Dead like me

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » ons dec 22, 2004 1:47

RalfiParpa: Tack för påminnelsen. Jag har inte riktigt hunnit vänja mig vid tanken på att FG ska återvända, men naturligtvis blir det härligt. :)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Langtry » ons dec 22, 2004 12:11

Nyheten om DLM är bara ångest och misär.
Fan vad de knasar på i USA :evil:

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav Joamna » ons dec 22, 2004 13:21

hm, har inte sett hela säsong 2 ännu så för mig är det inte riktigt slut än men åh jag vill ha mera!
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby

Inläggav Tob » ons dec 22, 2004 14:47

Man kan ju kosta på sig lite tankar kring serien då man precis har sett färdigt första säsongen. Och som jag skrev tidigare i tråden så är jag uppriktigt sett ledsen för att serien skall läggas ner. Och med tanke på att säsong 2 skall vara bättre så lär det inte bli bättre med den saken. Trist är bara förnamnet.

Som ni förstår så är jag mycket förtjust i serien. DLM är en oerhört karaktärsdriven serie och detta ihop med hur välskrivet och välgjort det är så blir det otroligt lyckat. Det är en riktigt liten mysserie, och jag blir på gott humör när jag ser den. Paradoxalt nog med tanke på att den kretsar kring döden. Underbar är bara förnamnet.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » ons dec 22, 2004 16:36

Tror inte att någon postat detta.

Från TVGuide online:

Question: No, no, no! Showtime can't cancel Dead Like Me! Might another network pick it up? — Joseph T. Sustrik

Ausiello: It's a good question, and one I posed to MGM's television president Hank Cohen over the phone yesterday. "We are exploring every opportunity and option that we have available to us," he told me. "It's a terrific show and, contrary to what [Showtime president Robert Greenblatt] told Variety [on Tuesday], our producers don't feel like we've even begun to explore all of the Reaper opportunities that we have. We have a very, very loyal fan base and I'm going to do everything I can for these fans to make sure the show lives on. The irony of all this is that Dead Like Me is a metaphor for second chances, and we're hopefully going to find one." Cohen expects a final decision will be made within 45 days, which, according to my calculations, is plenty of time to mount a massive letter-writing campaign.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav poser » ons dec 22, 2004 16:39

*håller tummarna*

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav LWes » ons dec 22, 2004 17:21

Kalla mig galen men jag tror faktiskt att någon annan kanal kommer plocka upp serien. :|
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinder » ons dec 22, 2004 17:33

Ghaa de kan ju inte lägga ner denna serie också. Så fort det kommer en orginel och bra serie så verkar den tvingas dö i förtid. Hoppas innerligt att någon annan kanal köper upp den även om jag inte räknar med det, vågar inte lita på bolagsmänniskorna i USA.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav Illyria » tor dec 23, 2004 1:07

AKS skrev:
"It's a terrific show and, contrary to what [Showtime president Robert Greenblatt] told Variety [on Tuesday], our producers don't feel like we've even begun to explore all of the Reaper opportunities that we have."

Exakt så känner jag om serien, det känns ju precis som den börjat (på riktigt nu efter s2).

Det slutgiltiga beslutet från Showtime kommer om 45 dagar eller är det inom den tidsramen de möjligen kommer presenteras någon ny lösning?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Zaxx » fre dec 24, 2004 15:15

adolvsson summerar det bra.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Off » tor dec 30, 2004 14:31

DLM avsnitt 6 --> Ronnie Dobbs?!

Y'all are brutalizing me.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav poser » tor dec 30, 2004 14:49

Why can't a man controll his bitch with violence.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav AKS » tor dec 30, 2004 17:56

Spoiler 2.1

Har nu sett första avsnittet av S2 och det var bra. Väldigt underhållande. Men när fick George tillbaka jobbet på Happy Time (eller vad företaget heter)? Det senaste jag kom ihåg var att de lånade datorerna på företaget och då arbetade ju inte George där.

Kul då hon skär av sig fingret i dokumentförstöraren... *Riktigt* kul. Hade dock inte trott att George skulle kunna bli intresserad av den där fumlande idioten. :)

Börjar dock bli less på att följa hennes familj. Tycker hennes mamma är en mycket irriterande karaktär och känner ingenting för henne (förutom irritation alltså). Inte för pappan heller. Tycker inte att systern är så intressant heller även om det finns potential. Har väl mest intresse investerat i JD just nu...

Har alla avsnitt utom 2.4 nedladdade. Fattar inte att 2.4 ska vara så svårt. Blir aldrig några slots lediga. Riktigt irriterande... Strike that. Hittade nu avsnittet som torrent så nu ska det bli nedladdat.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor dec 30, 2004 18:15

AKS skrev:Spoiler 2.1

Har nu sett första avsnittet av S2 och det var bra. Väldigt underhållande. Men när fick George tillbaka jobbet på Happy Time (eller vad företaget heter)? Det senaste jag kom ihåg var att de lånade datorerna på företaget och då arbetade ju inte George där.

I avsnittet efter, när hon tar Delores och hennes katt till veterinären. Är inte helt säker på om det sägs rakt ut eller ifall det är meningen att man som tittare ska klura ut det själv. Det var ett tag sedan jag såg avsnittet själv.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tor dec 30, 2004 18:42

Ah, okej! Det kan nog stämma det. Tack!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » tor dec 30, 2004 20:21

Har snart sett om hela s01 på min underbara DVD och jag måste säga att familjen är väldigt intressant :eek: . Som man kan se i mina tidigare kommentarer gillade jag inte dem men nu under omtitten tycker jag helt plötsligt om familjedelarna. Undra vad som hänt med mig. Det kanske var kommentatorspåret som gjorde det :)

Jay Lass = Joyless hur kunde jag inte fatta det :oops:
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav poser » tor dec 30, 2004 21:05

Off skrev:Jay Lass = Joyless hur kunde jag inte fatta det :oops:

Speciellt när hon heter det ännu tydligare namnet Joy Lass, n00b.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav poser » tor dec 30, 2004 22:41

Fans of Dead Like Me should be writting to any network they can think of asking them if they can pick up the show. Even if its one season just to close story lines. Canadian fans, TMN ( The Movie Network) said that Dead Like Me was the most popular series that they air and that they will look into producing the show so im tell you to contact TMN and tell them how much you LOVE Dead Like Me go to http://www.themovienetwork.ca/customerc ... tactus.php or contact TMN by phone toll free at 1-800-565-6684. A Customer Care Representative is available to take your call Monday through Friday from 9am to 9pm EST, and Saturday and Sunday from 9am to 5pm EST. Movie Central viwers are urged to contact Movie Central because DLM was its most watch series as well contact them at
web.moviecentral@corusent.com or call (780) 430-2800. So lets try and get our show back!!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Off » fre dec 31, 2004 1:42

poser skrev:
Off skrev:Jay Lass = Joyless hur kunde jag inte fatta det :oops:

Speciellt när hon heter det ännu tydligare namnet Joy Lass, n00b.

Aja det var ju ni som stressade mig med att vi skulle äta. Har snart sett hela s01 nu och jag tyckte att Nighthawks var skitbra den här gången. Vet inte varför jag fått för mig att det var ett rent tillbakablicksavsnitt. Händer ju massor i avsnittet.

Jävla nyårsafton nu hinner jag inte se klart imorgon.

Ett försiktigt *yay* om nyheterna också.

edit: Läste en bra sak om Nighthawkes. Lägger under spoiler.

Women in red

This fantastic, multi-layered, episode gives us a real glimpse into the existential isolation of a reaper. Hopper's titular painting has a couple, including a woman in red, sharing a lonely drink in the small hours. Soon a woman in red enters Der Waffle Haus and joins a man. We get just a glimpse of something between them - loneliness? heartbreak? - but never really get to know the story, just as the painting only gives us a glimpse. But then, viewed from this couple's perspective what is there? A bunch of people taking an exam and a older man (Rube) and young woman (George) having an argument. The couple have no more idea of the truth of what is happening than we do about them, and a closer look reveals that, under her jacket, George too is a woman in red. Like the two other women in red, George is on the margins, existing as a hint of a much bigger story. And that's before we consider Daisy's reaction to Hopper's NY Movie Theatre or the couple kissing in the doorway when George enters. Wonderful stuff. Television of the highest calibre.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » fre dec 31, 2004 1:50

Off skrev:Har snart sett hela s01 nu och jag tyckte att Nighthawks var skitbra den här gången. Vet inte varför jag fått för mig att det var ett rent tillbakablicksavsnitt. Händer ju massor i avsnittet.

Det har jag alltid sagt.

Är TMN någon lokal kanadensisk tvbolag/station?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » fre dec 31, 2004 3:00

Illyria skrev:
Off skrev:Har snart sett hela s01 nu och jag tyckte att Nighthawks var skitbra den här gången. Vet inte varför jag fått för mig att det var ett rent tillbakablicksavsnitt. Händer ju massor i avsnittet.

Det har jag alltid sagt.

Är TMN någon lokal kanadensisk tvbolag/station?

Verkar bara sändas i Kanada ja. Jag skiter faktiskt i om serien hamnar i ett datorlöst land där ingen rippar avsnitten. Jag får vänta länge på DVD:n men så länge den kommer är jag överlycklig.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » fre dec 31, 2004 3:42

Off skrev:Verkar bara sändas i Kanada ja. Jag skiter faktiskt i om serien hamnar i ett datorlöst land där ingen rippar avsnitten. Jag får vänta länge på DVD:n men så länge den kommer är jag överlycklig.

