Film, film och film

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav RalfiParpa » tor jan 06, 2005 18:21

Yog-Sothoth skrev:Ralfi: Bra att du förvarnade mig, nu vet jag vad jag har att vänta mig (har filmen på datorn nu). Såg dock att Garret Wang är med, så det är lite kul!

Star Trek-skådisen alltså? Bli inte förvånad om du efteråt går och tänker "Hur fan kunde Garret tacka ja till en sådan här skitfilm!?". Det var i alla fall vad jag tänkte om Nicholas Brendon.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Eisa » tor jan 06, 2005 21:52

jag har precis sett the phantom of the opera, och jag vet att många anser att den är kletig och smetig. men jag kan inte låta bli att älska den, sentimental som jag är. så oerhört vacker...likaså fantomen, trots att han är vanställd.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » fre jan 07, 2005 8:55

RalfiParpa skrev:
Yog-Sothoth skrev:Ralfi: Bra att du förvarnade mig, nu vet jag vad jag har att vänta mig (har filmen på datorn nu). Såg dock att Garret Wang är med, så det är lite kul!

Star Trek-skådisen alltså? Bli inte förvånad om du efteråt går och tänker "Hur fan kunde Garret tacka ja till en sådan här skitfilm!?". Det var i alla fall vad jag tänkte om Nicholas Brendon.

Ja, "Harry Kim" från Voyager. Jag blir nog inte förvånad, det är ju mer eller mindre praxis att folk från lysande, framgångsrika TV-serier endast får skitroller i resten av livet. Undantaget är väl George Clooney, kanske. SMG har väl en god chans också men jag tror ärligen att det är kört för resten av Scoobisarna.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav noike » fre jan 07, 2005 12:08

Yog-Sothoth skrev:Jag blir nog inte förvånad, det är ju mer eller mindre praxis att folk från lysande, framgångsrika TV-serier endast får skitroller i resten av livet.

Fast var Voyeger och Buffy så framgångsrika TV-serier? Jag vet ingenting om Voyegers tittarsiffror men Buffy hade egentligen aldrig någon stor publik.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Yog-Sothoth » fre jan 07, 2005 13:05

noike skrev:
Yog-Sothoth skrev:Jag blir nog inte förvånad, det är ju mer eller mindre praxis att folk från lysande, framgångsrika TV-serier endast får skitroller i resten av livet.

Fast var Voyeger och Buffy så framgångsrika TV-serier? Jag vet ingenting om Voyegers tittarsiffror men Buffy hade egentligen aldrig någon stor publik.

Star Trek har ju alltid gått bra (med undantag av Enterprise tom. säsong 2), det är därför det kommer nya serier och filmer hela tiden. Jag visste inte att Buffy hade gått dåligt, med tanke på den enorma fanskara som finns, och att det faktiskt kom sju säsonger.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav noike » fre jan 07, 2005 13:51

Yog-Sothoth skrev:Star Trek har ju alltid gått bra (med undantag av Enterprise tom. säsong 2), det är därför det kommer nya serier och filmer hela tiden. Jag visste inte att Buffy hade gått dåligt, med tanke på den enorma fanskara som finns, och att det faktiskt kom sju säsonger.

Buffy s5 hade en rating på 3.2 vilket även om jag inte förstår mig på deras mätsystem, så är det inte bra. Och då låg de på WB som hade en större tittarskara än UPN. Det som gjorde att serien överlevde berodde främst på att både WB och UPN var rätt nya tv-kanaler och lät saker och ting ta sin tid eftersom de inte hade några tittarsiffror i övrigt heller som kunde mäta sig med de stora kanalerna.

Sedan är jag inte så övertygad om att Buffy har en stor fanskara, det verkar mer vara en illusion av att den är mer Internetburen än de andra. Same old people tycks befinna sig överallt. Sedan har den i och för sig växt efter dvd och repriser men egentligen, buffy är inte ett stort fenomen i samma bemärkelse som Star Trek och liknande. Xena hade till exempel tre gånger så höga tittarsiffror av någon helt bisarr anledning.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav RalfiParpa » fre jan 07, 2005 13:53

Buffy har en liten (egentligen är den jättestor men allt är ju relativt) men trogen skara tittare.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Yog-Sothoth » fre jan 07, 2005 13:57

noike skrev:Sedan är jag inte så övertygad om att Buffy har en stor fanskara, det verkar mer vara en illusion av att den är mer Internetburen än de andra. Same old people tycks befinna sig överallt. Sedan har den i och för sig växt efter dvd och repriser men egentligen, buffy är inte ett stort fenomen i samma bemärkelse som Star Trek och liknande. Xena hade till exempel tre gånger så höga tittarsiffror av någon helt bisarr anledning.

"Ju enklare nöje desto fler roade" brukar jag säga... det är därför det skräp som går på radio och oftast fåniga filmer blir de mest populära.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav LWes » fre jan 07, 2005 14:19

noike skrev:Buffy s5 hade en rating på 3.2 vilket även om jag inte förstår mig på deras mätsystem, så är det inte bra.

Översatt i tittarsiffror är 3.2 drygt 4 millioner tittare.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » fre jan 07, 2005 17:35

LWes skrev:
noike skrev:Buffy s5 hade en rating på 3.2 vilket även om jag inte förstår mig på deras mätsystem, så är det inte bra.

Det är ju ingenting med tanke på USAs storlek...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav jvc_man » fre jan 07, 2005 18:35

Yog-Sothoth skrev:
LWes skrev:

Men vilken sändningstid gäller detta?
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav LWes » fre jan 07, 2005 19:05

jvc_man skrev:
Yog-Sothoth skrev:
LWes skrev:

Men vilken sändningstid gäller detta?

Om det var under 5:e säsongen som noike sa så gick Buffy 8/7c, Tisdagar på The WB.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Matt » tis jan 11, 2005 21:17

Alltså Blade Trinity finns att ladda ner med vad som sägs bra bild.
Jag har jävligt svårt att hålla mig.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Off » tis jan 11, 2005 21:28

Matt: Jag kunde inte hålla mig. Kick Ass Movie!

Enda som var lite minus var att det var lite mycket humor men det var bara ett litet klagomål på en filmserie som för 3e gången i rad visar hur man gör riktig action. Biobesöket är en självklarhet.

-Blade, ready to die?
-I was born ready motherfucker.... (Bara Snipes klarar av en sån replik utan att få det att låte cheesy)

Damn jag måste se den igen i helgen tror jag.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » tis jan 11, 2005 21:32

Off: Hur cool var Hannibal King? Var han enormt cool?
och hur var Dracula, eller 'Drake' som han väl kallar sig om jag minns rätt?
Framgår det ordentligt att det är Dracula? Så pass mycket att man helt kan utesluta möjligheten att göra en Tomb of Dracula-film med Marvel's riktiga traditionella Dracula?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » tis jan 11, 2005 22:01

LWes skrev:Off: Hur cool var Hannibal King? Var han enormt cool?
och hur var Dracula, eller 'Drake' som han väl kallar sig om jag minns rätt?
Framgår det ordentligt att det är Dracula? Så pass mycket att man helt kan utesluta möjligheten att göra en Tomb of Dracula-film med Marvel's riktiga traditionella Dracula?

Hannibal King var cool men även den karaktären som stod för kommentarerna som var lite "för roliga" för att vara med i en Blade-film. Jag älskar Ryan Reynolds och komedi är ju något han är bra på men ibland blev det lite för mycket.

Angående det andra
Jo det framgår att det är Dracula och jag tror till och med att Hannibal visar serietidningen "tomb of Dracula" för Blade. Vet inte något om storyn i serietidningen men det är ju inte den klassiska Dracula-storyn som bjuds i filmen.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » tis jan 11, 2005 22:04

Jag ser verkligen fram emot Blade Trinity. Den verkar bättre än 2:an, vad jag har hört i alla fall. Hittills föredrar jag 1:an framför 2:an, men hoppas naturligtvis att 3:an ska vara den bästa film. Blade är ju bara så jävla cool! Biobesöket är redan bestämt, fast inte datum eftersom jag inte vet när den har premiär ännu. Nån annan som vet? Tror att det senaste jag hörde för flera månader sen var mars. Men det känns för länge att vänta.

EDIT: Hittade en sida här. Och där står det 11/3. Usch, vad länge att vänta!! Då har man t.o.m. haft sportlov, det som känns så avlägset nu. Buffyrelaterad rubrik också. Kul att Buffy nämns även i detta sammanhang. Visar att Buffy blivit känd i Sverige också.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » tis jan 11, 2005 22:10

AKS skrev:Jag ser verkligen fram emot Blade Trinity. Den verkar bättre än 2:an vad jag har hört. Hittills föredrar jag 1:an fram 2:an, men hoppas naturligtvis att 3:an ska vara den bästa film. Blade är ju bara så jävla cool! Biobesöket är redan bestämt, fast inte datum eftersom jag inte vet när den har premiär ännu. Nån annan som vet? Tror att det senaste jag hörde för flera månader sen var mars. Men det känns för länge att vänta.

Tror mars gäller fortfarande. :|

Hmmm jag har svårt att rangordna filmerna. Behöver nog se alla tre en helg för att kunna bestämma mig. Tycker skarpt om både 1an och 2an men håller 1an högre. Båda har klarat en gäng omtittar och det hoppas jag 3an skall göra också. 3an har en lite annorlunda stil jämfört med de två andra. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är men det känns som att det har något med nightstalkers att göra. Blade får inte riktigt lika mycket tid på film och det påverkar helt klart stämmningen i filmen. Till det bättre eller sämre vet jag inte riktigt. Det är nog mer annorlunda än kvalitetshöjande/sänkande.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav monkeyboy » tis jan 11, 2005 22:27

Såg just trailern och såg att en av vampyrerna i förhörsrummet var en av dom dära wrestlarna, indikerar b-ighet...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav CiX » tis jan 11, 2005 22:59

monkeyboy skrev:Såg just trailern och såg att en av vampyrerna i förhörsrummet var en av dom dära wrestlarna, indikerar b-ighet...

Triple-X, och filmen är BRA.
CiX
Minion

Inläggav LWes » tis jan 11, 2005 23:22

Varför gör dom så här mot mig? Varför förstör dom mina drömmar om en underbar Tomb of Dracula mini-serie?
Att dom redan stulit Blade och Hannibal King var väl ok, och att Whistler är en härmning av Quincy Harker och Abigail på Rachel Van Helsing.

Men nu när dom även använt Dracula själv så finns det inte mycket kvar åt Tomb of Dracula.

Jag hoppas nu dock istället innerligt på en Nightstalkers-film (eller ännu bättre: tv-serie!!!) som ett sätt att presentera Frank Drake (min favoritkaraktär som typ är den enda som dom inte använt...)

Vill ni höra min plan?
Självklart!

Den ultimata filmen skulle vara Midnight Sons, fast för att kunna göra den behöver dom 'göra karaktärerna färdiga' för det.
Blade är färdig.
Om dom gör en Nightstalkers film är Hannibal King färdig.
Dom håller på med Ghost Rider, och jag skulle nog vilja ge den en uppföljare (planerar lite väl i förskott kanske...) innan Ghost Rider och Johnny Blaze är färdiga.
Sen behövs bara min absoluta favoritkaraktär innom tv/film/serier/vadsomhelst: Morbius!
Jag tänkte att om dom inte presenterar honom i Spider-Man 3 får vi vänta till Spider-Man 4 (vilket jag ska se till att det händer).
Fast sen behöver Morbius även en 6-timmars mini-serie på Sci-Fi Channel innan han är redo.

Sen har vi även Frank Drake, men han får vi slänga in i Nightstalkers-filmen (eftersom han i serierna är med i Nightstalkers tillsammans med Blade och Hannibal King.)

Sen kan det börja! Midnight Sons!!! Den bör göras i en trilogi så man får plats med så mycket som möjligt och man spelar in alla på samma gång.

Efter det gör man en tv-serie om Nightstalkers men man gör om lite så att medlemmarna är: Hannibal King, Abigail Whistler, Frank Drake och Morbius.
och så kan Wesley Snipes gästspela som Blade ibland och i säsongsfinalen kan Nicholas Cage komma som Johnny Blaze!!!
Tobey Maguire kan gästspela som Peter Parker i något avsnitt.
och självklart måste Ben Affleck och Jon Favreau hälsa på som Matt Murdock och Foggy Nelson (gärna i ett flertal avsnitt eftersom jag vill ha dom som advokater åt Morbius, vilket Jennifer Walters aka She-Hulk egentligen var när Morbius 1980-1981 åtalades för alla mord han begått.)
Jag har en cool story om att Morbius sitter i fängelse nästan hela första säsongen (varför inte träffa Kingpin i fängelset?) precis som Beast sitter i fängelset hela första säsongen av X-Men-tecknade-serie-från-1992-som-är-riktigt-bra.

Tom Jane måste komma för två avsnitt och spela Punisher, Colin Farell väldigt gärna som Bullseye!!

Eftersom Werewolf bt Night också är på väg som film funderar jag på om han, Jack Russel skall vara en av huvudpersonerna i serien, eller bara vara en gästkaraktär.

