jag.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav poser » mån feb 16, 2004 23:28

Kevin Smith grejjen är så fruktansvärt bra. Köp genast.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav adolvsson » mån feb 16, 2004 23:47

Bah. Att jag fyller år betyder inte att jag har nåt vettigt för mig, så det är klart jag sitter framför den här burken. Mehah. Stan Lee's Mutants, Monsters & Marvels. C:a 45 minuter om Spider-Man, ungefär lika långt om Stan Lees övriga skapelser, plus lite skönt extramatrial. Har man läst mycket om vad Lee sagt i andra intervjuer och texter om sina skapelser kanske det blir en del överlappande information, men det är inget att hänga upp sig på. Kevin Smith har en tendens att prata lite för mycket ibland, jag kunde känna att han var ivägen för Lee vid några få tillfällen, men Smith är uppenbarligen intresserad och ett fan, och det är tillräckligt för att väga upp det mesta. Så, trots de där små invändningarna är det 90 oerhört intressanta minuter som jag rekommenderar å det absolut starkaste, speciellt om du är intresserad av serier eller helt enkelt nyfiken på en av de intressantaste männen i serietidningshistorien. Stan Lee är inte den enda som bör hyllas för sina insatser i seriens värld, men hans betydelse för det han skapade och för seriernas utveckling de senaste 40 åren bör heller inte underskattas.

Som den Buffyintresserade (heh!) på forumet kanske redan vet, så var X-Men en inspirationskälla när det gäller Whedons sätt att skriva. Det lär förvisso gälla Claremont och Byrnes hyllade period på titeln, men eftersom Stan Lee skapade gruppen (tillsammans med tecknaren vars namn tyvärr undkommer mig, var det Jack Kirby? Jag tror det...) är det ändå värt att nämna här.

Stan Lee's Mutants, Monsters & Marvels. Rekommendation: mycket stark.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » tis feb 17, 2004 0:02

Jag antog inte att du gjorde något vettigt, utan att du kanske var upptagen med annat. Du gör väldigt lite vettigt på hela taget, vilket är en vettig livsstil om du frågar mig.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » tis feb 17, 2004 0:09

Får man kanske försöka hitta då.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Noggster » tis feb 17, 2004 0:34

Har inte sett så mkt annat från Kevin Smith. I stortsett har jag bara sett JSBSB, Dogma och Mallrats.. Fast Kevin var ju faktiskt med och donade på ScaryMovie3 åxå om det nu räknas.

Aja nu är det ju SouthPark och sen kankse man borde natta sig.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film