Charmed (Förhäxad)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Vem gillar/gillade du mest i Charmed?

Prue Halliwell (Shannen Doherty)
7
14%
Piper Halwliell (Holly Marie Combs)
5
10%
Phoebe Halliwell (Alyssa Milano)
17
35%
Paige Halliwell (Rose McGowan)
2
4%
Leo Wyatt (Brian Krause)
0
Inga röster
Cole Turner (Julian McMahon
12
24%
Daryll Morris (Dorian Gregory)
0
Inga röster
Chris Perry/Halliwell (Drew Füller)
6
12%

Antal röster : 49

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 12:03

Bild
:P :P :P :P :P :P :P

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav caffeineaddict » lör dec 11, 2004 12:09

ey: Tror aldrig jag har sett på introt länge nog för att bedöma huruvida covern suger eller inte. Har bara sett tre sekunder åt gången och tänkt "Oh! How Soon Is Now! Coolt!" och sedan bytt kanal. Det är mycket möjligt att du har rätt. Originalet är dock precis underbart. Bara så du vet, VB. ;)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 12:10

Ahh. varför blev det 3 bilder? Skulle bara bli 1.

Jaa, de har klippt den så, exakt som jag skrev går den! :)

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav VelocityBoy » lör dec 11, 2004 12:12

caffeineaddict skrev:Originalet är dock precis underbart. Bara så du vet, VB. ;)

Den är bra helt klart men för mig är den långt ifrån The Smiths bästa.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Ai » lör dec 11, 2004 12:19

VelocityBoy skrev:HeY: Har de verkligen klippt bort andra raden den blir ju helt oförståelig på det här sättet...

I am the son, I am the heir
of a shyness that is criminally vulgar

...ska det ju vara, vad annars är en han the son and the heir av?

Det känns märkligt att någon som har god nog smak att gilla the Smiths är knäpp nog att använda sig av en cover och sedan klippa i texten på ett sätt som får Buffy på femmans tidiga sändning att se sammanhängande ut.

Här myntas nya ordspråk!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav VelocityBoy » lör dec 11, 2004 12:38

Ai: Hehe det kan bli så när det handlar om musik jag gillar (och tv-serier jag ogillar :P ).
Senast redigerad av VelocityBoy lör dec 11, 2004 12:45, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 12:42

Vilken annan låt tror ni skulle passa som Charmed-Intro?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Ai » lör dec 11, 2004 12:46

Wierd Al Yankovich verision av I'm Bad?

Nej. Nu var jag dum (Jag har haft den på hjärnan i en timme nu). Jag gillar Charmed's intro. Det enda jag faktist gillar med serien. Smiths-låten, vackra San Fransisco vyer... whats not to like?

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 12:51

:!: Nej, hela serien är bra, inte bara inrot :P

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Ai » lör dec 11, 2004 12:52

HeY: Sorry, jag tycker inte om den. Det är bara som det är. Men du får jättegärna gilla den för mig, bara jag slipper. ;)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 12:55

Varför gillar nästan inga här den :cry:

:P

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Ai » lör dec 11, 2004 13:00

AKS skrev:Alltså, jag kanske är snett ute nu, men rent generellt så tror jag inte att BtVS-fans brukar gilla Charmed. (Och tvärtom kanske också.) Det handlar om vad man begär av story och karaktärsutveckling o.s.v..

Detsamma tycker jag mig märka när det gäller Smallville.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 13:05

Jag gillar alla serier med lite övernaturligt och lite magi och sånt i sig.
Gillar även spion saker Alias, 24!
Jordan, rättsläkare är bra också, ska nog starta en tråd om det!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sus@n » lör dec 11, 2004 13:12

Jag ser på Charmed då och då.. men jag har aldrig älskat den i stil med Buffy eller Angel. Jordan är det samma sak med. Jag får inte samma koppling med huvudpersonerna som jag har fått med Buffy, Angel, Willow osv.

Jag röstade på Chris för Guuuuuuuuuuud vad han är snygg och en bra skådespelare dessutom. Han som spelar Leo tycker jag faktiskt är en dålig skådespelare; sen måste jag berömma valet av huvudpersonerna - alla tre tjejerna är bra, oavsett med Paige eller Prue.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav LWes » lör dec 11, 2004 13:13

sharatec skrev:Nå, Shannen Doherty hoppade av

Faktiskt fick hon sparken för att hon var en bitch from hell. Bråkade hela tiden med dom andra tjejerna (vilket var anledningen för att hon fick sparken från Beverly Hills 90210 också!!)
Alyssa hade till och med anlitat en advokat som försökte få henne ur sitt kontrakt så att hon kunnde sluta för att hon inte kunde jobba med Shannen.
Så producenterna hade inget val än att göra sig att med henne för att om Alyssa hade slutat hade serien dött!
Alyssa är ju helt klart den populäraste av dom tre (fyra).
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav mattek72 » lör dec 11, 2004 13:32

Jag tittar på Charmed,tycker att det är en helt ok serie.
Jag tittade på den innan jag såg Buffy.
Men annars får jag hålla med sus@n om
jag har aldrig älskat den i stil med Buffy eller Angel. Jag får inte samma koppling med huvudpersonerna som jag har fått med Buffy, Angel, Willow osv

I övrigt tycker jag att serien blev trevligare när Shannen Doherty försvann.
Även om jag inte tycker att valet av skådis att ersätta henne var det bästa.
Jag hade föredragit Eliza Dushku istället.

Men men,jag lägger min röst på Alyssa.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 13:37

Ahh, det är hon, min favorit också!
Shannen och Holly är typ bästa vänner så de bråkade nog inte. Det var mest Alyssa och Shannen.
Shannen säger i en intervju (stavas det så?) att hon hoppade av för att hon tyckte inte att de andra skådespelerna inte var bra. Hon gillade inte att jobba med skådespelare som inte alltid gjorde sitt bästa coh inte kom till jobbet med ett leénde på munnen varje dag. Hon säger också att hon hade tänkt hoppa av redan efter säsong 2.
Jag gillar inte Shannen Doherty (jag och Paris Hilton har något gemensamt) men hon var ganska bra sopm Prue. Men jag gillar Paige bättre, Shannen verkar vara en stor Bitch som alla säger tycker jag. Hon fick sparken av Beverly Hills och hon fick sparken av Charmed (även om hon säger att hon hoppa av) och jag hoppas att hon kan förbättra sin stil om hon ska vara med i kommande populär serier!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Chosen » lör dec 11, 2004 13:41

Säsong 7 kan man säga är en fortsättning på avslutningen i S6, det handlar ju om att leo och Piper ska börja ta avsvar över deras gemensamma liv.
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav LWes » lör dec 11, 2004 13:43

Chosen skrev:Säsong 7 kan man säga är en fortsättning på avslutningen i S6

Jo, oftast brukar den nya säsongen vara fortsättning på den förra.... :)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav RalfiParpa » lör dec 11, 2004 13:52

Jag röstade på Alyssa Milano men bara för hennes gästspel i Family Guy.

Since I took over as President our profits have been higher than Alyssa Milano.

Charmed som serie har jag inte mycket till övers för, det duger för slötittning på söndagsförmiddagar även om risken till och med då är stor att jag byter till Hercules eller Young Indiana Jones (som för övrigt skapades som ett botemedel mot sömnproblem).
Senast redigerad av RalfiParpa lör dec 11, 2004 14:53, redigerad totalt 1 gång.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav carre » lör dec 11, 2004 13:56

Ai skrev:Wierd Al Yankovich verision av I'm Bad?

Nej. Nu var jag dum (Jag har haft den på hjärnan i en timme nu). Jag gillar Charmed's intro. Det enda jag faktist gillar med serien. Smiths-låten, vackra San Fransisco vyer... whats not to like?

haha:
-Hi my name is Allen and I'll be your waiter.
-Hi Al! Can we call you weird Al?
-I suppose you would...
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 13:58

Nej, jag står fast i mitt beslut. CHARMED ÄR EN VÄRDIG SERIE :P
Den är inte ett sömnpiller. Den är underhållande och bra och rolig och spännande och häftig och cool(sak samma) och den äör jätte bra.

Jag lovar, titta på de avsnitt jag skrev tidigare så kanske ni också tycker det är bra! Har ni redan sett det och ändå inte tycker det är bra, så behöver ni nog en terapeft (hehe, skämta bara)

Men den är i alla fall bra, tycker jag!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 13:59

Någon som blev övertygad eller ska titta på avsnitten jag tidigare nämde?? 8)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinder » lör dec 11, 2004 14:01

Jepp riktigt bra intro låt, gillar orginalet men ska det vara en cover ska det vara Tatus. En av de få låtar med tatu som jag gillar
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav RalfiParpa » lör dec 11, 2004 14:01

HeY skrev:Nej, jag står fast i mitt beslut. CHARMED ÄR EN VÄRDIG SERIE :P
Den är inte ett sömnpiller. Den är underhållande och bra och rolig och spännande och häftig och cool(sak samma) och den äör jätte bra.

Jag lovar, titta på de avsnitt jag skrev tidigare så kanske ni också tycker det är bra! Har ni redan sett det och ändå inte tycker det är bra, så behöver ni nog en terapeft (hehe, skämta bara)

Men den är i alla fall bra, tycker jag!

Wow. Bara....wow. Jag tror jag kommer behöva en terapeut ändå nu.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Ai » lör dec 11, 2004 14:38

HeY skrev:Någon som blev övertygad eller ska titta på avsnitten jag tidigare nämde?? 8)

Nope. Sorry. 8)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Noggster » lör dec 11, 2004 14:53

Tinder skrev:Jepp riktigt bra intro låt, gillar orginalet men ska det vara en cover ska det vara Tatus. En av de få låtar med tatu som jag gillar

Hoho, så sant.. deras cover är fan riktigt bra, känns lite pinsamt efter när man kommer på att det är samma grupp som gjort "everything you said".
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo

Inläggav LWes » lör dec 11, 2004 14:53

HeY skrev:Någon som blev övertygad eller ska titta på avsnitten jag tidigare nämde?? 8)

Om jag skulle se serien skulle jag se alla avsnitt, inte några speciellt utvalda.
Om man följer en serie och inte ser alla avsnitt är man en sopig tittare.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 15:10

Wow. Bara....wow. Jag tror jag kommer behöva en terapeut ändå nu.

Menar du wow för jag inte ger mig eller för att du tycker jag är fullständigt Crazy?? :P

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinder » lör dec 11, 2004 15:28

Gillar inte den här serien men tror lite av det är av förutfattade meningar då jag inte följt serien från avsnitt till avsnitt men har nog sett kanske 80% av avsnitten från de 3-4 första säsongerna, dock inte i rätt ordning då jag brukar ibland slötitta på den när den går på tv och har på så sätt lappat ihop de första säsongerna någotsånär.
Tycker den har en stil som gör att den på ett sätt liknar Xena eller Hercules.
Allt är så fnuttiduttit och systrarna går omkring och smågrälar med varandra om petitesser, sedan dyker Mr Stor Farlig Demon upp. Vilket gör att systrarna på samma fnuttiduttiga sätt argumenterar om hur de ska döda demonen och mot slutet av avsnittet eller möjligtvis 2-3a vsnitt senare så gör de det också. Ofta så har de under tiden lärt sig läxan att de inte ska bråka med varandra utan som systrar hålla ihop och ta vara på varandra, för att i nästa avsnitt börja om från scratch igen.
Serien blir inte realistisk (med realism menar jag inte att magi eller demoner inte får finnas, allt sånt är okej sålänge det sköts inom seriens världs egna uppsatta regler), eller känns inte så för mig i alla fall. Allt blir så barnboksaktigt enkelt eller fådimensionelt, det lurar ingen karg verklighet inne i serien utan allt är en rosaskimrande starletnovellsaktigt illusion av att systrarna kan hamna i fara. Charmed är en roller coaster.

Fast som sagt var endel av detta kan komma från mina förutfattade meningar om serien (trotts att jag sett endel) och jag är fullt medveten att alla avsnitt och alla plottar i serien inte är likadana som den jag skrev ovan. Skulle egentligen vilja gilla serien då den har ingredienser som ser aptitliga ut för mig. Häxor, spöken och demoner men då det aldrig varken blir humorfyllt elelr särskillt spännande och magin sköts så taffligt så lyckas jag inte få mig att gilla serien. MEn ifall man skulle sätta sig och se serien avsnitt för avsnitt från säsong 1 skulle man säkert kunna fasta ändå, pga att man då kanske börjar gilla karaktärerna.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film