Hugh Jackman är schyst, kan han bli övertygad att spela Wolverine i ett avsnitt?

Hur som helst skulle serien kosta massvis av pengar, MEN det är ok eftersom den kommer ha massvis av tittare!!!
(tänk bara på alla kännda skådisar jag räknat upp!)
(om den har riktigt bra tittarsiffror kanske dom ger en extra stor budget så även Ghost Rider kan hälsa på i säsongsavslutningen tillsammans med Johnny Blaze!)

Herregud vad jag blir uppspelat av att bara tänka på det...

Senaste casting-idén: Rudolf Martin som Morbius. Efter all denna tid att försöka hitta den perfekta skådespelaren har han hela tiden varit mitt framför ögonen på mig!
Jag är helt övertygad om att han skulle göra rollen perfekt som jag planerat honom.
Senast redigerad av LWes tis jan 11, 2005 23:36, redigerad totalt 3 gånger.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » tis jan 11, 2005 23:30

I'm speechless. I am without speech. :D

Känner igen hälften av vad du säger men mer Blade fick jag ut av det hela så jag är på din idé.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Yog-Sothoth » ons jan 12, 2005 8:27

Matt skrev:Alltså Blade Trinity finns att ladda ner med vad som sägs bra bild.
Jag har jävligt svårt att hålla mig.

Är det en DVD-R eller en Telecine?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav CiX » ons jan 12, 2005 23:26

blade.3.trinity.read.nfo.tc.custom.swesub.dvdr-tftdvdr

utan svensk text:
Blade.III.Trinity.DVDR.TELECiNE-NOX

Den är det. Finns en annan med svensk text, men den är osynkad.
CiX
Minion

Inläggav LWes » ons jan 12, 2005 23:33

Kom ihåg att även om ni laddar hem filmen så bör ni se den på bio och speciellt köpa dvd:n!
Dom säger att dom väntar och ser hur dvd:n säljer, om dom skall göra en Nightstalkers-film eller inte!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav CiX » ons jan 12, 2005 23:59

självklart ska man köpa DVDn, man måste ju komplettera gamla-seriehjältar-i-nya-filmer samlingen!
CiX
Minion

Inläggav caffeineaddict » sön jan 16, 2005 22:01

Även jag hoppar på "forummedlemmar som älskar Garden State"-tåget. Riktigt härlig liten film. Den flög förbi (menar det positivt) utan större problem och lämnade en härlig känsla efter sig. Många små njutningar. Hade gärna sett mer av Ian Holm iofs, men annars kändes den mer eller mindre perfekt på sitt egna lilla sätt. 4+/5

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Yog-Sothoth » mån jan 17, 2005 0:41

caffeineaddict skrev:Även jag hoppar på "forummedlemmar som älskar Garden State"-tåget. Riktigt härlig liten film. Den flög förbi (menar det positivt) utan större problem och lämnade en härlig känsla efter sig. Många små njutningar. Hade gärna sett mer av Ian Holm iofs, men annars kändes den mer eller mindre perfekt på sitt egna lilla sätt. 4+/5

Det är konstigt... jag brukar hålla med den stora skaran "lite mer insatta filmälskare" om vad som är bra eller dåligt, betygen på IMDB brukar stämma hyfsat med mina egna uppfattningar osv (förutom From Dusk Till Dawn 2), men jag har fortfarande inte fattat vad som är grejen med Garden State. Jag tycker den är låååååååångtråkig...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Off » mån jan 17, 2005 0:51

Yog-Sothoth skrev:
caffeineaddict skrev:Även jag hoppar på "forummedlemmar som älskar Garden State"-tåget. Riktigt härlig liten film. Den flög förbi (menar det positivt) utan större problem och lämnade en härlig känsla efter sig. Många små njutningar. Hade gärna sett mer av Ian Holm iofs, men annars kändes den mer eller mindre perfekt på sitt egna lilla sätt. 4+/5

Det är konstigt... jag brukar hålla med den stora skaran "lite mer insatta filmälskare" om vad som är bra eller dåligt, betygen på IMDB brukar stämma hyfsat med mina egna uppfattningar osv (förutom From Dusk Till Dawn 2), men jag har fortfarande inte fattat vad som är grejen med Garden State. Jag tycker den är låååååååångtråkig...

The power of christ compells you!
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » mån jan 17, 2005 0:53

Yog-Sothoth skrev:men jag har fortfarande inte fattat vad som är grejen med Garden State. Jag tycker den är låååååååångtråkig...

Vi tycker inte om dig.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film