Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » ons jan 05, 2005 13:56

Jag ska snart se det. Tyvärr råkade jag läsa att
Logan inte är med. Vilket är som att Spike inte skulle ha varit med i ett avsnitt i Buffy S6 eller nåt sånt... Bastards! Iofs så är avsnitten som visas nu "gamla" (vad gäller när de skrevs) så de som skriver manus lär ju inte haft så bra koll på hur populär Logan är, men, men... Tråk-Duncan klarar man sig dock utan vilken dag som helst. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » ons jan 05, 2005 15:05

Jahapp, nu har jag sett 1.11 Silence of the Lamb.
EDIT: caffeine:Du har en poäng att det är bra att inte ex Logan kläms in i alla avsnitt bara för att... Men jag tror inte det behöver vara så med så intressanta karaktärer som honom och Weevil.

[Noike-edit: damnit. jag råkade välja edit istället för qoute. sorry AKS.] Summering av innehåll:AKS tyckte att Logan hade passat hur bra som helst i avsnitt som Purity Test och så vidare.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » ons jan 05, 2005 16:44

AKS skrev:Jahapp, nu har jag sett 1.11 Silence of the Lamb.
EDIT: caffeine:[spoiler]Du har en poäng att det är bra att inte ex Logan kläms in i alla avsnitt bara för att... Men jag tror inte det behöver vara så med så intressanta karaktärer som honom och Weevil.

Jag håller med Caffeineaddict helt, Logan och Weevil umgås inte med Veronica -- de verkar snarast undvika varandra -- och därför ska de inte heller vara med jämt utan bara när de behöver det. Det hjälper också till så att de inte blir uttjatade och måste vara med bara för att de är populära. Däremot tror jag att Logan kommer med mer framöver än vad han var tidigare i och med förra avsnittet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » ons jan 05, 2005 16:51

AKS skrev:[Noike-edit: damnit. jag råkade välja edit istället för qoute. sorry AKS.]

:D Att du inte passade på att skriva nåt obscent och få alla att tro att det var jag...

noike: Som sagt, håller med er till hälften and that's about it. Jag tycker ju t ex att det var onödigt att inte ha med snarky Logan i Like a Virgin eftersom han där passat perfekt. Om det fanns nån logik till vilka avsnitt Logan/Weevil är med i så skulle jag nog köpa det helt. Men ingen Logan i ett avsnitt som Like a Virgin?! Och i dagens avsnitt hade han också passat in perfekt i partyscenen hos Madison. Jag menar, hade inte behövt ha en replik. Bara kanske höjt ett glas mot Veronica och lett ironiskt.

Men, men... Jag färgas väl av att jag är ett större Logan-fan än Veronica-fan. He's the Cordelia and the Spike of the show och jag saknar honom oändligt då han inte är med. (Samma med Weevil. Förutom liknelsen med Cordy/Spike då.)

Men jag tror också att Logan kommer att vävas in mer och mer i historien. Och det skulle inte skada. Om nu bara Tråk-Duncan kunde mixtra lite mer med sina mediciner och se till att han bli institutionaliserad så skulle allt vara perfekt...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » ons jan 05, 2005 16:57

AKS skrev:
AKS skrev:[Noike-edit: damnit. jag råkade välja edit istället för qoute. sorry AKS.]

:D Att du inte passade på att skriva nåt obscent och få alla att tro att det var jag...

Hade det bara varit någon annan så...

Vem vet, de kanske låter Tråk-Duncan mixtra med sina mediciner så att han gör en Angelus.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » ons jan 05, 2005 16:58

Hm, *det* skulle vara intressant!!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Ai » ons jan 05, 2005 21:02

Så! Nu har jag också sett 1.11 och får äntligen läsa alla spoilermarkeringar!

[VM 1.11]

Jag saknar inte Logan (eller Tråk-Duncan, som stackarn blivit omdöpt till - träffande dock....), och ärligt så saknar jag sällan honom. Jag är inte ombord på det där tåget än. Weevil skulle jag sakna omedelbart om han inte var med och det var jättejobbigt innan han dök upp på stationen! ;) Liknelserna som dragits tidigare mellan BtVS karaktärer funkar bra - men jag vill nog kasta om lite: Logan - tidiga Cordy, Trökpelle - Riley/Owen/Scott och Weevil - eventuellt Spike.

Tidigare har jag inte riktigt fastnat för VM - men det här avsnittet satte sig direkt.

Om det beror på Mac eller befrielsen av Logan eller att samspelet mellan Veronica och hennes pappa är så underbarteller nån helt annan oförklarlig anledning, det vet jag inte - men för första gången känner jag att jag verkligen förstår AKS i hennes många vackra ord om serien. Den är bra. Och jag vill se nästa avnsitt. Nu.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav AKS » ons jan 05, 2005 22:03

Ai skrev:men för första gången känner jag att jag verkligen förstår AKS i hennes många vackra ord om serien. Den är bra. Och jag vill se nästa avnsitt. Nu.

Nice! Mycket kul. Men jag tycker nog att det är strippscenen i ett visst avsnitt som borde ha omvänt dig. Eller vänta... du gillar inte Logan och fick antagligen inte min reaktion då han stod där i boxershorts. Min reaktion var ungefär såhär: "Verkar bli ett bra avsnitt det här... Weevil. Logan. Poker. Trevligt. [insert scene with half-nekkid men] Hallelujah!!! Logan's packed and stacked!!!" Yeppie. En rörande sann historia från verkligheten.

Ai skrev:eller befrielsen av Logan

Ai, du borde byta nick till Aj för det gör så ont, så ont då du säger sådär. Tror nog du kommer ändra dig framöver. Har ju inte sett framtida avsnitt, men ändå... :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Ai » ons jan 05, 2005 22:29

Strippscenen? He. Jag har bättre kropp på sambon hemma.... ;) Mer måste jag ha än så för att falla för Logan.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav AKS » ons jan 05, 2005 22:57

Fast det finns ju så mycket mer. Som det faktum att det är så himla uppenbart att han är oerhört osäker och rädd. Så fort han och Tråk-Duncan bråkar så ser han helt förstörd ut. Men spelar tuff. Det är bara yta -- antagligen för att han inte har haft en normal och trygg uppväxt.

Se scenen i The Return of the Kane då hans pappa sitter i mörkret och väntar på honom. Pappan går fram till honom och spelar "snäll", Logan verkar mycket osäker och då pappan sträcker fram armen för att lägga den om Logans axlar kan man se Logan tveksamt sträcka fram sin arm också innan han inser att det inte är en bra idé. Ja, sen blir han ju nedknuffad i soffan och ser jävligt rädd ut. För att inte tala om att hans mamma sitter utanför pappans kontor och småler då Logan blir slagen.

Det är såna här småsaker, som ger Logan ett oerhört djup, som gör att jag gillar honom. Det finns så mycket där, under ytan. Sen så var ju strippscenen en trevlig bonus. Synd att inte Weevil inspirerades och slängde av sig sina kits också... ;)

EDIT: Kan tillägga att det var just 1.6 The Return of the Kane som gjorde Logan till min favoritkaraktär. Innan dess är han verkligen "the obligatory psychotic jackass". Sen dess... not so much.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor jan 06, 2005 0:49

1x11 var väldigt bra! Märktes dock att det skulle sänts före jul, iom julsakerna osv. Tror jag ska döpa om filerna så det blir rätt ordning på dem. Avslutningarna för både 10 och 11 har varit fantastiska, nu är det saker på gång känns det som.

Perfekt när Weevil kom in på stationen och började klaga :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tob » tor jan 06, 2005 3:16

Tycker det var ett lysande avsnitt, ett av dem bästa hittils. Eller kanske det beror på att jag såg dem tio första inom loppet av 3-4 dagar och rent av ha fått lite VM abstinens och var överlycklig över att bara får återvända till serien.

Saknade inte Logan, och absolut inte Duncan. Ifs saknade jag en fortsättning på förra avsnittet, men det skall väl om jag har förstått rätt komma nu nästa vecka.

De båda avsnittshistorierna var helt ok, kanske framförallt förväxlings historien mellan madison och mac. Får se om det följs upp på någotvis. Mac vill jag verkligen se mer av.

Gillar Weevil starkt och hans besök på polisstationen var väldigt uppskattat.

ser fram emot nästa avsnitt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav poser » tor jan 06, 2005 3:18

AKS:
The Return of the KaneSmåler Logans mamma? Det håller inte jag med om. Hon ser väll mest bitter ut.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav AKS » tor jan 06, 2005 3:24

Jodå, hon småler (snabbt) och tittar rakt in i kameran. Jag påstår inte att hon tycker att det är kul att hennes son misshandlas, att hon därför ler blixtsnabbt, men hon verkar ju inte riktigt riktig och det är en del av min poäng om Logans uppväxt.
Senast redigerad av AKS tor jan 06, 2005 3:28, redigerad totalt 1 gång.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav poser » tor jan 06, 2005 3:26

AKS skrev:Jodå, hon småler (snabbt) och tittar rakt in i kameran. Jag påstår inte att hon tycker att det är kul att hennes son misshandlas, men hon verkar ju inte riktigt riktig och det är en del av min poäng om Logans uppväxt.

Då får vi nog vara oense för jag sitter och ser på det nu och der ser inte ut som hon ler.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav AKS » tor jan 06, 2005 3:28

Ja, det får vi nog vara för jag har också scenen uppe nu. :)
Gör inte så mycket om vi tycker olika om detta ändå eftersom det bara är 1% av mina åsikter om Logans uppväxt. Vet dock att vi missat scenen i soffan i samma avsnitt då mamman kommer och kramar om Logan (hon kommer in alldeles i slutet av den scenen, sen får vi inte se mer.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tor jan 06, 2005 3:35

Hee, detta var kul eftersom det ganska precis beskriver vårt problem poser. I alla fall början av andra meningen. Från recappen på Television without Pity.

Spoiler 1.6
As we hear the crack of leather against skin, we pan over to Lynn (that's Lisa Rinna) who's listening to the abuse while sipping out of a large highball. Her expression is ambiguous, depending on what time you think she started drinking.

:)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav poser » tor jan 06, 2005 3:43

Antar att de inte heller har sett avsnittet i HR HDTV... ;)

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav gaspode » tor jan 06, 2005 3:43

Jag får hålla med poser här. Hon ser lite skum ut, men nåt leende kan jag inte få det till. Snarare känslolöshet. Hade för mig att hon skulle se mer lidande ut, men det var ju fel.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » tor jan 06, 2005 3:45

Onödigt att diskutera det mer eftersom det egentligen inte spelar nån roll vad gäller min poäng om Logans uppväxt. Jag tycker si, ni tycker så. Ingen av oss kommer att ändra sig. :|

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav slugslinger » tor jan 06, 2005 3:51

bara för att dom håller på att gadda ihop sig på IRC kanalen
(19:00:51) (Rombat) Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker ibland.

Roger om mig i telefon till noike: “Han upptäckte ju Internet. Han måste vara rik!”

God gave me terminal cancer just to prove he existed

Gabe; my penis does 2D4+12 poison dmg.
Tycho: are you sure i think you need to make a roll check.

Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
Användarvisningsbild
slugslinger
Big Bad

Inläggav Matt » tor jan 06, 2005 12:16

Jag gillade verkligen avsnitt 1x11

Håller med Caffemannen och Nojk om avsaknaden av vissa karaktärer. Men tänk om inte Veronica skulle vara med i ett avsnitt, då vore det knappast sevärt. ;) Case of the week historierna som var två nu var som vanligt ganska trista. Ganska löjligt med en bäbis swop och parallelerna med VMs egna oklara familjeförhållanden. Men jag vill liksom tob se mer av Mac, men då mest för att hon är söt. Låter lite lite med 1 mille dollar i skadestånd för om sjukhuset gjort fel och skickat hem fel bäbis. I USA stämmer de ju för gastronomiska summor. Även om Leo var lite töntig tycker jag han är bästa pojkvänns materialet för VM så här långt. Men helst vill jag att VM ska vara singel.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav VelocityBoy » lör jan 08, 2005 11:47

Så nu har jag också sett avsnittet och jag tyckte att det var riktigt bra.

Spoiler ep 11

Jag tyckte att baby swapen var bra, visst den var en aning otrolig men konsekvenserna var ytterst intressanta och rörande. Mac var bra och jag hoppas att det kommer att synas mycket mer av henne (inga jobbiga dator relaterad cows bara).

Jag gillar verkligen hur pappa Mars fick briljera på poliskontoret igen och hoppas att de kommer att nysta vidare på det dvs att han börjar arbeta sig in igen.

Jag är glad att de skrev ut (hoppas jag) den där snuten... jag antar att det var meningen att han skulle charmig men som jag ser det så var han bara irriterande med sitt överdrivna leende (han fick mig att tänka på den dumma hyenan i "Lejon Kungen"). Dessutom verkade hans band suga... :D

Vad det gäller avsaknad av karaktärer så har jag börjat vänja mig vid att det fungerar så i den här serien.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Illyria » lör jan 08, 2005 17:50

VelocityBoy skrev:Jag är glad att de skrev ut (hoppas jag) den där snuten... jag antar att det var meningen att han skulle charmig men som jag ser det så var han bara irriterande med sitt överdrivna leende (han fick mig att tänka på den dumma hyenan i "Lejon Kungen"). Dessutom verkade hans band suga... :D

Skulle han blivit någon slags regular menar du? Så såg ivarjefall jag aldrig det, han är/var ytterligare en (mindre) bikaraktär som möjligen kan dyka upp igen senare.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » ons jan 12, 2005 20:01

1.12. Väldigt bra. Ett av de bästa hittills.

Can I just say: karaoke? Och Blondie, no less! I övrigt väldigt underhållande och sidohistorien om familjen Echolls blev ännu mer intressant. Logan är tveklöst favoriten tillsammans med Veronica och hennes pappa.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav VelocityBoy » ons jan 12, 2005 20:06

Illyria skrev:Skulle han blivit någon slags regular menar du? Så såg ivarjefall jag aldrig det, han är/var ytterligare en (mindre) bikaraktär som möjligen kan dyka upp igen senare.

Hon fick ju en liten "crush" på honom och jag var rädd att de skulle spinna vidare på det
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav AKS » ons jan 12, 2005 23:26

"Say repressed homosexuality." :D

Orkar inte skriva så mycket om nya avsnittet. Men: jag *älskar* detta avsnitt! Satt och tyckte att An Echolls Family Christmas var bättre i ett par timmar, men det vete 17... De är minst lika bra och efter ett par omtittar (med min fixering lär jag ha sett avsnittet två-tre gånger till inom ett par dagar, :)) kommer jag kanske att tycka att detta är bättre. Det har ju mer tyngd än AEFC i alla fall.

1.12
Aaron hotar att döda Logan... Logan hotar att döda Aaron. Damn, de har verkligen inget bra förhållande.

Logan, Logan... how I love and feel sorry for thee. Och nu börjar man verkligen förstå hans beteende. En av de bästa skrivna karaktärerna på länge. Började som sagt som psychotic jackass, men lager på lager läggs till denna karaktär. Med tanke på slutet av avsnittet börjar Logans och Veronicas liv bli lika varandra. Med skillnad att hennes pappa visar att han älskar henne.

"Veronica Mars is... smarter than I am."
"Oooh, stop it!"

:D Gotta love this show. Och jag som inte orkade skriva så mycket... Hehe.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav leckan » tor jan 13, 2005 21:52

någon här på forumet som har en fungerande veronica 1x12 ? pls!!
Användarvisningsbild
leckan
Minion

Inläggav AKS » tor jan 13, 2005 22:19

Jag har det. Är ute på DC nu om du har den möjligheten?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Ai » tor jan 13, 2005 22:24

AKS: Även om det inte var jag som frågade från början: TACK! Försökt fått fatt i torrent i en evighet känns det som...

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film