Ok, det här var nästan svårare än att ranka Buffy-karaktärer..
1. Wes. Ibland tycker jag inte om honom, eller det saker han gör. Men jag förstår hans känslor och orsaker till handlingarna, och jag lider med honom som jag inte lider med nån annan karaktär i Ats. När det gäller hans tidigare personlighet innan han blev Dark Wes, så är han en omtänksam karaktär och hans "gräl" med Cordy är
så underhållande...
2. Illyria. Helt fascinerad av henne, synd att man inte fick se mer..
Bäst är hon i scenerna med Wes, då minnet av Fred ständigt är i bakgrunden, och förstärker hur hon inte passar in nånstans i den här världen (ja, buffy-angel-världen alltså).
3. Angel. Roliga Angel, roliga Angel, roliga Angel. Bäst! Angel med bäbisen -hjärtskärande (speciellt när man visste att nåt hemskt skulle hända...

). Angel käbblar med Spike - helt underbart, deras personligheter passar så bra tillsammans just för att dom inte gör det.. Till slut har vi Angelus, jag vet inte om han får vara med här,för det är ju inte direkt samma karaktär som Angel, men jag kan väl säga i alla fall att han är en av de få Buffyverse-styggingar som jag blir riktigt rädd för...
4. Cordy. Nån beskrev henne här som hjärtat i gruppen, och det kan jag hålla med om, hon är som en liten mamma åt allihop, men ibland kanske jag saknar den tidiga Cordy lite, hon som kunde säga saker till Angel, och så fick han det där ansiktsuttrycket som att hon vore en alien...
5. Spike. Spike är ju min favvo-karaktär i Btvs, så egentligen borde han ha kommit högst upp på prispallen här också. Varför han inte gjorde det är inte för att jag tycker att dom andra är så mycket bättre, utan för att jag tyckte att hans roll och hans repliker ofta skrevs konstigt. Det var repliker som bara skulle vara roliga, han skulle vara som nån slags comic relief som bara hoppade in ibland med nåt roligt och uppkäftigt som skulle reta dom andra. I Btvs så var hans repliker nästan alltid roliga, men dom var träffsäkra, och det låg alltid en allvarlig Spike bakom, den komplexa, dramatiska, patetiska, underbara och roliga karaktär som vi lärt oss att älska. Jag saknade den Spike litegrann i Ats, därför får han bara 5e plats, dock så hade han också sina fina scener i s5 här, speciellt i "Damage", och de sista avsnitten.
Bubblare: ANDREW!! (Hade han varit med längre så, han är bäst) Fred (Hon är faktiskt en söt karaktär och då pratar jag inte om utseendet, och det blir extra tydligt när hon försvinner och ersätts av Illyria, då saknar man henne), Lorne (hur kan man inte älska honom), sen så måste man nämna Lindsey och Lilah, härliga skurkar just för att dom inte är helonda, utan även mänskliga, man får se lite av deras trasiga liv, och vips, nu blev även skurkarna såna där lökar med många lager som ni pratar om..
Edit: Skiiiiit, jag glömde Faith, hon måste ju vara med på listan... ok, plats nummer 6 för henne då, hon är ju lysande i Ats....