7x22 Chosen

Här pratar vi mest om Säsong 7

Jag tänker inte sätta in lägre än 7 och allt under 10 är bara med för att jag är snäll.

1
3
2%
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
4
3%
6
1
1%
7
3
2%
8
7
5%
9
23
18%
10
90
69%

Antal röster : 131

Inläggav baao » tis nov 23, 2004 17:43

Tomt!17:05 sändningen har varit min morronkick (ihop med capuccino) innan jag stack till nattjobbet...nattreprisen en bonus när jag varit ledig o sömnlös..

Men, den som väntar på osv osv;
Kanal 5"Nu är Buffy och vampyrerna slut. Vi har sänt de sju säsonger som finns inspelade. Som en liten tröst kan vi berätta att vi har reprisrätt på serien. När vi börjar visa allt från början igen är dock inte klart."
"är kattsanden slut, Älskling?"
Användarvisningsbild
baao
Demon Fodder

Inläggav Nyx » ons nov 24, 2004 14:44

VelocityBoy skrev:Jag tycker dock inte att du skall sluta posta bara för det ;)

Don't worry! Jag har inte slutat posta, jag var bara tvungen att åka till Malmö igår! Är nu tillbaka med förnyade krafter och uppmuntrad av att ha fått reda på att min goda vän i Malmö också ser på Buffy! Envishet är ett utmärkande drag, så jag låter mig inte hindras av att saker kanske sagts tidigare och bättre ;)

VelocityBoy skrev:Jag tycker att s6 är ojämnare än s7 och det är väl framförallt den klumpiga drogmetaforen, irriterande Dawn och svackan på mitten som gör att jag gillar s7 aningen bättre.

Håller verkligen med om drogmetaforens irriterande klumpighet. Gillar dock att s6 har sitt fokus stenhårt på karaktärerna (inga SIT:s) och hela "Life is the Big Bad"-grejen tilltalar mig enormt. Även om s6 inte kommer i närheten av s7-s story arc och storslagna finalavsnitt! 8)

Jag ser dock fram emot att få se allting i rätt perspektiv när min box kommer. (*hoppar otåligt) Misstänker att s5 kommer att bli en ny favorit (har bara sett små snuttar av den på tv innan...)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Eisa » tor nov 25, 2004 14:16

jag tycker mycket bättre om s. 6, delvis av de anledningarna Nyx nämner. säsong är fantastisk, men om jag ska vara personlig så tilltalar s.6 mig mer. tycker om när det är hjärtasmärta i filmer /serie. de utvecklingar karaktärerna genomgår är underbara att följa, främst spike och buffy. men tara får komma till sin rätt i s. 6 efter att mest ha varit ett sorts bihang till willow.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav Nyx » tor nov 25, 2004 21:05

Eisa: Jag gillar också verkligen Tara i säsong 6, hon utvecklas verkligen till en härlig stark person! Hon saknas i s7 (och jag gillar aldrig riktigt Kennedy som känns riktigt omogen med sin ständiga kritik av Buffy).

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav noike » tor nov 25, 2004 21:17

Inte för att jag vill vara otrevlig eller så men säsongsprat kanske gör sig bäst i säsongstrådarna. När vi har sådana känns det rätt dumt att använda tråden för sista avnittet till sådant här.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Johannah » fre nov 26, 2004 15:42

Men vad hemskt - jag hade glömt bort att Anya dog i det här sista avsnittet! :| Nu är det verkligen dags för en omtitt.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion

Inläggav Miss Slayer » fre nov 26, 2004 22:33

jättebra avslutning!! men så tråkigt att det inte finns mer buffy avsnitt nu!
Miss Slayer
Demon Fodder

Inläggav Tinkerbelle » fre nov 26, 2004 22:51

jag vill också ha fler avsnitt,men ändå inte..
förresten,välkommen Miss Slayer!!
Tinkerbelle
Big Bad

Inläggav Noam » lör nov 27, 2004 0:42

Hertzlich Willkommen Ms Slayer!
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav VelocityBoy » lör nov 27, 2004 2:10

Miss Slayer skrev:jättebra avslutning!! men så tråkigt att det inte finns mer buffy avsnitt nu!

Välkommen!
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav noike » lör nov 27, 2004 2:11

Miss Slayer skrev:jättebra avslutning!! men så tråkigt att det inte finns mer buffy avsnitt nu!

