CheeseGuy skrev:Jo, jag upptäckte det.
I think the highest compliment I’ve ever gotten paid was in the first year of Buffy when a woman came up to me at ComicCon in line and said that Buffy was her favorite show, in full Klingon makeup.
RalfiParpa skrev:Attans, CheeseGuy hann före (med flera timmar också).
Ännu en anledning att se The Hitchhiker's Guide To The Galaxy även om jag ska försöka undvika att se för mycket av Serenity innan jag faktiskt ser den (men jag kan naturligtvis inte garantera att jag inte kommer att titta på trailern skadligt många gånger).
CheeseGuy skrev:Hur går närbilder på Reavers ihop med PG-13? Jag har fått intrycket att filmen skulle vara väldigt brutal och otäck.
Yog-Sothoth skrev:CheeseGuy skrev:Hur går närbilder på Reavers ihop med PG-13? Jag har fått intrycket att filmen skulle vara väldigt brutal och otäck.
LoTR-trilogin var väl PG-13? Brutalt våld är väl alltid OK för barnen, men icke nakenhet eller bistra ord.
Joss är lite kryptisk på den fronten, men det låter ju på honom som att det kommer att vara mindre sexskämt i filmen jämfört med avsnitten pga PG-13. Det är lite synd i så fall, jag gillade humorn i serien.
CheeseGuy skrev:Tob: Till vem är det inlägg riktat? I vilket fall som helst så håller jag med, det var det jag försökte säga i mitt inlägg (fast det blev längre och enormt rörigt ser jag nu)
CheeseGuy skrev:Jag hade förställt mig att våldet i Serenity skulle vara mer åt det obehagliga hållet. Bara utseendet på Reavers borde vara tillräckligt (man har ju inte fått se någon i serien, men jag föreställer mig den nyblivna reavern i Bushwhacked, men tio gånger äckligare).
CheeseGuy skrev:Jag kan ha glömt (eller inte förstått) det, men fanns det en massa sexskämt i serien?
Yog-Sothoth skrev:CheeseGuy skrev:Jag hade förställt mig att våldet i Serenity skulle vara mer åt det obehagliga hållet. Bara utseendet på Reavers borde vara tillräckligt (man har ju inte fått se någon i serien, men jag föreställer mig den nyblivna reavern i Bushwhacked, men tio gånger äckligare).
Nyblivna reavern i Bushwacked? Nu har jag missat något, kan du påminna mig?
Yog-Sothoth skrev:CheeseGuy skrev:Jag kan ha glömt (eller inte förstått) det, men fanns det en massa sexskämt i serien?
Inte "sexskämt", men det var ju en del anspelningar på sex (och lesbiskt sex) med Inara, Kaylee osv. Nu kan jag inget om PG-klassificeringar, men kan det hända att den nivån på sexuella referenser som finns i Firefly överstiger PG-13? Hur som helst var humornivån i Firefly ganska vuxen, det är kanske det de har ändrat på då (synd).
noike skrev:Just say "no!" to the Serenity-trailer.
Glorificus skrev:Jag har bestämt mig för att se filmen på stor duk för första gången. Inget annat duger. Så om den inte kommer på bio här i Sverige blir det en tripp till England eller USA.
Återgå till Allmänt om Firefly
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare