Charmed (Förhäxad)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Vem gillar/gillade du mest i Charmed?

Prue Halliwell (Shannen Doherty)
7
14%
Piper Halwliell (Holly Marie Combs)
5
10%
Phoebe Halliwell (Alyssa Milano)
17
35%
Paige Halliwell (Rose McGowan)
2
4%
Leo Wyatt (Brian Krause)
0
Inga röster
Cole Turner (Julian McMahon
12
24%
Daryll Morris (Dorian Gregory)
0
Inga röster
Chris Perry/Halliwell (Drew Füller)
6
12%

Antal röster : 49

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 15:35

Av det du skrev om hur avsnitten var bevisar det hur lite du har sett. I början när Prue var med stämmer det lite men sedan när hon dör och P
aige kommer in iserien så tar serien en helt ny vändning, en bättre tycker jag. Humor är det också med i den och serien är mycket spännande. Du sa att du hade sett det mesta av säsong 4 men det kan du inte ha gjort eftersom den äör jätte spännande!

Säsong 7 är jätte spännande, jag är på avsnittet där det fokucerade sig på Charisma Carpenter och det slutade jätte spännande, To Be Continued!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 15:43

Otroligt att Piper inte blev så populär i omröstningen. Jag trodde at tdet var många som älskade henne som karkatär. Jag gjorde det i början men nu gillar jag Phoebe mest och jag gillar även Paige.
Prue har ingen heller röstat på och enligt det som står skrivet här så gillar många Prue mer än Paige men ändå är det någon/några som har röstat på Paige men inte på Prue! Visar det vem som är populärast av dem eller?
Ingen har heller röstat på Leo och han trodde jag många gillade också.
Phoebe, Cole och Chris ligger på delade första plats!

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sus@n » lör dec 11, 2004 16:02

Jag gillar Piper; jag tycker hon är en jordnära karaktär och hon kommer som tvåa efter Chris.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 16:45

Oj, titta där. Jag är inte längre Demon Fodder, det står minion nu. Är det bra?

Kul att du gillar Piper, ja det med jordnära person passar ju eftersom när de blev gudar blev hon ju "The Goddess of Earth", Phoebe "The Goddess Of Love" och Paige "The Goddess Of War", om någon ville veta! :?:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sus@n » lör dec 11, 2004 16:46

HeY skrev:Kul att du gillar Piper, ja det med jordnära person passar ju eftersom när de blev gudar blev hon ju "The Goddess of Earth", Phoebe "The Goddess Of Love" och Paige "The Goddess Of War", om någon ville veta! :?:

Jag har sett det avsnittet, men tänkte inte på det när jag skrev det här.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav LWes » lör dec 11, 2004 16:48

HeY skrev:när de blev gudar

Det var verkligen inte motiverande för att jag skulle vilja se serien. Blev dom GUDAR?! Hemskt hemskt....
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Ai » lör dec 11, 2004 17:00

HeY skrev:Oj, titta där. Jag är inte längre Demon Fodder, det står minion nu. Är det bra?

Det betyder att du har gjort över femtio inlägg. :D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav carre » lör dec 11, 2004 17:06

Jag kollar på Charmed lite då och då, mest för att de är snygga :D
Men nu, för att Chris är med. Jag gillar Chris skarpt.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav LWes » lör dec 11, 2004 17:08

Jag har aldrig sett något avsnitt med Chris :(
Drew Fuller var dock med i den fantastiska serien Black Sash så därför gillar jag honom.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 17:29

Hahaha, du missförstår.
Det är avsnitet som Chris för första gången är med. Några gammla grekiska antikens helvetes gudar har blivigt befriade och ska hämnas på alla Elders för det var deras fel att de blev instängda. För att komma åt alla Elders behöver de kunna orba som Whitelighters gör och för att kunna göra det får de döda whitelighters och ta deras krafter. De kan spåra när någon orbar och det har The Charmed Ones listat ut eftersom två ledslagare har försvunnit när de har orbat. Så för att locka "The Titans" i en fälla orbar Paige och när hon har gjort det kommer en utav The Titans och lyckas göra Paige till sten. När hon ska döda Phoebe "som desperat försöker utplåna The Titan) kommer Chris i sista sekunden flygande ur en tidsportal och har starka "potions" från framtiden som han kastar i massor på The Titan och hon flyr. Paige har blivigt till sten, men The Titan lyckades inte få med henne tillbaka och ledaren utav The Titans (de är tre) dödar hon som skulle ta Paige. De två som är kvar tar i alla fall krafterna från de två Whitelighters som är kvar och anfaller The Elders. De dödar de flesta men några lyckades fly. Leo orbar upp dit för att söka hälp och finner då fullt av Elders döda.
Men iaf övertygar Chris Leo att han måste släppa lös en kraft som gör dödliga till gudar så att The Charmed Ones kan besegra The Titans. Vilket Leo gör. Jag har aldrig varit bra på att berätta men detta är ett jätte bra och spännande avsnitt och det är inte så töntigt som det låter.. Du kan j uladda ner det och se på det så får du se. Det är säsongsavslutningen i säsong 5, det går om ett par veckor i repris på tv3, men om du ska ladda ner det så heter der Oh My Goddess Part 1 och Part 2

Jag lovar att det är ett super bra avsnitt!!

En bild från avsnittet:
Bild

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav JRT » lör dec 11, 2004 17:32

We are gods. Oh, we are gods. We are as gods. We are as gods! *sjunger*
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 17:33

Du kanske inte blev så motiverad över att se avsnittet nu heller men det är jätte bra.
Tänk så här tre helvetes gudar harblivigt befriade (nästan som Glory) och de måste kämpa hårt mot hårt!

(Det är också en liknelse med Buffy, säsong 5 helvetesgud, samma i Charmed, säsong 5 helvetes gudar)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » lör dec 11, 2004 17:35

HeY skrev:Det är avsnitet som Chris för första gången är med. Några gammla grekiska antikens helvetes gudar har blivigt befriade och ska hämnas på alla Elders för det var deras fel att de blev instängda.

Och detta är slutet på s5, en säsong jag annars tyckte var ganska trist och det var först mot slutet det började hända saker och bli bra, som när Chris kom. Det var mycket han som räddade säsong 6.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » lör dec 11, 2004 17:36

HeY skrev:Du kanske inte blev så motiverad över att se avsnittet nu heller men det är jätte bra.

Det är förmodligen avsnitten jag helst skulle vilja se i serien.
Varför? BRIAN THOMPSON!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 17:36

:P

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 17:39

Varför? BRIAN THOMPSON!

Vad fick dig att vilja se det och vem är Brian Thompson? :?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » lör dec 11, 2004 17:44

HeY skrev:
Varför? BRIAN THOMPSON!

Vad fick dig att vilja se det och vem är Brian Thompson? :?

Han är en fantastisk skådespelare som är med i dom två avsnitten.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Chosen » lör dec 11, 2004 17:49

Vilka tror ni försvinner efter S7?

För att det är alltid så i en Charmed Säsong

Säsong 1 Andy
Säsong 2 Dan
Säsong 3 Prue
Säsong 4 Cole
Säsong 5 Cole igen

Säsong 6 är en spoiler men men det ärChris
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 17:56

Säsong 7:

Jag tror att Leo kommer att försvinna eftersom han är en Avatar. En som har försvunnit The Seer (Charisma Carpeneter)

Brian Thompson, vem spelade han. En av Titanerna, ledaren av dem, den andra killen av dem?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Chosen » lör dec 11, 2004 17:58

Jo det vet jag att CC har försvunnit men Leo?Lite osäker
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav LWes » lör dec 11, 2004 17:58

HeY skrev:Brian Thompson, vem spelade han. En av Titanerna, ledaren av dem, den andra killen av dem?

Jag har inte sett det...
Men han ser ut som en titan så det spelade han säkert!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Chosen » lör dec 11, 2004 18:06

Ni vet att Avivas moster är hon som är tidnings chef på phoebes jobb..
kommer inte ihåg vad hon heter
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav Illyria » lör dec 11, 2004 18:18

Chosen skrev:Säsong 2 Dan

Går väl knappast att räkna med, han och den där lilla tjejen de var väl ett casting-misstag, de försvann ju rätt fort båda två.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Chosen » lör dec 11, 2004 19:32

Ja men de hade en stor roll i Säsong 2 och han ba försvann
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav Illyria » lör dec 11, 2004 20:01

Det var väl för att båda två var mindre lyckade bi-roller som de försvann, speciellt tjejen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Nea » lör dec 11, 2004 20:21

I mitt tycke är Charmed till 99 % en lättuggad bubbelgum - serie. Säsong 1-3 (med Shannen Doherty) var riktigt charmigt. Till största delen. Inget som direkt berörde överhuvudtaget, men kul för stunden. Roliga repliker systrarna emellan och jag kunde bortse från att demonerna utplånades till höger och vänster, för serien tog aldrig dessa på något större allvar.

Tittade till och från under s 4-5 men gav till slut upp när det bara spårade ur mer och mer. Pysslingar, enhörningar, sjöjungfrur och diverse sagofigurer, systrarna utklädda i allehanda kostymer och frisyrer - den ena mer utstuderad än den andra - Cole som bara vägrade att försvinna, ja jösses det gick bara inte att titta på längre.

Att Charmed nu är inne på sin sjunde säsong, medan Angel bara fick sina 5, gör mig inte mer välvilligt inställd till serien. :evil:
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby

Inläggav Illyria » lör dec 11, 2004 20:36

Nea skrev:Tittade till och från under s 4-5 men gav till slut upp när det bara spårade ur mer och mer. Pysslingar, enhörningar, sjöjungfrur och diverse sagofigurer, systrarna utklädda i allehanda kostymer och frisyrer - den ena mer utstuderad än den andra - Cole som bara vägrade att försvinna, ja jösses det gick bara inte att titta på längre.

Paige var ett väldigt bra tillskott till serien då men de storylines avsnitten hade var ganska tveksamma och har inte direkt ändrats sedan dess (ibland totalt urlöjliga). Cole var intressant till en början men sen gick det för långt och han skulle försvunnit långt tidigare. Dock var s6 långt bättre än de två säsongerna, s7 vet jag inte ännu...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav carre » lör dec 11, 2004 20:47

Bild

dåligt foto, snyyyyyygga tjejer.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Chosen » lör dec 11, 2004 20:52

Paige (Rose) ser snyggast ut :D
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav Tinwiel » sön dec 12, 2004 3:28

caffeineaddict skrev: Men onekligen har den en precis fantastisk titellåt.

Håller med. :D I am the sooon, and the heeeir, of a shyness that is criminally vulgar...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film