Mr Chase skrev:Men som sagt, detta var en endaste liten invändning/undran från min sida.
Jaja låt gå för den här gången då

Mr Chase skrev:Men som sagt, detta var en endaste liten invändning/undran från min sida.
Ai skrev:Du är så underbar Mr Chase!!!!
Jag kan inte säga varför - men ta det som en komplimang sålänge!
Du reagerar precis som du ska, var lugn för det!
Mr Chase skrev:Den här diskussionen har fått alldeles för stora proportioner.
Mr Chase skrev:Inte för att jag vill reta upp några men "lita på Joss" är inte ett allena saliggörande argument.
Mr Chase skrev:Ta nu detta i allra bästa välmening!
latarmig skrev:Det här är ju ett alldeles för roligt fiskdammsplask för att man ska kunna lämna dig helt ifred Mr C. :-D
Jag har det från en alldeles säker källa att uppmaningen var att lita på mig! Och det kan du knappast protestera mot, eller? :-)
Sedan när har SSP börjat tala i välmening? Nej du, den gubben går inte.
Vad som irriterade mig dock var att man aldrig fick någon förklaring till var hon kom ifrån. Hon bara dök upp och alla accepterade henne som den mest naturliga sak i världen trots att det aldrig tidigare nämnts att Buffy har en lillasyster. Var har Dawn hållit hus under alla år? Med Buffys pappa? Det kommer säkert föklaringar framöver men det verkar otroligt att ingen -- inte ens Buffy och Joyce -- ställer frågan.
poser skrev:Vad som irriterade mig dock var att man aldrig fick någon förklaring till var hon kom ifrån. Hon bara dök upp och alla accepterade henne som den mest naturliga sak i världen trots att det aldrig tidigare nämnts att Buffy har en lillasyster. Var har Dawn hållit hus under alla år? Med Buffys pappa? Det kommer säkert föklaringar framöver men det verkar otroligt att ingen -- inte ens Buffy och Joyce -- ställer frågan.
Det där påminner mig om folk som frågar saker om vad som ska hända i en film. Det håller inte
gaspode skrev:Jag skulle kunna förklara mer vad jag menar, men det känns som att vi pratat klart om det här nu.
Mr Chase skrev:nu när jag tänker efter så litar jag nog mer på Joss än på dig![]()
!
jvc_man skrev:Introduktionen av Dawn - nej nej så fel. Varför är hon Buffys syrra, vart kommer hon ifrån.
Avsnittet i sig var helt okey men lite Harmony o dumhet men Dawn - ush nej.
Allt faller pladaskt - hon har ingen bakgrund o avsnittet känns lika dumt som: "4x17 - Superstar".
Men men, vi får se, uppföljning väntas.
Mvh
DAWN: Nobody knows who I am. Not the real me. It's like, nobody cares enough to find out.
GILES: There is nothing but you. You are the center.
BUFFY: I mean, it's not like Dawn hasn't grown up in this house knowing all the rules.
GILES: And within you, there is the core of your being ... of what you are.
DAWN: She and Willow are both witches. They do spells and stuff, which is so much cooler than slaying. I told mum one time I wished they'd teach me some of the things they do together. A-and then she got really quiet and made me go upstairs. Huh. I guess her generation isn't cool with witchcraft.
ANYA: Ooh! I'm so pleased. Can I trade in the children for more cash?
A bear skrev:DAWN: She and Willow are both witches. They do spells and stuff, which is so much cooler than slaying. I told mum one time I wished they'd teach me some of the things they do together. A-and then she got really quiet and made me go upstairs. Huh. I guess her generation isn't cool with witchcraft.
latarmig skrev:A bear skrev:DAWN: She and Willow are both witches. They do spells and stuff, which is so much cooler than slaying. I told mum one time I wished they'd teach me some of the things they do together. A-and then she got really quiet and made me go upstairs. Huh. I guess her generation isn't cool with witchcraft.
Kan det vara att Joyce då blev påmind om någonting hon försökt förtränga och som hon dessutom önskar hålla Dawn ifrån - händelserna i "Gingerbread" (3x11)?
Binchy skrev:latarmig skrev:A bear skrev:DAWN: She and Willow are both witches. They do spells and stuff, which is so much cooler than slaying. I told mum one time I wished they'd teach me some of the things they do together. A-and then she got really quiet and made me go upstairs. Huh. I guess her generation isn't cool with witchcraft.
Kan det vara att Joyce då blev påmind om någonting hon försökt förtränga och som hon dessutom önskar hålla Dawn ifrån - händelserna i "Gingerbread" (3x11)?
Eller kanske att Joyce inte vill att hennes lilla flicka ska lära sig vad Tara och Willow gör i sovrummet...
Off skrev:Binchy skrev:latarmig skrev:A bear skrev:DAWN: She and Willow are both witches. They do spells and stuff, which is so much cooler than slaying. I told mum one time I wished they'd teach me some of the things they do together. A-and then she got really quiet and made me go upstairs. Huh. I guess her generation isn't cool with witchcraft.
Eller kanske att Joyce inte vill att hennes lilla flicka ska lära sig vad Tara och Willow gör i sovrummet...
Så har jag alltid tolkat det.
AKS skrev:En liten detalj jag tycker om med detta avsnitt är alldeles i slutet då Giles säger (parafras): "I watched Passions with Spike. Let's never speak of it." och Buffy svarar med ett högt skratt. Jag vet inte varför jag gillar det, men det kan ha att göra med att folk i tv-serier så sällan skrattar då nån annan i serien säger nåt kul.
DAWN: She still thinks I'm Little Miss Nobody, just her dumb little sister. Boy, is she in for a surprise.
ANYA: Oh, crap. (slaps down her cards) Look at this! Now I'm burdened with a husband and several tiny pink children, more cash than I can reasonably manage...
XANDER: That means you're winning.
ANYA: Really?
XANDER: Yes. Cash equals good.
ANYA: Ooh! (claps her hands in excitement) I'm so pleased. (Scoops up the plastic markers that represent children) Can I trade in the children for more cash?
ANYA: Now I'm burdened with a husband and several tiny pink children
fripp21 skrev:ner till Sunnydale (för det är väl ner? San Diego?)
A bear skrev:fripp21 skrev:ner till Sunnydale (för det är väl ner? San Diego?)
Lite osäkert, men jag tror det sägs någon gång (längre fram, men det är väl knappast en spoiler) att Sunnydale ligger "up the coast" från LA.
Buffy: How bored *were* you last year?
Giles: I watched Passions with Spike. Let us never speak of it.
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare