av Tinder » tor feb 05, 2004 13:56
Skulle ju vara kul om serien fick en fast tittarskara på 200 000-300 000 tittare i alla fall men tror nog tyvärr att den har endel saker mot sig.
*Den har några år på nacken.
*En annan kanal har redan visat de visade avsnitten förut.
*Serien är beroende av att man följer den och mha 4ans mysko sätt att sända den förut så har nog endel som skulle ha gillat serien redan avfärdat den en gång.
*Visas dagligen samtidigt som serien är ganska beroende av att följas regelbundet gör att ganska många inte har möjlighet att se varje avsnitt och därför missar endel avsnitt nu och då och därför har svårare att ta till sig serien.
*Enligt mig så är första säsongen även den sämsta säsongen så det är möjligt att endel som inte orkar ge serien en riktig chans lämnar den efter att ha sett 1-2avsnitt om de är fel avsnitt.
*Sändningstiderna, mycket svårt att komma upp i riktigt bra tittarsiffror på de sändningstider den har, hellst kanal 5 brukar inte ha så skyhöga tittarsiffror på de tiderna.
*Sedan känns det lite som om den fått ett ganska tveksamt ryckte i Sverige, i alla fall har jag fått den uppfattningen.
Så med tanke på de ovan nämnda så tycker jag nog att 100 000 är en inte allt för tokig tittarsiffra, hellst sändningstiderna bråkar nog mest. Hade den gått kring 19-20 tiden så tror jag nog vi haft tittarsiffror på 150 000-200 000 i alla fall.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03