Illyria skrev:Yog-Sothoth skrev:Vad jag menar är att han är lite klämkäck och störande på samma sätt som Spike.
What? Så ser jag inte alls Mason. Varken klämkäck eller störande på något sätt. På vilket sätt tycker du han är klämkäck t ex?
Jag kan se vissa likheter med Spike, eller tvärtom, t ex att han/de i grund och botten är rätt "sappy" och hjälpsamma ändå.
Om du inte tycker att Mason är störande av sig eller har käck humor har vi nog väldigt olika definition på de begreppen. Eller så har du småsyskon och har en helt annan toleransnivå än jag.
Jag tycker han är lik Spike av följande skäl:
* Brittisk (uppenbarligen)
* Slacker, tar dagen som den kommer, har en smått cynisk inställning till allt
* Tjejer ser ständigt ner på honom
* Han stöter på tjejer han inte kan få (men han blir bättre på det med tiden - en till Spike-likhet)
* Han är den typen som det verkar som att de andra i gruppen stör sig på mest
* Schysst i grund och botten trots sina dåliga sidor
* Etc... jag får helt enkelt Spike-vibbar av hur han beter sig mot de andra och hur de reagerar mot honom.
Sen finns det ju stora skillnader, han är ju t ex en i gänget, vilket Spike aldrig blir till 100%.
När jag började kolla på DLM störde jag mig på nästan alla karaktärer, särskilt Mason, Roxy och Rube. Tyckte att de bara var jobbiga hela tiden och var orimligt konstiga mot varandra, slutade nästan kolla helt och hållet. Nu har jag vant mig, och tycker att Rube är en bra karaktär; Roxy har jag fortfarande lite svårt för dock.