Serietidningsfilmer

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Serietidningsfilmer

Inläggav LWes » tis nov 23, 2004 11:06

Ok, comic geeks.

Snipes on a Possible Black Panther:
http://www.superherohype.com/news/bladenews.php?id=2245

Jag vill inte att Wesley Snipes ska spela Black Panther. Då gör han säkert som med Blade att han gör karaktären stel och mörk och kall som aldrig är glad.
Riktiga Blade på 70-talet var mycket männskligare och visade sina kännslor mer än den 'nya' Blade.
Fast han säger att han vill lyckas göra två olika serietidningskaraktärer och han kanske skulle kunna lyckas.
Vad tror ni? Jag har inte sett så många filmer med honom att jag kan bedömma om han passar som Black Panther, fast han ser inte ut som han...

Tom Jane on The Punisher Sequel:
http://www.superherohype.com/news/punis ... hp?id=2246

Jag kanske inte har sett Punisher ännu (jag har den på dvd har inte haft tid att se den...) men jag älskar att dom verkar vilja göra en uppföljare så gärna nu.
Jag har hört tidigare att dom pratat om Jigsaw som skurk i filmen, vilket skulle vara ganska coolt. Jag har inte läst Punisher-tidningarna, finns det någon bättre fiende?
Jag vet att han slagits mot Bullseye några gånger och vore det inte riktigt grymt om dom hade Jigsaw och Bullseye som fiender i filmen?
Det vore en grym Marvel-film crossover också.

På tal om Bullseye, har någon hört om han skall göra en cameo i Elektra? Det gick rykten om det för ett tag sen och det vore riktigt cool om han gör det. och Kingpin. fast det var väl förmodligen bara rykten...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Re: Serietidningsfilmer

Inläggav noike » tis nov 23, 2004 11:40

LWes skrev:Jag vill inte att Wesley Snipes ska spela Black Panther. Då gör han säkert som med Blade att han gör karaktären stel och mörk och kall som aldrig är glad. Riktiga Blade på 70-talet var mycket männskligare och visade sina kännslor mer än den 'nya' Blade.

Givetvis hade Blade känslor i serietidningen -- det är ju Marvel. Däremot var han tråkigare än en sitcom med Brooke Shields, så de gjorde helt rätt i filmatiseringen.

Vad tror ni? Jag har inte sett så många filmer med honom att jag kan bedömma om han passar som Black Panther, fast han ser inte ut som han...

Utseendemässigt spelar ingen roll alls så länge det som är viktigt för karaktären är intakt och det tror jag Wes skulle klara av bra. (Fast jag vill hellre att de filmatiserar Quantum & Woody -- mycket roligare än Black Panther)

Jag är varken fan eller hatare av nya the Punisher men rent reflexmässigt får det här en "nej..."-reaktion.

Men Tom Jane was the bomb in Arrested Development 2x02 yo.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav RalfiParpa » tis nov 23, 2004 17:27

LWes skrev:Jag kanske inte har sett Punisher ännu (jag har den på dvd har inte haft tid att se den...) men jag älskar att dom verkar vilja göra en uppföljare så gärna nu.

Du kommer ändra dig efter att du sett filmen.

LWes skrev:På tal om Bullseye, har någon hört om han skall göra en cameo i Elektra? Det gick rykten om det för ett tag sen och det vore riktigt cool om han gör det.

Inte om det är Colin Farrell som gör rollen.

Så vad tror vi om Fantastic Four-filmen som är i produktion as we speak?
Michael "Vic Mackey" Chiklis som Ben Grimm för tusan. Jag kan inte tänka mig en bättre The Thing. Bara han inte är animerad hela filmen.
Hur bra Jessica Alba passar som The Invisible Woman tål väl att diskuteras.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Yog-Sothoth » tis nov 23, 2004 18:14

Vilken är den bästa serietidningsfilmen då? Jag tycker nog Unbreakable och Chasing Amy (om man kan räkna dessa som serietidningsfilmer över huvud taget, hehe).
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Giles » tis nov 23, 2004 18:23

Om Chasing Amy räknas så är det definitivt min favorit iaf, extremt skön film
Joey: "there are no great actors, only small children"
Användarvisningsbild
Giles
Minion

Inläggav LWes » tis nov 23, 2004 18:46

RalfiParpa skrev:Du kommer ändra dig efter att du sett filmen.

Nej det kommer jag inte. Jag vet det. För jag älskar Marvel och sen hur dom gör filmerna med skådespelare och storys och sånt spelar ingen roll för jag älskar filmerna i alla fall.
Jag kommer t.o.m. att älska Man-Thing när den kommer.

Jag gillar inte filmer så mycket överlag, tycker att serier är mycket bättre. Men när jag väl ser en film så är det sällan jag tycker den är dålig (om den inte är gammal eller om dom pratar något annat språk än engelska) (även om jag tycker att det är torrt med en berättelse som tar slut efter 2 timmar)
Så med Marvel-filmer, gillar jag dom automatiskt p.g.a. att min hjärna är innställd på det.
Jag kommer gilla Punisher, mer eller minndre än dom andra Marvel-filmerna vet jag inte (förmodligen minndre) men jag kommer att gilla den och jag kommer se fram emot uppföljaren och jag kommer läsa alla Punisher-tidningar innan uppföljaren kommer.
That's how I work.

Och för övrigt om vilken som var den bästa serietidnings-filmen så tycker jag: Ghost Rider. Den har inte kommit ännu, men jag vet att den kommer bli min favoritfilm av all time. Precis som jag vet att om dom skulle göra en Buffy/Angel spin-off skulle det bli en av dom bästa serierna som någonsin gjorts.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » tis nov 23, 2004 18:56

RalfiParpa skrev:Så vad tror vi om Fantastic Four-filmen som är i produktion as we speak?
Michael "Vic Mackey" Chiklis som Ben Grimm för tusan. Jag kan inte tänka mig en bättre The Thing. Bara han inte är animerad hela filmen.
Hur bra Jessica Alba passar som The Invisible Woman tål väl att diskuteras.

Som sagt vet jag att jag kommer tycka att den är fantastisk...
Men jag tror för övrigt också att det kommer bli en riktigt bra film.
Jag gillar skådespelarna, även om vissa kan ifrågasättas.
Och som sagt kommer Chiklis som Thing vara riktigt grym.
och Julian McMahon som Doctor Doom! också mycket bra val.

Sen om inte Johnny Storm vill vara med i uppföljaren (för det lär ju bli sånna) så kan dom ju ta in Herbie the Robot som dom gjorde i The New Fantastic Four tv-serien från 70-talet...
Bild
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav RalfiParpa » tis nov 23, 2004 18:57

Mönsterstudenten Thomas skrev:(om man kan räkna dessa som serietidningsfilmer över huvud taget, hehe).

Man kan räkna dem som filmer där serietidningsvärlden bildar kuliss men knappast som serietidningsfilmer.
Båda är riktigt bra förresten. Nåja, kanske inte Unbreakable men Chasing Amy är det. Kevin Smith.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Matt » tis nov 23, 2004 19:43

The Crow tycker jag är bästa "serietidningsfilmen"
Tycker the punisher var väldigt dålig. Den gamla med Dolph är bättre.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Tinder » tis nov 23, 2004 20:06

The Crow gillade jag nog bäst även om det var ett tag sedan jag såg den sedan gillade jag faktiskt båda X-men filmerna ganska mycket samt även Ghost World trots att jag likt The Crow inte läst serierna.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav Off » tis nov 23, 2004 20:24

Folk vet redan vad jag ska skriva men här kommer det ändå.

Blade, Blade, Blade, Blade! En av mina favoritfilmer överhuvudtaget och därmed den bästa serietidningsfilmen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » tis nov 23, 2004 21:19

Off skrev:Blade, Blade, Blade, Blade! En av mina favoritfilmer överhuvudtaget och därmed den bästa serietidningsfilmen.

Jasså, har du läst mycket Blade-tidningar?
Eftersom Blade är med i Midnight Sons är alla tidningar han varit med i mitt läs schema.
Jag ser fram emot Blade: Trinity med Hannibal King!

Har någon annan än jag märkt likheterna mellan Hannibal King och Angel?
Båda är vampyrer som är goda och jobbar som detektiver.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » tis nov 23, 2004 21:20

Jag har inte läst en enda blade-tidning. Måste man ha gjort det :eek:
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » tis nov 23, 2004 21:25

Off skrev:Jag har inte läst en enda blade-tidning. Måste man ha gjort det :eek:

Nej. Verkligen inte.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav VelocityBoy » tis nov 23, 2004 21:56

Tinder skrev:The Crow gillade jag nog bäst även om det var ett tag sedan jag såg den sedan gillade jag faktiskt båda X-men filmerna ganska mycket samt även Ghost World trots att jag likt The Crow inte läst serierna.

"Ghost world" är lysande även om den till handlingen skiljer sig ganska mycket ifrån serien så fånger den stämningen så bra och skådisarna är inte att leka med.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav poser » tis nov 23, 2004 22:00

Ghost World ser intressant ut, blir nog tvungen att se den.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav VelocityBoy » tis nov 23, 2004 22:04

poser: och sedan måste du skriva några rader om vad du tyckte.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav RalfiParpa » tis nov 23, 2004 22:34

VelocityBoy skrev:"Ghost world" är lysande även om den till handlingen skiljer sig ganska mycket ifrån serien så fånger den stämningen så bra och skådisarna är inte att leka med.

Scarlett Johansson. Jag säger det igen. Scarlett Johansson.
Ghost World är nog en av de tio bästa filmerna som gjorts under 2000-talet och även filmen som födde "Doug", alltså förloraren som är med i en Red Hot Chili Peppers-video.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » ons nov 24, 2004 0:34

Unbreakable är ju åtminstone tveklöst en superhjältefilm (även om man kanske inte bör kalla det för samma sak som serietidningsfilm, är det en serietidning). Jag vet att många dissar filmen, men jag tyckte om den rätt ordentligt när jag såg den på bio (har dock inte sett om den sen dess). Tveklöst den bästa av de tre Shyamahlan-filmer jag har sett.

Ghost World och Chasing Amy (och även American Splendor) kanske är mer tveksamma som "serietidningsfilmer" i den vanliga bemärkelsen även om de onekligen handlar en hel del om (och i åtminstone två av fallen är baserade på) serietidningar. Arne Anka med Robert Gustafsson finns ju också isf.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » ons nov 24, 2004 0:43

caffeineaddict skrev:Ghost World och Chasing Amy (och även American Splendor) kanske är mer tveksamma som "serietidningsfilmer" i den vanliga bemärkelsen även om de onekligen handlar en hel del om (och i åtminstone två av fallen är baserade på) serietidningar.

Men förutom att de inte har spandex så är Ghost World och American Splendor precis lika mycket serietidningsbaserade som tillexempel Spider-Man. Serietidning är inte = hjälte i spandex.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » ons nov 24, 2004 0:48

Någon här som har åsikter om Howard the Duck?
Ingen verkar gilla den filmen. Alla verkar hata den.
Jag såg den för flera år sedan och kommer inte ihåg vad jag tyckte.

Jag tycker att serietidningen är ganska bra, fast hans egna tidning är inte lika bra som när han var med i Man-Thing.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » ons nov 24, 2004 0:51

noike skrev:Men förutom att de inte har spandex så är Ghost World och American Splendor precis lika mycket serietidningsbaserade som tillexempel Spider-Man. Serietidning är inte = hjälte i spandex.

Mycket medveten om det, men jag vet inte... jag bara antog att alla ni andra (förutom du, min prins i orange mössa. Jag pratar om puckon som den där adolvsson) på något sätt gjorde den indelningen. Jag skyller på ölen.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav VelocityBoy » ons nov 24, 2004 0:51

LWes skrev:Någon här som har åsikter om Howard the Duck?

Det är hundra år sedan jag såg den (då gillade jag den) men jag minns fortfarande att Howard landade på jorden den 8 september, min födelsedag :)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » ons nov 24, 2004 0:57

LWes skrev:Någon här som har åsikter om Howard the Duck?

Jag tycker att serietidningen är ganska bra, fast hans egna tidning är inte lika bra som när han var med i Man-Thing.

Haha, jag har trevliga barndomsminnen från Howard the Duck! Kondomscenen. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav poser » ons nov 24, 2004 1:59

Efter att ha sett ghost world så måste jag säga Blade :)
Jag var inte i rätt sinnestillstånd för en film som ghost world kan jag känna men tror inte det hade spelat någon större roll om jag väntat med att se den. Intressanta karaktärer men jag kände mig bara väldigt oengagerad rakt igenom filmen. Kanske vid en annan tid och plats så kan jag få mer utav den.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Tinder » ons nov 24, 2004 4:23

Ja Blade är ju riktigt bra, fattar inte att jag glömde den. Tyvärr var tvåan betydligt sämre även om den var ganska ok ifall man bara vill ha en vanlig "high concept" popcorns film.
Howard the Duck däremot gillade jag inte alls, iof flera år sedan jag såg den men av vad jag minns så vill jag inte se den igen.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav VelocityBoy » ons nov 24, 2004 9:43

poser skrev:Efter att ha sett ghost world så måste jag säga Blade :)

:eek: Du behöver hjälp ;)

För mig är Blade en throwback till åttiotalet med testosteronfylld hjärndöd action, värdelösa oneliners och dåligt skådespelande.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav adolvsson » ons nov 24, 2004 10:08

VelocityBoy skrev:För mig är Blade en throwback till åttiotalet med testosteronfylld hjärndöd action, värdelösa oneliners och dåligt skådespelande.

Då får det att låta som något dåligt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav adolvsson » ons nov 24, 2004 10:14

caffeineaddict skrev:
noike skrev:Men förutom att de inte har spandex så är Ghost World och American Splendor precis lika mycket serietidningsbaserade som tillexempel Spider-Man. Serietidning är inte = hjälte i spandex.

Mycket medveten om det, men jag vet inte... jag bara antog att alla ni andra (förutom du, min prins i orange mössa. Jag pratar om puckon som den där adolvsson) på något sätt gjorde den indelningen. Jag skyller på ölen.

Ja, skyll på ölen. Den leder bara till massa dumt. Dessutom smakar den inte gott, det hjälper ju till att forma knasigheterna.

American Splendor är antagligen den bästa filmen baserad på serietidning sen, typ, någonsin.

Däremot tycker jag inte att Unbreakable och Chasing Amy kan räknas som serietidningsfilmer. U är på många sätt en klassisk superhjältehisoria i ny kostym, men utan koppling till faktiskta serier (ja, förutom inspirationen och regissörens intresse, men ändå). Chasing Amy använder industrin som bakgrund. Detaljer, kanske, nej absolut, men när det kommer till saker som intresserar mig såhär mycket (I am a big fat comic book and almost as big a movie nerd) kan jag bli lite anal.

Och nej, caffeineaddict, det betyder inte att jag släpper till för dig till helgen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav poser » ons nov 24, 2004 11:41

För mig är Blade en throwback till åttiotalet med testosteronfylld hjärndöd action, värdelösa oneliners och dåligt skådespelande.

Thats kind of the point.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Nästa

Återgå till TV-serier och film