VelocityBoy skrev:Wesleys död är (som sagt) helt otroligt bra enligt mig... ett värdigt slut på en fantastisk resa.
AngelsGirl skrev:Jag har NFA på datorn och det är det första säsong 5 avsnittet jag ser (ursh vad jag vill se Hellbound) men eftersom jag är en sån spoiler galning så blev det ganska lätt att se.
AngelsGirl skrev:Lindsay... God, I love him. Jag fattar inte varför Lorne gjorde som han gjorde egentligen... Jag fick förklaringen att Lorne såg någonting i Lindsays framtid han inte gillade men det förklarade inte mycket...
AngelsGirl skrev:Jag har NFA på datorn och det är det första säsong 5 avsnittet jag ser ...
AngelsGirl skrev:Lindsay... God, I love him. Jag fattar inte varför Lorne gjorde som han gjorde egentligen... Jag fick förklaringen att Lorne såg någonting i Lindsays framtid han inte gillade men det förklarade inte mycket...
Ai skrev:AngelsGirl skrev:Jag har NFA på datorn och det är det första säsong 5 avsnittet jag ser ...
...förklarar ju mycket av:AngelsGirl skrev:Lindsay... God, I love him. Jag fattar inte varför Lorne gjorde som han gjorde egentligen... Jag fick förklaringen att Lorne såg någonting i Lindsays framtid han inte gillade men det förklarade inte mycket...
Attans flicka!! Se serier från första till sista avsnitt! Inte tvärtom! Säg inte att du är en sån som läser sista sidan i en deckare också för att se vilka som överlevt?
noike skrev:AngelsGirl skrev:Jag har NFA på datorn och det är det första säsong 5 avsnittet jag ser (ursh vad jag vill se Hellbound) men eftersom jag är en sån spoiler galning så blev det ganska lätt att se.
Gah! Nej, nej, nej! Så kan man ju inte göra. Seriemänniskan i mig kvider eftersom jag tycker att man bör se saker i rätt ordning.AngelsGirl skrev:Lindsay... God, I love him. Jag fattar inte varför Lorne gjorde som han gjorde egentligen... Jag fick förklaringen att Lorne såg någonting i Lindsays framtid han inte gillade men det förklarade inte mycket...
Delvis, det hänger också ihop med vad han har gjort tidigare och hur tätt han egentligen hör samman med W&H. På sätt och vis så övergav han mänskligheten helt när hand valde dem framför Angel i säsong ett. Hans syn på hur saker och ting borde ske skiljer sig från the Senior Partners, men innest inne gör han det för han vill styra företaget.
AngelsGirl skrev:*skratt* Hur kan man se saker i rätt ordning när man inte har sett säsong 2 (OK, sett Reunion men that's it... och sista avsnittet där), säsong 3, säsong 4, mesta av säsong 5 och halva säsong 1? Det kommer ju ta evigheter![]()
Ohhh... ok, now I get it
Ai skrev:AngelsGirl skrev:*skratt* Hur kan man se saker i rätt ordning när man inte har sett säsong 2 (OK, sett Reunion men that's it... och sista avsnittet där), säsong 3, säsong 4, mesta av säsong 5 och halva säsong 1? Det kommer ju ta evigheter![]()
Ohhh... ok, now I get it
Tro mig - det tar INTE evigheter! Det är över snabbare än du tror och sen sparkar du dig hårt för att du inte sett det i lugnare takt än du gjorde. Dessutom kommer du att sparka dig ännu en gång för att du såg slutet först.
AngelsGirl skrev:*skratt* Hur kan man se saker i rätt ordning när man inte har sett säsong 2 (OK, sett Reunion men that's it... och sista avsnittet där), säsong 3, säsong 4, mesta av säsong 5 och halva säsong 1? Det kommer ju ta evigheter![]()
Ohhh... ok, now I get it
AngelsGirl skrev:...dessutom hade en kompis avsnittet på datorn och skickade över till mig... (och jag som skulle vara spoiler fri när jag hörde om Angel)
Tob skrev:AngelsGirl skrev:*skratt* Hur kan man se saker i rätt ordning när man inte har sett säsong 2 (OK, sett Reunion men that's it... och sista avsnittet där), säsong 3, säsong 4, mesta av säsong 5 och halva säsong 1? Det kommer ju ta evigheter![]()
Ohhh... ok, now I get it
Därför att serien är väldigt arcig till sin uppbyggnad. Mycket överliggande storylines. För att man får ut mycket mera ur serien om man ser den i ordning. Vad gör det om det tar evighter?
Förstår verkligen inte ditt resonemang. Hur som helst tycker jag slutet är sanslöst bra, men har förstålse om du inte tycker om det med tanke på att du inte sett så mycket av de tidigare säsongerna, och det är ju synd,
Ai skrev:AngelsGirl skrev:...dessutom hade en kompis avsnittet på datorn och skickade över till mig... (och jag som skulle vara spoiler fri när jag hörde om Angel)
AAARRRGH!! Hoppas du sparkade din kompis! Taskigt! Nåja. Nu är det du som sätter dig och GENAST börjar se serien från början!![]()
Sen (om två veckor ungefär när du sett klart) får du gärna skriva igen i den här tråden, skulle vara kul att se vilken syn du då får på avsnittet.
AngelsGirl skrev:*skrattar* det kommer ta typ 3 år eftersom jag inte har säsongerna på DVD.... Men jag kan låna mig till säsong 1-3 om jag frågar en kompis snällt men annars så...Får vänta tills/om tv4 sänder säsong 5 gissar jag
Johannah skrev:Utan att överdriva kan jag säga att den har förändrat mitt liv. Den har påverkat mig som ingen annan.
Mönsterstudenten Thomas skrev:1. Vem var förrädaren?
Mönsterstudenten Thomas skrev:2. Fick man aldrig se The Immortal, eller missade jag något?
Mönsterstudenten Thomas skrev:3. När i säsong 5 fick JW reda på att Angel skulle läggas ner? Jag tycker nämligen The Black Thorn introducerades lite väl snabbt i näst sista avsnittet...
caffeineaddict skrev:Mönsterstudenten Thomas skrev:1. Vem var förrädaren?
Harmony! Hur missade du det? Det var för bövlingen en act break!
Mönsterstudenten Thomas skrev:caffeineaddict skrev:Mönsterstudenten Thomas skrev:1. Vem var förrädaren?
Haha! Klart jag inte missade att Harmony var en förrädare. Men min fråga var... vem var förrädaren?
Ai skrev:Mönsterstudenten Thomas skrev:caffeineaddict skrev:Mönsterstudenten Thomas skrev:1. Vem var förrädaren?
Haha! Klart jag inte missade att Harmony var en förrädare. Men min fråga var... vem var förrädaren?
H-a-r-m-o-n-y.
Edit: Det här börjar likna "Who's on first...."
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare