KarinMee skrev:Spike är väl kanske lite mer förståeligt men att han hatar Angel har jag aldrig förstått.
KarinMee skrev:Trots att Angel och senare Spike har räddat hans liv flera ggr så accepterar han fortfarande inte dem.
Spike är väl kanske lite mer förståeligt men att han hatar Angel har jag aldrig förstått.
VelocityBoy skrev:Sedan kom Xander aldrig att lita på Angel efter Angelus framfart i s2 (därifrån kommer nog Xanders oförmåga att lita på unsouled-Spike det och att Spike höll på att döda dem flera gånger).
Yog-Sothoth skrev:För mig är den förklaringen ganska enkel... Xander har från ögonblick 1 älskat Buffy, tom. när han var som mest förälskad i Anya hade han en viss svag ådra för Buffy. Från början var han svartsjuk på Angel, och när han fick reda på att Angel var vampyr - och vampyrer är ju onda - så blev det bara bränsle och en anledning att hata honom mer. Sen att Buffy valde Spike (en vampyr till) istället för honom kan inte ha gjort saken bättre direkt. Som mycket annat tror jag att hans förakt helt enkelt grundar sig i kärlek.
RalfiParpa skrev:Är det inte i så fall lite konstigt eftersom till och med Giles lär sig att lita på Angel igen?
RalfiParpa skrev:Och trots att de båda är singlar efter säsong 6 och tillbringar en hel sommar tillsammans händer ingenting? Nej, så lätt kommer du inte undan.
RalfiParpa skrev:Yog-Sothoth skrev:För mig är den förklaringen ganska enkel... Xander har från ögonblick 1 älskat Buffy, tom. när han var som mest förälskad i Anya hade han en viss svag ådra för Buffy. Från början var han svartsjuk på Angel, och när han fick reda på att Angel var vampyr - och vampyrer är ju onda - så blev det bara bränsle och en anledning att hata honom mer. Sen att Buffy valde Spike (en vampyr till) istället för honom kan inte ha gjort saken bättre direkt. Som mycket annat tror jag att hans förakt helt enkelt grundar sig i kärlek.
Och trots att de båda är singlar efter säsong 6 och tillbringar en hel sommar tillsammans händer ingenting? Nej, så lätt kommer du inte undan.
Yog-Sothoth skrev:Buffy har ju aldrig varit intresserad av Xander, nu får du allt förklara vad du menar.
VelocityBoy skrev:Det händer inget för Xander vet att Buffy inte älskar honom på det sättet...
CheeseGuy skrev:Efter det MÅSTE han ju ändå blivit övertygad om att vampyrer med själar faktiskt går att lita på.
VelocityBoy skrev:CheeseGuy skrev:Efter det MÅSTE han ju ändå blivit övertygad om att vampyrer med själar faktiskt går att lita på.
Jo men frågan är om han någonsin verkligen skulle gilla varken Angel eller Spike... jag är tveksam.
Yog-Sothoth skrev:LOL Tob, vi tänkte synkroniserat där...
VelocityBoy skrev:RalfiParpa: Jag förhastade mig nog i mitt svar... Buffy älskar inte Xander på det sättet och har aldrig gjort det och jag tror inte att Xander heller älskar Buffy på det sättet i s7 men innerst i tror jag aldrig att han riktigt kom över Buffy.
RalfiParpa skrev:Nu vill jag inte förvandla det här till en tråd där det spekuleras i vem som har rätt men jag tror inte att Xander ser Buffy på det sättet heller och det är därför de slutligen blir bästa vänner istället för bara vänner (Xander kallar ju Buffy sin bästa vän under säsong 7, för första gången också om jag inte missminner mig).
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare