Nightcrawler skrev:Det här avsnittet var bra och roligt! Jag gillar Spider-Man skämten som dyker upp i Buffy då och då, ända sedan säsong 1. Främst därför att jag är ett stort Spidde-fan...The trio är också väldigt roliga, gamla töntar från Sunnydale som går ihop och bildar det ultimata töntgänget, heheKul!
Ser fram emot fler avsnitt med dom!
Spike var tyvärr blek i det här avsnittet...Men annars helt okej!
Inlägget fick mig osökt att tänka på ett äventyr jag läste i spindelmannen precis i början när jag började läsa den tidningen ( det var under Secret Wars). Där dyker det upp en tjock nörd som kallar sig Spindelpojken, och har mekaniska spindelben.
Han hade byggt dom själv, och varit med i en förening som hade superskurkar som idoler. Hans idol var Doktor Octopus, och använde sig av hembyggda DocOc-armar.
För att hedra sig idol hade han brutit sig in i en serieaffär för att sno serietidningar och blev stoppad av Spindelmannaen. Då blev spidde hans idol, och han försökte efterlikna honom istället.
(Tänk er själva en tjock nörd i glasögon som klunsar runt på fyra mekaniska spindelben, utan nån koll alls)
I slutet av äventyret teamar han upp med två andra klunsar, Frog och Toad, för att bilda en hjältegrupp. Jag tror inte jag har sett nån av dem tre i svenska serietidningar igen.
En tanke som slog mig medan jag berättade den här ovidkommande historien, är att spindelpojken på sätt och vis innefattar hela trion...
Han ser ut som Jonathan, följer/dyrkar sina idoler som Andrew och bygger tekniska saker som Warren.
PS
Jag tror att man kan kalla Andrew för en summoner enligt Dungeons & Dragons system, och då kan jag ha honom som min Witch.
*lite förtjust*
DS