Nea skrev:Nej, nu kan det vara dags för mig att prata lite om Firefly, känner jag.
Jag är så kär, så kär i den här serien, så det gränsar till det omöjliga. Det enda man behöver göra är att se "Serenity" för att förstå varför. Från det att Mal dyker upp på skärmen och vidare till tonerna av "You can´t take the sky from me" så sitter jag bara med ett fånigt leende på läpparna.
Tinwiel skrev:Den enda karaktär som jag riktigt fastnade för var Kaylee(Kayleigh? hur stavas det?) men det var ju för att hon verkade så gullig, dom andra blir säkert intressanta sen när man lär känna dom.
Jag är inte så värst intresserad av varken sci-fi eller västern, jag tycker att fantasy-teman på tv-serier brukar vara mer intressanta, kanske för att jag tycker att häxor och demoner är roligare än aliens.
Och som nån nämnde här så reagerade jag på att dom hade en prostituerad ombord, ok, jag förstår att det är för att inte göra det för enkelt för oss, och visa att även hon är en komplex karaktär.
Det kändes dock som att hon var lite av en lyxprostituerad och det jag skulle kunna störa mig på är en glorifiering av livet som prostituerad.
Sparvid skrev:Tror att jag inte kunde någon besättningsmedlems namn utantill efter att enbart ha sett 1x01-02...
Sparvid skrev:Tror att jag inte kunde någon besättningsmedlems namn utantill efter att enbart ha sett 1x01-02...
Take my love, take my land
Take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free
You can't take the sky from me
Take me out to the black
Tell them I ain't coming back
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me
There's no place I can be
Since I found Serenity
But you can't take the sky from me
sharatec skrev:Tyvärr fick jag klara tråkimpulser av scenerna före creditsen (och en stund därefter), och skepticismen gick egentligen inte över förrän de tagit ombord passagerarna.
AKS skrev:Nu vill jag också se om serien!! Mitt kära DVD-set... how I love thee! Tror iofs inte att jag sett om ett enda avsnitt sen i augusti så det är nog dags.
Noggster skrev:sett om hela serien, tycker fortfarande detta är det svagaste avsnittet.
noike skrev:Du är lite småknäpp men jag gillar din Firefly-avatar så låt gå för det.
Zoe: Oh yeah, this is gonna go great.
Mal: If anyone gets nosy, just, you know... shoot 'em.
Zoe: Shoot 'em?
Mal: Politely.
Mal: I've given Jayne here the job of finding out.
Jayne: He was non-specific as to how.
Mal: Now you only gotta scare him.
Jayne: Pain is scary...
Mal: Just do it right.
Wash: Everything looks good from here...Yes. Yes, this is a fertile land, and we will thrive. We will rule over all this land, and we will call it... "This Land." I think we should call it "your grave!" Ah, curse your sudden but inevitable betrayal! Ha ha HA! Mine is an evil laugh! Now die! Oh, no, God! Oh, dear God in heaven!
Jayne: Captain, can you stop her from bein' cheerful, please?
Mal: I don't believe there is a power in the 'verse that can stop Kaylee from being cheerful.
Simon: I'm trying to put this as delicately as I can... How do I know you won't kill me in my sleep?
Mal: You don't know me, son. So let me explain this to you once: If I ever kill you, you'll be awake, you'll be facing me, and you'll be armed.
Simon: Are you always this sentimental?
Mal: Had a good day.
JRT skrev:Så har man sett Firefly då. Dubbelavsnittet kändes lite småsegt vilket säkerligen kan skyllas till stor del på att jag inte alls kände till karaktärerna, då blir det inte lika roligt med två avsnitt i rad utan uppehåll. Det blir nog bättre vid omtitt. Roliga repliker finns det förstås och Jayne gillar jag från start- Mal är också riktigt bra. Kul att känna igen så mycket folk från Buffyverse. Annars gillar jag känslan i stort, blandningen av sci/fi och western. Renodlade rymdserier har har aldrig gillat men det här är bra.
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare