LWes skrev:Så man kan hata mig för att jag inte gillar svenskt, eller bara acceptera att jag inte gillar det precis som ni inte gillar något annat.
LWes skrev:Av någon anledning känns det som att jag har fått en överväldigande hat emot mig för att jag inte gillar svenska serier.
Det hade jag faktiskt aldrig kunnat ana när jag först skrev att jag inte gjorde det...
Dra inte för stora växlar nu LWes

Av vad jag läst så verkar det inte som om någon "hatar" dig utan vad jag läst så håller endel inte med dig och endel tom tycker att du har för dem konstiga åsikter. Men inget av de sakerna är i närheten samma sak som att hata dig som person. Man kan vara direkta motpoler i en sakfråga med en person och ändå vara bästa vän med den personen. Bara för att man inte håller med varandra innebär det väll inte att man ogillar varandra. Vad jag läst här i tråden är ju bara diskussioner om svenska serier där endel har vitt skilda åsikter och sedan diskuterar utifrån det.
Visst man kan ju också som du skriver bara acceptera att du inte gillar svenska serier men hur kul är det på ett diskussionsforum. Då blir det ju ingen diskussion om ämnet, roligare att fråga varför du tycker så och samtidigt förklara sin egen ståndpunkt och sedan argumentera i 10 sidor om vem som har rätt

I alla fall så länge ingen börjar komma med personliga påhopp, i alla fall inte påhopp som inte är skrivna med glimten i ögat.
Fast åter till ämnet. Även om de flesta svenska serier är ganska tråkiga så kan jag inte hålla med dig om att alla svenska serier suger per automatik för att de är svenska. Finns endel hyffsade serier här oxo fast tråkigtvis är de oftast som du säger mini-serie formatet. Fast de kan ju vara trevliga också som alternativ till alla vanliga serier man ser.