Me too, men jag tror det även finns datorer i Kanada :P
Önskar de kunde presentera en lösning, helst att de hittat något annat hem för serien såklart, men det skulle även kännas bättre att veta om den helt lagts ner eller inte.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Zaxx » lör jan 01, 2005 15:18

Ang. Joy...

jag såg om S1Ep1 idag, där säger tom George "Who had the nerve to name her Joy"

Kan dessutom säga att första avsnittet var riktigt bra faktiskt. Fick för mig att de skulle vara lite sådär halvkass... men insatserna från skådespelarna var helt grymt redan från början.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav poser » sön jan 02, 2005 1:59

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Off » sön jan 02, 2005 14:53

noike skrev:
AKS skrev:Spoiler 2.1

I avsnittet efter, när hon tar Delores och hennes katt till veterinären. Är inte helt säker på om det sägs rakt ut eller ifall det är meningen att man som tittare ska klura ut det själv. Det var ett tag sedan jag såg avsnittet själv.

Det sägs rakt ut. "See you at happy time on monday" på ett ungefär.

Blir nog att slänga sig över en omtitt på s02 nu direkt. Ohhhhhh jag är mer sugen på att se den säsongen igen än nya avsnitt av de flesta serier jag följer. Det är nog bara ADs nya avsnitt som lockar mer.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » mån jan 03, 2005 1:09

2.2

Nej, detta tyckte jag inte om. Då jämför jag alltså med vad DLM brukar vara. Jämfört med Pacific Blue eller nåt sånt så är det ju ett bra avsnitt.

Jag har lite svårt att sätta fingret på vad det var som gjorde att avsnittet inte kändes intressant alls för mig. Kanske att george i början återigen var så förbannad över sin död... men i slutet av S1 så kändes det ändå som att hon tagit tag i det. Kändes bara som ett sätt att juxtaposera (hrm...) början med slutet. Kändes inte riktigt bra arcmässigt. Fast slutet på avsnittet var lovande och det gillade jag.

Annars är det väl Mason som räddar avsnitten. Fortsätter att gilla den karaktären. I övrigt är dock avsnittet ett nja...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tis jan 04, 2005 21:58

2.4 The Shallow End

Detta avsnitt gillade jag! Som vanligt har jag svårt att veta varför jag gillar eller ogillar ett DLM-avsnitt. Vad *det* beror på vet jag inte heller. :) Iofs är avsnitten i grund och botten väldigt lika vecka för vecka. I princip är det väl bara Nighthawks som stuckit ut vad gäller struktur och uppbyggnad.

Detta avsnitt var väldigt underhållande. Stackars Ethan! Gillade honom. Hade gärna sett den karaktären i ytterligare avsnitt.

Det jag finner är också att jag totalt förlorat intresset för Rube. I S1 så ville jag hela tiden veta mer om honom och hans bakgrund. Måste nu tyvärr erkänna att jag inte bryr mig ett dugg längre.

Daisy tycker jag också är ointressant även om hon kan vara underhållande ibland.

I princip kan man väl säga att mina favoritdelar av DLm utspelas på Happy Time.

Men i detta avsnitt var det ju med en jättebra låt. Jag brukar verkligen inte gilla pseudo-etno-crap, men Metisse' Nomahs Land gillade jag verkligen. SKulle tro att det beror på pianot. Tyvärr verkar låten inte finnas att ladda ner nånstans, men det kanske kommer...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav qarlsson » tis jan 04, 2005 22:08

AKS: Menar du låten "Boom Boom Ba" med Metisse? Den som har återkommit ett antal avsnitt?

Annars håller jag med dig om Rube på slutet. Dolores däremot, hon blir bara bättre och bättre och går från klarhet till klarhet, men om mitt minne inte sviktar så har jag för mig att hon tyvärr är successivt mindre delaktig i säsong två ju längre den går.
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav AKS » tis jan 04, 2005 22:26

Qarlsson skrev:AKS: Menar du låten "Boom Boom Ba" med Metisse? Den som har återkommit ett antal avsnitt?

Nej, den heter Nomahs Land och spelas under kyrkscenen i slutet av 2.4. Boom Boom Ba har jag redan laddat ner. :)

Medhåll om Dolores!!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav qarlsson » ons jan 05, 2005 7:59

AKS skrev:Nej, den heter Nomahs Land och spelas under kyrkscenen i slutet av 2.4. Boom Boom Ba har jag redan laddat ner. :)

Ah, ok :) Jag har nämligen ett inofficiellt soundtrack till DLM som någon ambitiös karaktär satt ihop själv. Chansen finns att Nomahs Land var med där. Jag har det liggandes på en annan dator som jag får tillgång till från och med torsdag så jag kan ju ta en titt på det och återkomma..
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film