The Mountain

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

The Mountain

Inläggav micke_finland » lör okt 16, 2004 22:26

Någon som kollar på denna serie?
Handlar om en skid-resort och två familjer som slåss om makten där. Jag har bara kollat två avsnitt ännu, men den har definitivt potential. Ligger mig varmt om hjärtat just för att jag själv är inbiten skidåkare.

Lite kul är det att en karaktär är finländare, men heter Travis :D
Användarvisningsbild
micke_finland
Minion

Inläggav Illyria » lör okt 16, 2004 23:03

James Marsters ska tydligen vara mer i något kommande avsnitt.

Från james-marsters.com:
James will be shooting an episode of the new WB series “The Mountain” later this month. He will play the character of ‘Ted Tunney’ a handsome, charismatic, outgoing former rock and roller. He is a likeable guy who famous for wasting his occasional sober energy on get rich quick schemes. He is the kind of lovable fool who inspires both frustration and compassion.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Ai » lör okt 16, 2004 23:05

Avsnittet med JM ska tydligen sändas den 3/11.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav micke_finland » sön okt 17, 2004 1:08

Efter att ha sett alla fyra hittills visade avsnitt, kan jag konstatera att jag definitivt ska fortsätta kolla. Jag har inte sett någonting revolutionerande hittills, med potentialen finns. Lite väl mycket klischéer (?)(note to self: learn to spell) , men det är väl svårt att undvika när det gäller en serie av denna typ. Fortfarande är det miljön som serien utspelas i som lockar mig mest.
Användarvisningsbild
micke_finland
Minion

Inläggav LWes » fre nov 19, 2004 16:29

Jag tycker att serien är bra men jag tvivlar på att den kommer överleva länge till :(
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav micke_finland » fre nov 19, 2004 19:12

Jag tror inte heller den kommer få en säsong till, den är lite för ordinär. Jag kommer dock fortsätta kolla tills det bittra slutet!
Användarvisningsbild
micke_finland
Minion

Inläggav Illyria » fre nov 19, 2004 19:44

Kanske inte en säsong till nej, men det lutar väl åt att det åtminstone blir en hel första säsong? Det är en såndär "helt okej" serie som det går bra att strötitta på och jag kommer fortsätta titta, speciellt nu när James ska vara med.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Re: The Mountain

Inläggav Yog-Sothoth » fre nov 19, 2004 20:50

micke_finland skrev:Någon som kollar på denna serie?
Handlar om en skid-resort och två familjer som slåss om makten där. Jag har bara kollat två avsnitt ännu, men den har definitivt potential. Ligger mig varmt om hjärtat just för att jag själv är inbiten skidåkare.

Dessutom har jag för mig att Robert Duncan McNeill (Lt. Paris i Star Trek: Voyager) är inblandad i serien. Liten notis till de andra här som också dyrkar ST. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav micke_finland » tis nov 23, 2004 23:50

Mönsterstudenten Thomas skrev:

Dessutom har jag för mig att Robert Duncan McNeill (Lt. Paris i Star Trek: Voyager) är inblandad i serien. Liten notis till de andra här som också dyrkar ST. :)

Han har inte synts till hittills i alla fall(fram till 1x07). 1x07 var faktiskt det första riktigt bra avsnittet. Jag hoppas verkligen att serien får fortsätta nu. 1x08 är på väg ner, hoppas att det håller måttet!
Användarvisningsbild
micke_finland
Minion

Inläggav Ai » tis nov 23, 2004 23:55

1x08 är på väg ner, hoppas att det håller måttet!

Jag såg det igår (av förklarliga anledningar ;) ). Jag har iofs bara sett piloten innan och delar av andra avsnittet - men jag har svårt att riktigt fastna för karaktärerna. Jag tycker manus är platt och intetsägande. Men visst - snygga bilder.

Jag minns att jag under nästan hela piloten satt och funderade om dom tvingat på skådisarna gröna kontaktlinser för att dom var grönögda allihopa. Det är aldrig ett bra tecken för mig - att jag sitter och koncentrerar mig på småpetitesser första gången jag ser något.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav LWes » ons nov 24, 2004 0:02

micke_finland skrev:
Mönsterstudenten Thomas skrev:

Han har inte synts till hittills i alla fall(fram till 1x07). 1x07 var faktiskt det första riktigt bra avsnittet. Jag hoppas verkligen att serien får fortsätta nu. 1x08 är på väg ner, hoppas att det håller måttet!

Han regisserar bara och skådespelar inte.

Vad jag tyckte om 1x08:
Det var bra. James karaktär gillade jag mycket och inte bara för att han spelade honom utan för att han var intressant och bra.
Hoppas han kommer tillbaka igen för den här serien behöver honom.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav micke_finland » ons nov 24, 2004 20:20

1x08 var väl helt okej, men inte alls i samma klass som 1x07. Dock var det väldigt mycket ögongodis i detta avsnitt 8)

Spoiler 1x08:
Jag har aldrig sett James spela annat än Spike förut, kändes lite konstigt först.
Användarvisningsbild
micke_finland
Minion

Inläggav Ai » ons nov 24, 2004 20:25

micke_finland skrev:Spoiler 1x08:
Jag har aldrig sett James spela annat än Spike förut, kändes lite konstigt först.

Vad tyckte du då? När konstigheterna lagt sig alltså.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav micke_finland » ons nov 24, 2004 22:28

Jag är ingen Spike-fanatiker så jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Jag har lite svårt att se dom två som far och son, rent utseendemässigt, men själva skådespelarprestationen var det inget fel på.
Användarvisningsbild
micke_finland
Minion

Inläggav Ai » ons nov 24, 2004 22:45

Det är just för att du inte ärSpike-fanatiker som det är kul att höra vad du tyckte. Själv tycker jag faktist att dom var rätt så lika varandra (framförallt kindben och haka), men så har jag ju inte sett så mycket så Sams utseende är inte kanske så inrotat hos mig.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Återgå till TV-serier och film