The O.C.

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » fre sep 24, 2004 3:29

Det blir (snart) bättre, ivarjefall i vissa avseenden.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » mån nov 08, 2004 21:59

Och jag som efter första avsnittet jag såg, vilket bör vara något av de säg tre första som sändes, trodde att The O.C. inte var nåt att ha. Hah, I say, laughing myself in the face! Jag har gått och blivit en junkie, det är lika bra att erkänna. Brukar själv ha svårt för den här typen av serier, men O.C sitter som en smäck. Stenhårt.

Men att så många har så mycket emot Oliver? Jag skulle, kanske eventuellt, kunna erkänna att serien var på väg att falla i lite standardspår där. Men bara eventuellt. Och bara på väg. Den klarade det galant och de sista avsnittet har varit riktigt, riktigt bra.

More power to the O.C! Jag är glad, inte helt oväntat, att jag slipper vänta en hel sommar på nästa avsnitt. Yey me.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Off » mån nov 08, 2004 22:28

Säsong 2 började ju faktiskt helt underbart.

Lösningen till problemet gick väl lite smärtfriare än man kunde tro men helt allvarligt vem bryr sig :D . The boys are back in town!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Zaxx » mån nov 08, 2004 23:18

Vaddå Säsong 2... VA VA VA! ?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Off » mån nov 08, 2004 23:21

Zaxx skrev:Vaddå Säsong 2... VA VA VA! ?

Ja Ja Ja! Förra veckan ju. Nu får du släppa sargen.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Zaxx » mån nov 08, 2004 23:24

Ja jösses... det har jag missat, varför han ni inte viftat med flaggorna?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Off » mån nov 08, 2004 23:28

Jag ska vifta frenetiskt nästa gång. Det är ett löfte.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav gaspode » mån nov 08, 2004 23:30

Vi har viftat i flera veckors tid på #buffyforum.se, men det passar ju inte att vara där ;)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Zaxx » mån nov 08, 2004 23:33

Bah mitt ADSL modem är kass... får nytt från Telia i veckan.

Det jobbiga nu är att jag råkat köpa ett oxå :cry:
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav adolvsson » tis nov 09, 2004 23:03

And the O.C. still got it. Riktigt, riktigt bra.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » lör nov 13, 2004 0:49

Still got it? Efter 2x02 är jag allt lite tveksam, för vad var det där. Så kan det inte fortsätta.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » lör nov 13, 2004 2:47

Vad gillade du inte Illyria?

Spoiler 2x02 Jag tyckte det var ganska skönt att allt inte löste sig på ett enda avsnitt. Jag var såklart förbannad på hela högen men jag tyckte avsnittet i sig var bra.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » lör nov 13, 2004 11:24

2x02 Såklart inte allt ska lösa sig men praktiskt taget inget hände i avsnittet, okej lite lite hände men det var tråkigt gjort och kändes väldigt o-OC. Seth känns inte som sig själv, det var för lite Sandy, hela arkitekt-saken med Ryan var extremt övertydlig, Marissa och DJ-problemet var tråkig och lätt att förutse, men Summer skötte sig helt okej. Förra avsnittet gillade jag, men inte detta.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » lör nov 13, 2004 15:13

Illyria skrev:2x02 Såklart inte allt ska lösa sig men praktiskt taget inget hände i avsnittet, okej lite lite hände men det var tråkigt gjort och kändes väldigt o-OC. Seth känns inte som sig själv, det var för lite Sandy, hela arkitekt-saken med Ryan var extremt övertydlig, Marissa och DJ-problemet var tråkig och lätt att förutse, men Summer skötte sig helt okej. Förra avsnittet gillade jag, men inte detta.

Jag håller rätt mycket inte med dig.
Gillade arkitekt-biten, kul att Ryan får ett mål i livet som han trots allt saknat. Dessutom ger verkligen hans boende hos Cohens honom mer än bara tak över huvudet; det är nu han får möjligheten att verkligen göra något med chansen de har gett honom.

Marissa och DJ. Förutseende? Ja, men för ett tag föll hon tillbaka till klassiskt rich-kid liv, något hon varit befriad från sen Ryan kom in i hennes liv. Det intressanta är effekterna det kommer få för deras förhållande.

Seth kändes inte som sig själv, men han känner sig nog inte som sig själv heller. Han levde ett liv utanför gemenskap, sedan fick han under ett år såväl vänner som flickvän. Nu vet han inte riktigt hur han ska hantera situationen. Summer hade rätt, Seth verkar vilja ha det han inte kan få. Och jag tror det stämmer, jag är långt ifrån övertygad om att hans känslor för Summer är äkta kärlek och inte bara en high school nerd crush för skolans populäraste tjej. Seth Cohen är mer förvirrad än någonsing och jag tycker det gör honom mer intressant än någonsin.

Dessutom känner jag igen mig själv i honom. Inte att jag har dejtat skolans populäraste tjej för att sedan rymma hemifrån i tre månader, även om allt det hade varit trevligt, men den nördiga serietidningsgeeken som alltid varit utanför och haft feta crushes i tjejer han inte kan få. That's so me. Och antagligen en anledning till varför jag gillar Seth, och förstår honom, och tycker han är intressant.

Avsnittet heter ju The Way We Were, och det passande att det känns som om det inte hänt så mycket, för det är ju vad Seth vill och försöker få; allt att vara precis som det en gång var.

Så nej, jag säger att det kändes väldigt mycket O.C fortfarande. Det ska bli spännande att se var det leder. It is all still very good.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav poser » lör nov 13, 2004 15:32

adolvsson, you complete me

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Illyria » lör nov 13, 2004 20:36

2x02 Klart det är kul för Ryan att komma på att han faktiskt har ett intresse, men på sättet det gjordes vara extremt amatörmässigt och övertydligt. Det hade kunnat göras mycket bättre. The Way we were - visst, för det var precis det avsnittet inte var.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav micke_finland » sön nov 14, 2004 2:43

Jag tycker andra säsongen har börjat lovande.
Spoiler hela serien:
Vill bara flika in att jag aldrig riktigt köpt Marissas spritproblem. Tycker att det är för påklistrat
Användarvisningsbild
micke_finland
Minion

Inläggav nikozar » tor nov 18, 2004 1:28

Spoiler 2x02
Är det bara jag som blev nådigt förbannad inombotds när Marrissa stod och hånglade med DJ?!
Att summer blev ihop med ''en mer atletisk kopia av Seth'' var däremot en lite roligare grej enligt mej.
Hela comic club grejen var underbar, riktigt underbar.
Ryan var lite anti det som det mesta seth får för sej.
Sen slutade på 3 medlemmar som förmodligen kommer bli 2 igen.
Men jag gillar "we're not friends" så knallar Ryan därifrån.

Den nya säsongen börjar verkligen starkt tror att vi har mkt underbara intriger att se framemot. Förresten stod det inte Benjamin McKenzie förrut?
Vi lever i en konstig värld där Angel blev cancelat efter 5 säsonger medans Days of our lifes har gått i typ 70 säsonger och spelas fortfarande in flera.....
Användarvisningsbild
nikozar
Minion

Inläggav adolvsson » tor nov 18, 2004 1:32

micke_finland skrev:Jag tycker andra säsongen har börjat lovande.
Spoiler hela serien:
Vill bara flika in att jag aldrig riktigt köpt Marissas spritproblem. Tycker att det är för påklistrat

Inte alls. Om jag ska uttrycka min åsikt. Vilket jag gör. Jag tycker det passar riktigt bra in på hela den där rich-kid-don't-feel-so-damn-good-inside-grejen she's got going.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav nikozar » tor nov 18, 2004 1:47

Jag håller fullständigt med dig adolvsson

spoiler 2x02

Och man kan faktiskst lägga till att allt som har hänt är inte alltför underbart faktiskt.

Farsan åker fast för skumma affärer.

Pojkvännen hon förlorar sin oskuld till har redan kn*llat runt med varenda brud i hela Orange County typ.

Hon blir deprimerad tar piller.

Blir stämplad som psykfall.

Problem med familjen gäntemot killen hon senare blir kär i.

Hela Oliver grejen.

Morsan har sex med ex-pojkvännen som bedrog henne.

Killen hon älskar flyttar bort med en annan tjej.

Man kan börja dricka för mindre.
Senast redigerad av nikozar tor nov 18, 2004 1:49, redigerad totalt 2 gånger.
Vi lever i en konstig värld där Angel blev cancelat efter 5 säsonger medans Days of our lifes har gått i typ 70 säsonger och spelas fortfarande in flera.....
Användarvisningsbild
nikozar
Minion

Inläggav Off » tor nov 18, 2004 1:48

Jag håller med adolvsson :eek:

Bäst att fira för det här händer aldrig igen.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » tor nov 18, 2004 2:25

Off: I hemlighet håller du med mig hela tiden.

Det är bara att erkänna.

Jag är lite av en hjälte för dig.

Nog borde du ha väntat med Chronicles of Riddick ett tag till?

Jag förstår hur det ligger till.

Eller hur?

Just det.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Off » fre nov 19, 2004 15:16

2x03
Det här var så bra så jag vet inte var jag ska ta vägen :D . Seth och Ryan första halva av avsnittet var så klockrent. Varenda scen var rolig. Gillar faktiskt hela upplägget nu. Lite klassiskt triangeldrama på två håll kryddat med Calebs rättegång.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav poser » fre nov 19, 2004 21:29

Jag behöver mer än 1 avsnitt i veckan, i love this show to much.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav nikozar » fre nov 19, 2004 23:27

The O.C är den bästa tv-serien (som blippar upp för mig just nu iallafall) som går just nu.
Första gången jag såg den på tv trodde jag det skulle bli någon ny av dom här klassiska fjortis bruds tv-serie men man kan faktiskt konstatera att den är helt enkelt genialiskt. Gör ett avsnitt per dag och gör oss lyckliga!
Användarvisningsbild
nikozar
Minion

Inläggav Tinder » lör nov 20, 2004 6:39

Äntligen tog säsongen fart. Efter två lite trevande avsnitt tyckte jag 3e fick fart på serien igen. Första avsnittet på denna säsong som fått mig att längta efter nästa avsnitt
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav micke_finland » lör nov 20, 2004 13:25

Off skrev:2x03
Det här var så bra så jag vet inte var jag ska ta vägen :D . Seth och Ryan första halva av avsnittet var så klockrent. Varenda scen var rolig. Gillar faktiskt hela upplägget nu. Lite klassiskt triangeldrama på två håll kryddat med Calebs rättegång.

Jag tycker mer att det börjar likna kvadratdrama :D Bra är det i alla fall. Skönt med en serie som inte gör en besviken, i motsats till många andra serier just nu...
Användarvisningsbild
micke_finland
Minion

Inläggav LWes » lör nov 20, 2004 14:37

Jag gillar Marissa 0% nu för tiden. I första säsongen gillade jag henne inte så mycket, men nu är hon bara helt värdelös.
Hoppas att DJ kommer vara med mer, han verkar vara så snäll!

och varför verkar dom bara läsa DC-tidningar och inte Marvel?

Jag gillar Caleb. Han är intressant att se vad som händer med.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav nikozar » lör nov 20, 2004 20:03

Dom kanske har spons av DC-Comics?
Användarvisningsbild
nikozar
Minion

Inläggav Illyria » ons nov 24, 2004 1:40

2x03 var väldigt bra, förra avsnittet måste ha varit nån slags blackout. Back on track igen känns det som.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film