Finns alltid Angel och omtitt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Miss Slayer » sön nov 28, 2004 18:19

tack tack!

Ja som tur är så finns det ju Angel också måste bara köpa säsongerna =)
Miss Slayer
Demon Fodder

Inläggav HeY » ons dec 08, 2004 18:23

Varför måste det vara slut?? Största önskan just nu, GÖR EN NY SÄSONG! Vet att det typ är omöjligt, men ändå!
Varför skulle Anya dessutom dö, hon var en utav mina favoriter, jag ville att hon och Xander skulle bli ihop igen, ihop på riktigt alltså!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav CheeseGuy » ons dec 08, 2004 18:29

HeY skrev:Varför måste det vara slut?? Största önskan just nu, GÖR EN NY SÄSONG! Vet att det typ är omöjligt, men ändå!
Varför skulle Anya dessutom dö, hon var en utav mina favoriter, jag ville att hon och Xander skulle bli ihop igen, ihop på riktigt alltså!

Buffy avslutades ju ordentligt i alla fall, så jag är faktiskt inte jättesugen på en fortsättning där. Angel däremot (som dessutom är bättre) borde verkligen ha fått fler säsonger.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav LWes » fre dec 10, 2004 22:21

HeY skrev:Största önskan just nu, GÖR EN NY SÄSONG! Vet att det typ är omöjligt, men ändå!

Det skulle aldrig hända. Ingen serie gör en ny säsong flera år efter serien har slutat. Även om alla skådespelare skulle vilja vara med och allt skulle dom inte göra en ny säsong. dom skulle i så fall gjort en helt ny serie.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » fre dec 10, 2004 22:24

LWes skrev:Det skulle aldrig hända. Ingen serie gör en ny säsong flera år efter serien har slutat.

Ahrm, Family Guy?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » fre dec 10, 2004 22:37

noike skrev:
LWes skrev:Det skulle aldrig hända. Ingen serie gör en ny säsong flera år efter serien har slutat.

Ahrm, Family Guy?

Fan, jag hoppades att ingen skulle märka det...
Men det är faktiskt en tecknad serie vilket är helt annorlunda.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » fre dec 10, 2004 22:44

LWes skrev:
noike skrev:

Ahrm, Family Guy?

Nej, det är det inte eftersom du behöver organisera grymt mycket mer, ungefär ett tecknarlag/avsnitt. Nästan allt måste vara klart innan de kan börja visa avsnitten.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » fre dec 10, 2004 22:49

noike skrev:
LWes skrev:
noike skrev:

Ahrm, Family Guy?

Nej, det är det inte eftersom du behöver organisera grymt mycket mer, ungefär ett tecknarlag/avsnitt. Nästan allt måste vara klart innan de kan börja visa avsnitten.

Jag menade inte så. bara att i tv gör man inte så att man startar en ny säsong av en gammal avslutad serie. Det finns så pass många exempel på serier som tagit slut och sen gör dom en fortsättning i en ny serie. Tror du på allvar att i t.ex. Angel att dom skulle göra en ny säsong där? Inte en chans. Jag tror inte det.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Nadja » fre dec 10, 2004 22:51

men Sarah vill ju inte va med i fler avsnitt så det e faktist fullt omöjligt,för vad vore buffy utan Sarah??å desutom spike ju död å va vore serien utan spike...det va ju inte meningen att det skulle sluta det där avsnittet fanns ju typ inte utan dom hade många avsnitt kvar å spela in men sen så sa ju Sarah att hon ville hoppa av då fick dom snabbt tänka ut ett sista avsnitt å spela in d...Buffy utan Sarah,spike å anya skulle va hemskt desutom:evil:..
SPIKE:And I understand with perfect clarity exactly what you are. You're a hell of a woman. You're the one, Buffy.

BUFFY
(quietly) I don't wanna be the one.
Nadja
Demon Fodder

Inläggav noike » fre dec 10, 2004 22:56

LWes skrev:Jag menade inte så. bara att i tv gör man inte så att man startar en ny säsong av en gammal avslutad serie. Det finns så pass många exempel på serier som tagit slut och sen gör dom en fortsättning i en ny serie.

I amerikansk tv är det ovanligt men jag har för mig att det faktiskt har hänt. I britisk tv däremot kan det gå två tre år mellan säsongerna utan att det känns konstigt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » fre dec 10, 2004 22:56

[quote="Nadja"]det va ju inte meningen att det skulle sluta det där avsnittet fanns ju typ inte utan dom hade många avsnitt kvar å spela in men sen så sa ju Sarah att hon ville hoppa av då fick dom snabbt tänka ut ett sista avsnitt å spela in d...[quote]

Dom visste ju långt i förväg att det var slutet. Inte den minnsta "snabbt tänka ut ett sista avsnitt å spela in det" över det.
Senast redigerad av LWes fre dec 10, 2004 22:58, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » fre dec 10, 2004 22:58

noike skrev:
LWes skrev:Jag menade inte så. bara att i tv gör man inte så att man startar en ny säsong av en gammal avslutad serie. Det finns så pass många exempel på serier som tagit slut och sen gör dom en fortsättning i en ny serie.

I amerikansk tv är det ovanligt men jag har för mig att det faktiskt har hänt. I britisk tv däremot kan det gå två tre år mellan säsongerna utan att det känns konstigt.

När jag pratar om tv menar jag automatiskt amerikansk...
Men jag gillar inte engelskt alls. Dom har så korta säsonger! och så långt mellan dom! (och så är dom tråkiga)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Sara » fre dec 10, 2004 23:23

Det va ett bra slut även om jag inte var så förtjust i de potentiella..det hade vart bättre om d bara va scooby gänget....fast jag gillade inte att spike och anya dog dom var ju så fina karaktärer....
Stop Touching My Magic Bone
Sara
Minion

Inläggav Chosen » lör dec 11, 2004 0:29

Jag får tårar så fort jag ser henne le...
Då vet jag att det är slut...

Thank god för http://www.buffyworld.com och deras BRA fanfictions :D
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav AKS » lör dec 11, 2004 0:30

Chosen: Vad är det som helt plötsligt fått dig att gå lös på tangentbordet som Bill Gates i tonåren? Damn, här har man inte hört från dig på två månader och nu är det inlägg på inlägg...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Chosen » lör dec 11, 2004 0:32

Jag tycker att dom bör lämna serien där den sluta.. det vore att dra ut storyn ännu mer.. Nu finns det andra slayers som gör Buffys jobb
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav Yog-Sothoth » lör dec 11, 2004 16:26

Pinsamt nog satt jag och snyftade som en bebis under hela avsnittet. Allt passade så bra... framförallt musiken, som har retat mig på varenda meny på alla DVD-skivor av S7. När temat återkom i sin fulla kraft och Buffy kickade vampyrer så att de bara flög, det var riktig glory det.

Tragiskt med Anya. Men det var bra att en av huvudpersonerna dog, annars hade det blivit lite löjligt. Skönt att efter hela serien se att Buffy äntligen får en break; man ser verkligen på hennes leende i slutet att nu är hon minsann fri, nu finns de andra som kan ta över det hon egentligen aldrig har velat ha.

Det enda jag störde mig på litet var att übervampyrerna plötsligt blev så dåliga. Innan krävdes det ju ett helt avsnitt och ett antal fighter för att Buffy skulle lyckas döda en, och då var hon ändå helt sönderslagen efteråt. Nu kan rektorn och Giles helt plötsligt döda dem med blotta svärdshugg...

Förresten, kan någon förklara för mig vad Angel fick amuletten ifrån, och informationen om Sunnydale? Hände det precis efter Jasmine-arcen men innan deras besök på W&H? Ingick det i hans deal med W&H? Jag såg S4 nyligen, men minns inga referenser till Buffy....
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav LWes » lör dec 11, 2004 16:30

Mönsterstudenten Thomas skrev:Förresten, kan någon förklara för mig vad Angel fick amuletten ifrån, och informationen om Sunnydale? Hände det precis efter Jasmine-arcen men innan deras besök på W&H? Ingick det i hans deal med W&H? Jag såg S4 nyligen, men minns inga referenser till Buffy....

Han får den av Lilah i sista avsnittet av säsong 4 när dom "tar över" W&H har jag för mig. Det var väl delvis därför Angel går med på dealen har jag för mig...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » lör dec 11, 2004 16:33

LWes skrev:Han får den av Lilah i sista avsnittet av säsong 4 när dom "tar över" W&H har jag för mig. Det var väl delvis därför Angel går med på dealen har jag för mig...

Tack, det var den informationen jag sökte! Jag skall kolla på sista avsnittet av S4 igen...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 7