Charmed (Förhäxad)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Vem gillar/gillade du mest i Charmed?

Prue Halliwell (Shannen Doherty)
7
14%
Piper Halwliell (Holly Marie Combs)
5
10%
Phoebe Halliwell (Alyssa Milano)
17
35%
Paige Halliwell (Rose McGowan)
2
4%
Leo Wyatt (Brian Krause)
0
Inga röster
Cole Turner (Julian McMahon
12
24%
Daryll Morris (Dorian Gregory)
0
Inga röster
Chris Perry/Halliwell (Drew Füller)
6
12%

Antal röster : 49

Inläggav Illyria » sön dec 12, 2004 3:55

Fast det är ju inte direkt en lysande version/cover av låten, originalet är långt bättre.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav RalfiParpa » sön dec 12, 2004 8:21

HeY skrev:
Wow. Bara....wow. Jag tror jag kommer behöva en terapeut ändå nu.

Menar du wow för jag inte ger mig eller för att du tycker jag är fullständigt Crazy?? :P

Jag tycker nog att du är fullständigt galen som aldrig ger dig. Hmm, för uppenbar?
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav HeY » sön dec 12, 2004 10:20

Men jag tänker inet ge mig för jag tycker att den är bra och jag tror nog att vissa här också skulle kunna fasta för den om de gav den en chans! :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Chosen » sön dec 12, 2004 13:42

Jag tror att säsong 7 är mkt bättre än säsong 5 där fantasi figsen fick fart.
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav Chosen » sön dec 12, 2004 13:44

Förhäxad har ju förbättrat sin roll i mms.se där det står att förra veckan så tittade 265 000 människor :D
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav HeY » sön dec 12, 2004 16:27

Ja men det passade ju för att Charisma Carpenter var med förra veckan!

Plus att det slutade super spännande!
Senast redigerad av HeY sön dec 12, 2004 16:31, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Chosen » sön dec 12, 2004 16:30

Jag menar Tv3
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav HeY » sön dec 12, 2004 16:35

Jaha, det med spindel grejset och det. Jag tycker det avsnittet är ganska tråkigt men det var kul att se galna-Chris och varför han hatar Leo. Jag har ju sett dena säsongen innan så jag vet ju hur det kommer att sluta, vilket det gör om några veckor!

Idag är det avsnittet "Crimes And Witch Demeanors"
Här är TV3:s teaser för avsnittet:

Söndag 12 december 19:05 - När Phoebe och Paige blir filmade medan de använder sig av sina magiska krafter hamnar de i hetvattnet ordentligt. Del 19:23.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Chosen » sön dec 12, 2004 16:36

jag tycker att detta avsnitt är bra :)
påminner mig lite om All hell breakes lose
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav HeY » sön dec 12, 2004 16:44

Ahh, lite grann. Det är spännande att Phoebe förlorar alla sina aktiva krafter (premonitions, levitation, impathy) idag också. Tycker att det var ett för hårt straff, det är bara för att Barbas provicerar de där övermäktiga ond/goda snubbarna! The Cleaners är med idag också, synd om Darryl

För er som inte har sett det kan jag säga att det är ett avsnitt värt att se!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sus@n » sön dec 12, 2004 17:03

Edit: dubbelpost :oops:
Senast redigerad av sus@n sön dec 12, 2004 17:04, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav sus@n » sön dec 12, 2004 17:03

Jag ska se det eftersom jag brukar se de flesta avsnitten på TV3 - nu främst för att se Chris även om jag vet ganska mycket om honom och för att vänta tills CC är på TV3 när nästa säsong börjar!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav HeY » sön dec 12, 2004 17:26

CC, är jätte bra i sin roll. Du får vänta och se!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sus@n » sön dec 12, 2004 17:35

HeY skrev:CC, är jätte bra i sin roll. Du får vänta och se!

Har inte väntat utan såg klippen med henne i (något av dem) men nöjet är att se det på svensk tv!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav HeY » sön dec 12, 2004 18:09

Okej.....

Någon som ska titta idag??

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sus@n » sön dec 12, 2004 19:46

HeY skrev:Okej.....

Någon som ska titta idag??

Jag ska som sagt :D
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav JRT » sön dec 12, 2004 21:48

Dagens avsnitt tycker jag inte var något att ha. Oengagerande och ointressant berättelse med en massa tillbakablickar - nej tack. Sket i slutet och tittade på Innocence istället. :)
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo

Inläggav sus@n » sön dec 12, 2004 21:58

I dag var ingen höjdare.. men inte dåligt heller - jag tycker det är fräckt när man får gå tillbaka och se lite.. fast det är alltid skumt att de väljer att inte visa Prue- är det för vad som hände med Shannon? Varför kan de inte visa gamla inspelade bitar?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav LWes » sön dec 12, 2004 22:22

sus@n skrev:I dag var ingen höjdare.. men inte dåligt heller - jag tycker det är fräckt när man får gå tillbaka och se lite.. fast det är alltid skumt att de väljer att inte visa Prue- är det för vad som hände med Shannon? Varför kan de inte visa gamla inspelade bitar?

Dom fick säkert inte det för henne för att hon är ond.
När dom gjorde en Beverly Hills 90210 reunion show efter att serien tagit slut hade dom massa av skådisarna där och visade klipp och tillbakablickar men Shannon ville inte vara med och dom var typ tvungna att 'sudda ut' hennes ansikte i tillbakablickarna hon var med i.
Jag tror att hon är ond.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sharatec » mån dec 13, 2004 14:47

Tittade på söndagens avsnitt (jo, det har blivit tvångsmässigt att följa serien igen...) och uppskattade det, på det stora hela. Vissa saker var konstiga och/eller irriterande visuellt (någonting med tribunalens mötesplats funkade inte alls för mig) eller storymässigt (mycket synd att vi aldrig fick se Prue i tillbakablickarna, som sagt), men avsnittet tillförde åtminstone någonting. För mig var the Cleaners en ny bekantskap även om jag fått deras första uppdykande refererat för mig, och jag tyckte att de var lite lagom häftiga med sin strikta klädkod. :) För mig är det dessutom alltid ett plus när Gideon är med, även om jag inte riktigt vet vad det är med honom som tilltalar mig så. Dessutom var det lagom intressant att Phoebe berövades sina krafter.

Bäst i avsnittet, då? Självklart: Barbas! Underbare, utstuderat ondskefulle, härligt överdramatiske Barbas! Hur har man inte saknat honom! :D Det här är en karaktär som måhända lider av både underliga manus (om de åtminstone hade bestämt från början att han skulle vara med gång på gång, så att det blev mer genomtänkt...) och halvpretentiöst överspel (svårt att säga, karaktären känns som sagt som om han är lagd åt billigt drama!), men han är en av de coolaste fiender systrarna haft. Att han för en gångs skull fick komma undan, istället för att plockas tillbaka med någon halvlogisk förklaring, var en stor bonus, liksom hans avslutande samtal med Gideon.

Visst, Charmed är inte på nivå med Buffy eller Angel, inte alls, men ibland är det faktiskt skamlöst underhållande! :)
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me

Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad

Inläggav HeY » mån dec 13, 2004 17:07

Jaa, jag bara älskar Barbas, han är så rolig!

Sista avsnittet av denna säsongen är bra just för att han är med!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » sön dec 19, 2004 0:00

Någon som ska titta imorn, söndag 19/12. Avsnittet heter "6x20 A Wrong Day's Journey Into Right". Det handlar mest om Paige så det är ju bra för de som gillar henne. Avsnittet är inte det bästa och om du verkligen vill försöka komma in i serien är kankse inte detta de avsnitett du ska se för att tänka "Ohh, vad bra!", men det kan vara ett hyffsat avsnitt att ge en liten chans! ;)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » sön dec 19, 2004 0:08

Veckans Teaser:
Söndag 19 december 19:05 - En stressad Paige bestämmer sig för att trolla fram mannen med stort M för att få lite stöd, men det visar sig vara en mindre lyckad idé. Del 20:23.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » sön dec 19, 2004 0:09

Bild

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Chosen » tis dec 28, 2004 0:30

Detta är release datumen för Charmed DVD

Season 1: February 2005
Season 2: May 2005
Season 3: August 2005
Season 4: November 2005
Season 5: Beginning of 2006

Source: TheProphecy.net
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav sharatec » tis dec 28, 2004 0:55

Chosen skrev:Detta är release datumen för Charmed DVD

Tackar! Satt faktiskt och pratade med en kompis idag och konstaterade att det är lite underligt att serien inte finns på DVD ännu.

(Kanske köper den efter Angel, Buffy och Highlander... det blir en dyr historia, det här...)
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me

Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad

Inläggav Chosen » tis dec 28, 2004 1:10

Säsong 6 kommer dock lite senare.
Jag tycker att det är bra med att de väntat så länge medatt inte släppa DVD på serien,
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav HeY » tis dec 28, 2004 1:18

sus@n skrev:I dag var ingen höjdare.. men inte dåligt heller - jag tycker det är fräckt när man får gå tillbaka och se lite.. fast det är alltid skumt att de väljer att inte visa Prue- är det för vad som hände med Shannon? Varför kan de inte visa gamla inspelade bitar?

Hmm, om man ska tro på allt man hört om Shannen så har hon antagligen varit så bitchig att inte tillåta det. Men man vet ju inte om man ska tro på alla rykten, Paris Hillton hatar hon iaf.
Det finns ett annat avsnitt i säsong 5 där det är lite tillbaka blickar och då får man inte se henne heller, fast om hennes baksida räknas så, jaa man såg henne!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Chosen » tis dec 28, 2004 1:29

RYKTEN!!

Det sägs att det finns ett avsnitt som kommer att visas under februari där shannen kommer att medverka.
Jag tror avsnittet heter The 7 year witch..

Här är infon:

Sources have been saying that Shannen Doherty has been confronted about doing a February (Sweeps) return? Well maybe she has accepted? This episode may air on Feb. 20th and maybe thats when Charmed will be going on Hiatus again so maybe Shannen will make her guest appearance then. The title, The Seven Year Witch could possibly be about Prue still having her powers after death and guiding the three along the way like when they defeated the Source, Cole and Gideon. Maybe she has come back to warn them of another threat like a new Source or something? Then after the Hiatus they could take her advice and defeat whatever it is. A great way to end the season... possibly the last?

Glöm inte att detta är BARA rykten ;)
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav Chosen » tis dec 28, 2004 1:32

HÄR ÄR NÅGOT ANNAT SOM ÄR ROLIGT ATT VETA OM CHARMED

Did you know that Shannen Dorhety owns the rights to the character of Prue Halliwell? What does this mean?

Well for starters, every time they air an eppisode with her in it, she gets paid. When the DVD comes out, she gets paid, even in the new eppisode production, she gets paid. Basically, she gets several different checks from a TV show that A: is still making new eppisodes and B: is played twice and sometimes three times a day across the country.

Ever noticed that Prue isnt in any of the flash backs? Well because she owns the character or had put in the contract that no one else could play her, they have to use her likeness. She charges for that. There arent even any pictures of Shannen in the Manor...

This is why we will probably never see her agin on Charmed. They pay her and she doesnt even have to show up.

I know that's right Shannen!!! Make the money, dont let it make you!!!!!

Lite intressant :)
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film