Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » ons dec 22, 2004 17:50

Ja, intressant att veta, men som sagt: det gör en lite rädd också. Detta med att Veronica blev våldtagen har väl heller inte ens nämnts sen det första avsnittet så de får skynda på med det om allt ska lösas på endast tolv avsnitt.

Jag hoppas att de på VM får veta tidigt om de ska förnyas eller inte så att de kan välja att avsluta alla trådar eller spara en eller två (typ: lösa mordet, men inte det andra). Samtidigt kanske alla tre brotten (eller i alla fall mordet och moderns försvinnande) sammanbundna vilket i så fall skulle göras att det ändå är meningen att det ska lösas samtidigt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör dec 25, 2004 2:07

Yay! Nu tycks det vara bekräftat att det blir ett sprillans nytt Veronica Mars tisdagen den 4 januari. Informationen från NeptuneSite. De har den officiella beskrivningen av avsnittet, som jag dock inte kan hitta på UPN:s sida (som jag över huvud taget tycker är jobbig att hitta det man vill på).

Nåväl, en bra julklapp i efterskott att få det bekräftat. Har ju t.o.m. fortfarande jullov den 4 januari så då är det bara att njuta.

Och hoppas att Weevil och Logan är med. :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » ons dec 29, 2004 13:52

Nu har UPN bekräftat att det blir ett nytt avsnitt (Clash of the Tritons) den 11 januari. D.v.s. nya avsnitt två veckor på raken. För ett VM-fan börjar 2005 mycket bra. :) (Lite tröst också eftersom det inte blir nya The Dead Zone-avsnitt förrän i juni.)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav VelocityBoy » ons dec 29, 2004 14:09

AKS skrev:Nu har UPN bekräftat att det blir ett nytt avsnitt (Clash of the Tritons) den 11 januari. D.v.s. nya avsnitt två veckor på raken. För ett VM-fan börjar 2005 mycket bra. :) (Lite tröst också eftersom det inte blir nya The Dead Zone-avsnitt förrän i juni.)

Yay *skakar pom-poms*

Jag rekryterade ett nytt fan till serien bara genom att läsa ditt citatet i din signatur för dem.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav AKS » ons dec 29, 2004 18:04

VelocityBoy skrev:Jag rekryterade ett nytt fan till serien bara genom att läsa ditt citatet i din signatur för dem.

Så ska en slipsten dras! (Eller vad man nu brukar säga.)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » ons dec 29, 2004 19:29

AKS skrev:Lite tröst också eftersom det inte blir nya The Dead Zone-avsnitt förrän i juni.

Men det är ganska bra, för annars hade sommaren varit nästan serie-lös.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » ons dec 29, 2004 21:17

Jepp. Jag har kommit över den initiala besvikelsen nu och insett fördelarna. (Men visst hade det varit kul att få se fortsättningen *nu* ändå... :))

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » fre dec 31, 2004 17:39

Såg det tionde avsnittet tidigare idag. Jag gillar serien skarpt. Hade tänkt parrarell sett Lost avsnitten med VM avsnitten, men det har dem senaste dagarna blivit VM för hela slanten. Tycker det mesta funkar bra i serien. Avsnitts historierna fungerar bra, men som jag har läst bland en del andra kommentarer så håller jag med om att det verkligen inte är det som drar. Den övergripande storyn och relationerna bland karaktärerna är det som drar. Och Kristen Bell förstås, har fallit pladask för henne eller rättare sagt Kristen Bell i rollen som Veronica Mars. Spännande är det nu om inte annat och nästa avsnitt kan inte komma fort nog.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » fre dec 31, 2004 19:24

Tob: Vad glad jag blir att du gillar serien! Yay! :)

Kom dock ihåg att nästa avsnitt är det avsnitt som egentligen skulle ha visats före An Echolls Family Christmas. Så vi lär inte få fortsättningen på slutet av AEFC förrän 11/1. :( Lite underligt känns det ju att de gör på det viset, men, men... Man kan ju i alla fall hoppas att de har avsnitten i rätt ordning på DVD-släppet (som jag hoppas att det blir).

Och Kristen Bell är alldeles fantastisk!! Och sjunga kan hon också. Se Reefer Madness-klippet som just nu finns på första sidan på http://www.neptune-high.net/.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » lör jan 01, 2005 4:18

AKS: Det är roligt att falla för en serie så att man känner en dragning till att sätta sig och titta. Det är precis vad som har hänt med VM. Lite synd det där med avsnittet, att dem har vänt på det, men i dagsläget är jag bara nöjd att jag får ett nytt avsnitt så tidigt som i början av nästa vecka.

Tack för den länken (och klippet). Fanns ju i första anblicken hur mycket material som helst.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » lör jan 01, 2005 13:25

Tob skrev:AKS: Det är roligt att falla för en serie så att man känner en dragning till att sätta sig och titta.

Håller verkligen med. Jag har svårt för att hitta såna serier -- då jag verkligen vill se nästa avsnitt -- (V och Bläckfisken då jag var liten, Red Dwarf, BtVS, AtS och Firefly är de enda). Att jag nu på bara ett par månader fått både Veronica Mars och The Dead Zone att känna så för är hur kul som helst. (I SFX blev ju The Dead Zone bästa tv-serien efter Angel.)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör jan 01, 2005 16:02

AKS skrev:(I SFX blev ju The Dead Zone bästa tv-serien efter Angel.)

Fast SFX gillade inte s2 av DLM så mycket, så jag tar deras tyckande med en stor grävskopa salt. I övrigt är tidningen den enda jag köper -- oerhört bra och kul.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör jan 01, 2005 16:21

Hm, då får vi se vad jag tycker om S2 då... (Första avsnittet var ju bra i alla fall.)

Jag prenumererar ju på SFX (och Empire som jag älskar). Min stora sorg är att det inte finns ett uns av SF eller fantasy eller dylikt i Veronica Mars. Inte för att jag egentligen vill ha det (för det vill jag inte), utan för att SFX ju inte skriver om serien om det inte är SF-relaterat. Snyft.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » lör jan 01, 2005 18:00

Jag är väldigt förtjust i Uncut, och det är den enda tidning jag köper regelbundet. För att deras musiksmak och filmsmak ofta liknar min egen, för att de inte sitter fast i nuet utan gärna skriver om äldre saker som fortfarande är intressanta, för att de ofta går in i enorm detalj i sina artiklar, för att den allmänt sett är sjukt välskriven, och för att de försvarar och hyllar Buffy. ;)

Jag brukade också läsa Empire, men sedan började mitt intresse för de filmer som de skrev mest om (blockbusters) minska. Jag hade inte längre behov av en tidning som gjorde 15-sidorsreportage om den senaste superhjältefilmen. Den är fortfarande rätt välskriven och jag läser den när jag hittar ett gratis ex någonstans.

EDIT: Look at me, going all OT. Jag längtar också efter nästa VM BTW, även om jag verkligen hatar när serier sänder avsnitt i fel ordning. It's just... wrong.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » lör jan 01, 2005 21:09

caffeineaddict skrev:Look at me, going all OT. Jag längtar också efter nästa VM BTW, även om jag verkligen hatar när serier sänder avsnitt i fel ordning. It's just... wrong.

Och irriterande, men sånt brukar oftast korrigeras till ett dvd-släpp?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » lör jan 01, 2005 21:49

Illyria: Jadå, det brukar det. Och även om det mot förmodan inte skulle det så kan man ju "fixa" det själv då genom att helt enkelt se avsnitten i den rätta ordningen.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » sön jan 02, 2005 18:14

Hehe, sitter och hoppar mellan kanaler och får syn på en liten grabb som är misstänkt lik Weevil. Och jo då, Francis Capra syns just nu i vad jag antar är en riktig kvalitetsrulle: Free Willy 2. :)

Inte så lik sig om man säger så...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » sön jan 02, 2005 19:39

AKS: LOL. Nu påminde du mig om Simpsons-avsnittet jag såg häromdagen när Homer sitter och tittar på "Free Willy: Director's Cut" som slutar med att den jävla fisken inte klarar hoppet över revet utan landar och krossar ungen så att båda två stendör. :) Om bara alla barnfilmer slutade så...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » sön jan 02, 2005 21:48

:D Det avsnittet har jag inte sett (annars känns det som att de gått i repris hundra gånger). Hoppas jag bläddrar förbi det nångång.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » mån jan 03, 2005 0:31

AKS: Kan väl passa på att nämna att Simpsons-avsnittet var 5.20: The Boy Who Knew Too Much. Från den tiden då det fortfarande var världens roligaste TV-serie.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » mån jan 03, 2005 1:04

Tack. Då kan jag ta och ladda ner det.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » mån jan 03, 2005 1:05

Ain't bredband grand? ;)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » mån jan 03, 2005 1:14

Minst sagt. Hehe. Jag har hamnat i en nedladdningsfrenzy och väntar på att lusten att ladda ner saker ska minska... Vi får väl se. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » mån jan 03, 2005 13:16

Herc på Ain't It cool (detta hem av kvalitetstexter) har med Veronica Mars på sin topp 10-lista över säsongen 2004. Yay! Nionde plats. Och på första plats: Angel!! Dubbelyay! (Spoilers för Angel om ni läser listan.)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » mån jan 03, 2005 13:18

Ah just det, den listan glömde jag posta om! Rätt duglig lista faktiskt. Angel, Wonderfalls, The Wire och Sopranos! Yay! Plus VM, Lost och 24 som jag ju faktiskt gillar rätt mycket också (även om jag skulle ha kastat runt ordningen på dem lite). #1 är iaf helt rätt.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » mån jan 03, 2005 22:25

Den 18/1 blir det inget nytt VM. :( Då sänds en repris av det allra första avsnittet av VM på UPN. Nåväl, två nya avsnitt på raken så tidigt på det nya året var riktigt trevligt. Läste av nån som läst manus till avsnittet som går den 11/1 att det ska vara bra så nu ser jag fram emot det! (Som om jag inte gjorde det innan...)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tis jan 04, 2005 4:15

En bra intervju med Jason Dohring (exklusiv för siten/sajten) finns att läsa här:

http://neptunesite.com/dohringinterview.htm

Förutom att JD är snygg och en bra skådespelare så verkar han dessutom trevlig. Även om det inte borde spela nån roll så länge han gör sin roll bra så är det ändå kul att ha det intrycket av honom. Finns en minispoiler i intervjun (de frågor om han kan berätta nåt utan att spoila för mycket). Beror ju på hur känslig man är. Jag stördes inte så mycket av minispoilern som sådan utan snarare av vad den innehöll. What the f*ck, liksom. Minispoilern följer:

Logans syster kommer tillbaks. Helt okej om vi fått höra om henne tidigare. Annars känns det lite väl såpa över det hela. Samma vibbar som jag fick då mammans syster dök upp i The OC.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » ons jan 05, 2005 13:39

1.11:Bra avsnitt. Tyvärr ingen Logan, men det känns ändå bra att serien koncentrerar sig på Veronica och att de andra bara dyker upp när det behövs, istället för att "tvingas" in i minsta lilla historia. Båda historierna var ju lite simpla och klyschiga dock, men serien har ändå en charm och en ton som gör det väl värt att se.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav LWes » ons jan 05, 2005 13:44

Har du redan hunnit sett det?! Jag vaknade just!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » ons jan 05, 2005 13:48

LWes: Jopp, brevbäraren väckte mig kvart över tio och då fanns det redan på nätet.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film